Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:04

Diablo schreef:
Chiave schreef:
Maar laat jij je dochter wel zonder beha over straat gaan als ze straks wél borsten krijgt en deelneemt aan de gymlessen? Lijkt me heel onprettig om daar in m'n eentje zonder beha te staan koekeloeren omdat er thuis anders over gedacht wordt. Ze had ook op haar 10e ook al kunnen beginnen met het ontwikkelen van borsten.

Ik schreef het eerder al: Ik reageerde op een post waar werd gerefereerd naar een meisje van 12 dat een kanten beha en een string droeg.
Mijn twaalfjarige draagt een schattig behaatje en een lief slipje wat bij haar leeftijd past.

En ik zal not amused zijn als ik weet dat mijn moeder dit op het internet zet.. Echt niet :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:04

Diablo schreef:
Chiave schreef:
_Cowgirl refereerde aan lingerie in het algemeen.

En ik niet.
Maar ik heb al uitgelegd wat mijn jongste draagt. Mijn oudere dochters dragen wel mooie lingerie, daar heb ik geen enkel probleem mee.
'

Kan ook, dan begreep ik je verkeerd. ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:05

viavialover schreef:
ook ik sluit me hier bij aan ik vind dat er steeds jongere kinderen echt van die opmaak sletjes worden
en dan ook echt dikke laag mascara foudation ens .
of hun kont en tieten forceren denk ik van wil je verkacht worden of is dit om stoer te doen want knapper word je er nie echt op.
zo denk ik er over dit is nog maar het begin maar kan nog meer over die tutmodelen verzinnem maar dat komt later wel.

Ik heb heel het topic nog niet gelezen maar hier wil ik toch even op reageren.

Van zulke belachelijke reacties gaat mijn bloed echt koken, dat je dit hier durft te schrijven zonder enige schaamte. Niemand vraagt erom om verkracht te worden, hoe je eruit ziet, wat je ook draagt, het is jouw lichaam en daar heeft niemand iets over te zeggen. Nee is nee, daarmee uit.
Tegenwoordig mag je blijkbaar dus niet meer kiezen hoe je eruit ziet? Als je make-up draagt word je uitgemaakt als prutsmuts, slet, ben je zogezegd aandachtsgeil of weet ik veel wat, terwijl die persoon gewoon zichzelf is?
Als je geen make-up draagt, oh, dan ben je veel te 'mannelijk', verwaarloos je jezelf, geef je niet om jezelf en ga zo maar door. Maar ook die mensen kiezen er zelf voor om geen make-up te dragen, ook een keuze die gerespecteerd moet worden.

Mannen kunnen natuurlijk dragen wat ze willen, want ja, 'het zijn nu eenmaal mannen'. Maar oh wee als een vrouw der decollete iets te diep uitgesneden is, of als ze een korte short of rok draagt. Dan is ze in een keer een slet en vraagt ze om verkracht te worden.
Voor zover ik weet vraagt niemand daar om, maar vragen deze meisjes ook gewoon om respect.

Heb het zelf ook meegemaakt, vooral met mijn oma dan. Ik was toen ik jonger was erg jongens achtig, gaf niks om mijn uiterlijk of mijn haar. Toen ik een jaar of 13-14 was is dat omgeslagen en begon ik mijn ogen heel fel op te maken (nee, geen klonters mascara, wel een lange lijn boven mijn oog), toen was ik in een keer een prutsmuts? Wel bedankt, ik kies nog steeds zelf hoe ik eruit wil zien.
Mijn extreme make-up periode is nu ook wel alweer voorbij, ik gebruik na meestal mascara en gel liner op de binnenkant van mijn ogen, maar als ik terug besluit om zonder of met extreem veel make-up de deur uit te gaan is dat mijn keuze.

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:06

Meestal als je je ouder voelt/ ouder wilt zijn, ga je je ook ouder kleden etc.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:07

_Cowgirl schreef:
Wat is er mis met een string? Diezelfde vraag kun je stellen over wat er mis is met kant. Ik vind het een onnozel iets om te zeggen dat dat niet kan voor een twaalfjarige omdat dat té erotisch zou zijn. Als dat meisje dat mooi vindt..

Ik vind niets mis met een string. Maar mijn dochter van 12 krijgt 'm niet aan, ik vind dat niet bij haar leeftijd passen.
Ze kan het best mooi vinden, maar ze vindt roze haar ook mooi en dat gebeurt ook niet, dat zijn dingen waar zij nog niets over te zeggen heeft.

Eunomia

anoukk32 schreef:
Meestal als je je ouder voelt/ ouder wilt zijn, ga je je ook ouder kleden etc.

Juist en ik vraag me af wat daar mis mee is.

