Gierige acties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:11

Ik vind "opgeven" daarin een irritante woordkeuze in die zin dat ik niks op geef. Als ik geen paarden had zou ik het nl ook niet doen denk ik. :D
Ik vind 25 euro gewoon een mooi budget. Daar heb ik al regelmatig heel lekker van gegeten. := Steak met steppegras is hier in de omgeving vaak maar 18 a 20 euro, duurste tot nu toe is 22 euro en die waren allemaal zeer lekker. :9 Die van 18 euro stak er zelfs met kop en schouders bovenuit :9
Dus laag budget valt best mee imo maar dat is maar net wat je "wil" natuurlijk. :) In een sterrenrestaurant zal je met 22 euro idd niet ver springen. Ben ooit door een ex getrakteerd in een duurder restaurant... nah, doe mij maar die steak met steppegras in het brasserie hier een paar km verder. :+ Daar had ik meer dan voldoende en lekkerder gegeten dan in dat duurdere restaurant. :=
En ik hoef niet na te denken welke vork ik waarvoor mag gebruiken zonder uit de toon te vallen. Heerlijk relax en ontspannen. +:)+

brasserie waar ik graag ga is het duurste gerecht 19.50 euro zie ik en het is daar gewoon heerlijk eten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:14

Ayasha schreef:
Ik vind "opgeven" daarin een irritante woordkeuze in die zin dat ik niks op geef. Als ik geen paarden had zou ik het nl ook niet doen denk ik. :D
Ik vind 25 euro gewoon een mooi budget. Daar heb ik al regelmatig heel lekker van gegeten. := Steak met steppegras is hier in de omgeving vaak maar 18 a 20 euro, duurste tot nu toe is 22 euro en die waren allemaal zeer lekker. :9
Dus laag budget valt best mee imo maar dat is maar net wat je "wil" natuurlijk. :) In een sterrenrestaurant zal je met 22 euro idd niet ver springen. Ben ooit door een ex getrakteerd in een duurder restaurant... nah, doe mij maar die steak met steppegras in het brasserie hier een paar km verder. :+ Daar had ik meer dan voldoende en lekkerder gegeten dan in dat duurdere restaurant. :=
En ik hoef niet na te denken welke vork ik waarvoor mag gebruiken zonder uit de toon te vallen. Heerlijk relax en ontspannen. +:)+

Je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken. Ik geef aan wat mijn mening is en wat mijn gevoel daarbij zou zijn. Daar hoort mijn woordkeuze ook bij.

Overigens hoor je mij niet over michelinsterren praten hoor... Gewoon over de gemiddelde restaurants. Maar als ik uit eten ga, dan wil ik ook de hele rimram. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, amuse. Daarvoor hoef je niet naar een duur restaurant.

Ayasha
Blogger

Re: Gierige acties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:16

En ik geef mijn mening met mijn gevoel en woordkeuze. :+
En daar verschillen we al. Hoofdgerecht en koffie of ijs na is voor mij meer dan voldoende. :') voorgerecht enz dan moet ik halfweg opgeven. _O- da past er nie in.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:20

Ja zeker.
Vragen vriendin haar ouders of ik mee wilde eten. dus patatje werd er gehaald voor iedereen.
Ik wilde de deur uitstappen toen kwam ze nog even haar hand ophouden en dat ik moest dokken.

Ik was er direct klaar mee, want ze at toen der tijd 2 a 3 keer per week bij ons, omdat het thuis niet goed ging.
Dus doei :wave:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:24

Ayasha schreef:
En ik geef mijn mening met mijn gevoel en woordkeuze. :+
En daar verschillen we al. Hoofdgerecht en koffie of ijs na is voor mij meer dan voldoende. :') voorgerecht enz dan moet ik halfweg opgeven. _O- da past er nie in.

Ik ben dan ook ongeveer de helft groter dan jij :P En een bodemloze put :')

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:25

Oh wat een geweldige acties zitten hier tussen zeg :+ haha

Ik kreeg van 2 vriendinnen voor me verjaardag een etentje kado.

Dus wij met zijn 3en uiteten.. Kreeg ik daar te horen ja alleen hoofdgerecht en drinken.
Nou prima..

