Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:40

Tsja ik zie dat in relaties misschien niet nee. :)
Maar komt waarschijnlijk ook dat ik alleen maar mensen om mij heen heb gezien die jong trouwde en ook weer heel snel gescheiden waren. Of mensen die jong trouwden vanwege het geloof, en wel elkaar bleven. Maar goed dat is gewoon hoe ik er persoonlijk over denk. Verder moet iedereen het natuurlijk voor zich blijven weten. Doe wat je gelukkig maakt, maar blijf er altijd goed over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:40

anneliesdj schreef:
Joman schreef:

Nu wordt ie helemaal mooi. We moeten allemaal om dezelfde reden trouwen (nl jouw reden: uit liefde) en anders maar niet?
Ik denk dat ik hier ook iedereen in zijn/haar waarde laat en de reden om te trouwen voor eenieder niet betwist. Het lijkt me niet dat jij je in een positie begeeft de reden van andermans trouwen te betwisten.

:oo *probeert mond weer dicht te krijgen.

Waarom zou je anders trouwen dan omdat je van de ander houd?

Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat ik ons samenzijn zou willen vieren met vrienden en familie. Ik trouw uit liefde en wil dit vieren.
Blijkbaar is het not done om oa te willen trouwen om dit spetterend te vieren?

Ayasha
Blogger

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:41

Nee dat staat er niet. Dat heb je er van gemaakt. Er staat dat alleen trouwen om een feest imo geen goed plan is. ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:42

Wij waren samen vanaf mijn 18e (2 weken voor mijn 19e verjaardag :+ ), en mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd toen we ruim 5 jaar samenwoonden. Als we gaan trouwen ben ik nog net 24. Ik vind dat ik er vroeg bij ben, ik ben ook de eerste van mijn vrienden die gaat trouwen. Mijn vriend is wat ouder, dat scheelt denk ik. Zelf wist ik al sinds onze relatie dat ik 'ooit' met hem wilde trouwen, maar was nog helemaal niet met het huwelijk zelf bezig. Toen hij me vroeg was het dus ook best een verrassing :D Maar wel een leuke en romantische.

Ik ben overigens vlak voor het aanzoek universitair afgestudeerd, even als reactie op wat uitspraken hierboven :) Maar ik denk dat het wel klopt dat hogeropgeleiden over het algemeen later trouwen. Ik denk dat ik daarom ook de eerste ben van mijn vrienden, terwijl ik in mijn omgeving veel mensen ken van mijn eigen leeftijd (en zelfs jonger) die al jaren getrouwd zijn en zelfs kindjes hebben. Dit zijn mensen die lageropgeleid zijn, waardoor ze al sneller werkten en daardoor ook al sneller 'toe' waren aan trouwen. Als je nog volop studeert en op kamers woont, dan denk je er over het algemeen minder snel aan. Hoewel ik op de universiteit ook wel medestudenten had die getrouwd waren, maar dat was vaak vanuit het geloof inderdaad. Vind ik overigens niets mis mee hoor.

Maar dat je op vrijheid inbindt als je samenwoont (of trouwt) daar ben ik het helemaal niet mee eens. Wij geven elkaar alle vrijheid om vooral net zoveel te gaan stappen en gekke dingen te doen als we willen :+ Ik leid ook nog best een studentikoos bestaan, naast het samenwonen dan. Maar tegelijk is het echt ontzettend fijn om samen je leven te delen en een gezinnetje te zijn :) Ik hoor om me heen vaker dat mensen een relatie/samenwonen als het einde van je vrijheid zien, maar dat ligt écht aan die mensen zelf. Ik ben nog nooit eerder van een feestje weggegaan omdat 'mijn vent thuis zat te wachten'.

Lous

Magrathea schreef:
Aria_zz schreef:
O

Ik kan me zo goed voorstellen, als jong koppel dat getrouwd is, dat je vele van je vrienden voorbij ziet komen met weer maar een nieuwe partner, 'meer ervaring' in relatie wereld, en de een komt uithuilen de andere is blij van de vorige partner af te zijn... En dat getrouwde koppel blijft al die tijd gelukkig samen en denkt: wij hebben elkaar en hoeven dat niet mee te maken want wij hebben de liefde al gevonden.

Ik ben wel een meisje met veel exen "enzo". En ik ben heel blij dat ik dat allemaal mee heb gemaakt. Ondanks dat de breuk met mijn vorige vriend extreem pijnlijk was had ik alle leuke momenten met hem nooit willen missen, net zo min als dat ik mijn huidige relatie nooit had willen mislopen door bij mijn vorige vriend te blijven.

