jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:05

Sababber schreef:
Waarschijnlijk zit er in je koelkast een knopje, die je indrukt als de deur dicht gaat, waardoor het lampje uit gaat. Als je de deur opendoet gaat het knopje weer naar buiten en is de lichtje aan. :P

Ik had trouwens ook nog een mooie actie als klein 4 jarig meisje, mijn oom was plotseling overleden. Mijn ouders vonden het belangrijk dat ik afscheid ging nemen. Dus we gingen kijken toen hij was opgebaard. Mijn ouders hadden hun best gedaan om uit te leggen wat de dood inhield dus ik hing over de rand van de kist en zeg vervolgens tegen mijn ouders:
Waarom heeft ome Marie zijn horloge om? Hij kan toch niet kijken hoe laat het is. :+

Ik weet het, maar nooi zelf achter gekomen.. het is me later verteld :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:09

Mijn moeder had kippen en ik en mijn zus mochten die altijd voeren. We mochten ze alleen niet oppakken. Mijn moeder zei toen dat kippen niet opgepakt konden worden, dan gingen ze dood. Dat zei ze om zeker te weten dat we ze niet zouden oppakken. Ze wilde niet dat we de hele dag achter die beestjes aan zaten enzovoort.

Maar wat een onzin, dacht ik als kind en mijn zus en ik pakten een keer een kip op schoot om te aaien, toen moeders niet keek. De volgende dag was die dood :') . Puur toeval, maar ik heb me schuldig gevoeld! En zeker tot mijn 16de geloofd dat je kippen echt niet kon oppakken! Ook nu pak ik geen kip op nog haha.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:12

juultje353 schreef:
Naamloos1 schreef:
Oh ik heb ook 2 grappige :')

Ik dacht altijd dat ik de enige was die billen had met een spleet zeg maar in het midden :+
En dat de rest van de wereld altijd net deed alsof hun dat ook hadden om mij maar een beetje een goed gevoel te geven :P

En mn zus heeft echt tot haar 20e ofzo geloofd dat geitjes die op een berg staan kortere voorpoten hadden dan achterpoten.. (Als ze bergopwaarts stonden zeg maar) Anders zouden ze tenslotte niet op de berg kunnen staan maar eraf vallen _O-

Dat dacht ik ook altijd! Dat ik speciaal was ofzo (heb ik tot mijn 9e gedacht ofzo.. haha), maar dan niet dat verhaal met die bilspleet :+

Hahaha dat het speciaal was kan ik me niet meer herinneren. Wél dat ik het heel lang een "voorbibs" heb genoemd. En mijn ouders leuk meedoen natuurlijk :=

Iets anders wat mijn ouders mij wijs hebben gemaakt: Als ik zou liegen, dan zou mijn neus groeien, net als Pinoccio. Dus deed ik heel slim; mijn hand voor mijn neus als ik ging liegen, zo had niemand het immers door! :Y)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:16

veel zullen alwel opgenoemd zijn

dat knuffelberen in de nacht tot leven komen
dat als je je been breekt dat je been er echt af is
dat een baby uit je navel geboren word :')
dat er mensen in het geldautomaat zitten
dat als er wol op de grond lag dat dat wolken waren :')

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:17

Ik dacht vroeger dat als je iets brak in je lichaam, het er ook echt af zou vallen.

Zo stootte mijn moeder ooit heel hard haar kleine teentje.
''Volgens mij is het gebroken''
Ik natuurlijk kijken.
''Nee hoor, want hij zit er nog aan!''

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:18

ik had ook zoiets hetzelfde, ik dacht altijd dat ik 2 poepgaatjes had. eerst was ik wel bang omdat ik dacht dat ik de enige was die dat had, dit dacht ik echter later nogsteeds alleen was ik er toen wel trots op omdat ik ''speciaal was'', heb het zelfs toen een keer heel trots aan mama laten zien; kijk mama ik heb 2 poepgaatjes! :+ schaam me dr nu wel erg diep voor 8)7 [neem aan dat iedereen wel weet wat ik bedoel met dat tweede poepgaatje, ga het niet uitleggen namenlijk :+ ]
edit: hier was ik wel erg jong hoor! oh wat schaam ik me hiervoor joh _-:(

Citaat:
Hahaha dat het speciaal was kan ik me niet meer herinneren. Wél dat ik het heel lang een "voorbibs" heb genoemd. En mijn ouders leuk meedoen natuurlijk :=

dit heette bij ons ook zo ongeveer, alleen dan was het plasbillen :+
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 20-01-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:22

amkeVH schreef:
ik had ook zoiets hetzelfde, ik dacht altijd dat ik 2 poepgaatjes had. eerst was ik wel bang omdat ik dacht dat ik de enige was die dat had, dit dacht ik echter later nogsteeds alleen was ik er toen wel trots op omdat ik ''speciaal was'', heb het zelfs toen een keer heel trots aan mama laten zien; kijk mama ik heb 2 poepgaatjes! :+ schaam me dr nu wel erg diep voor 8)7 [neem aan dat iedereen wel weet wat ik bedoel met dat tweede poepgaatje, ga het niet uitleggen namenlijk :+ ]

