Asociale kinderen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:40

olafgek schreef:
ik zeg niet dat het ok is, maar in belgië wordt op een hoop dingen om te "lachen" geantwoord met "je moeder". degene die dat poste woonde misschein ook in België?
Ikzelf gebruik dat nooit, maar echt een hoop mensen zeggen hier te pas en te onpas je moeder als respons op opmerkingen

Dat is dan een ander België dan het België waar ik woon, hier is "uw moeder" meestal niet vriendelijk bedoelt. Hoogstens sarcastisch maar vriendelijk? Nee. Meestal eerder snerend. Onder vrienden kan het dan niet al te zwaar op genomen worden maar het is hier iig nooit vriendelijk bedoelt.
Zeker van iemand van 37 verwacht ik wel meer dan dat eigenlijk. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:36

gohya schreef:
MiReRe schreef:
Ik ben net tijdens een bosrit met m'n IJslander door fietsende schooljeugd uitgescholden voor frikandel en prutsmuts.
Ik riep nog 'je moeder!' En bedacht meteen dat ik eenmaal thuis het in dit topic zou schrijven.
Suffe apekoppen.

Nou ik vind het wél terecht dat je dit terug zei.Ook ik zou zeker wat terug zeggen of doen.
Kinderen of niet,ze moete wel weten dat dit niet hoort.

En de uitroep "je moeder'' leert hen dat dit niet hoort? :?
Je geeft alleen maar het foute voorbeeld, als jij als ouder persoon dit roept naar een kind zal een kind dit weer kopiëren want die ziet dit als kennelijk acceptabel gedrag in de maatschappij.

gohya

Re: Asociale kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:38

Je moeder is geen scheldwoord.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:40

gohya schreef:
Je moeder is geen scheldwoord.

Zo wordt het wel degelijk gebruikt, daarbij is het ook geen wijze les voor kinderen dus het maken van deze opmerking geeft enkel een slecht voorbeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:27

BobbieLover schreef:
Lianne86 schreef:
Nee, dat is ook weer zo.. Daarom zou ik altijd naar de ouders gaan.... Laat de ouder het maar oplossen ;)

:j :j

Moet je maar net de ouders vinden en als je soms ook de ouders ziet... Nee laat maar. Doet mij denken aan mijn buurvrouw die zei tegen haar zoon dat hij geen k*t mocht zeggen, ze slaat de deur dicht en vergat de sleutel en ik hoorde heel hard 'k*t' :')
Tja... Kinderen apen vaak nu eenmaal na. De kinderen die vol trots ho*r en andere nare woorden naar oa mij riepen, kwamen ook uit een gezin waarbij de ouders ook rustig flink zaten te vloeken.
Dus ik vraag mij echt af of het zin heeft om naar de ouders van de kinderen te gaan die echt zo fanatiek naar mensen lopen te schreeuwen en uit te dagen (en niet dat kind dat toevallig een vies woord heeft gehoord en gebruikt, want die gniffelen er nog om als ze het uitspreken en die fietsen je ook niet achterna met een scheldkanon). Ze hebben het vaak niet van een vreemde.... Dus ik ga mij echt niet bemoeien met die ouders iig. Vind ik zonde van mijn energie. In dat geval negeer ik ze gewoon, geen reactie is de minst leuke reactie voor hun. Halen ze weinig voldoening uit.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:50

*pakt popcorn :D *

Grappig zo'n twee totaal verschillende kanten.

Maar omdat kids zichzelf niet maken en slecht voorbeeld als ouders hebben, moet je je dan maar uit laten schelden?

Wat een onzin, tuurlijk niet, als je alles maar pikt loopt t uiteindelijk pas uit de hand. Een keer de verkeerde voor ze, en t houd wel op.

Beter nu een emmer water en een draai om je oren en t nooit meer doen, dan geen grenzen krijgen van anderen en maar door en door en dat je wel een keer een pak rammel of erger krijgt.
Helemaal als ze t lef hebben in je eigen tuin te komen zeg

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:54

Britta31 schreef:
Half bokt is het natuurlijk niet met mij eens.Maar hou op met zeuren er zijn veel erger dingen in de wereld bv dood,ziekte enz.Dat zijn problemen.Sorry.

Ik ken kinderen die door andere kinderen voor een rijdende auto zijn geduwd... vind ik best wel een probleem.
Maar omdat er in Afrika ellende is en in het midden oosten moeten we maar niet proberen het hier in Nederland leuk te houden?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:18

Ik bedoel het gezeur over een bokker die als antwoord op een scheldpartij je moeder zei.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:20

Britta31 schreef:
Ik bedoel het gezeur over een bokker die als antwoord op een scheldpartij je moeder zei.

Het is maar wat je zeuren vind.

Als iemand het er niet mee eens vind, en dit op een normale manier zegt, lijkt het mij geen zeuren.
Het lijd juist tot een interessante discussie, om te kijken, wat ieder nu zou doen op zo'n situatie.

