Stoppen met werken vanwege kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:05

har166 schreef:
Stel dat ik zeg: ik neem een hond maar ik breng hem vijf dagen in de week naar een doggy daycare dan zou heel bokt zeggen: jij bent idioot, dat is zielig voor de hond, waarom neem je dan een hond? Ik vind dat dat voor een kind ook geld. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Een vriendin van mij was anderhalf jaar getrouwd en toen ze drie maanden zwanger was zei haar man 'ik wil eigenlijk toch geen kinderen'. Dus zij zijn gescheiden en de eerste tijd ging haar kind fulltime naar een opvang.

Maar dan de andere kant. Ik werk ik het voortgezet onderwijs en kan verschil merken tussen kinderen wier beiden ouder werken ( al dan niet fulltime ) en wie er een thuisblijfouder heeft. Een ouder thuis heeft meer sociale controle en contact met haar kind dan een ouder die fulltime werkt. Persoonlijk vind ik dat als je kinderen krijgt in een huwelijk dat het beter is voor de ontwikkeling van een kind om veel contact te hebben met een ouder en dan is een thuisblijfouder een goeie stap. Mijn neefje is nu bijna zes en gaat vier dagen in de week naar de opvang en daar mag hij meer en andere dingen die hij thuis niet mag, dat zorgt vaak voor ongemakken. Zorg in ieder geval dat je een opvang vindt die bij jouw wensen past.

Mijn moeder is gescheiden toen ik 3 was, vader was daarna uit het zicht verdwenen. Ze MOEST veel werken om ons te onderhouden, dit betekende wel dat wij 3 dagen in de week naar de opvang moesten . Mensen moeten niet zo snel een oordeel vellen, er zijn redenen zat waarom kinderen naar de opvang gaan. Dit is niet alleen tegen jou hoor, maar tegen meerdere mensen in dit topic :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:05

Waves schreef:
xApple schreef:
Waarom zou er neergekeken worden op huismoeders?! Een veilige, stabiele basis is toch beste wat je een kind kan meegeven? 1 dag opvang of inderdaad 2 dagdelen peuterspeelzaal lijkt me geen probleem.

Maar ik werk zelf in de kinderopvang en heb juist meer moeite met ouders die hele dagen werken, hun kind brengen om 07.30 en om 18.30 weer ophalen.. (Ze zijn er ook die om 07.00 komen en om 19.00 weer opgehaald worden). Dat vind ik echt 'triest'. En dan ook nog hup hup opschieten want mama is moe en heeft een lange dag gehad. Voor deze ouders heb ik echt minder respect dan ouders die de opvoeding van hun kind even voorop stellen.

Zo. Ik zou als ouder die heeeeel veel geld betaald voor zorgzame, goede kindopvang echt grote moeite hebben met een medewerker die stiekem neerkijkt op de mensen die haar werk verschaffen! Vind het echt niet kunnen.. Waarom werk je dan in een kindedagverblijf?

Er zijn maar weinig mensen die kunnen kiezen om thuis te blijven bij hun kind. Laten we wel wezen, dit hele topic is natuurlijk een luxeprobleem! De meeste mensen hebben helemaal geen keus en moeten gewoon beiden werken om een hele modale hypotheek te kunnen betalen en niks extra's. Of alleenstaande moeders die alles alleen moeten financieren. Die hebben geen keus. Maar daar heb jij dus minder respect voor.... Ik zou er nog maar eens goed over nadenken voor je dit in real life tegen hardwerkende mensen zegt..

Ik zeg nergens dat ik er op neer kijk. (En dat doe ik dus ook helemaal niet). Ik heb minder respect voor ouders die hun kinderen 5 dagen per week wegbrengen, er staat niet dat ik er geen respect voor heb, alleen minder dan voor thuisblijvende ouders. Ik heb er zelf moeite mee als ik zie dat de kindertjes in slaap vallen om 18.00 als ze er al zon lange dag op hebben zitten. Daar zit ik mee omdat ik juist zo gek op ze ben en zo graag met kinderen werk. Ik vind het rot voor ze. Je interpreteert wel heel negatief.

Ik heb het er ook wel eens met ouders over hoor :j Dat ik zelf veel minder wil gaan werken als ik kinderen krijg. Omdat ik mij er zelf niet prettig bij zou voelen ze vaak weg te brengen.
Laatst bijgewerkt door xApple op 20-01-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:06

Ik oordeel niet over uitzonderingen..