Chiave

Diablo schreef:
_Cowgirl schreef:
Wat is er mis met een string? Diezelfde vraag kun je stellen over wat er mis is met kant. Ik vind het een onnozel iets om te zeggen dat dat niet kan voor een twaalfjarige omdat dat té erotisch zou zijn. Als dat meisje dat mooi vindt..

Ik vind niets mis met een string. Maar mijn dochter van 12 krijgt 'm niet aan, ik vind dat niet bij haar leeftijd passen.
Ze kan het best mooi vinden, maar ze vindt roze haar ook mooi en dat gebeurt ook niet, dat zijn dingen waar zij nog niets over te zeggen heeft.

Als het van jou niet mag en ze willen het graag, doen ze het wel stiekem.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:08

SindyKaya schreef:
En ik zal not amused zijn als ik weet dat mijn moeder dit op het internet zet.. Echt niet :=

Ach, ten eerste leest ze dit niet. En ten tweede is ze er zelf heel open over, dat kan haar weinig schelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:09

Toen ik die leeftijd had wilde ik ook graag een paar jaartjes ouder lijken. Ik was altijd wel verliefd op een jonge van een paar jaar ouder en kon niet wachten om zelf 16+ te zijn. Ik ging al vrij jong stappen en vond het dan ook leuk om sexy jurkjes, topjes en make up te dragen.

Ik vind het dan ook niet ergerlijk dat jonge meiden dat nu nog steeds doen. Juist wel grappig.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:09

Diablo schreef:
_Cowgirl schreef:

Pff, ben ik blij dat mijn moeder mijn eigen smaak altijd heeft geaccepteerd/gerespecteerd. Gelukkig kan ze zich goed in mijn smaak vinden, maar als ik op die leeftijd kanten BH's had gewild was dit geen probleem geweest.

Verbieden werkt overigens vaak averechts.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:11

Chiave schreef:
Als het van jou niet mag en ze willen het graag, doen ze het wel stiekem.

Natuurlijk. Maar dan zou ik niets meer hoeven verbieden, want ze doet het toch wel.
Overigens vindt ze een string nog niets hoor, het is nog een heerlijk kinderlijke twaalfjarige, die houdt zich daar nog helemaal niet mee bezig.

viavialover

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:12

gaat het nu over strings of over andere dingen?

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:15

@diablo Volgensmij is dit topic niet geopend voor een biografie over jou dochter, dit was niet TS vraag.

Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij/zij zelf wil

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:15

_Cowgirl schreef:
Pff, ben ik blij dat mijn moeder mijn eigen smaak altijd heeft geaccepteerd/gerespecteerd. Gelukkig kan ze zich goed in mijn smaak vinden, maar als ik op die leeftijd kanten BH's had gewild was dit geen probleem geweest.

Oh, maar ze heeft een duidelijke eigen smaak hoor. En dat is gelukkig niet lingerie die niet bij haar leeftijd past.
Weet je, als ouder moet je soms wel eens wat verbieden. Kinderen en pubers kunnen zelf niet alles goed inschatten, dat moeten wij voor ze doen.
Als ik mijn dochter van 15 niet zou verbieden te drinken, zou ze stomdronken thuis komen.
Als ik haar niet zou verbieden om na elf uur 's avonds op internet te gaan, zou ze de hele nacht niet slapen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:16

anoukk32 schreef:
@diablo Volgensmij is dit topic niet geopend voor een biografie over jou dochter, dit was niet TS vraag.

Diablo doet dat toch ook niet zelf? Wanneer ernaar gevraagd wordt, wordt erop gereageerd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:16

anoukk32 schreef:

Dat vind ik ook. Maar er werd naar gevraagd en dan geef ik antwoord.

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:17

@ diablo daar leert ze vanzelf van, door een kater, en ontzettend moe zijn de volgende dag

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:17

@ diablo, oke, ik respecteer je mening ook hoor :o

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:20

_Cowgirl schreef:

Ik wilde op mijn 12e heel vastberaden piercings en tattoo's hebben. Het liefste van al een hele sleeve op mijn arm en een labret onder mijn lip, want ik was fan van Tokio Hotel en zij hadden dat ook, dus ik MOEST en ZOU dat ook hebben. Mijn ouders zijn hier meteen al heel duidelijk in geweest, en geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om ooit stiekem een piercing te laten zetten. Nu ben ik ze daar wel heel dankbaar voor want als ik nu een 12-jarige met een piercing zie lopen vind ik dat er toch niet uitzien, en ik heb uiteindelijk op mijn 17e een aantal piercings mogen laten zetten. Alles op zijn tijd dus ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:20

