Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:53

Wij weten wel zeker dat het een goede beslissing is. Veel succes! Houd je sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:54

Vind ik een heel wijs besluit! Heel veel succes en sterkte morgen. Heel bokt is er voor je volgens mij. :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:55

Jeetje ts wat ga je hard. Je bent van een slachtoffer in nog geen halve dag in een sterke voortvarende meid veranderd.

Succes morgen! Heb diep respect voor je Hoe je nu gaat. Hou dit vast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:57

Je opa..... Een opa hoort van zn kleinkind te houden...
Leuke dingen mee te doen...een opa te zijn... Die alles voor zn kleinkids geeft.

Geen vieze man die met zn tengels aan je zit..
Mijn god hey.. Dit kan echt niet hoor..

Goed dat je gaat praten morgen...en probeer het ook echt te doen.
Laat desnoods deze brief zien.
Zorg dat je wat bewijzen(mailtjes heb je met bedreigingen toch?) achter de hand hebt.. Want grote kans dat je ouders het niet willen/kunnen geloven..
En dan moet je even kunnen doorpakken met bewijs.

Wat een viespeuk zeg..
Je verdient beter dan dit!!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:02

Hij is genetisch gezien je opa, maar in mijn ogen is het een groot stuk vuil en als je alles op tafel gooit zal je vader achter je staan en zeer waarschijnlijk geen contact meer met hem willen.
Dit is NOOIT jouw schuld geweest maar die van je "opa" voor zover je hem nog zo kan noemen.
Hoe durft hij het om überhaupt aan je te zitten en dan ook nog zo als grofvuil te behandelen. Alles open en bloot gooien en Hulp gaan zoeken bij iemand die je kan helpen alles te verwerken en je zelfwaardering weer terug te krijgen.
Ik wens je heel veel sterkte en succes! Je kan het!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:09

Wat een enorm heftige situatie!
ik vind je brief onwijs knap geschreven het is niet niks namelijk! maar ik zou hem persoonlijk ook niet sturen
je stelt jezelf kwetsbaar op in de brief (en je bent ook kwetsbaar)
waardoor hij je alleen maar meer in zn macht denkt te kunnen krijgen
wel zou ik m aan je ouders laten lezen het geeft goed je gevoel weer

Goed dat je met je ouders rond de tafel gaat laat ook eventuele berichten aan hun zien
Het lijkt me als ouder zijnde ook heel erg lastig namelijk want je zit in een 2 strijd
en je opa die zou alles ontkennen vrees ik

Ik hoop dat je ouders je alle steun en respect geven die je verdient meid! ga ervoor en laat je niet gek maken
en probeer eventueel samen met je opa te gaan praten, of je ouders alleen als je het niet aankunt wat ik kan begrijpen
en dan eventueel samen de stap doen na aangifte ik denk dat de politie dit zeer hoog op pakt

Heel erg veel succes meid ik ga voor je duimen!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:11

Goede beslissing, heel veel sterkte morgen.

En geloof in jezelf je kan het. Hoe dieper het dal hoe sterker je eruit komt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:13

anoniem4215 schreef:
Ontzettend bedankt voor alle lieve woorden, pb'tjes, advies en de steun allemaal! Ik ben eruit: ik ga morgen met mijn ouders rond de tafel. Zodra zij alles weten, denk ik zeker dat ze me gaan steunen bij het doen van aangifte. Jullie hebben me in ieder geval over de streep getrokken, ik denk dat dit een goede beslissing is :).

Wauw wat een geweldig nieuws, echt heel knap, heb respect voor je, hier heb je veel moed voor nodig _/-\o_

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:15

Heeel goed van je TS, ik ben super trots op je!
Ik hoop dat dit voor jou de stap gaat zijn naar een nieuwe toekomst zonder angst voor je opa :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:16

Heel erg knap ts! Veel succes en sterkte want dat is vast niet makkelijk.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:20

Wat dapper en moedig dat je de knoop hebt doorgehakt om morgen met je ouders te gaan praten! Probeer zoveel mogelijk bewijs bij je te hebben bij dat gesprek, het liefst uitgeprint als dat lukt omdat dat makkelijker lezen/terugkijken is als op een scherm. En print ook de brief voor je opa uit zodat je ouders het kunnen lezen, dat is misschien makkelijk als praten. Ik hoop echt dat je ouders je onvoorwaardelijk steunen, wat je beslissing verder ook mag zijn. Ik denk echt dat je er heel goed aan doet om je geheim te delen. Veel succes en sterkte, het zal vast erg zwaar worden maar je kunt het! Super dapper.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:25

Ts, wat een ontzettend dapper besluit!
neem desnoods de brief die je geschreven had mee, en laat deze lezen wanneer praten te veel wordt.
ik wens jou heel veel succes voor morgen! en sterkte met het verwerken van deze vreselijke periode! Die hopelijk gauw ten einde is!
jij bent een dappere en sterke vrouw!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:26

Super veel respect voor jou!
Echt heel goed van je dat je het gaat vertellen, dat zal heel lastig worden maar wel het beste wat je kunt doen.

