Zusje achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:48

Ts, gecondoleerd met het verlies van jullie moeder.

Wat een vreselijke nare situatie doet zich nu voor. Heel verstandig om eerst alles goed na te gaan voor je gaat handelen. Al mijn nekharen staan omgoog en de kriebels lopen over mijn rug. Waarom willen die ouders van dat vriendinnetje de voogdij van jullie zusje? Dit stinkt. Zorg dat jullie alles goed uitpluizen en teken niks. Heel veel sterkte de komende tijd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:34

Gecondoleerd :(:)

Ergens snap ik jullie zusje wel, ze kent jullie nauwelijks.
Mocht mij zoiets overkomen dan zou ik alles op alles zetten om zelf tot het einde van het schooljaar in Oostenrijk te blijven, op die manier leert jullie zusje jou of je zus beter kennen (dan dus degene waar ze ook bij zou gaan wonen in NL) en kunnen jullie een band opbouwen.

Ik zou idd zoveel mogelijk contact houden (telefoon, skype, email en af en toe een kaartje) met je zusje en ook veel telefonisch contact met de mensen waar ze nu is.
Zorg er ook voor dat je zusje weet dat ze altijd bij jullie terecht kan, en laat haar ook minstens de helft van de schoolvakanties bij jullie door brengen.

BigOne

Re: Zusje achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:36

Hoe is het nu ts, al contact met deskundigen gehad??

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 23:40

Jeugdzorg kan ons niet helpen omdat het niet in Nederland is , we zijn druk met van alles nu , zodra ik meer weet zal ik dit laten weten in het topic .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:03

Oh jeetje wat een gedoe. Sterkte.. :\ -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:36

Ts, al wat verder met het zoeken naar een oplossing voor dit tragische verhaal?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:07

We zijn kleine stapjes verder. We hebben vandaag een nummer gekregen die ons waarschijnlijk kan helpen en contact gaat leggen met jugendambt in Oostenrijk ( zei kunnen bekijken of het gezin waar ze nu zit geschikt is enz). Ook weten we dat de levensverzekering is stopgezet een tijd geleden , dit hebben we zelf uitgezocht en dat gaf de vrouw waar we zusje zit ook aan van de week. Ergens zijn we daar opgelucht over. Ook zit er een grote kans in dat de vader word gezocht. We krijgen binnen twee weken documenten opgestuurd van het gezin waarin meer informatie zal staan .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:19

Maar een stopgezette levensverzekering wil toch niet zeggen dat er geen geld is, misschien heeft je moeder dat wel afgekocht. In ieder geval komt er langzamerhand wat meer duidelijk maar het zal nog wel een aantal maanden duren voor jullie alles geregeld hebben, sterkte.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:25

Er is niks afgekocht , word ook geen bedrag uitgekeerd . Het zal inderdaad nog een tijd gaan duren , het is ook een complex iets . Bedankt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:47

Vreemd verhaal dan dat je zusje zo stellig was over die verzekering.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:53

Ja die was er ook , die is afgelopen augustus stopgezet , dat wist mijn zusje niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:07

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat met jullie en je zusje?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:13

Pff je verhaal gezlezen en wat ontsettend heftig en wat kom jij sterk en zelf verzekerd over zeker in deze lastige situatie! heel erg veel sterkte en succes ik hoop heel erg dat jullie snel wat rust krijgen en alles kunnen gaan verwerken

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 20:38

Het gaat een beetje beter met ons . Jeugdzorg in Oostenrijk is bij mijn zusje langs geweest en de familie daar . Ze hebben met mijn zusje gepraat . Mijn zusje heeft aangegeven daar te willen blijven . Jeugdzorg geeft een positief advies en dat gaat naar de rechter . Ze zijn op zoek naar de vader om alimentatie te eisen ( ze hoeft niet naar de vader toe , ook al zou hij dat willen ). Ook is er geen levensverzekering ( dat is helemaal uitgezocht ) , dit is misschien maar beter ook , dan komt er geen gezeur om geld . De notaris in Oostenrijk heeft ons genaderd en regelt de erfenis . Wij hebben er vrede mee als zij daar blijft maar hebben wel aangegeven dat er contact moet blijven en wij op de hoogte moeten blijven van dingen . Me zusje is daar gelukkig en als zij dat is zijn wij ook . En ze weet dat als er wat is wij daar gelijk heen zullen komen .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:42

Goed geregeld ts, het is altijd moeilijk maar dit lijkt, na de eerdere berichten dus toch allemaal met een sisser af te lopen, sterkte voor de toekomst en hopelijk blijven jullie in contact.