Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pinkie87 schreef:StalNollie schreef:Doe bijv inkopen in goedkopere winkels zoals Lidl en Aldi.
Alles in 1 pakket gewoon even bekken naar de aanbieder en zeggen dat je aan het rondkijken bent voor goedkoper en vragen of hun iets kunnen betekenen. Zit zelf bij ziggo en scheelt ons dit jaar alweer 20 euro per maand
Ben alles beetje aan het lezen maar hier moet ik even op inhaken er is pas uitonderzoek gebleken dat de Aldi juist net zo duur is als duurder dan,een gewone supermarkt
pinkie87 schreef:StalNollie schreef:Doe bijv inkopen in goedkopere winkels zoals Lidl en Aldi.
Alles in 1 pakket gewoon even bekken naar de aanbieder en zeggen dat je aan het rondkijken bent voor goedkoper en vragen of hun iets kunnen betekenen. Zit zelf bij ziggo en scheelt ons dit jaar alweer 20 euro per maand
Ben alles beetje aan het lezen maar hier moet ik even op inhaken er is pas uitonderzoek gebleken dat de Aldi juist net zo duur is als duurder dan,een gewone supermarkt
Johanna59 schreef:Niet op vakantie. Eén auto, en een kleintje. Per persoon 2x per week kort douchen. Zo min mogelijk wassen. Geen droger gebruiken. Bij de Lidl of Aldi boodschappen. Per week hier een vast bedrag aan uitgeven. Geen abonnementen op krant, tijdschriften en clubs. Kinderkleding van Marktplaats. etc etc. En wel geld vragen aan ouders.

StalNollie schreef:Met4 personen 90 EUR per week, joh dat moet zelfs goedkoper kunnen? Per week is dat echt veel hoor
Schaduw2015 schreef:Ik ben bij het loket samenleven in het gemeentehuis te ... geweest en heb hier informatie meegekregen en een meldingsformulier die inmiddels ingevuld en ingeleverd is. Morgen word ik voor 13.00 uur gebeld nav het formulier.
Er zijn verschillende mogelijkheden zoals schuldbemiddeling en schuldsanering. Budget voorlichting, -begeleiding en -beheer.
Wij gaan ons focussen op de situatie nu, hoe hier uit komen en uit blijven. Ik ga verder ook niet meer in op bepaalde reacties, al neemt dat niet weg dat ik elke reactie en tip waardeer en het ook zeker wel meeneem. We hopen gewoon met professionele hulp om het zo te zeggen uit te komen en blijven.
Ik heb nu weekgeld gepint; Volgens richtlijnen van het NIBUD heb je met 4 personen ongeveer 105 euro per week nodig om van te leven. Ik heb 90 euro gepint en ga kijken hoe het uitpakt! Ik ga er een sport van maken het goedkoper te doen.
Kijk eens of je dat kunt volhouden