Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:53

LauraSaskia schreef:
Mijn huisgenoot loste zijn irritatie op met te dreigen me het huis uit te trappen voor een heropvoeding van mijn ouders, als ik nog eens vergat de deur dubbel op slot te draaien. Werd het niet echt gezelliger op. Maar ik denk dat als je dingen op een normale manier bespreekt er best wat opgelost kan worden :)

Woow 800 medebewoners, waar ga jij heen dan?

De deur een keer niet dubbel op slot draaien klinkt ook niet heeeel dramatisch.. :+

LauraSaskia

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:49

Ravel Residence ziet er goed uit! Ben benieuwd of het bevalt :)

En het gasfornuis wordt hier ook niet schoongemaakt tenzij ik het doe.. Mijn huisgenoot is denk ik blind ofzo :)

Ik vergat 'm drie keer per week op extra slot te draaien, daarbij kwam nog bij dat ik vaak vergat de deur naar de woonkamer dicht te doen hoor CP! :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:03

LauraSaskia schreef:

En het gasfornuis wordt hier ook niet schoongemaakt tenzij ik het doe.. Mijn huisgenoot is denk ik blind ofzo:)

Ik vergat 'm drie keer per week op extra slot te draaien, daarbij kwam nog bij dat ik vaak vergat de deur naar de woonkamer dicht te doen hoor CP! :')

Hier maken ze het fornuis ook nooit schoon zo vaak op aan gesproken maar nooit doen!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:19

Hier ook niet, vieze plekken krijg ik er nu niet meer vanaf... heb het maar opgegeven.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:23

Oh dat is vervelend zeg! Heb je geen goeie schoonmaak reiniger voor dat? Ik heb het zelf met allesreiniger en een schuursponsje kunnen doen, het ging er wel vanaf maar heel moeilijk, ik heb ook tegen m'n vriend gezegd als ie kapot is betalen ze maar een nieuwe hier wordt totaal niet met andermans z'n spullen netjes omgegaan :(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:30

Heb alles al geprobeerd maar helaas, geen resultaat lijkt wel alsof het er in zit. We hebben trouwens een inductie.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:01

Ik vind dat zo smerig, een vies gas fornuis. Naast die vriend van mij en ik maakt ook eigenlijk niemand de keuken schoon. Eigenlijk hebben we zoiets van; Laat het maar goor worden, dan moéten ze wel. Maar ja, dan zitten wij er ook mee, dus iedere week maak ik het maar weer braaf schoon...
Wat ook écht een ramp is op gasfornuizen is pannenkoekenbeslag van 2 dagen oud! Daar moet je echt met schuurmiddel overheen wil dat er goed af gaan :p

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:55

LauraSaskia schreef:

En het gasfornuis wordt hier ook niet schoongemaakt tenzij ik het doe.. Mijn huisgenoot is denk ik blind ofzo :)

Neee dat kan echt niet, en je maakt nog schoon ook! :')

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:12

Mijn oude huisgenoot -_-
Ik kreeg van de week een berichtje of ik het waterschapsgeld nog over wilde maken (lees: ik ben daar al een jaar weg). Ik uitgelegd dat ik dat niet van plan ben aangezien ze het ooit 1 keer noemden de dag voor ik weg ging. Ik ben er nooit van op de hoogte geweest en het is nooit genoemd. Bovenop 385,- ga ik dat echt niet betalen. Heel gedoe dat ik het echt zal moeten betalen. Zegt hij: Ja, dat staat in het contract. Even jammer voor hem dat één van de redenen was dat ik wegging dat ik nooit een contract heb gezien en de eigenaar van het huis overleed. Nu is het al een dag stil :')

Mijn nieuwe huisgenootjes zijn wel heel leuk :) Geen problemen mee, buiten het feit dat er nu 1 thuis zit aan een scriptie, de ander vaak thuis is en weer een ander een nieuwe vriend heeft en daar heel veel is. Dus ik zit vaak met het laaste huisgenootje samen of alleen :') Maar dat maakt het niet minder gezellig! En ik mag niet klagen na mijn eigen 3 maanden afwezigheid, 1 maand aanwezig en weer 2 maanden afwezigheid vanwege mijn reis naar Australië.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:15

_CP schreef:
Haha wat geniaal dat hier een topic over is! Ik woon eigenlijk pas sinds een paar weken op kamers. Heb leuke huisgenoten en het is hier best wel schoon, dus eigenlijk niks te klagen. :')

Ik ben wel benieuwd hoe jullie irritaties oplossen?