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:08

Gucci_ schreef:
Als je echt niet zonder werk kunt of dan geld tekort hebt, moet je geen kinderen nemen. Een kind nemen is niet zomaar iets. Ga eerst 3 of 4 jaar voor je kind zorgen, daarna maakt het niets uit of je weer wilt werken. Tenminste zo wil ik het later doen. En niets lijkt mij leuker om de hele dag met je kinderen bezig te zijn, dan word je echt niet gek van thuiszitten.
Het contact met de moeder is het eerste jaar erg belangrijk. Ik vind het schandalig dat moeders baby's van nog geen een jaar oud naar een crèche brengen, omdat ze zo nodig moeten werken...

Nou lekker geëmancipeerd. En voor de vader is dat zeker geen probleem? Een moeder moet maar gewoon financieel afhankelijk zijn van een man , anders is ze een slechte moeder? Pffff lekker ouderwets hoor!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:10

Ik zou nooit thuismama kunnen zijn, ik hou te hard van werken. En ik vind dat je toch altijd een vorm van onafhankelijkheid moet behouden.
Zelf ben ik er van overtuigt dat het niks zegt over de kwaliteit van je ouderschap.

Maar zoals ik het lees, ga je werken niet te hard missen.
Je moet gewoon doen, wat bij jou het beste aanvoelt!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:12

Waves schreef:
xApple schreef:
Waarom zou er neergekeken worden op huismoeders?! Een veilige, stabiele basis is toch beste wat je een kind kan meegeven? 1 dag opvang of inderdaad 2 dagdelen peuterspeelzaal lijkt me geen probleem.

Maar ik werk zelf in de kinderopvang en heb juist meer moeite met ouders die hele dagen werken, hun kind brengen om 07.30 en om 18.30 weer ophalen.. (Ze zijn er ook die om 07.00 komen en om 19.00 weer opgehaald worden). Dat vind ik echt 'triest'. En dan ook nog hup hup opschieten want mama is moe en heeft een lange dag gehad. Voor deze ouders heb ik echt minder respect dan ouders die de opvoeding van hun kind even voorop stellen.

Zo. Ik zou als ouder die heeeeel veel geld betaald voor zorgzame, goede kindopvang echt grote moeite hebben met een medewerker die stiekem neerkijkt op de mensen die haar werk verschaffen! Vind het echt niet kunnen.. Waarom werk je dan in een kindedagverblijf?

Er zijn maar weinig mensen die kunnen kiezen om thuis te blijven bij hun kind. Laten we wel wezen, dit hele topic is natuurlijk een luxeprobleem! De meeste mensen hebben helemaal geen keus en moeten gewoon beiden werken om een hele modale hypotheek te kunnen betalen en niks extra's. Of alleenstaande moeders die alles alleen moeten financieren. Die hebben geen keus. Maar daar heb jij dus minder respect voor.... Ik zou er nog maar eens goed over nadenken voor je dit in real life tegen hardwerkende mensen zegt..

Ja, en tussen werken en werken zit ook verschil.

Ik heb ook medelijden gehad met de kinderen op stage sie om 7.30 gebracht werden en om 18.30 weer gehaald werden, en dat ging om stellen. Dan moesten wij ook nog voor een warme prak zorgen, want dan konden ze thuis direct richting bed en papa en mama languit voor de tv.
Ja sorry, maar als je werk dan zo belangrijk is had je niet aan kinderen moeten beginnen.

Ik snap ook werkelijk niet waarom alles tegenwoordig alleen maar om werken en carrière maken draait.. Maar misschien ben ik wel ouderwets ofzo, maar ik blijf ook lekker thuis als ik ooit kinderen krijg.

Dat heeft mijn moeder ook gedaan vroeger, en ik ben er blij om. 2 dagen psz en die sociale contacten zijn ook weer opgelost.
Als je een kdv nodig hebt om je kind sociaal te krijgen, doe je toch echt wat verkeerd.

Als je er alleen voor komt te staan is het een ander verhaal, maar daar heeft TS het toch niet over?! Die is zo te lezen dol gelukkig met haar vriend.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:14

Twist1991 schreef:
Gucci_ schreef:
Als je echt niet zonder werk kunt of dan geld tekort hebt, moet je geen kinderen nemen. Een kind nemen is niet zomaar iets. Ga eerst 3 of 4 jaar voor je kind zorgen, daarna maakt het niets uit of je weer wilt werken. Tenminste zo wil ik het later doen. En niets lijkt mij leuker om de hele dag met je kinderen bezig te zijn, dan word je echt niet gek van thuiszitten.
Het contact met de moeder is het eerste jaar erg belangrijk. Ik vind het schandalig dat moeders baby's van nog geen een jaar oud naar een crèche brengen, omdat ze zo nodig moeten werken...

