Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:14

Dat zeg ik ook: in de meeste gevallen. Over het algemeen is het best nuttig om te luisteren naar wat je familie te zeggen heeft en dat hoeft natuurlijk helemaal niets met dwang om te 'kiezen' te maken te hebben.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 14:16

Loveskary schreef:
Hier 1 van 31 mijn man 61 durf er voor uit te komen niet tevreden move zeg ik dan :evaw: mensen die het er niet mee eens zijn dan he.
Hoe dat kwam ik was 19 jaar op en dag gooide me stiefvader me buiten daar sta je dan in de zomer nacht die grrr -:(- als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik was dakloos zwierf 2 weken rond had wat spaargeld en hij gaf me een dak boven me koppie.
Nou en wat wilde ik nog meer een eigen paard toen kreeg ik een paardje.
Mijn Familie kan heel ver de noordzee op die intereseren me niks.
En ts doe gewoon wat je hart je ingeeft het is jou leven en daar beslis jij over.

Kende je je vriend al eerder of was dat uit nood?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:37

wat vinden jullie van een leeftijdsverschil van 33 jaar?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:39

Als de personen in kwestie happy zijn, waarom niet?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:40

Eulogy schreef:
Hm, maar ik zie hier ook meiden van onder de 18 met een vriend van boven de 20 voorbij komen, dat vind ik toch wel best heftig en ook wel vreemd eigenlijk. Ik ben 19 en hoewel ik niet zo snel een relatie zou willen met iemand van m'n eigen leeftijd, zou ik mezelf ook niet met iemand die veel ouder is zien. Ik ben redelijk volwassen en serieus (ik woon op m'n 19e alleen in het buitenland en werk fulltime) maar kan tegelijkertijd ook nog heel impulsief, spontaan en... jong zijn. Ik ben 19 en mijn vriend is 21, dat vind ik eigenlijk perfect. Hij zit wel in dezelfde fase als ik, is serieus en ambitieus maar kan ook net als ik nog heel erg studentikoos (om het maar even zo te zeggen) zijn :)

Maar goed, als je allebei al iets ouder bent denk ik dat op zich prima kan werken. Ligt ook heel erg aan de person en de situatie denk ik.

Als je mij een aantal jaar terug had verteld dat ik nu met n tien jaar oudere kerel was had ik je vierkant uitgelachen en gezworen dat dat mij nooit zou overkomen. Ik was toen ik mijn vriend ontmoette net 18, zou gaan studeren en feesten en hij had net een huis gekocht en had al jaren een vaste baan. Ik viel altijd wel op iets ouder (jaar of 3 ouder) maar n verschil van 10 jaar is niets voor mij. Toen mijn vrienden het doorkregen heb ik vaak te horen gekregen dat ik t niet moest doen, omdat t verschil wel erg groot was. Hij is wel ouder maar eigenlijk hebben we daar in t negatieve nooit iets van gemerkt, hij had vast n huisje; lekker makkelijk. De vaste baan was ook wel prettig en huismus zijn op de bank is heerlijk met hem. <3

Mocht het ooit uitgaan (wat ik niet denk, maar oké) dan zal waarschijnlijk weer gaan "zoeken" in mijn eigen leeftijd, maar zeg nooit nooit. Wij hebben de mazzel gehad dat we elkaar ouder en jonger schatten en toen leeftijd ter sprake kwam het al te laat was om de verliefdheid weer uit te zetten, anders was ik wellicht mn droomman misgelopen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:41

betadine, ik neem mijn man overal mee naar toe en gewoon soms die blikken: is dat je dochter? Nee mijn vrouw. gewoon geweldig. Vind je vriend dat niet vreemd/vervelend? Bedoel het niet verkeerd hoor maar mijn mijn zou not amused zijn. Tuurlijk doen wij dingen zonder elkaar maar vaak zijn we toch samen.

Deliana, als hun gelukkig zijn waarom niet?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:45

zij zitten er erg mee dat zijn dochter net zo oud is als zij, en hij heeft nog een oudere dochter en een oudere zoon.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:48

tja mijn man heeft stiefkinderen (dus niet zijn eigen kinderen maar houden veel contact) 3 stuks 2 ervan zijn ouder dan mij.

