Benzine auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:46

Pantykous schreef:
Ik reed te zelfverzekerd haast in mijn BMW diesel lesauto. Toen in de 206 van m'n moeder, dat was gewoon ff wennen. Beetje faalangst erbij en hoppa. Veel rijden helpt echt hoor, ik was er zo van af :j

Dit had ik dus ook.... Met mijn BMW lesauto geen enkel probleem. Toen in de auto van mijn ex-vriend gereden, een benzine, maar reed als een diesel. Hoefde de koppeling maar iets op te laten komen en daar ging ik. Toen ging het uit en moest ik in de auto van mijn moeder rijden; wat een drama zeg! Hij sloeg mij elke keer af. In combinatie met mijn faalangst kreeg ik rij-angst. Met mijn moeder gaan oefenen en nu gaat het 9 van de 10x goed. Ik moet wel zeggen dat ik me nog altijd druk maak om mensen achter mij als ze gaan kleven, dan ben ik bang dat hij afslaat. Dan geef ik gewoon even wat meer gas en rij ik eigenlijk zo weg. Rij nu ook zo weg in de auto van mijn vriend, maar hij moet geen commentaar gaan geven, want dan klap ik dicht en laat ik de auto alleen maar afslaan. Gelukkig doet hij dat ook niet (meer) :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:06

cp112 schreef:
Libera schreef:
Of je koopt gewoon een automaat als je niet kunt schakelen :)*

Ja want dan leer je het helemaal nooit...

Gewoon doen, oefenen oefenen oefenen.

Aangezien de TS zo in paniek raakt dat ze een diesel aan wil schaffen, lijkt het mij handiger om gewoon een automaat aan te schaffen. In ieder geval goedkoper...

Tuurlijk moet je dat gewoon oefenen, maar als je dat niet ziet zitten kun je beter een automaat dan een diesel aanschaffen. ;)

Asciugamano

Re: Benzine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:12

Als je geen zware vracht trekt en op een vlakke weg staat, een beetje rustig met de koppeling doet, hoef je met de meeste benzineauto's ook geen gas te geven hoor. ;)
Gewoon even oefenen wanneer de auto stil (op de handrem en uit de versnelling! ;) ) staat. Beetje gas geven, dan hoor je wat ie doet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:36

Probeer gewoon met optrekken rond de 2.000 toeren te blijven. Hou die toerenteller in de gaten en je ziet precies waar het verkeerd gaat met het op laten komen van je koppeling. Als ie ineens naar beneden schiet en uitvalt ben je te snel, maar probeer dat uitvallen voor te zijn door je koppeling gelijk in te drukken als je dat ziet :+. Het is ook niet verschrikkelijk goed voor je auto als je hem zo uit zet :+ maar je moet het wel leren.

Je moet dat aangrijpingspunt (bij de ene auto zit die koppeling hoger dan bij de ander) zien te vinden en vasthouden totdat hij je versnelling gepakt heeft, en daarna kun je je koppeling volledig los laten

Vergt in het begin wat oefening maar als je het door hebt rijd je zo in elke auto weg en voel je het ook. Zowel diesel als bezine

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:48

Ik heb eigenlijk altijd gelest in een benzine auto.
Mijn eerste auto was een opel, ook benzine. Hij sloeg meer af dan dat ik reed. Ik weigerde nog te rijden. Was om te janken. Na 2 maanden een toyota aygo gekocht en ik rijd alsof ik nooit anders gedaan heb. Slaat nooit uit voor een stoplicht oid. Optrekken kan rustig, normaal, op de koppeling, met speed. Soms kan je ook gewoon de feeling met een auto niet hebben. Nu heb ik in een half jaar al 3000 km gereden en weet niet meer beter :')
Ik heb 30 uur les gehad en alles in 1 keer gehaald.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:03

Ik heb ooit een Yaris al leenauto gehad... Wow daar kon ik echt niet mee rijden. Schaamde me dood :')
Enige auto, so far, waar ik niet aan kon wennen

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:07

Wij hebbem geen toerenteller in de Twingo.
Gaat iig al stukken beter, slaat alleen nog af als ik te snel ga. Heb met paardrijden een rustig weggetje gevonden om hellingproef te doen. Dat versnelling in neutraal en handrem erop is ook een goed idee. Ga ik ook eens proberen.

Mag binnekort in een ford KA rijden, want wil me eerste autl zoiets ofzo. Even kijken hoe die rijd

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:08

Qimm schreef:
Ik heb ooit een Yaris al leenauto gehad... Wow daar kon ik echt niet mee rijden. Schaamde me dood :')
Enige auto, so far, waar ik niet aan kon wennen

Oooh dan ligt het dus toch niet aan mij... ;) Ik kan er nu redelijk mee overweg, maar er blijven momenten dat hij me afslaat hoor.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:11

Yaris rijd onwijs fijn! :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:18

Je kunt het ook horen als je geen toerenteller hebt.