Nou lekker geëmancipeerd. En voor de vader is dat zeker geen probleem? Een moeder moet maar gewoon financieel afhankelijk zijn van een man , anders is ze een slechte moeder? Pffff lekker ouderwets hoor!

Emancipatie gaat niet over financiële (on)afhankelijkheid maar over keuzevrijheid. Zolang de keus door jezelf gemaakt word is dus geen van beide ongeëmancipeerd.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:15

Vergeet niet dat het belangrijk is om financieel zelfstandig te zijn! De toekomst laat zich niet voorspellen. Mijn huwelijk is gestrand zonder dat ook maar iemand dat heeft voorzien. Maar met de kinderalimentatie en mijn eigen salaris was het goed rondkomen. Het is écht iets waar je in je achterhoofd wel even bij stil moet staan, voordat je je baan opgeeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:15

Ik vind de toon ook best heftig in veel reacties. Een gezin doe je samen maar hoe je dat invult, dat is toch aan iedereen zelf? Ik ken thuisblijfvaders, stricte 50-50-verdelingen, ouders die moeten werken om het geld maar ook ouders die werken omdat ze in het werk vervulling vinden.

Ik gun een vader wel meer contact dan 1 keer per week, en in dat opzicht hoop ik dat de verdeling wat evenwichtiger kan zijn, maar anders dan dat lijkt het me voor belangrijk dat je een keuze maakt waar je je allebei prettig bij voelt.

Wel denk ik dat het goed is als je zorgt dat beide ouders in elk geval de zorg kunnen dragen, en dat ze ook allebei zorgen dat ze een leven houden wat los staat van de kinderen, en ook dingen die je samen blijft delen, zodat je verbinding houdt. Het is wel heel makkelijk om geheel in je eigen leven op te gaan en dan je partner niets meer te vertellen te hebben, en dat is zonde als dat gebeurt.

Maar verder dan dat zou ik zeggen: als jullie je er goed bij voelen, vooral doen.

(Oh, en kinderen horen bij het leven en 'it takes a village to raise a child' - waarom we dat zo sterk in hokjes moeten stoppen als 'het is je eigen probleem' vind ik ook vrij stevig klinken.)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:18

Ik heb alleen de OP gelezen,
Als je het geld niet nodig hebt (je hebt genoeg van je mans inkomen) en jij word er happy van zou ik het doen.
Ik heb zelf een huismoeder die er altijd is.
Soms is er ruzie maar als ik een slechte dag heb kan ik met haar praten en hoef ik niet zielloos alleen thuis te zitten haha.
Vind het heel fijn, bij problemen maar ook gewoon leuke gesprekken als ik thuiskom van school.
Ik ken wel kinderen waarvan beide ouders er niet zijn, ze missen natuurlijk niets maar zitten thuis ook nooit gezellig beneden.
En als er weer eens huiswerk gemaakt moet worden kan ik dat niet zomaar skippen haha.
Doe waar jij gelukkig van wordt dan weet je het volgensmij heel snel!
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring :')

Twilight

Re: Stoppen met werken vanwege kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:23

hier ook dochter van een thuisblijf mama.
ze werkt wel weer sinds een aantal jaar maar daarvoor ook gewoon sociale contacten.
Buren, overblijf moeder op de basisschool.

Enige nadeel is dat de band met mijn moeder veel beter is als mijn vader.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:25

Twist1991 schreef:
Gucci_ schreef:

Zolang je al je studies maar af hebt gemaakt zie ik het probleem niet. Je man kan zijn werk ook kwijtraken. Niemand heeft financiële zekerheid. Je kan altijd je baan kwijtraken. En in Nederland heb je altijd recht op een inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:27

Ik had overigens beide ouders 24/7 thuis toen ik klein was. Band met beide ouders is super, maar toch zou ik het zelf niet doen. (Vader had ook liever gewoon gewerkt, maar helaas 100% afgekeurd) was daarvoor wel altijd feest, als papa nachtdienst had was hij altijd smiddags wakker om te spelen :D

Daarom willen wij beiden minder werken, iig een dag :) en ik vind het ook leuk dat opa en oma op willen passen hier. Vond ik vroeger ook feest, dag naar opa en oma of andersom :D

