Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:08

Met mijn moeder ook eens gehad dat ze op onze oprit hadden geparkeerd, onze auto erachter gezet en toen zijn we lekker een stuk gaan wandelen. Eigenaren van de auto waren not amused :')

En toen ik nog klein was hadden mijn ouders een appartement met parkeerplek in de parkeer garage ("openbare" garage met gereserveerde plekken voor bewoners) elke keer stond dezelfde auto op de plek van mijn ouders, toen hebben ze de ketting ervoor gedaan en het hele weekend net gedaan of ze niet thuis waren. Eigenaar van de auto had erg hoge parkeer kosten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:11

Parkeren.. ik kan juist alleen goed parkeren met grote auto's :)) gelukkig hebben we die nu ook, dus parkeren is nu een peuleschilletje :Y)

Wij hebben 2 parkeerplaatsen op eigen terrein, grenzend aan de openbare weg. Daar stonden dus ook ineens auto's van treinreizigers op, omdat ze anders wat verder moeten lopen vanaf de P+R (de parkeerplaatsen in de straat zijn blauwe zone 2 uur). Dus hop, gewoon bij bewoners op de plekken. Ik politie bellen, laat ze maar wegslepen := mag dus niet he.. omdat de vakken aan de openbare weg grenzen zijn ze openbaar.. dat ik er voor betaal maakt dus niks uit :=

Citaat:
Of de Wegenverkeerswet en bijbehorende verkeersregels op foutparkeerders van toepassing zijn, hangt af van het antwoord op de vraag of de parkeervoorzieningen voor iedereen toegankelijk zijn. Als het parkeerterrein vanaf de openbare weg te bereiken is, is dit terrein voor de Wegenverkeerswet een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Het maakt hierbij niet uit of het privé-eigendom betreft. Het maakt in principe ook niet uit of er een bord staat wat aangeeft dat het een privé-terrein betreft. De wet hanteert hier een functioneel begrip, het gaat om de weg zelf.

Echter, van een overtreding van de Wegenverkeerswet is pas sprake als bijvoorbeeld buiten parkeervakken of op de stoep geparkeerd wordt. Als de onbekende voertuigen netjes in de vakken staan kan de politie niet op grond van de Wegenverkeerswet optreden: er is immers geen overtreding. Bovendien speelt ook mee dat de politie alleen zal optreden bij gevaar of hinder, ook al is er strikt genomen sprake van een overtreding.

En zelfs als aan bovengenoemde voorwaarden is voldaan, dat wil zeggen: er wordt fout geparkeerd en er is sprake van gevaar of hinder, dan nog wijst de praktijk uit dat de politie niet snel zal optreden op verzoek van de eigenaren van de parkeerplaats. Foutparkeerders op privé-eigendom vallen zelden onder de prioriteiten van de politie, uitzonderlijke situaties daargelaten. In welke gevallen wel wordt opgetreden hangt ook deels af van de tekst van de gemeentelijke parkeerverordening, welke een uitwerking is van de bevoegdheden uit de Wegenverkeerswet.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:14

Mijn lesauto had wel sensoren maar die stonden uit of ik moest op de weg een lijn trekken vanaf lantaarnpaal op de stoep en hem dan strak voor die lijn zetten in de achteruit. Fileparkeren ging me prima af maar, het ging vooral goed omdat ik reed op de manier: als het niet kan remt hij wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 00:15

Jes schreef:
Met mijn moeder ook eens gehad dat ze op onze oprit hadden geparkeerd, onze auto erachter gezet en toen zijn we lekker een stuk gaan wandelen. Eigenaren van de auto waren not amused :')

En toen ik nog klein was hadden mijn ouders een appartement met parkeerplek in de parkeer garage ("openbare" garage met gereserveerde plekken voor bewoners) elke keer stond dezelfde auto op de plek van mijn ouders, toen hebben ze de ketting ervoor gedaan en het hele weekend net gedaan of ze niet thuis waren. Eigenaar van de auto had erg hoge parkeer kosten :=

Hihi...

Dag voor kerst kwam ik van mijn werk, was er visite bij onze buren. Die visite (twee verschillende dames!!) meent altijd dat wij al thuis zijn, of juist weg zijn en ze daarom hun auto bij ons op de oprit kunnen zetten. Er staan bij ons vier auto's achterhuis, waarvan je er vanaf de weg maar één kan zijn. En meestal is het het geval dat als mijn vader thuis is, automatisch iedereen thuis is. En als hij weg is, er niemand thuis is :+
Goed, terug naar de dag voor kerst... Ik parkeer mijn auto er achter en stamp bij de buren naar binnen. De mevrouw zet de auto een stukje naar voren en ik kan er precies achterlangs.
Even later komt mijn zusje thuis. Die is er meteen al klaar mee en zet de auto er recht achter. Kennelijk had mevrouw niet echt achterom gekeken toen ze de auto uit stapte... :+
Zusje is naar binnen gegaan en werkelijk, zijn ze ook nog verbaasd dat je de auto klem rijdt he...