Echter is het de reactie op de reactie, die aanvallend begint te worden.

Ook dat is nog steeds geen zeuren, maar in mijn ogen onvolwassen gedrag.

"normen en waarden" niet alleen voor kinderen, ook voor volwassenen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:20

Britta31 schreef:

Ok. "Je moeder" zeggen is al heel oud. Waarschijnlijk zeiden ze het al in de jaren '20 van de vorige eeuw. Of ze zeiden: "Je zuster" en dat komt op het zelfde neer. Vaak kwam er dan ook bij: "Je zuster op een houtvlot." :D

Mijn vader kende "Je zuster" ook al. (En die was van de jaren '20).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:31

Tries_en_Faf schreef:
*pakt popcorn :D *

Grappig zo'n twee totaal verschillende kanten.

Maar omdat kids zichzelf niet maken en slecht voorbeeld als ouders hebben, moet je je dan maar uit laten schelden?

Wat een onzin, tuurlijk niet, als je alles maar pikt loopt t uiteindelijk pas uit de hand. Een keer de verkeerde voor ze, en t houd wel op.

Beter nu een emmer water en een draai om je oren en t nooit meer doen, dan geen grenzen krijgen van anderen en maar door en door en dat je wel een keer een pak rammel of erger krijgt.
Helemaal als ze t lef hebben in je eigen tuin te komen zeg

_/-\o_ _/-\o_

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:37

Zoolgangster schreef:
Britta31 schreef:

Ok. "Je moeder" zeggen is al heel oud. Waarschijnlijk zeiden ze het al in de jaren '20 van de vorige eeuw. Of ze zeiden: "Je zuster" en dat komt op het zelfde neer. Vaak kwam er dan ook bij: "Je zuster op een houtvlot." :D

Mijn vader kende "Je zuster" ook al. (En die was van de jaren '20).

Maar toen betekende het 'ik geloof je niet', en nu betekent het 'je moeder is dat' :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:17

Serieus jongens, weer even on topic? Denk dat er nu lang genoeg over gepraat is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:56

Die gastjes kregen van mij na een waarschuwing de ice Bucket challenge over zich. Zijn ze nou helemaal! Wat een taal voor die koters zeg.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:35

Het ergste waar ik iemand mee uit gescholden heb vroeger was: "en jij hebt geen tieten".
Wij liepen altijd als we van de dansgarden af kwamen tussen 2 huizen door, daar was een paadje waar je zo bij ons thuis uit kwam.
Maar 1 vrouw wilde niet dat we door dat paadje liepen, waarom???? Wij hielden geen kattekwaad uit.
En toen begon ze toch een partij tegen ons te schelden: Wij waren k*t kinderen en onze ouders deugde niet, enz. Er deugde helemaal niks aan ons, en toen zei ik: "en jij hebt geen tieten".
Die mevrouw had echt niks, aaa misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:53

Onverwachts de deur opentrekken, random gek schreeuwen en dan een heel eng "moehaha" lachje erachteraan. Waarschijnlijk waren ze dan drie straten verder gerend ~~}>

Nee, grapje. Volgende keer gewoon negeren, en als ze rondom je huis gaan klooien, naar de ouders toe gaan. Wat een asociaal gedrag zeg... :=

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:02

gister fietste ik op naar huis rond kwart voor 6.

werd schemerig, en er liepen 2 jongetjes met een bal op de stoep van een jaar of 8.

staken allebei de tong naar me uit, ik keihard met mn handrem remmen voor de schrik en ik zag dat ze allebij verstijfden van schrik :')

ik heb ook niks gezegd en fietste weer verder

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:05

Dat moet ik dus niet zien dat ff een ''vreemde'' mijn kinderen aan de oor vast pakken of wat, vreemden blijven van mijn kinderen af als men last ervan hebben dan komen ze maar rechtstreeks naar me toe. Maar van mijn kinderen blijf je af!
Amaris schreef:
naar buiten gaan, bij een oor pakken, en eisen dat jullie samen NU naar huis gaan.

En TS wat is het probleem nou eigenlijk? Je schrijft dat de kinderen van het woonwagenkamp af komen, uhu weet niet hoor maar woonwagen kinderen/mensen zijn in mijn ogen echt niet zoveel slechter, en er zijn wel ergere dingen in het leven.

Mijn kleuter komt sinds ie naar school gaat soms ook met woorden thuis waarvan mijn nek haren af en toe overeind komen te staan, hij weet nu inmiddels wel beter doordat ik hem elke keer weer vraag van ''en weet je wel wat dat betekend van wat je nu zegt?, zodra ie dan nee zegt dan weet ie nu inmiddels dat ie het dan ook niet mag zeggen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:08

XFiemoX schreef:
Dat moet ik dus niet zien dat ff een ''vreemde'' mijn kinderen aan de oor vast pakken of wat, vreemden blijven van mijn kinderen af als men last ervan hebben dan komen ze maar rechtstreeks naar me toe. Maar van mijn kinderen blijf je af!
Amaris schreef:
naar buiten gaan, bij een oor pakken, en eisen dat jullie samen NU naar huis gaan.