Dus aan het einde van de avond wanneer de rekening gevraagt word. Trekt een vriendin kladblok uit haar tas en gebruikt haar telefoon als rekenmachine en werd er ff tot de cent toe berekend wat ik zelf nog moest betalen.

Bedankt voor het kado :+
Toen ik thuis kwam was vriend al verbaasd dat ik al thuis kwam en toen ik vertelde hoe het was. Hebben we heel hard gelachen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:27

Mariska88 schreef:
Oh wat een geweldige acties zitten hier tussen zeg :+ haha

Ik kreeg van 2 vriendinnen voor me verjaardag een etentje kado.

Dus wij met zijn 3en uiteten.. Kreeg ik daar te horen ja alleen hoofdgerecht en drinken.
Nou prima..

Dus aan het einde van de avond wanneer de rekening gevraagt word. Trekt een vriendin kladblok uit haar tas en gebruikt haar telefoon als rekenmachine en werd er ff tot de cent toe berekend wat ik zelf nog moest betalen.

Bedankt voor het kado :+
Toen ik thuis kwam was vriend al verbaasd dat ik al thuis kwam en toen ik vertelde hoe het was. Hebben we heel hard gelachen..

:oo

Wat genant zeg!!!! Dat vind ik echt heeeel erg!
Geef dan een bosje bloemen en wat leuks cadeau, geen etentje...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:27

Ja, dat vind ik dan weer wél echt gierig..
Geef dan inderdaad iets anders cadeau, als je zo pinnig moet zijn...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:28

Ayasha schreef:
Ik snap dat totaalbedrag gewoon delen nooit. Iedereen legt gewoon in wat ie zelf verbruikt heeft: geen discussie en geen wrok. Simpel toch.

Dit dus ^
Ik ben ook niet anders dan dit gewend.
Het gedrag splitsen vind ik zelfs een beetje vreemd :').

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:31

Adindaa schreef:
Ayasha schreef:
Ik snap dat totaalbedrag gewoon delen nooit. Iedereen legt gewoon in wat ie zelf verbruikt heeft: geen discussie en geen wrok. Simpel toch.

Dit dus ^
Ik ben ook niet anders dan dit gewend.
Het gedrag splitsen vind ik zelfs een beetje vreemd :').

Mee eens...
Ik moet standaard 10 euro (of meer) meer betalen wanneer er gedeeld wordt...
En ik ben niet gierig, wel zuinig.. en ik weet heel goed wat ik te besteden heb en ik wil dus niet meer uitgeven omdat een ander meer eet of drinkt...
Je krijgt bijna altijd gezeik bij split-the-bill is mijn ervaring..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:50

Wat een voorbeelden komen hier voorbij zeg :oo

Wij zijn zelf nooit zo moeilijk, heb er ook geen moeite mee om eens wat meer te betalen.
Nu ik zwanger ben drink ik bijv. geen alcohol, maar ik doe er dan niet moeilijk over als we uit eten gaan en anderen drinken dat wel en de rekening wordt gedeeld :n .
Ik kan er zelf trouwens slecht tegen als mensen vooral gebruik maken van anderen := .
Het moet wel een beetje gelijk opgaan imo, niet dat je altijd de klos bent om dingen uit te lenen/weg te geven/te doen voor anderen of meer te betalen, en dat je nooit/zelden iets terug ziet van zo iemand en er ook geen blijk van waardering is. Dat vind ik ook een soort gierigheid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:58

Janine1990 schreef:
Overigens hoor je mij niet over michelinsterren praten hoor... Gewoon over de gemiddelde restaurants. Maar als ik uit eten ga, dan wil ik ook de hele rimram. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, amuse. Daarvoor hoef je niet naar een duur restaurant.

En ik dus vaak niet.
Dan is het toch niet eerlijk dat ik aan jou eten moet meebetalen, helemaal als dat altijd zo is?

Als ik een hoofdgerecht en 2 drankjes op heb voor 25, en jij een uitgebreide 3 gangen diner + een karaf wijn (totaal 55E), dan kun je toch niet verwachten van mij dat ik 40E ophoest?!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:02

Als het echt een groot verschil is vind ik het heel anders maar anders gewoon altijd delen door het aantal mensen.