voor sommigen is het beter om het hele topic eerst even te lezen voor ze een reactie plaatsen (zoals voor DezeNaam).
Ik draag zelf ook geen make-up, heel misschien een keer bij een speciaal feestje oid, denk dat ik gemiddeld nog geen 3x per jaar make up gebruik, en dan heb ik het over een klein beetje mascara, een bescheiden hoeveelheid oogschaduw en een lichte lipstick. Ik ben er nooit erg in geïnteresseerd geweest eigenlijk. En het zal ongetwijfeld versterkt worden door het feit dat ik zwarte, dikke en ook nog hele lange wimpers heb. Als ik dus mascara op zou doen om ze meer te doen opvallen dan moet ik het er zo dik opsmeren dat het dan lijkt alsof ik van de theater opplakdingen gebruik :D Omdat ze dik en zwaar zijn heeft mascara sowieso weinig effect, je ziet het voornamelijk op mijn onderste wimpers. Daarbij komt ook dat ik een bril draag en ze dan tegen mijn glazen aankomen wat een irritant gevoel is. Mijn wenkbrauwen zijn dus ook heel donker en grof en groot. Die houd ik wel enigszins in toom, anders krijg ik bijna zo'n doorgetrokken streep en dat gaat me wel iets te ver :D Make-up kan verder heel mooi zijn, toen ik trouwde had iemand mij opgemaakt en dat vond ik heel erg mooi, was ook wel bescheiden maar voor mij dan dus weer niet. Zelf bak ik daar niks van dus daar waag ik me dan ook niet aan. En het zal aan mijn leeftijd liggen (bijna 45), maar ik vind zelf meisjes van een jaar of 11 tot een jaar of 14 veel te jong om make up te gebruiken :)
Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:21

anoukk32 schreef:
@ diablo daar leert ze vanzelf van, door een kater, en ontzettend moe zijn de volgende dag

Daar leert ze van, een dagje. En een weekend later doet ze het weer. Op die leeftijd ben je de ellende al snel weer vergeten. Bovendien is het heel erg slecht voor kinderen en dat zien ze ook niet. Daar zijn wij ouders dan voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:21

anoukk32 schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat het altijd n goed idee is. Als ouders ben je er om je kinderen te beschermen, te begeleiden en dingen te leren. En soms leer je ze dingen door ze ze te laten ervaren, en soms door het te verbieden.

Daarbij vind ik het prima dat diablo haar jonge kinderen verbied om te drinken: het is ontzettend slecht voor je, waarom zouden ze dat aan de lijve moeten ondervinden?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:24

Snollygoster schreef:
_Cowgirl schreef:

Ik wilde op mijn 12e heel vastberaden piercings en tattoo's hebben. Het liefste van al een hele sleeve op mijn arm en een labret onder mijn lip, want ik was fan van Tokio Hotel en zij hadden dat ook, dus ik MOEST en ZOU dat ook hebben. Mijn ouders zijn hier meteen al heel duidelijk in geweest, en geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om ooit stiekem een piercing te laten zetten. Nu ben ik ze daar wel heel dankbaar voor want als ik nu een 12-jarige met een piercing zie lopen vind ik dat er toch niet uitzien, en ik heb uiteindelijk op mijn 17e een aantal piercings mogen laten zetten. Alles op zijn tijd dus ;)

Mijn ouders hebben mij nooit iets verboden, maar ik heb dan ook niet gekke ideeën gehad. Mijn broertje daarentegen is een rasechte puber en probeert alles uit. Voor hem zijn er wel meer regels, maar je merkt ook dat het stiekem dingen doe hem zo af en toe júist een kick geeft.

Ik heb juist een groot verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld doordat ik niet voor alle gevaren werd weggehouden. Ja, er zijn soms dingen fout gegaan, maar daar heb ik van geleerd.

@Diablo:
Mij is het drinken van alcohol nooit verboden, in het weekend drink ik soms ook wel eens iets met m'n ouders mee, maar ik kan prima inzien wat de gevolgen kunnen zijn. Zonder dat daar ooit een verbod op het drinken van alcohol aan toe is gekomen.
Geloof me, op feestjes drinken de mensen waarbij het drinken van alcohol verboden is vaak het meest. Het 'stiekem doen' geeft jongeren vaak ook een kick. :j
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 03-01-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:25

Ik denk dat het er vooral aan ligt, hoe je je make-up op doet, ik gebruik bijvoorbeeld een coverstick, foundation, 2 soorten poeder, mascara en ik teken mijn wenkbrauwen, maar ik zie er zeker niet uit als een barbie. Terwijl er heus mensen zullen zijn die hetzelfde gebruiken en er wel uit zien als een clown.
Ik denk ook dat iedereen gewoon lekker zelf moet bepalen hoe hij eruit ziet en wat/hoeveel hij draagt, waar maken we ons druk om.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:26

Jongens, denken we er even om? Ik heb dit topic niet geopend om elkaar af te branden. :)