Gek genoeg zijn er ook nog vet veel mensen die niet begrijpen dat het fakking irritant is als je oprit geblokkeerd wordt... "Je kan toch ook wel even aan de weg parkeren."
Jonguh, daar hebben we toch geen privé terrein voor? :roll:

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:21

Mijn paarden staan langs een dijk. Ik heb één toegangshek. En laten mensen nou altijd precies daar gaan staan. Er zit een natuurgebied achter mijn stal en dan zet je je auto lekker dichtbij de ingang :(
Ik parkeer dan een trekker of kraan zo dat de auto er niet meer uit kan :)
Hoe bedenk je het om voor een hek te staan?
Thuis.in de.straat kan niemand fatsoenlijk parkeren. Alles over de strepen, half op de stoep of juist een meter van de stoep af.
Pas met vriend even eten halen, komen we terug,.staan er aan beide kanten van.onze bus van die pooier bakken. Wij stonden keurig binnen de.lijnen. Wij konden dus niet in de bus. Ik kon met veel gewurm met mijn voet tussen de deur de bus in zijn vrij duwen. Toen maar.de bus naar voren geduwd :)
Vriend heeft bij beide auto's een briefje op het raam gedaan met : leer parkeren sukkel

Hopke89

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:33

Zijn veel mensen die voor hekken gaan staan, wij waren op terrein bezig met takken opruimen. Niet denken dat we het terrein weer af konden rijden. Er stond een auto geparkeerd voor het hek en de persoon die had bedacht wel even voor die auto voor het hek, te kunnen staan en ons bezig zag om weg te komen, zetten hem wel op de oprit van het terrein maar, zo dat we via de oprit van de buurman, met onze auto (die net uit de blubber van het terrein kwam,) weg konden komen. Moeilijk hé stukje verder lopen, daar zit mega parkeerplaats.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:35

Ik ben niet zo'n held in parkeren (vooral fileparkeren) maar ik steek altijd net zo lang tot ik netjes in het vak sta :o

Wij hebben tegenover een voetbalvereniging gewoond, zonder eigen parkeerplaats. Al die mensen parkeerden dus bij ons in de straat. Die straat was overigens een drukke doorgaande weg, waar je moest fileparkeren. Oh, wat heb ik daar wat afgescholden en wat een capriolen haalden de mensen daar uit. 8)7 Auto's op de stoep, met 1 auto 2 vakken bezet houden (ja joh, er was altijd al te weinig plek, neem gerust een extra vak) of juist een auto ergens tussen wurmen, zodat er 3 auto's in 2 vakken stonden :+ Ik heb er vorig jaar nog met volle verbazing naar dit staan kijken:

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:36

Vraag me ook af of mensen daar dan mogen staan wettelijk
Stel ze parkeren voor ingang van een weiland en er gebeurt iets met het dier wat daar verblijft niemand die erin of eruit kan.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:49

Rivendell schreef:
...
Vriend heeft bij beide auto's een briefje op het raam gedaan met : leer parkeren sukkel

Ik heb laatst bij een Lexus die in de parkeergarage dwars over 2 vakken geparkeerd stond een briefje achter de ruitenwisser gedaan met 'Wat vind je er zelf eigenlijk van hoe je geparkeerd staat'. Vond het daarna jammer dat ik de reactie van de bestuurder niet mee zou krijgen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:49

StalNollie schreef:
Vraag me ook af of mensen daar dan mogen staan wettelijk
Stel ze parkeren voor ingang van een weiland en er gebeurt iets met het dier wat daar verblijft niemand die erin of eruit kan.

Volgens mij mag voor een inrit parkeren sowieso niet maar dan moet het wel duidelijk een inrit zijn. Maar helpen als je erin moet doen ze sowieso niet als er eruit moet blijkbaar wel. Tenminste dat vertelde ze mijn stalbaas toen hij met koeien en al zijn eigen erf niet meer op kon :? . Daar sta je dan op een warme dag met je koeien in een benauwde vrachtwagen voor je eigen deur te wachten tot zo'n figuur eindelijk een keer zijn auto komt halen, maarja hij moest erin niet eruit dus ze konden hem niet helpen _-:(

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:56

Pfff...inderdaad...sommige mensen...

