hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 20:10

Nou, ik heb het overleeft. De boel hier ligt vol met confetti en rotzooi van de etenskramen (papier, bakjes, bekertjes) maar bon. Hoort allemaal bij het feest, toch? +:)+ Heb de middag bij mijn moeder door gebracht samen met de hond.
Ik ben niet thuis gebleven gezien ik momenteel eentje heb staan die gehecht is en die krijgt 's avonds zijn peneceline (rond dezelfde tijd steeds dat de DA zijn eerste spuit gezet heeft. ) en moet twee keer per dag medicatie hebben. Dus ik moest toch echt vroeger weg raken dan 19:00. Enfin, we zijn er weer voor een jaar van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:26

Is het nou zo moeilijk dat ze hun zooi in een vuilbak gooien ipv een voortuin?

Ayasha
Blogger

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 20:36

Blijkbaar wel ja. Ben eens benieuwd of de gemeente dat gaat op ruimen!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:39

Jongens, zaterdag is de laatste stoet hier, en dan is alles voorbij. Nog een avond doorbijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:42

Een foto maken van je voortuin, een vuilbak erbij en die afzetten voor de deur van de burgemeester?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 21:23

Eigenlijk zouden ze die stoet beter op het industrie-terrein doen;
-stoet kan rijden
-bedrijven zijn dicht op zondag
-minder straten af zetten
-geen inwonende met miserie
-meer winst want nu 'missen' ze inkom van degene die 'in' de cirkel vd stoet wonen.
-makkelijk draaien met de wagens want veel ruimte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:25

Ok. Lees ik goed dat je voor de stoet inkom moet betalen?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:32

Hier komen ze aan de deur bedelen voor geld voor de stoet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:22

Als je van buitenaf komt wel. Stel ik rijd weg en vergeet bv medicatie en ik zou te voet terug willen om het te gaan halen, dan zou ik inkom moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:48

In dat geval: foto's maken van de bende en eisen dat ze de boel komen opruimen. Meen je dat nou echt? Inkom voor een carnavalsstoet? Heb ik nog nooit gehoord. Schandalig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 00:13

Hier is het vijf euro zei mijn man. In Diepenbeek tel je tien euro neer als je te voet door het centrum wil tijdens de stoet.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:20

Hahah leuk topic, ik heb ook niks met carnaval!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:33

Ayasha schreef:
Hier is het vijf euro zei mijn man. In Diepenbeek tel je tien euro neer als je te voet door het centrum wil tijdens de stoet.

wablieft 5 euro en zelfs 10 euro? :oo Als bewoner ook moeten betalen om bij je eigen huis te komen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:10

Ik ben echt stomverbaasd dat je voor zoiets inkom moet betalen. Bij ons is alles gratis! De stoet op zondag, die van maandag, toegang tot de markt voor de bezemdans en de ajuinworp, de voil jeanettenstoet op dinsdag, de popverbranding 's avonds... Als ze daar elke keer geld voor zouden vragen dan was de stad wel rijk. WAS, want er zou geen kat komen opdagen.

Nee, ik meen het, als ze er geld voor vragen zou ik met een echte klacht en fotomateriaal naar de gemeente stappen. Als ze er geld voor willen vangen moeten ze ook maar zorgen dat de boel netjes blijft en niet anderen met de rotzooi laten zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:15

Ja ik ben zelf nog nooit binnen gegaan maar mijn man zei dat ze hier vijf euro vroegen voor mensen van buitenaf. (zou maar erg zijn als eze kwamen aanbellen voor vijf euro. :') Vrees dat er hier dan eentje met tijdelijke niet afwasbare inkt naar huis zou gaan. ). Dus ga ik er uit en wil terug binnen is het dokken. :) Iedereen kan natuurlijk zeggen dat die hier woont. Hij zei voor ik vertrok al "kijk nog eens na of ge alles mee hebt voor die rooie want als ge terug moet, gaan ze u doen betalen"

Ik weet dat mijn vader ooit bij iemand moest zijn en die woonde net buiten het centrum maar het centrum "splitst" dat dorp zeg maar in 2 (ze zeggen daar ook letterlijk "van de verkeerde kant van't centrum als ze het over de andere kant hebben bv. :') ) dus je komt daar enkel via het centrum. Maar daar was stoet en mijn vader mocht niet te voet binnen tenzij ie 10 euro betaalde.. :\

Waarvoor dat geld gebruikt wordt is me een raadsel, hoewel, het zijn toch de groepen die de stoet organiseren? Misschien is de inkom voor de "kast" van de organiserende groep ofzo. Om volgend jaar weer zo'n ellende te kunnen opzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:22

Is dat niet van de stad of gemeente uit? Carnaval is een volksfeest, geen privaat evenement zoals Tomorrowand. Carnavalsgroepen hebben hier ook geld nodig voor hun wagens, dat komt van het lidgeld van de leden, ze organiseren eetfestijnen, taartenverkoop, fuiven, dat soort dingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:25

Geen idé. :) Ik dacht dat het van de groepen uit kwam daarom at ik dacht dat het geld ook voor de groepen was. Mss van de gemeente uit voor het proper maken achteraf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:29

Dat loon van de schoonmaakdiensten komt sowieso al van de overheid, als ze daar geen geld voor hebben moeten ze ook geen stoet organiseren :+ Idem met extra beveiliging enzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:31

Mja geen ide dan. :D
Ik vraag me af of ze wat zouden doen met mijn industrie-terrein idé. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:45

Geld verdienen, omdat daar ook nog een betaalparking kan geregeld worden voor mensen van buitenaf die met de wagen komen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:15

Ik ben net verhuisd naar een carnavalstad en daar hebben ze 2 stoeten. De eerste is pas geweest en jeb er niks van gehoord of gezien. Nu woon ik ook wel aan de rand waar de weg ligt om langs het centrum te rijden.
15 maart is de grote Halfvastenstoet en ik denk dat dat nog wel eens pittig kan worden. Iig verwacht ik jet dan rustig op de zaak.

Ik kan me echt storen aan al het afval en dronken jongeren. In mijn vorige woonplaats is er elk jaar een lichtstoet en dit jaar hadden ze besloten om het einde van de stoet (Tsplitsing) voor ons huis te maken. De wagens moesten rechtsaf naar het kanaal en de carnavalisten rechtdoor... Nou ik kan je vertellen, dat was geen succes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 12:46

In dit dorp met zes gehuchten met elk net genoeg straten voor een stoet zijn er, jawel, zes stoeten. :j (is dat het correcte meervoud?)