Irritaties kun je oplossen door erover te praten en oplossingen te zoeken die voor beide partijen werken. Vaak is het zo dat 1 van de 2 veel schoner is dan de ander. Dat kun je proberen op te lossen door een schoonmaakrooster in te stellen, maar als dat voor de ander geen prioriteit heeft is dat best lastig. Je kunt daarin bijvoorbeeld zeggen dat nummer 2 maar half zo vaak hoeft schoon te maken. Of misschien is diegene wel heel goed in opruimen, of vindt het niet erg om de kliko buiten te zetten, of misschien vindt iemand de keuken schoonmaken een ramp maar de badkamer niet erg. Zoiets.

Maar: overleggen dus. En als je er echt niet uitkomt: overleggen met de huisbaas.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:23

Ik stuur elke week een appje rond; "ik doe de keuken. Wie vrijwilligt voor de badkamer en wie voor het stofzuigen?"
Werkt vaak beter dan een rooster en hebben we eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:35

Ik erger me ook aan 1 medebewoner die heeft ongeveer 4 busjes en 1 auto en we hebben hier 7 parkeerplaatsen, en dan heeft ie al z'n busjes hier en die auto en dan wonen er ook nog andere en meestal hebben wij dan geen parkeerplaats -:(-

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:09

Nu ik erover nadenk heeft mijn huisgenoot maar 1 keer gestofzuigd toen een vriendinnetje van hem langskwam. Heb er naar staan kijken en hij deed alleen het kleed :') Verder dan af en toe de afwas, en daar blijft het bij. Vind het niet erg om schoon te maken, maar vind eigenlijk dat ik best mag vragen of hij af en toe een doekje over het aanrecht en gasfornuis te halen (en dat doekje dan vervolgens ook uit te spoelen, want dat bedenkt hij niet 8)7 ) en de stofzuiger niet meer achter slot en grendel te stoppen als hij toch nooit stofzuigt :)*. Maar vindt het best lastig, omdat hij de hoofdhuurder is en me er dus nog steeds uit kan zetten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:10

Je kan hem er toch op aanspreken dat je de huidige verdeling een beetje scheef vindt en het eerlijker zou vinden als hij ook z'n aandeel levert. Toon doet in deze vaak alles. Ga ik wel uit van een redelijk persoon, da's misschien niet helemaal realistisch :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:15

Voor degene die een hekel hebben aan een vies gasfornuis, je kan deze ook afdekken met alu folie oid. Dan komt de viezigheid daarop en kan je zo weggooien en vervangen. Koekt het niet aan het gasfornuis :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:36

Dankje voor de tip!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:39

Keet schreef:
Voor degene die een hekel hebben aan een vies gasfornuis, je kan deze ook afdekken met alu folie oid. Dan komt de viezigheid daarop en kan je zo weggooien en vervangen. Koekt het niet aan het gasfornuis :)

Dat zie je idd in veel studentenhuizen. Alleen wordt de folie meestal niet zo vaak vervangen :Y) .

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:44

Doubtless schreef:
Je kan hem er toch op aanspreken dat je de huidige verdeling een beetje scheef vindt en het eerlijker zou vinden als hij ook z'n aandeel levert. Toon doet in deze vaak alles. Ga ik wel uit van een redelijk persoon, da's misschien niet helemaal realistisch :D

Ik heb bij hem een beetje het idee dat hij schoonmaken/opruimen gewoon uberhaupt niet nodig vindt :+ Stukje verschil in opvoeding denk ik. Maar op die manier die jij voorstelt zou ik het wel kunnen proberen inderdaad, als ik op straat sta horen jullie het vanzelf :')

Die tip van folie ga ik eens proberen! Moet ik alleen alsnog wel eerst het gasfornuis schoonmaken :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:48

LauraSaskia schreef:
Doubtless schreef:

Ik heb bij hem een beetje het idee dat hij schoonmaken/opruimen gewoon uberhaupt niet nodig vindt :+ Stukje verschil in opvoeding denk ik. Maar op die manier die jij voorstelt zou ik het wel kunnen proberen inderdaad, als ik op straat sta horen jullie het vanzelf :')

Die tip van folie ga ik eens proberen! Moet ik alleen alsnog wel eerst het gasfornuis schoonmaken :')

Maar ja, dat kan. Het kan best dat mensen zijn die het schoonmaken niet nodig vinden. Ik twijfel nogsteeds of het eerlijk is die mensen te dwingen net zoveel schoon te maken als de rest van de groep die het wél belangrijk vinden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:59

Josien_ schreef:
Keet schreef:

Dat zie je idd in veel studentenhuizen. Alleen wordt de folie meestal niet zo vaak vervangen :Y) .