Ik ging laatst een boodschapje doen met mijn schoonmoeder, Zij heeft geen rijbewijs en heeft MS. Zij heeft dus een invalidenkaart als bijrijder. Mijn schoonmoeder is erg slecht ter been, maar kan nog zonder rolstoel, echter loopt zij wel met krukken

Op het moment dat ik mijn auto in het invalidevak wilde zetten, zet zo'n h*fter zijn auto erin. Dus ik kijk of hij een kaart heeft...Nee dus...Ik zeg nog netjes tegen die "meneer" (lees eikel) of hij daar wel mocht staan en zo niet of hij dan zijn auto wilde verplaatsen voor mijn schoonmoeder.

Krijg ik me toch een grote mond...Dat invalidevakken belachelijk waren en hij daar mocht staan als hij daar zin in had.

Helaas voor Meneer ben ik een b*tch en heb de auto strak achter zijn auto geparkeerd (met invalide kaart)foto's gemaakt voor het geval dat "Meneer" vond dat hij mijn auto aan de kant moest drukken en moest "Meneer" wachten totdat wij klaar waren met boodschappen doen...

Jammer voor hem is mijn schoonmoeder niet zo snel. Ik hoorde hem in de winkel schelden. Halve winkelpersoneel en winkelende mensen die het gezien hadden hebben hem vierkant uitgelachen en erop aangesproken dat het zijn eigen schuld was. Toen wij bij de auto kwamen, zei hij geen woord!

(ja, ik weet het...Ik ben een kreng met zulke dingen :D Blijf met je poten van mijn schoonmoeder af)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:00

Volgens mij kun je in dat soort gevallen de politie bellen. Schrijven dikke boetes uit voor onterecht parkeren op een invalide parkeerplaats.

Terugkomend op degene die de plek van iemand inpikt die te lang over inparkeren doet. Als je er toch zo handig mee bent kun je diegene ook even helpen. Precies die situatie was enige tijd terug op tv. Geen idee welk programma, maar ging over hoe aso mensen kunnen zijn. Uiteindelijk liep er een vrouw naar de auto om hem in te parkeren, kreeg daar toen 100 euro oid voor. Wie goed doet heette het geloof ik.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:08

Afbeelding

Asociaal genoeg?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:26

Mijn ouders hebben een grote auto, een bus formaat wat desi plaatst.
Hoe vaak wij niet hebben dat mensen zo uit de vakken staan dat wij er nooit tussen passen is echt niet meer te tellen.

Qua rijles had ik laatst ook wat kroms, ik moest op een punt waar je 60 mag met een T splitsing links af, rijd gewoon vlot eerder te hard als te zacht.
Ga de bocht om haalt een of andere imbeciel mij in via de binnenbocht over de verkeerde rijbaan?
Er kwam op die baan ook nogchauffeur op de tegenligger geklapt. >;)
Zo die les drie mega achterlijke acties gehad en wel meer met deze lesauto.
Ik had hiervoor een andere, en die had geen bord maar een magneetsticker op de zijkant. :Y)
Die zag je dus in principe niet tot ik af sloeg ergens o.i.d.
Waarom, juist om te voorkomen dat mensen als debielen gaan rijden om dat bord op het dak! -O-
En nu weet ik dus waarom hij dat zo heeft, jeetje wat kunnen mensen drammen en debiel doen!

Gekke is dat ik dus echt geen slechte chauffeur ben en al helemaal niet langzaam rijd..
Het is gewoon dat bord op het dak. |o

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:40

Tijd terug wilde ik 's ochtends wegrijden, staat er een klein busje aan de bestuurderskant strak tegen mijn spiegel geparkeerd. Ja via de bijrijderskant in moeten stappen.
En bij mij thuis hebben we best ruime parkeervakken, ik parkeer altijd in de meest rechtse achteruit de auto in. Staat er iemand ook achteruit geparkeerd met de banden over de streep waardoor ik er niet meer kan staan. De rest van de plekken bezet. En altijd met boodschappen doen asociale mensen die altijd 2 parkeervakken nodig hebben en je raar aankijken als je ook graag wilt parkeren.
Met mijn oude auto vond ik het niet erg als mijn deur 'per ongeluk' tegen die van hun aan kwam.
Ik parkeer de auto altijd zo rekening houdende met de andere auto's of de mensen er nog uit kunnen. Gewoon midden in t vak. Staan zij scheef geparkeerd? Dan hoop ik dat ze via de bijrijders kant in moeten stappen.
Echt een hekel aan aso parkeerders.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 02:39

Wij hebben ook wel eens auto's op of voor onze uitrit staan. Heel irritant! Komt voornamelijk doordat de overbuurman een fysio praktijk heeft. Hij heeft geen officiële eigen plek voor zn patiënten maar het stukje stoep voor zn deur is dat onofficieel wel. Als dat bezet is willen ze de auto nog wel eens op onze oprit/voortuin zetten om te voorkomen dat ze een kwartier ofzo moeten lopen want we hebben een chronisch parkeerplaats tekort in de straat. Maar toch als ik ze zie "jaag" ik ze wel van mn terrein af!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 05:32

Mijn buren kunnen niet parkeren. Evenals de vriendjes en vriendinnetjes van hun beide dochters.
Heb me er maar bij neergelegd. Zucht.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 07:17

Poiuytrewq schreef:
Ja,...als dat met opzet gebeurt.