Je kunt 't van beide kanten niet weten, omdat je het niet mee hebt gemaakt ;)
Hadden we maar tijdmachines en parallele universums, dat had het leven toch wel spannend gemaakt :D

Perfect verwoord alles ;)

Anoniem

Ayasha schreef:
Als je trouwt voor een feest is gewoon een feest geven goedkoper. Ik hoop toch dat men in eerste plaats trouwt uit liefde ja. Daar mag jij van vinden wat je wil. :+ Trouwen is een levenslang verbond dat je aan gaat (of je belooft dat iig te proberen) geen leuk feestje en ringen...

Overigens ben ik na het trouwen juist terug aan een universitaire studie begonnen omdat die ruimte er was. :D Zo kan het ook.

anneliesdj: ik was al bang dat ik gek was maar blijkbaar niet dus. _O- Gelukkig

Gelukkig zie jij niet in dat trouwen en feestvieren hand in hand kan gaan.
Jij probeert al tijd en eeuwig je mening door te drukken op dit forum. Jij hoeft geen feest dus is het vreemd als mensen mede trouwen om liefde te vieren met een groot feest met vrienden en familie.
Trouwen is voor mij een levenslang verbond dat ik bezegel met een feest. Dat jij dat niet doet, ook prima. Daar hoor je mij toch niet over?

En als je na het trouwen nog gaat studeren, prima. De meeste universitair geschoolden gaan voor een carriere voordat de hele serieuze mikmak erbij komt kijken ;)

Ach, het is duidelijk dat jij je iig niet tussen de studenten hebt begeven. Ook prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:43

Ayasha schreef:
Nee dat staat er niet. Dat heb je er van gemaakt. Er staat dat alleen trouwen om een feest imo geen goed plan is. ;)

Dan lees je zelf niet goed, want ik heb nergens gezegd alleen te willen trouwen om het feest. Wie de schoen past....

rienne

Nee mijn ouders hebben er nooit een probleem van gemaakt. Ik heb het eerlijk verteld en mijn man is toen ook gekomen en hebben we er met zijn allen over gepraat. Ik was 21 toen ik trouwde ja en mijn man 42 ja.

Later bleek ook nog dat mijn vader en man elkaar van vroeger kenden en dus nog samen gespeeld hebben. En hey wie kan dat nu zeggen haha.

olijf

Geld , zekerheid, weg uit rot situatie..... reken maar dat er een hoop huwelijken alleen daarop gebaseerd zijn.
Misschien ook meteen de reden dat een derde (geloof dat ik dat gelezen heb) vreemd gaat.
Mij maakt het allemaal niet uit. Ik zeg leven en laten leven of je nu 18 of 81 bent.
Doe wat je hart je ingeeft. Maar zo denkt niet iedereen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:44

Joman schreef:
anneliesdj schreef:

:oo *probeert mond weer dicht te krijgen.

Waarom zou je anders trouwen dan omdat je van de ander houd?

Dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat ik ons samenzijn zou willen vieren met vrienden en familie. Ik trouw uit liefde en wil dit vieren.

Je leest het totaal verkeerd denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:45

anneliesdj schreef:
Joman schreef:

Je leest het totaal verkeerd denk ik.

Nee hoor, ik heb prima gelezen wat Ayasha heeft getypt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:45

Magrathea schreef:
Aria_zz schreef:
O

Ik kan me zo goed voorstellen, als jong koppel dat getrouwd is, dat je vele van je vrienden voorbij ziet komen met weer maar een nieuwe partner, 'meer ervaring' in relatie wereld, en de een komt uithuilen de andere is blij van de vorige partner af te zijn... En dat getrouwde koppel blijft al die tijd gelukkig samen en denkt: wij hebben elkaar en hoeven dat niet mee te maken want wij hebben de liefde al gevonden.

Ik ben wel een meisje met veel exen "enzo". En ik ben heel blij dat ik dat allemaal mee heb gemaakt. Ondanks dat de breuk met mijn vorige vriend extreem pijnlijk was had ik alle leuke momenten met hem nooit willen missen, net zo min als dat ik mijn huidige relatie nooit had willen mislopen door bij mijn vorige vriend te blijven.

Je kunt 't van beide kanten niet weten, omdat je het niet mee hebt gemaakt ;)
Hadden we maar tijdmachines en parallele universums, dat had het leven toch wel spannend gemaakt :D
m
Ja dat weet ik wel, zit zelf ook in de situatie. Maar wou gewoon mijn punt maken ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:46

Wauw, gelukkig wordt jij niet persoonlijk. :(:) Alle opgekropte woede er uit nu? :) Kan je dan nu weer lezen wat er staat ipv me woorden in de mond te leggen?