Klopt :+ maar het is wel makkelijker voor de huisgenoten die wel schoonmaken. Is binnen een paar tellen vervangen voor schoon folie en dan is het weer netjes :) hoef je niet heel hard te gaan schrobben.
En misschien zijn ze op die manier sneller bereid om het folie te vervangen (de niet schoonmakende)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:12

Zo, ik ga dit topic weer even omhoog schoppen. Ik heb me toch een horror huisgenoot, ik kook echt van binnen -:(-

Wij wonen in een heel gehorig huis met z'n vieren. Drie (waaronder ik) zijn introverte mensen en in onze advertentie hebben we dan ook aangegeven dat we iemand zoeken die het fijn vindt om op zichzelf te zijn. Bezoek wordt bij ons thuis niet echt gewaardeerd. Natuurlijk ben je welkom om een keer vrienden mee te nemen, zo lang het maar even in overleg gaat.

Afgelopen vrijdag zat de hele woonkamer ineens vol met mensen. 20 man over de vloer. Slecht/niet gecommuniceerd ("er komen vrijdagmiddag wat vrienden langs") dat er dus vanaf 12 uur 's middags de hele dag mensen bier kwamen drinken. Wij (de rest) zitten midden in onze tentamens.. Als ik even voor mezelf spreek.. Ik heb er morgen 3, hele belangrijke.. Ik wil gewoon in alle rust kunnen leren in mijn huis. Wij hebben hem hier toen op aangesproken en hij wuifde het nogal weg. Wij hadden wel het idee dat hij door had dat hij dit niet kon maken. Nou zit hij nu WEER met een groep maten in de woonkamer. Muziek hard gezet, zitten lekker te schreeuwen en te eten. Ik word er echt moedeloos van... Heb vannacht al een nacht moeten doorhalen omdat ik gewoon te veel schoolwerk heb om te handelen, en nu kan ik weer niet normaal leren in mijn eigen huis..

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Wij zijn nu met z'n drieen nogal aan het flippen in de whatsapp groep, hebben aangegeven dat we vanavond een gesprek willen. Eigenlijk zitten we alledrie op het punt dat als het niet binnen een maand verbetert we een andere huisgenoot willen.

Even voor de duidelijkheid, het zijn niet twee geisoleerde evenementen. Hij doet dit al sinds hij hier woont, houdt totaaaaal geen rekening met ons. We hadden het altijd erg rustig in huis en nu hebben we zelfs een tijdstip moeten afspreken waarop het stil moet zijn in huis, omdat hij gerust midden in de nacht elektrische gitaar gaat spelen. En dan niet op een fatsoenlijk geluidsniveau maar gewoon echt snoerhard. Hij lijkt basale sociale interactie gewoon NIET te begrijpen, terwijl we het keer op keer tegen hem gezegd hebben.

Nogmaals, hoe zouden jullie hiermee omgaan want ik zit echt met m'n handen in m'n haar

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:17

Poeh Emma, dat is echt 3 tegen 1. Heb je een huisbaas, zo ja wat zegt die erover? Ik zou hem echt per direct eruit willen hebben zeg := Wat een asociaal persoon.

Ik woon hier met 800 man en zelfs hier wordt perfect gecommuniceerd over feestjes en lawaai. Het enige wat hier tot nu toe voorgekomen is, was een zak vuilnis in de gang en iemand die toch nog om 2 uur even ging feesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:18

Wij hebben wel een huisbaas, maar we hebben het eigenlijk zo met hem geregeld dat wij hier zelf een beetje de dienst uitmaken. We hadden hiervoor ook echt een heks van een huisgenoot en die hebben we ook gevraagd om te verhuizen. En dat was om een stuk minder dan dit :o

Als wij willen dat hij eruit gaat gaat hij er dus ook gewoon uit. Maar mijn hemel zeg, het is echt niet te doen....

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:21

Emmaa_ schreef:
Wij hebben wel een huisbaas, maar we hebben het eigenlijk zo met hem geregeld dat wij hier zelf een beetje de dienst uitmaken. We hadden hiervoor ook echt een heks van een huisgenoot en die hebben we ook gevraagd om te verhuizen. En dat was om een stuk minder dan dit :o

Als wij willen dat hij eruit gaat gaat hij er dus ook gewoon uit. Maar mijn hemel zeg, het is echt niet te doen....

Ik zou zeggen op zoek naar een nieuwe huisgenoot :) Dit is voor niemand prettig leven en al helemaal als schoolresultaten gaan dalen ivm te veel herrie om goed te leren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:22

Dan zou ik hem inderdaad ook eruit gooien. Als jullie het daar alle 3 over eens zijn.. Ik had hem echt knockout geslagen met een koekenpan denk ik :+