Maar als iemand ergens niet goed in is dan geef je iemand de tijd.

Ja ik dus niet als ik daar geen zin in heb. Ik doe schiet m er niet altijd voor hoor, maar als mensen irritant moeilijk staan te doen en ik heb geen zin om lang te wachten, ja zoek het dan maar uit

@Nollie. Ook ik, als ik in mijn eentje ben, ben verkeer. :D

Dan ben jij dus een individu van de groep die hier uitgekotst wordt. Jouw reactie is echt het toppunt van narcisme.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 07:23

desi92 schreef:
[ [url=m/1Onc6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Asociaal genoeg?

Kan ook zijn dat er eerst een auto nog achter staat.

Is bij ons voor de deur ook vaak. Heb je hem keurig neer gezet. Met niet t veel afstand.

Kom je de volgende dag. Staat er een andere auto achter op heel veel afstand.....bijvoorbeeld eerst een hele grote auto nu een kleine gemotoriseerde rolschaats.
Lijkt het net of jij aso geparkeerd hebt. :')

Beetje jammer.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 08:09

Onze garage komt uit op een pleintje met andere garages, en waar niet geparkeerd mag worden. Pleintje is bovendien te klein voor parkeren. Je wil niet weten hoe vaak ik de politie heb moeten bellen om een geparkeerde auto te laten verwijderen! Om een of andere reden was onze garagedeur steeds het interessants om er voor te parkeren. 1 auto stond een keer echt cm's van onze deur af!!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 08:10

Oh wat verschrikkelijk, al die asociale mensen die zo parkeren....

Heb zelf op mijn stage een keer meegemaakt, dat iemand zijn auto zo dicht naast de mijne had geparkeerd, dat ik serieus via de bestuurderskant de auto in moest. En het was dat zijn spiegel hoger zat dan de mijne, anders hadden die elkaar geraakt....

Ook een keer op een evenement in het dorp waar mn oma woont, dan is het parkeren in een weiland en dus zelf de parkeerrijen maken. Heel moeilijk is dat. :))
----------------------------------------- Rij auto's
Pad om te rijden
Pad om te rijden
Echt hoe moeilijk is het om in te zien dat de middelste rij auto's dan niet weg kan?!?!?! Ik moest mijn broertje halverwege het evenement wegbrengen en ik kon er dus niet uit. 3x nummerborden van degene voor en achter ons laten omroepen, maar nee hoor. Niemand kwam opdagen. Gelukkig heb ik de auto van mn nicht mee kunnen nemen. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 08:30

mijns tal zit aan een smal zandpad met een dikke sloot ernaast, mijn dam is dus een uitwijkplek (als mijn auto er niet staat) voor als iemand een tegenligger tegenkomt.
Het gebeurt regelmatig dat er gewoonweg een auto geparkeerd staat en ik mijn auto dus nergens meer kwijt kan als ik op stal kom. Iemand is dan z'n hond uitlaten of een wandelingetje maken. Ik heb wel bordjes met privé terrein en NP op het hek, maar ja....
Ik probeer zo'n auto dan toch klem te zetten, ga het hek in, draai het achter me terug op slot en ga uitmesten, voeren enz. Ben ook plots wat hardhorend als er iemand staat te schreeuwen tegen me O:)

Bij de buren hebben ze geen stal, alleen weiland met schaapjes en/of koetjes, daar staan ze ook wel eens op de dam, maar daar doen ze andere dingen.... (beslagen ramen, schuddende auto) als ik dat zie, moet ik ineens even wandelen met mijn ezel :)) :') die dan ook spontaan niet voorbij die auto wil _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 08:43

verography schreef:
Dan ben jij dus een individu van de groep die hier uitgekotst wordt. Jouw reactie is echt het toppunt van narcisme.

nou, dat vind ik erg.

Als je zo slim bent om 'lastige' woorden te gebruiken zorg dan wel dat je weet wat het betekent.
Zeg dan gewoon dat ik egoïsch ben, dat zal ik gelijk beamen :D

Mensen moeten gewoon eens leren rijden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:26

Je bent inderdaad OOK heel eigenwijs. :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:32

:') verschil moet er wezen, denk ik!