Mocht ik helemaal stoppen met werken heb ik nergens recht op, daarvoor is ons gezinsinkomen te hoog.. En daarbij kom ik in mijn vakgebied na een paar jaar pauze niet meer aan de bak bij een bedriif..:n

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:39

Gucci_ schreef:

Wauw ... wat ontzettend kortzichtig zeg. Wij hebben gelukkig hele lieve opa en oma's die willen oppassen zodat onze zoon van 11 maanden oud niet naar de opvang hoeft, maar zonder mijn inkomen erbij hadden wij nu niet in ons huis kunnen wonen. Heel fijn dat jij al in gedachten later lekker thuis zit met de Kids. Er ooit aan gedacht dat dat dan wel financieel haalbaar moet kunnen zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:42

Ik ben gestopt met werken toen de oudste geboren werd. Toen de jongste naar de basisschool ging, ben ik weer parttime gaan werken. Ik heb me nooit verveeld en ik heb/had genoeg sociale contacten. Ik vond het heerlijk om alle tijd te hebben voor mijn kinderen en van alles te ondernemen met ze. Voordat ik weer wilde gaan werken, heb ik wat opfriscursussen gedaan. Je zou ook een vervolgopleiding kunnen doen, terwijl je thuisblijfmoeder bent, als investering in je toekomst en om lekker met iets anders bezig te zijn, mocht je daar behoefte aan hebben.

Nog een advies: doe wat jullie zelf willen, anderen, met name moeders, zullen altijd kritiek hebben, ongevraagd advies geven m.b.t. de opvoeding enz. vergelijken elkaars kinderen en/of prestaties. :D ;)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:42

Ik heb niet alle reacties gelezen, wil wel reageren. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en zit in eenzelfde schuitje. Ik/wij zouden nog minder overhouden. Ik zou voor 250 EUR per maand werken. Ik hoop dat ik na mijn verlof een tijd onbetaald verlof kan krijgen, 10 weken oud wil ik hem nog niet wegbrengen, en zou ik wel iets hebben om naar terug te gaan als ik wel gillend gek word thuis. Overigens wanneer mijn werkgever daar niet mee akkoord zou gaan, zeg ik wel ook mijn baan op. Net als jij ben ik van mening dat ik altijd wel ergens weer aan de bak kom.

Als het voor jou en je man goed voelt, lekker doen. Ik zou wel aanmelden bij opvang, mocht het nodig zijn voor 1 dag in de week, sta je iig op een lijst. Kan je altijd 1 dag pw vrijwilligerswerk doen om onder de mensen te komen. Plus mss dat oma wel af en toe een dagdeel wilt oppassen af en toe??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:48

Gucci_ schreef:

Ongeacht of ik het wel of niet met je eens ben....
Maar mag ik je er even op wijzen dat je kinderen niet neemt maar krijgt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:11

Echt, in welke wereld leven sommigen hier? Ik lees dingen als: ' zo nodig moeten werken' 'in Nederland heb je recht op een inkomen' 'een hond stop je ook niet in de opvang' 'ik blijf later lekker thuis'...

Sorry hoor, dat is niet het Nederland waar ik in woon.

Je hebt geen recht op een inkomen, De werkelijkheid is dat de meeste vrouwen en mannen gewoon moeten werken voor hun geld, het groeit niet aan de bomen.
De werkelijkheid is dat 1/3e van de stellen uit elkaar gaat (en daarvan de meesten als ze jonge kinderen hebben).
Een groot deel van de bijstandsontvangers zijn alleenstaande moeders, je krijgt niet zomaar meer een baan na er 5 jaar uit te zijn geweest. En de bijstand is behoorlijk laag tegenwoordig..

De werkelijkheid is dat in de praktijk maar weinig mensen de keuze hebben. Op 1 inkomen kan je in Nederland namelijk nauwelijks een gezin onderhouden. Wat voor huis denken jullie dat je kan kopen met 1 modaal inkomen van 34.000,- per jaar?

En ook al heb je het niet nodig om te werken, ben je dus een uitzondering, dan is dat nog je goed recht. Je studeert niet 5 jaar om vervolgens op je gat te gaan zitten. Je bent ook nog een mens dat zichzelf wil ontwikkelen over het algemeen. En als je wel de luxe hebt om een paar jaar thuis te blijven, goed voor jou! Doe dat. Maar maak goede financiele afspraken met je partner en wees niet naief over de risico's.