Ik had laatst ook zoiets, met z'n vieren wat gaan drinken en wat hapjes. 1 vriendin kan altijd behoorlijk wat drinken en dan delen we ook altijd gewoon, nu dronk zij 1 wijntje en wij 2. Nou dat werd precies uitgerekend, vind ik altijd heeeel jammer en inderdaad: gierig!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:02

Britta31 schreef:
Ben ooit een keer met een vriendin op vakantie geweest.Ze zat s'morgens en s'avonds haar geld te tellen.

Wij ook hoor als getrouwd stel, zo hou je overzicht over je uitgave, niks gierigs aan

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:09

We hadden toen we studeerde een vrienden groepje van ongeveer 8 meiden, ik was als enige een van de gelukkige met een eigen appartement waar altijd alles plaats mocht vinden. Meisje X was jarig en wou graag koken voor ons en dat bij mij thuis, nou prima.

Gekookt, helaas niet al te lekker maar goed kwestie van smaak, of we even allemaal nog wel 8 euro wouden betalen. Ik ben echt allergisch voor geld gezeik maar hier heb ik wel wat van gezegd. Ten eerste wil zij heel erg graag voor ons gaan koken (ik wil best mee betalen hoor, maar vermeld dat er dan even bij als je mij uitnodigt), je mag altijd zonder probleem gebruik maken van mijn huis en daar een rotzooitje in maken en het niet op te ruimen. Ennnn 64 euro voor een pasta met alleen rode saus + gehakt en een eurshopper afbakbroodje (super lekker hoor) vind ik een beetje veel :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:24

Brainless schreef:
Janine1990 schreef:

En ik dus vaak niet.
Dan is het toch niet eerlijk dat ik aan jou eten moet meebetalen, helemaal als dat altijd zo is?

Als ik een hoofdgerecht en 2 drankjes op heb voor 25, en jij een uitgebreide 3 gangen diner + een karaf wijn (totaal 55E), dan kun je toch niet verwachten van mij dat ik 40E ophoest?!

Dat heb ik ook gezegd, daar heb ik absoluut wel begrip voor.
Maar ik ben dan zelf ook wel zo dat ik dan meteen zeg: Joh, ik pot gewoon extra.

En als ik met mensen uit eten ga waarvan ik weet dat ze het niet breed hebben, dan ga ik ook zeker niet voor dat alles. Maar dan zal ik ook meteen voorstellen om gezellig samen te gaan koken op mijn kosten, bij mij thuis en er zo een gezellige avond van te maken.

Voor mij betekent gezelligheid ook dat men zich op z'n gemak voelt. En voor mij persoonlijk betekent uit eten gaan op budget niet echt 100% gezellig zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:27

Britta31 schreef:
Maar ze wilde helemaal niets.Alleen op het strand op een handdoek en elke avond boterhammen in het appartement.Geen uitstapje of een keer uit eten.En ik had nooit dure vakanties hoor.

Misschien was haar vakantie gewoon te duur voor haar maar wilde ze wel mee. Ik telde ook elke avond mijn geld, zo kon ik het weer aanvullen tot mijn daglimiet. Ik nam elke dag 100 dollar mee voor te gebruiken en was het op dan was het op.

Ook heb ik een keer meegemaakt dat ik werd uitgenodigd voor een verjaardag. Degene die de verjaardag gaf ging hapjes maken maar ik moest wel even mijn portemonee trekken. Vond ik niet zo tof.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:30

Dat de een een hoofdgerecht en een cola neemt en de ander 3 gangen en een fles wijn herken ik eigenlijk helemaal niet. We besluiten gewoon hoeveel gangen het gaan worden en iedereen besteld bijna iedere drankronde wel mee. Dan wordt het bedrag met fooi afgerond en delen we het.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:37

Janine1990 schreef:
Voor mij betekent gezelligheid ook dat men zich op z'n gemak voelt. En voor mij persoonlijk betekent uit eten gaan op budget niet echt 100% gezellig zitten.

