Parkeren.. ik kan juist alleen goed parkeren met grote auto's
gelukkig hebben we die nu ook, dus parkeren is nu een peuleschilletje 
Wij hebben 2 parkeerplaatsen op eigen terrein, grenzend aan de openbare weg. Daar stonden dus ook ineens auto's van treinreizigers op, omdat ze anders wat verder moeten lopen vanaf de P+R (de parkeerplaatsen in de straat zijn blauwe zone 2 uur). Dus hop, gewoon bij bewoners op de plekken. Ik politie bellen, laat ze maar wegslepen
mag dus niet he.. omdat de vakken aan de openbare weg grenzen zijn ze openbaar.. dat ik er voor betaal maakt dus niks uit
Citaat:
Of de Wegenverkeerswet en bijbehorende verkeersregels op foutparkeerders van toepassing zijn, hangt af van het antwoord op de vraag of de parkeervoorzieningen voor iedereen toegankelijk zijn. Als het parkeerterrein vanaf de openbare weg te bereiken is, is dit terrein voor de Wegenverkeerswet een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Het maakt hierbij niet uit of het privé-eigendom betreft. Het maakt in principe ook niet uit of er een bord staat wat aangeeft dat het een privé-terrein betreft. De wet hanteert hier een functioneel begrip, het gaat om de weg zelf.
Echter, van een overtreding van de Wegenverkeerswet is pas sprake als bijvoorbeeld buiten parkeervakken of op de stoep geparkeerd wordt. Als de onbekende voertuigen netjes in de vakken staan kan de politie niet op grond van de Wegenverkeerswet optreden: er is immers geen overtreding. Bovendien speelt ook mee dat de politie alleen zal optreden bij gevaar of hinder, ook al is er strikt genomen sprake van een overtreding.
En zelfs als aan bovengenoemde voorwaarden is voldaan, dat wil zeggen: er wordt fout geparkeerd en er is sprake van gevaar of hinder, dan nog wijst de praktijk uit dat de politie niet snel zal optreden op verzoek van de eigenaren van de parkeerplaats. Foutparkeerders op privé-eigendom vallen zelden onder de prioriteiten van de politie, uitzonderlijke situaties daargelaten. In welke gevallen wel wordt opgetreden hangt ook deels af van de tekst van de gemeentelijke parkeerverordening, welke een uitwerking is van de bevoegdheden uit de Wegenverkeerswet.