Hun hadden er wel moeite mee, maarja het is ons leven nu.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:05

Ondanks dat mijn vriend en ik ook een redelijk groot leeftijdsverschil hebben, vind ik het toch wat gek dat vrouwen/meisjes op zo veel oudere mannen kunnen vallen. En dan bedoel ik 20/25 en dan ruim de 45 al gepasseerd.

Mijn grens is toch wel 45, nu is mijn vriend die grens wel al gepasseerd, maar we zijn dan ook al wat jaren samen.

Ik snap dat oudere mannen een bepaalde charme hebben, daar val ik zelf ook op, maar ik wil niet dat wanneer ik straks 40 of ouder ben mijn vriend al tegen de 70 loopt. :=

Edit: ik wil niemand veroordelen, geluk is het enige wat telt. :j

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:15

Het meisje waar k over spreek is zelf 21 en is gevallen voor een man van 54. Ik heb haar ook gezegd als ze daar gelukkig mee kan worden wie ben ik dan om haar tegen te houden. En haar moeder zegt ook als jij der gelukkig mee wordt prima.

Maar zij is gewoon heel erg bang voor de reactie van zijn kinderen, en dat houdt hem ook een beetje tegen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:19

tja uiteindelijk moeten zijn kinderen zich erbij neerleggen denk ik. Als je vriendin en die man gelukkig zijn.

Ik denk dat het ook beter is om direct eerlijk te zijn ipv het eerst onder stoelen of banken te schuiven.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:31

rienne schreef:
betadine, ik neem mijn man overal mee naar toe en gewoon soms die blikken: is dat je dochter? Nee mijn vrouw. gewoon geweldig. Vind je vriend dat niet vreemd/vervelend? Bedoel het niet verkeerd hoor maar mijn mijn zou not amused zijn. Tuurlijk doen wij dingen zonder elkaar maar vaak zijn we toch samen.

Deliana, als hun gelukkig zijn waarom niet?

Wij doen ook alles bijna alles samen hoor. Maar ik vind bedrijfsfeestjes al ellendig, laat staan dat ik er met mijn vriend mee naartoe ga om de volgende 3 weken commentaar te horen over ons leeftijdsverschil. Feit is dat heel veel mensen hierover vooroordelen hebben en dit lees ik ook hier in het topic (op een aardige manier). In het begin had ik zoiets van foert en het stopt wel, maar neen het stopt niet, nooit... Ik probeer mensen te vermijden die er niet mee omkunnen of waarvan ik weet dat ze er niet mee zouden omkunnen. Ik ga hem niet vrolijk gaan voorstellen als ik weet dat hij van zodra zijn rug gedraaid is het spotpunt van de avond word. Ook al kan ik die commentaar prima van me afzetten, ik vind het alleen ROTVERVELEND om na al die jaren samen nog steeds een hoop mensen tegen het lijf te lopen die mij enkel en alleen hierop veroordelen. Steeds dezelfde vragen, dezelfde grapjes, dezelfde roddels, neen ik hou hem eerlijk gezegd liever voor mezelf nu :o

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:40

Leeftijd is maar een getal als je maar gelukkig bent en de rest kan de pot op!
Tuurlijk zullen mensen je raar aankijken zullen je familie/ vrienden even moeten wennen maar ook dat komt wel weer goed, en zo niet is hun probleem

enne ik ben 22 en vriend 42 :) en al 3 jaar samen
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 04-02-15 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:45

Mijn vrienden wisten van mijn 'tik' en ze mogen mijn vriend erg graag, zelfde geldt ook voor mijn familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:48

Natuurlijk moet het kunnen, maar bekijk het eens vanuit het perspectief van de kinderen. Mijn vader is 51 en als hij thuis zou komen met een meid die even oud of net iets ouder dan ik was zou ik dat niet alleen smerig maar ook heel erg ongepast vinden. Je date dan dus een meid die even oud is als je dochter... Dat is toch raar, of ligt dat aan mijn preutse en afgesloten mindset?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:07

Emmaa_ schreef:
Natuurlijk moet het kunnen, maar bekijk het eens vanuit het perspectief van de kinderen. Mijn vader is 51 en als hij thuis zou komen met een meid die even oud of net iets ouder dan ik was zou ik dat niet alleen smerig maar ook heel erg ongepast vinden. Je date dan dus een meid die even oud is als je dochter... Dat is toch raar, of ligt dat aan mijn preutse en afgesloten mindset?