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan, als ik het zo lees ben je een sterk persoon!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:29

TS, heel veel sterkte morgen en wat ontzettend knap dat je deze stap gaat zetten. Heel bokt denkt aan je morgen, hopelijk geeft je dat extra kracht!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:44

Jeetje TS, wat een verhaal..... :(:) Ik lees dit al even mee, maar zal nu dan toch eens reageren. Ik vind je echt heel dapper & ik denk dat het inderdaad een heel goede beslissing is om met je ouders te gaan praten. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is als er thuis nooit ergens over gepraat wordt, dus dit is super knap! Ik hoop dat je straks alles kan gaan verwerken & weer gelukkig zal worden, dat is je zo hard gegund! Ook mijn steun heb je bij dit alles. Heel veel sterkte & succes morgen en de komende tijden. :(:)

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 00:46

Fijn dat heel bokt achter mijn beslissing lijkt te staan :D! Jullie zijn toppers!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:01

Tuurlijk staan we achter je!
Heel veel sterkte morgen, we denken aan je :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:02

Je kunt altijd langs de politie gaan voor een oriënterend gesprek. Je hoeft geen aangifte te doen als je dat niet wilt. Ze kunnen je in dat gesprek wel uitleggen hoe aangifte doen in zijn werk gaat en hoe het dan verder gaat. En dan kan je altijd nog beslissen of je aangifte wilt doen of niet.

Mijn tip: bel van tevoren op en vraag of je een afspraak kunt maken met een zedenrechercheur. Die zijn bekend met dit soort situaties en weten hoe moeilijk het voor jou is. En als je het prettiger vind om met een vrouw te spreken, kan je dat ook aangeven. Dan houden ze daar rekening mee.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:05

Succes morgen met deze dappere beslissing, heel bokt staat achter je en steunt je! :*

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:18

Houd er rekening mee dat ouders soms ook minder positief kunnen reageren (ook al hoop ik dat niet voor je) pak er zoveel mogelijk bewijs bij... En stel je voor dat je ouders niet zo goed reageren, ga dan alsnog met de politie praten (idd speciaal van de zeden afdeling) die kunnen je echt goed helpen en eventueel met alle partijen los van elkaar praten. Waarschijnlijk gaat je opa er alles aan doen om je "zwart" te maken, ik hoop dat je ouders daar boven staan.
Heel goed besluit van je, veel succes bij het gesprek met je ouders.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:32

Heel goed dat je deze keuze hebt gemaakt! Ik denk dat er veel mensen trots op je zijn :)

Houd er inderdaad wel ergens rekening mee dat ouders in sommige gevallen vervelend kunnen reageren omdat ze zo schrikken oid. Meesten pakken het wel goed op en staan100% achter hun kind!

En wat betreft dat het je familie is... tja dat is geen familie. Familie doet elkaar niet zulke vreselijke dingen aan!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:41

Komt trouwens wel veel voor, dat opa/oom/vader/broer enzovoorts (ook vrouwelijke kanten) zich aan dat soort praktijken doen. Net ook hele goede vrienden ect, alles wat heel dichtbij staat, die kunnen ook de meeste druk geven vooral bij jarenlang misbruik.
Je bent helaas niet de enige, vandaar dat je beter ook met mindere reacties rekening moet houden. Maar nu moet je aan jezelf denken en opkomen voor jezelf, waarschijnlijk help je het voor andere te voorkomen of een verwerkings proces te versterken als er meerdere slachtoffers blijken te zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 02:20

Ik wil je heel veel wijsheid wensen... ik zou in jouw geval contact opnemen met een huisarts en van daaruit een verwijzing regelen voor psychologische hulp, en naar de politie gaan.
Een opa die kleinkinderen aanrandt/verkracht of andere rare dingen doet, houdt op dat moment gewoon op opa te zijn. Het misbruik is jouw schuld niet.

Weet je waarom psychologische hulp nodig is? Uit je brief blijkt dat je jezelf de schuld zit te geven en je zit vol twijfels over jouw aandeel. Je kunt een denkpatroon hebben gekregen dat je gevoelig maakt voor foute partners doordat je signalen die die mensen geven, mist omdat je hebt geleerd dat het jouw schuld is.

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat deze opa misschien wel veel meer kinderen misbruikt heeft.
Dat moet stoppen, hoe je ouders nu nog over hem denken. Het zou maar zo kunnen zijn dat je moeder ook een geheim heeft wat betreft je opa bijvoorbeeld... maar al zou dat niet zo zijn, als je bent misbruikt heb je het recht dat aan te geven, al was je de enige persoon in de familie die dat was overkomen.

Heel veel sterkte!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 02:40

Jeetje meid, wat een verhaal, wat walgelijk dat je 'opa' je zo verschrikkelijk heeft misbruikt. Zorg dat je voor je ouders inderdaad de printjes/voicemails klaar hebt, ik weet niet hoe de verdere relatie tussen jou en je ouders is, maar die zullen er gerust een zware dobber aan hebben om het te geloven/accepteren.

Wat ik me nog afvraag, die L. in je verhaal, heb je die er ook over gesproken? Misschien is hij/zij ook wel misbruikt door die lamzak, of kan diegene in ieder geval iets bevestigen.

Ik hoop dat je ouders goed zullen reageren op deze schok, heel veel sterkte meid :(:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:36

anoniem4215 schreef:
Fijn dat heel bokt achter mijn beslissing lijkt te staan :D! Jullie zijn toppers!

Je bent sinds gisteren geen moment uit mijn hoofd geweest! En jij bent hier de topper dat je besluit er wat aan te doen. Sterke meid, moedige meid! Aan je berichten te lezen weet ik 100% zeker dat je dit kan.

Dikke virtuele grouphug van bokt naar jou!