Citaat:

dit heette bij ons ook zo ongeveer, alleen dan was het plasbillen :+

Dat extra gat was ik me als kind nog niet bewust van. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:29

Danique schreef:
Cervelaat met pepertjes wat 'pijnworst' want dat deed zeer aan mijn tong. :+

Zo noemde ik boterhamworst altijd Riaworst, want mijn oppas (die Ria heette) werkte bij de slagerij waar ik altijd een plakje boterhamworst kreeg! :)* Ik noem het trouwens nog steeds vaak riaworst _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:31

Oei... ik herinner me er nog 1...

Op de kleuterschool liepen we wel eens helemaal naakt, als het heel warm was... naakt in de zandbak spelen, in de waterbak... en toen zag ik dus voor het eerst een piemel en ballen en had niet door dat het plasgaatje aan het eind van het "slurfje" zat, dacht dat de ballen ervoor hingen ofzo.. ik schaam me nu nog als ik eraan denk... ik weet nog dat ik bij een jongetje z'n ballen opzij schoof om te kijken of zijn plasgaatje soms echt achter z'n ballen verscholen zat... :o
Laatst bijgewerkt door Banjer op 20-01-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:34

Ik dacht vroeger dat de tuinhuisjes van de volkstuintjes langs de spoorlijn krottenwijken waren. Ik durfde er nooit wat van te zeggen, want het was vreselijk dat we in Nederland dus ook krottenwijken hadden.

Voordat ik ging slapen moest ik al m'n knuffels eerst zogenaamd voeren en welterusten zeggen.

Toen ik vroeg 'wie zijn Frits en Ria' zei m'n moeder, die dacht dat ik vroeg wat we zouden eten 'erwtjes met worteltjes'.
Dus Frits en Ria hebben sindsdien de bijnaam Erwtjes met Worteltjes.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:37

Ghostattack schreef:
Danique schreef:
Cervelaat met pepertjes wat 'pijnworst' want dat deed zeer aan mijn tong. :+

Zo noemde ik boterhamworst altijd Riaworst, want mijn oppas (die Ria heette) werkte bij de slagerij waar ik altijd een plakje boterhamworst kreeg! :)* Ik noem het trouwens nog steeds vaak riaworst _O-

Haha ja daar heb ik er ook nog een van. Wij konden vroeger 'cervelaat'worst niet goed uitspreken.
Mijn vader noemde het dus altijd 'sterf op straat' worst. Werd zo'n gewoonte dat hij ook gewoon in de winkel vroeg waar de sterf op straat lag :P Wij lagen dan in een deuk.

Myrthe64

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:44

Ik kon ganzen en zwanen nooit uit elkaar halen.. Heb toen bedacht dat ganzen 'de familie bijters' waren..

En de hik en de boer kon ik niet uit elkaar halen..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:52

Cervelaat of salami was bij ons spikkeltjesworst..
En speciboontjes waren knakboontjes (omdat je verse vaak door 2'en breekt voordat je ze in de pan doet).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:52

Banjer schreef:
Oei... ik herinner me er nog 1...

Op de kleuterschool liepen we wel eens helemaal naakt, als het heel warm was... naakt in de zandbak spelen, in de waterbak... en toen zag ik dus voor het eerst een piemel en ballen en had niet door dat het plasgaatje aan het eind van het "slurfje" zat.. ik schaam me nu nog als ik eraan denk... ik weet nog dat ik bij een jongetje z'n ballen opzij schoof om te kijken of zijn plasgaatje soms achter z'n ballen verscholen zat... :o

Met deze heb ik toch echt wel hardop gelachen _O-

Zo snapte ik in de kleuterklas ook niet hoe het kwam dat jongens rechtop konden plassen (jongens hadden een plasmuurtje op toilet). Dus een paar andere meisjes en ik dat natuurlijk ook uitgeprobeerd, stonden we allemaal tegen het muurtje te plassen, maar dat lukte natuurlijk niet zo goed, en kwaad dat de kleuterleidsters erna waren :')

Oh zo dacht ik vroeger ook dat ik als enige mijn ogen niet kon bewegen. Ik snapte niet hoe iedereen zijn ogen kon bewegen en ik niet, want ik kon het toch niet bij mezelf zien. Ik heb vroeger vele uren voor de spiegel gestaan om te zien als ik mijn ogen kon bewegen, wat vaak tot grote frustratien leidde want steeds als ik ze bewoog keek ik natuurlijk niet meer naar de spiegel en had ik het niet gezien, maar dat snapte ik toen nog niet :')