En TS wat is het probleem nou eigenlijk? Je schrijft dat de kinderen van het woonwagenkamp af komen, uhu weet niet hoor maar woonwagen kinderen/mensen zijn in mijn ogen echt niet zoveel slechter, en er zijn wel ergere dingen in het leven.

Mijn kleuter komt sinds ie naar school gaat soms ook met woorden thuis waarvan mijn nek haren af en toe overeind komen te staan, hij weet nu inmiddels wel beter doordat ik hem elke keer weer vraag van ''en weet je wel wat dat betekend van wat je nu zegt?, zodra ie dan nee zegt dan weet ie nu inmiddels dat ie het dan ook niet mag zeggen.

Is dat een serieuze vraag? :)
Het probleem was
Citaat:
Ondanks dat ik mijn oordopjes in had hoorde ik ze roepen " dat is vast een prutsmuts! Met die strakke legging waar haar dikke kont uit komt " " hoeveel kost je ? " " haar zal ik wel even batsen"
Blijkbaar zijn ze me gevolgd naar mijn huis en nu zitten ze hele tijd op de bel te drukken en op de ramen te kloppen.

Dat was het probleem..
Over het woonwagen kamp wil ik wel in PB een discussie daar over hebben ( mits je daar interesse in hebt, ik iig niet echt :P )

Maar ook zei ik dat ik nu geen last meer van ze heb.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:38

Wat een heerlijk topic....
ts gelukkig is je ''probleem'' opgelost en vind dat je netjes gehandeld hebt _/-\o_ , en goed dat je naar je moeder geluisterd hebt want de gevolgen van n emmer water met dit weer is niet grappig :')

Ik was vroeger ook geen schatje(wie wel)
Belletje lellen hebben wij ook gedaan of vieze briefjes door de bus duwen met woorden erop al ''poep maar'' of ''ga verhuizen stront'' en de pastoor deed op zaterdag altijd een blaadje door de bus en dan voor op de deur n briefje hangen ''streng verboden voor meneer de pastoor''

Maar dit vind ik ronduit onbeschoft en had ze er ook op aangesproken
Of ze nu op een woonwagenkamp wonen of niet deze mensen zijn net als jij en ik hoor :j

Verder over die emmer water of derrie(wat al helemaal niet kan!)
Die emmer water is een mooie oplossing als het wat warmer is
maar als mijn kind met dit weer zeik nat thuis komt met dat verhaal zou ik met de kids na de betreffende persoon gaan hoor.... en verhaal halen en ook erop wijzen dat ik er echt niet van gediend ben dat iemand dit mijn kinderen aan doet! hebben jullie wel in de gaten hoe ziek je hier van kan worden met dit weer?

Natuurlijk zou ik m'n kinderen een gigantische draai om de oren geven waar ts in dit geval bij zou staan en ze sorry moeten zeggen!

Gooi je in de lente of zomer dr n emmer over zou t me worst wezen
Maar niemand komt aan mijn kinderen! enkel ik als ouder zijnde mag mijn kind straffen of familie oppas etc.
ongeacht wat er gezegd word

over de opmerking jonge ouders zijn vaak tokkies kan ik me ook laaiend over maken...
Waar haal je het lef vandaan omdat te zeggen?!?!?! echt weer zo typische alles over een kam scheren....

En de opmerking je moeder vind ik ook alles behalve op zn plaats! je hoort een voorbeeld te geven
Loop gewoon weg of spreek ze er op een normale volwassen manier over aan is dat dan zo moeilijk
En nee ik zeg niet dat jij kinderen van iemand anders moet opvoeden, maar verlaag je ook niet tot hun niveau

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:47

Waarom heb je ze niet gevraagd wat een prutsmuts betekent?
Net als pijpen uit de mond van een 6 jarige. Je hebt ze snel stil nadat ze je geen uitleg kunnen geven.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:54

Hoop je dan
wat als ze vragen ''Nee, wat betekend dat dan?''

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:55

Monster schreef:
Net als pijpen uit de mond van een 6 jarige. Je hebt ze snel stil nadat ze je geen uitleg kunnen geven.

Weet niet waarom, niet op gekomen op dat moment denk ik..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:57

Gisteren avond werd ik volop uitgescholden op mijn scooter. "Jij met je kanker kymco" bladiebla. Gassies van een jaar of 17 a 18. Ja, jaloers zeker dat je dat paasei eind met de fiets moet afleggen zeker? :') ik heb ze gewoon strak aangekeken, dodelijke blik gegeven en haalde ze lekker in. Geen zin om mijn energie aan dat soort knulletjes te gaan verspillen lol

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:13

Monster schreef:

Je zal verbaasd zijn hoeveel (jonge) kinderen wel de betekenis weten van bepaalde woorden.