Ik blijf zelf werken voor persoonlijke ontwikkeling maar ook omdat ik denk dat het goed is voor mij relatie en ook omdat ik de overtuiging heb dat het hoort bij goed voor mijn kind zorgen, omdat ik het helemaal niet als positief heb ervaren dat mijn moeder niet werkte. En omdat ik veel alleenstaande moeders in de bijstand heb gezien en ik dat risico nooit met mijn kinderen wil lopen. Dus vanuit mijn ervaringen is werken en je kind dus even naar de opvang brengenwel degelijk goed voor mij kind, in het grotere plaatje.

En zo heeft iedereen zijn ervaringen en overtuigingen. Er is geen goed of fout, een ieder handelt naar de situatie waar die in zit.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:14

Heel mooi gezegd Waves!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:23

Overigens mis ik totaal de rol van de vaders in de meeste reacties hier, zelfs mensen die spreken over "moeders die hun kind naar de opvang brengen"... Bijzonder, volgens mij heeft dat kind ook een vader?

Nog een reden waarom ik werk is namelijk dat mijn vriend absoluut niet fultime wil werken! Hij werkt net als ik 4 dagen en haalt en brengt kindlief net als ik naar de opvang, kookt, gaat er s nachts uit enzovoorts. Waarom? Omdat hij zorgende vader wil zijn. En niet alleen de man die het geld binnen brengt en kind alleen in het weekend ziet. En dat vind ik fijn en respecteer ik en dat is ook een reden waarom ik dus ook gewoon blijf werken, dan kan hij een dag minder werken.

Wij moeders kunnen hier wel elkaar gaan afkatten maar dit zijn nog altijd keuzes die je samen als stel maakt. De vader heeft ook wat te willen hè.
Laatst bijgewerkt door Waves op 21-01-15 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:23

har166 schreef:
Stel dat ik zeg: ik neem een hond maar ik breng hem vijf dagen in de week naar een doggy daycare dan zou heel bokt zeggen: jij bent idioot, dat is zielig voor de hond, waarom neem je dan een hond? Ik vind dat dat voor een kind ook geld. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Een vriendin van mij was anderhalf jaar getrouwd en toen ze drie maanden zwanger was zei haar man 'ik wil eigenlijk toch geen kinderen'. Dus zij zijn gescheiden en de eerste tijd ging haar kind fulltime naar een opvang.

Maar dan de andere kant. Ik werk ik het voortgezet onderwijs en kan verschil merken tussen kinderen wier beiden ouder werken ( al dan niet fulltime ) en wie er een thuisblijfouder heeft. Een ouder thuis heeft meer sociale controle en contact met haar kind dan een ouder die fulltime werkt. Persoonlijk vind ik dat als je kinderen krijgt in een huwelijk dat het beter is voor de ontwikkeling van een kind om veel contact te hebben met een ouder en dan is een thuisblijfouder een goeie stap. Mijn neefje is nu bijna zes en gaat vier dagen in de week naar de opvang en daar mag hij meer en andere dingen die hij thuis niet mag, dat zorgt vaak voor ongemakken. Zorg in ieder geval dat je een opvang vindt die bij jouw wensen past.
"Correlation does not imply causation" is iets wat ik bij een aantal posts in dit topic wil roepen, waaronder deze. (No worries, ik vis deze er nu gewoon even uit, maar geldt imo voor bijvoorbeeld de post van Marlinderooz over wel of niet sociaal zijn.) Als ik op een rijtje moet zetten hoe ik de huis"moeder" ervaren heb en dit uitdruk in verschillen, is dat als volgt:
1. Mijn klasgenoten met werkende ouders konden koken op hun 18de. Ik niet.
2. Mijn klasgenoten met werkende ouders ontwikkelden het gevoel zelf verantwoordelijk te zijn voor hun schoolwerk. Ik niet.
3. Mijn klasgenoten met werkende ouders kregen quality time met hun ouders en broers en zussen en hadden goed contact. Ik niet.
Etc. etc. etc.

Het hangt ontzettend af van wat de ouder die thuisblijft doet. Zo vind ik dat mijn moeder mijn zusje en mij teveel for granted heeft genomen en bij tijd en wijle emotioneel heeft verwaarloosd, waardoor er een ravijn tussen ons in ligt dat niet meer overbrugd gaat worden (mijn zusje heeft hetzelfde gevoel), dus wat dat aangaat heeft "project huismoeder" jammerlijk gefaald. Niet in de laatste plaats doordat mijn moeder volledig afgestompt is en, afgezien van het uitvoeren van wat verplichte huishoudelijke dingen, de hele dag op de bank TV ligt te kijken met de iPad op schoot om Candy Crush te kunnen spelen.