Oh en als kind was ik ook echt panisch voor glitters, want ik dacht dat dat allemaal kleine glasscherven waren, ik weet nog toen ik voor een balletoptreden ooit glitters op mijn gezicht moest doen, hysterisch dat ik was :'),

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:59

_O- Sommige zijn geweldig _O- Ik ga nog even na vragen aan mijn ouders, ik heb alles verdrongen O:)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:32

Sabinee__ schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik was er ook van overtuigd dat mensen die een bonte pony of een bont paard hadden niet genoeg geld hadden om een heel gekeurd paard te kunnen kopen.

Zo dacht ik dat witte auto's goedkoper waren. Daar hoefde toch immers geen kleurtje overheen :)*

En dat als je vroeger bij de supermarkt 'pinde' (toen het nog niet hip was en iedereeen nog cash had, ik was 4 ofzo) dat het geld dan op
de rekening van de burgemeester kwam.

Uuuhm,dat is ook zo .
Je had dus gelijk. :)
http://www.nu.nl/auto/2981752/wit-meest ... kleur.html

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:44

savieralover schreef:
savieralover schreef:
mijn moeder riep altijd at ik me goed moest afdrogen want anders zouden er plantjes uit mijn oren en navel groeien :')

oooww en natuurlijk dat als je naar het stoplicht blaast dat ie sneller op groen gaat! :))

welnee, hij gaat alleen sneller op groen door compleet neurotisch en een tikkeltje hysterisch op het knopje te blijven rammen..

Dat ben ik nog steeds heilig van overtuigd.. Net als van het feit, dat wanneer je baterijen van de afstandsbediening bijna op zijn, je vooral je afstandbediening bijna tegen je hand aan diggelen moet slaan zodat je het laatste restje nog even uit de batterij schudt rofl.

op je stuur gaan trommelen verkort ook zeker de wachttijd bij het rode licht (of dat nu komt omdat je na een minuut ongeduldig gaat zitten trommelen laat ik in het midden.). Evenals grommen naar de rails als je voor het dichte spoor staat en schelden op de vertragingsborden als je op het station staat te wachten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:48

Ik dacht vroeger altijd dat als er een vliegtuig overvloog en z'n lampjes knipperden (elk vliegtuig dus :')) dat ze naar me zwaaiden. Dus ik zwaaide altijd uitbundig terug. :evaw: _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:55

_Ekenna schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat als er een vliegtuig overvloog en z'n lampjes knipperden (elk vliegtuig dus :')) dat ze naar me zwaaiden. Dus ik zwaaide altijd uitbundig terug. :evaw: _O-

dat dacht ik van vrachtwagens die naar elkaar toeterden..
Buurmeisje en ik hebben proef op de som genomen en een middag op het hekje gezeten voor het huis..
En ja hoor, als je zwaaide kreeg je 100% van de tijd een toeter terug (weg waar het fokker verkeer overheen ging, dus vrij veel vrachtwagens).. ook van auto's btw, maar dan een stuk minder hoog percentage
Dus al die chauffeurs wisten waar we woonden en als je een toeter hoorde binnen was dat toch echt voor ons

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:57

Ik was bij de supermarkt met 25 cnt in gulden. Ik wilde iets uit een automaat halen en dat kostte een gulden . Ik vragen aan een mevrouw of ze die 25 cent voor een gulden kon ruilen, en ik snapte maar niet waarom ze zo boos werd..

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:00

Stopte vroeger altijd kraaltjes in mijn neus die de dokter er vervolgens weer uit moest halen. Dan zei de dokter altijd: ‚’niet meer doen hè!’’ en dan zei ik: ‚’nee!!’’ en meestal kwam ik na een paar weken weer terug met weer een kraaltje in mijn neus :+ Mijn moeder werd er gek van.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:06

Ik was er heilig van overtuigd dat alle mensen behalve ik robots waren :+ Omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat anderen ook dachten en zagen zegmaar, dat zij ook 'in hun hoofd zaten'
Echt onmogelijk uit te leggen maar zo dacht ik als kind :')

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:11

Mijn vader noemde Aromat (dat gele poeder in van die potjes van knor) altijd ''knorretje'', ik heb met enige regelmaat in de winkel naar knorretje gevraagd en ben er pas sinds ik een jaar of 17 was achter gekomen dat het aromat heette :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:12

Ik dacht altijd dat we gratis boodschappen deden :+
Want mijn moeder deed alleen maar haar pasje erin, en geen geld ofzo. Dus ja, gratis boodschappen doen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:13

ik zei altijd blauwe neger ipv blauwerijger