Dit inderdaad.
Mijn vader is ook 51 en ik zou hem niet meer moeten zien als hij thuiskomt met iemand van 20 jaar. Ja dit klinkt misschien cru, maar ik moet het gewoon niet. Ik snap niet wat iemand van 50 te doen heeft met een meisje van 20 jaar, dat is in mijn ogen gewoon voor de lust en niet voor liefde. Natuurlijk is het niet je eigen keuze om iemand leuk te vinden, maar je hebt nog steeds een eigen keuze om verder met die persoon te gaan daten en hem/haar beter te leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:14

Daarbuiten zou ik het mijn vader ook gewoon echt kwalijk nemen als hij seks zou hebben met een leeftijdsgenoot van zijn dochter. Dat is toch gewoon ronduit smerig?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:17

Ik heb gelukkig geen last (gehad) van vooroordelen. Tuurlijk moesten mijn ouders even slikken maar ze zagen hoe gelukkig ik was (ben).

Mijn man is 49,ik ben 31.We zijn 12 jaar samen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:38

Wij hebben ook veel last gehad van vooroordelen. Ik zat bij hem voor het geld en hij had mij voor de sex. Wij speelden het eigenlijk mee. Als ik de opmerking kreeg dat ik een ouwe vent had voor geld zei ik ja ik heb het tenminste goed als hij het loodje legt.

Betandine ja ik snap je punt wel hoor. Uiteindelijk is het niet meer leuk. Zolang jullie gelukkig zijn toch? De rest kan de boom in :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:17

Emmaa_ schreef:
Daarbuiten zou ik het mijn vader ook gewoon echt kwalijk nemen als hij seks zou hebben met een leeftijdsgenoot van zijn dochter. Dat is toch gewoon ronduit smerig?

ik snap dat smerig niet zo. Waarom is het smerig als je vader het doet met een meid van 20 en niet met een vrouw van 50?
Als hij zich niet wast blijft het sowieso een smerige aangelegenheid.

Begrijp je? DAT is smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:22

Er is helemaal geen rede om zo denigrerend te doen. Ik vind het een smerig idee als een vader valt op meiden die dezelfde leeftijd als hun dochter hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:25

Ik snap je Emma, het is gewoon heel vreemd. Allemaal. Als je dan in de eetkamer komt en je ziet je vader nog een kus geven aan een leeftijdsgenootje. Nee dat zal nooit wennen.

Keuze van mijn vader zal ik altijd accepteren en zal iedereen van welke leeftijd ook met respect altijd behandelen. Zolang die vrouw zich maar niet gaat bemoederen over mij, hoewel ik 'al' 20 ben. Dus dan gebeurd dat allemaal niet zo snel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:26

Het was niet eens denigrerend bedoeld. :) Meer om duidelijk te maken dat 'smerig' normaliter iets anders is.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:36

femke27 schreef:
Emmaa_ schreef:

ik snap dat smerig niet zo. Waarom is het smerig als je vader het doet met een meid van 20 en niet met een vrouw van 50?
Als hij zich niet wast blijft het sowieso een smerige aangelegenheid.

Begrijp je? DAT is smerig.

Zou jij je er comfortabel bij voelen als je vader het met een van je vriendinnen zou doen?
(Niet aanvallend bedoeld, maar dat is een gedachte die bij mij door het hoofd schiet als ik aan mijn vader met een leeftijdsgenoot denk :P )

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:41

Mijn eerste relatie was met een jongen die 6 jaar ouder was. Ik 17 hij 23...
Daarna paar scharrels gehad die steeds rond mijn leeftijd lagen...
Dat vind ik gewoon niks. Heb nu binnenkort date met iemand van 24 en ik ben nu 19...