TS, doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, maar blijf jezelf ook alsjeblieft mentaal uitdagen en ontwikkelen en moedig je kinderen aan dit ook te doen. Eén van de dingen die mij heel veel frustraties opleveren, is het gebrek aan stimulatie en motivatie van huis uit om mezelf te ontwikkelen, op welk vlak dan ook, en het gebrek aan échte aandacht van de thuisblijfouder. Mijn vader werkt 60+ uur in de week, maar staat áltijd klaar als ik hem nodig heb en dat was toen ik op de middelbare school zat ook zo. Bij ons in huis was en is het clichématige "het gaat niet om de kwaliteit, maar om de kwantiteit" zeker van toepassing, dus probeer je ook niet blind te staren op maar zoveel mogelijk tijd met je kind(eren) doorbrengen. Soms is een beetje ruimte juist goed imo. In retrospect zou ik willen dat ik meer ruimte en meer vrijheden had gekregen. :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:28

Grappig, jouw jeugd lijkt op de mijne Summerly (of onze moeders lijken op elkaar). Ik heb ook erg gemist dat mijn moeder mij nooit kon adviseren over studie, solliciteren, dingen waar je tegen aanloopt in het werkende leven. Ze stond en staat gewoon ver van de maatschappij af. De schilderles en moederclubjes waren daar echt geen substituut voor. Mijn cader was er nooit omdat die in zijn eentje het gezin moest onderhouden, zoals dat ging in die tijd. Met hem heb ik niet zo'n goede band.
Zo zie je maar, iedereen heeft andee ervaringen en daardoor ook andere wensen voor hun eigen kinderen.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:36

_lautje_ schreef:
Berekening klopt echt ;) hou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.

Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.

Je kunt het ook anders bekijken................je man betaald de kinderopvang ;)
waarom zou jij voor de totale kosten op moeten draaien? tis maar net hoe je het bekijkt.

Ik zou t eerst proberen om toch te blijven werken. Opzeggen kan altijd nog als het niet bevalt.
Laatst bijgewerkt door sandyjorgen op 21-01-15 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:40

Misschien kan je op freelance basis of als zzp gaan werken. Kan je je eigen uurtjes indelen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 08:03

sandyjorgen schreef:
_lautje_ schreef:
Berekening klopt echt ;) hou nog geen 500 over. Zou voor drie dagen opvang bij ons 980€ kwijt zijn per maand. Krijg 180,- opvang terug. Dus zou een 470 over houden.

Mijn man kan beslist niet minder werken. Hij heeft een heel groot familiebedrijf en rijdt continu van en naar de locaties bij ons in de buurt naar de locaties elders in er land. Een dergelijk bedrijf vereist dat hij er 6dagen in de week is van 07:00 tot 19;00 en in de avond vaak nog vergaderingen.

Je kunt het ook anders bekijken................je man betaald de kinderopvang ;)
waarom zou jij voor de totale kosten op moeten draaien? tis maar net hoe je het bekijkt.

Ik zou t eerst proberen om toch te blijven werken. Opzeggen kan altijd nog als het niet bevalt.

Het gaat natuurlijk om de verhoudingen ;) Uiteindelijk komt alles toch van de grote hoop.

Voor afstompen ben ik niet bang. Ik ben altijd bezig en kan niet stilzitten. Daarnaast ga ik vaak naar musea. Neem de kinderen van m'n zus mee naar musea/activiteiten/strand/op avontuur/etc.

Ben er van overtuigd dat als je thuis blijft je er wel een actieve invulling aan moet geveb. Aangezien ik op een redelijk niveau paard rijd (soms van woensdag tot zondag op concours, ja ik ben echt niet lui dat ik maar 24uur werk, geef gewoon een andere invulling aan het leven :) ) zal ik veel bezig zijn.

Mijn moeder kreeg mijn zus toen ze 19was en is gescheiden toen ze 23was. Toen heeft ze haar alleen opgevoed en gewerkt en had een leuke carrière.
Tien jaar later leerde ze mijn vader kennen, kreeg mij en mijn broertje en is gestopt. Nooit spijt van gehad!

Ze zegt zelf beide was niet erg als je het maar invult.
Zelf zie ik ook kinderen van vriendinnen die kapot van de opvang worden gehaald (of ik haal ze een keertje) en dan denk ik echt wel agossie... Dat zou ik niet willen