Nérgens staat dat trouwen en feest vieren niet hand in hand kan gaan. Wij hebben ook een feest gehad. Máár dat had van mij niet gehoeven, ik had ook op een maandag gratis willen trouwen met vrienden en familie op het gemeentehuis. Omdat ik wilde trouwen uit liefde, niet om een feest. :) Feest kan altijd nog.

Ik heb me wel degelijk tussen de studenten begeven. Ik heb twee jaar een hogeschool-opleiding gevolgd, deze echter niet kunnen afmaken door omstandigheden -die niks met trouwen te maken hadden.- en pas na het huwelijk was ik (medisch) weer in staat om ergens aan te beginnen en heb ik een universitaire studei gestart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:46

Ik moet zeggen, ik ken mensen die inderdaad uit practische redenen snel zijn getrouwd. Maar volgens mij is de voornaamste reden dat mensen trouwen toch echt vanuit liefde. Dus ja, ik ben het met Ayasha eens, trouwen doe je voornamelijk uit liefde, natuurlijk heeft het ook praktische kanten maar enkel voor de praktische kanten trouw je niet met iemand die je eigenlijk niet mag, wel of geen feest is voor iedereen een eigen keuze.

De dochter van een familie-vriend is zelfs in het geheim getrouwd, zelfs haar eigen vader wist van niks kreeg plots een kaartje in de bus van ''wij zijn getrouwd!''. Dat is hun keuze, maar zou mijn voorkeur niet hebben.

Ik ben dan ook nog niet getrouwd, want ik wil MIJN droomhuwelijk. En mijn droomhuwelijk zal niet die van een ander zijn.
Ik wil een prachtige jurk, ik wil goed in vorm zijn als ik ga trouwen, ik wil mn gezinnetje compleet hebben want ik wil het gehele gezin op de trouwfoto's, en het liefste zou ik willen dat onze eigen friezen paarden ons begeleiden al dan niet in een wagen. Ik wil een ceremonie met iedereen die ons dierbaar is, en ik wil een feest met lekker eten en lekker en prachtig gebak. Ik wil een bruiloft waar ik flink voor moet sparen, maar dan geen spijt krijg van mn keuzes omdat ik moest bezuinigen op bepaalde keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:47

Ayasha schreef:
Wauw, gelukkig wordt jij niet persoonlijk. :(:) Alle opgekropte woede er uit nu? :) Kan je dan nu weer lezen wat er staat ipv me woorden in de mond te leggen?

Nérgens staat dat trouwen en feest vieren niet hand in hand kan gaan. Wij hebben ook een feest gehad. Máár dat had van mij niet gehoeven, ik had ook op een maandag gratis willen trouwen met vrienden en familie op het gemeentehuis. Omdat ik wilde trouwen uit liefde, niet om een feest. :) Feest kan altijd nog.

Ik heb me wel degelijk tussen de studenten begeven. Ik heb twee jaar een hogeschool-opleiding gevolgd, deze echter niet kunnen afmaken door omstandigheden -die niks met trouwen te maken hadden.- en pas na het huwelijk was ik (medisch) weer in staat om ergens aan te beginnen en heb ik een universitaire studei gestart.

Ik quote jezelf nog maar een keer:

Ayasha schreef:
als je zo denkt over trouwen, trouw je misschien best niet en geef je beter gewoon een feest. :?
Ik trouwde uit liefde. Feest had van mij niet gehoeven.

En dan mag je nu de conclusie trekken wie bij wie woorden in de mond legt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Ow en goof wij waren net geen 4 jaar samen toen

Ayasha
Blogger

Het ging mij om deze reactie:
Joman schreef:
Aria_zz schreef:
Ohja, ik ben van belgie, daarom dat het me niet logisch leek :+ hier is het net iets goedkoper.
Je kunt ook gratis trouwen, niet iedereen heeft er een heel feest bij natuurlijk.

Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?

Als ik zou trouwen zou ik sparen voor een mooie ceremonie en een goed feest. Ik zou met vrienden en familie ons samenzijn willen vieren. Geen verplicht nummertje trouwen op maandag ochtend.

Dat jij graag een ceremonie enz wil is jouw goed recht en keuze. Laat dat vooropstaan. Maar waarom zou je vragen wat het "nut" is van trouwen op een maandag, gratis?
Nou, om je liefde te bezegelen. :?