Iig blijven oefenen en spelen met je gas icm koppelen en probeer dat aangrijpingspunt te vinden. :D komt vanzelf goed!!

Met de ford wens ik je veel succes, die kunnen heel fel zijn :)). Rijdt wel goed verder hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:32

Saaams schreef:
Ik heb eigenlijk altijd gelest in een benzine auto.
Mijn eerste auto was een opel, ook benzine. Hij sloeg meer af dan dat ik reed. Ik weigerde nog te rijden. Was om te janken. Na 2 maanden een toyota aygo gekocht en ik rijd alsof ik nooit anders gedaan heb. Slaat nooit uit voor een stoplicht oid. Optrekken kan rustig, normaal, op de koppeling, met speed. Soms kan je ook gewoon de feeling met een auto niet hebben. Nu heb ik in een half jaar al 3000 km gereden en weet niet meer beter :')
Ik heb 30 uur les gehad en alles in 1 keer gehaald.

Wat jij had met je Opel, heb ik dus met mijn vader's auto :') Ik heb trouwens besloten dat ik ook voor een Aygo ga als eerste auto waarschijnlijk! :D Maar dat duurt nog wel een aantal jaar denk ik

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:39

Zijn niet zo duur meer. 4000/5000 heb je er 1 :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:42

JoycexEnya schreef:
Wij hebbem geen toerenteller in de Twingo.
Gaat iig al stukken beter, slaat alleen nog af als ik te snel ga. Heb met paardrijden een rustig weggetje gevonden om hellingproef te doen. Dat versnelling in neutraal en handrem erop is ook een goed idee. Ga ik ook eens proberen.

Mag binnekort in een ford KA rijden, want wil me eerste autl zoiets ofzo. Even kijken hoe die rijd

Oh gaat het om een twingo? Ouder model?
Man, die heb ik ook en die rijdt goddelijk. Ik heb meerder auto's gehad, maar deze rijdt denk ik het fijnst van allemaal :+

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 21:50

Geloof wel oud maar wel met airco startonderbreker (vreselijk) en elektrisch voor je raam open te doen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:57

Nou meid, dat wordt wat als je een keertje naar iets toe moet wat buiten je rustige dorp is :). Ben je daar zelf niet bang voor? Want hoe zie je het voor je als je bijvoorbeeld een keertje naar Amsterdam ofzo moet?

Gewoon lekker gaan oefenen in je eentje op een rustig stukje, JUIST me veel weggetjes van rechts en dan gewoon bij elk kruispuntje stoppen tot stilstand en opnieuw wegrijden. Na 100 keer moet het een keertje lukken :D. En anders 110 keer, of 1000. Gewoon lekker blijven oefenen tot het goed gaat. Maar daar ben je zo te lezen al mee bezig +:)+ .

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:01

Anders zal als jou was nog wat extra lesjes nemen. Ben zelf verbaast hoe makkelijk ze sommige laten slagen.

Zelf heb wat meer lessen gehad wat als voordeel had dat ik daarna zonder problemen zo elke auto weg ree en tot nu toe nog nooit auto ongeluk heb gehad.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:05

Auto-ongeluk krijgen heeft echt helemaal niets te maken met of je kunt rijden of niet. Zegt meer over je medeweggebruikers die goed participeren dan over je eigen rijgedrag :). (zei een slimme oude meneer me eens tijdens een slipcursus en die zin is me altijd bijgebleven :) )

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:11

Ik had al een auto voordat ik mijn rijbewijs had. Lessen ging altijd goed, met glans geslaagd. Totdat ik mijn eigen auto stapte en super blij weg wilde rijden. Man wat baalde ik, kreeg het maar niet voor elkaar. Ik ben toen op een terreintje gaan oefenen.

Ik rij nu nog net geen 2 maanden in mijn auto en het gaat stúkken beter. Af en toe heb ik nog dat ik teveel gas geef, maar dat is fijner dan hem af laten slaan to be honest. Ik kan wel met mijn koppeling overweg, en in andere auto's gaat het prima. Het ligt vooral aan de gebruiksaanwijzing van mijn auto én mijn rijkunsten := ... Dus wat meerdere al zeggen: gewoon doorgaan. Je krijgt het vanzelf onder de knie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:15

Yv_ schreef:
Auto-ongeluk krijgen heeft echt helemaal niets te maken met of je kunt rijden of niet. Zegt meer over je medeweggebruikers die goed participeren dan over je eigen rijgedrag :). (zei een slimme oude meneer me eens tijdens een slipcursus en die zin is me altijd bijgebleven :) )

Iedereen is een medeweggebruiker voor een ander, dus het gevaar ligt bij iedereen :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:21

Goof schreef:
Yv_ schreef:

Iedereen is een medeweggebruiker voor een ander, dus het gevaar ligt bij iedereen :+

Klopt helemaal :).