Edit; ja, dus? Er staat "had niet gehoeven" niet "had niet gemogen" ? :? Ik begrijp nog steeds niet waar je vandaan haalt dat trouwen en feest niet hand in hand kan gaan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:48

Caesar schreef:
Ik vind het altijd zo zonde om te horen dat mensen zich op zo'n jonge leeftijd al zo vastleggen. Vaak met hun eerste liefde. Ik ben ervan overtuigd dat dat ooit gaat knagen, hoe het met een ander zou zijn etc.

Ik heb respect voor iedereens keuze, maar om bijv. te trouwen vanuit huis vind ik enorm achterhaald. Ga elkaar eerst eens lekker kennen door samen te wonen, voor elkaar te zorgen en bepaal dan of het degene is waarmee je verder wilt.

Al dat geneuzel over principes... Daar ben je zelf bij. Vaak is dat ook nog eens voor een omgeving. Ik vind het echt zo sneu om te horen dat er eerst getrouwd moet worden voordat je aan vervolg stappen kunt beginnen. Je hebt nog zoveel jaar te gaan, geniet er eerst een beetje van.

Toen ik 19 was reed ik overal heen met met autootje en totaaaal niet bezig met trouwen. Had er geeneens geld voor.

Wat een vooroordelen. Meerdere partners is voor mij juist een nachtmerrie. Ik heb niets met daten, elke keer weer moeten uitvinden hoe iemand in elkaar steekt. Nee, geef mij maar mijn man en niemand andere :D Kortom: laat iedereen in z'n waarde, er zijn nou eenmaal mensen die lekker 'vast' willen zitten aan 1 iemand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:48

Ayasha schreef:
Het ging mij om deze reactie:
Joman schreef:

Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?

Als ik zou trouwen zou ik sparen voor een mooie ceremonie en een goed feest. Ik zou met vrienden en familie ons samenzijn willen vieren. Geen verplicht nummertje trouwen op maandag ochtend.

Dat jij graag een ceremonie enz wil is jouw goed recht en keuze. Laat dat vooropstaan. Maar waarom zou je vragen wat het "nut" is van trouwen op een maandag, gratis?
Nou, om je liefde te bezegelen. :?

Dat kan ik toch prima vragen? Voor velen zal het ongetwijfeld uit praktische overwegingen zijn. Of heb je daar nooit bij stilgestaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:49

Joman, dat was omdat jij aangaf niet te willen trouwen als je er geen groot feest bij kunt geven.
Daarna wordt je zelfs al boos omdat 'iedereen moet trouwen uit liefde en anders niet'.
Hm tjah, ik weet niet hoor :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:49

:wow: Jeetje wat een leeftijden komen er hier voorbij... Ongelooflijk...

Mijn oudste nicht is 27 en net verloofd, daar was iedereen al een beetje 'goh wat jong...' := Als ik dan hier lees 19,20,21... Brr :brr: Maar hee, eigen keuze.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:50

phormicola schreef:
Wat een vooroordelen. Meerdere partners is voor mij juist een nachtmerrie. Ik heb niets met daten, elke keer weer moeten uitvinden hoe iemand in elkaar steekt. Nee, geef mij maar mijn man en niemand andere :D Kortom: laat iedereen in z'n waarde, er zijn nou eenmaal mensen die lekker 'vast' willen zitten aan 1 iemand ;)

Precies dit ja :D

Vind het jammer dat dit topic ineens zo'n negatieve, veroordelende wending heeft genomen.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 16-01-15 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Eh ja, het zal wel aan mij liggen. Zo kwam jouw post die ik quote helemaal niet op mij over, eerder dat jij je niet kon voorstellen dat er ook mensen zijn die geen feest willen/hoeven en dat hun trouwen dan nutteloos is.

Anoniem

anneliesdj schreef:
Joman, dat was omdat jij aangaf niet te willen trouwen als je er geen groot feest bij kunt geven.
Daarna wordt je zelfs al boos omdat 'iedereen moet trouwen uit liefde en anders niet'.
Hm tjah, ik weet niet hoor :=

Ik gaf aan dat wanneer ik trouw ik een groot feest zou willen geven om ons samenzijn te vieren.
En als ik dat wil kan ik volgens Ayasha beter niet trouwen en alleen een feest geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:51

Ayasha schreef:
Eh ja, het zal wel aan mij liggen. Zo kwam jouw post die ik quote helemaal niet op mij over, eerder dat jij je niet kon voorstellen dat er ook mensen zijn die geen feest willen/hoeven en dat hun trouwen dan nutteloos is.

Dan moet je goed lezen, want hetgeen jij insinueert staat er totaal niet.