Tja met een gezin, eigen huis (met alle vaste lasten), incl 2 volwassenen, 3 tieners, 3 paarden, 2 honden, 3 katten en een konijn, hebben we overal een budget voor.
Net zoals eigenlijk iedereen die ik ken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:43

Brainless schreef:
Janine1990 schreef:

Tja met een gezin, eigen huis (met alle vaste lasten), incl 2 volwassenen, 3 tieners, 3 paarden, 2 honden, 3 katten en een konijn, hebben we overal een budget voor.
Net zoals eigenlijk iedereen die ik ken.

Heb je een budget, of maak je bewust keuzes in wat je aanschaft/uitgeeft?
Dat laatste komt mij namelijk bekender voor.

Het is niet zo dat ik en/of mijn ouders een enorm inkomen heb(ben), maar budgetteren doen we niet echt, wel bekijken wat echt nodig is, wat te duur is en wat wellicht anders kan.
Een vakantie? Vroeger voornamelijk naar Nederland met een caravan, later naar Tsjechië en Frankrijk in een huisje. De laatste vakantie, vier jaar geleden, gingen we naar Turkije. Nu gaan we niet meer op vakantie met mijn ouders.

Wat budgetteren betreft kan ik me wel voorstellen dat je dat doet wanneer je een auto koopt, of een zadel voor een paard. Je geeft dan vooraf aan: Ik wil maximaal bedrag x uitgeven.

Misschien ben ik ook wel meer voor de resultatenrekening ;) Maand veel geld uitgegeven? Volgende maand een beetje de rem erop ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:49

@Janine
Nee wij budgetteren wel.
Ik weet wat er in komt en wat er uit gaat elke maand.
Ook welke kosten we evt extra hebben (bv schoolboeken/kamp enz).

We hebben een potje voor de paarden,en andere huisdieren.
We hebben een budget voor de boodschappen en ook voor andere zaken (kleding ed).
Ook moeten we eerst opsparen voordat we het uit kunnen geven.

Vakantie?? Dat is voor ons 5 jaar terug voor het laatst geweest.
Vakantiegeld gaat naar het potje: onderhoud en verbouwing huis en naar dagjes uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:52

Brainless schreef:
@Janine
Nee wij budgetteren wel.
Ik weet wat er in komt en wat er uit gaat elke maand.
Ook welke kosten we evt extra hebben (bv schoolboeken/kamp enz).

We hebben een potje voor de paarden,en andere huisdieren.
We hebben een budget voor de boodschappen en ook voor andere zaken (kleding ed).
Ook moeten we eerst opsparen voordat we het uit kunnen geven.

Vakantie?? Dat is voor ons 5 jaar terug voor het laatst geweest.
Vakantiegeld gaat naar het potje: onderhoud en verbouwing huis en naar dagjes uit.

Oké, ik vind het knap dat je die hele administratie bijhoudt zeg! En natuurlijk super dat het werkt voor jullie!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 05:51

Janine1990 schreef:
Brainless schreef:
Sommige moeten wel op 5E kijken.
Ik heb ook een tijdje een (zeer) beperkt budget gehad voor boodschappen/leuke dingen en ja, dan had ik bv echt max 35E te besteden.
Er zijn heel veel mensen die voor uitjes ed een budget hebben.
Dat is eigenlijk helemaal niet abnormaal.

Dat snap ik wel, daar heb ik ook geen problemen mee.
Maar dan begrijp ik weer niet waarom je zulke uitjes opzoekt?

Ik neem aan dat vrienden daar ook van op de hoogte zijn, als ze uit eten willen, dan stel je toch voor om samen te koken bij iemand thuis om er daar een gezellige avond van te maken? Je kan voor 10 euro PP heel erg leuk koken en iedereen heeft wel wat gezellige waxinelichtjes in huis ;)

Dat lijkt me veel gezelliger, dan met moeite, misschien tegenzin? je 35 euro op te eten. Dan gaat de gezelligheid er toch af?

ook met een budget mag je toch leuke dingen doen? lekker eens uit eten, een leuk feestje etc. ? het hoeft dan gewoon allemaal niet zo duur. en 35 vind ik echt heeeeel veel :+ meestal niet meer dan 17 euro wil ik kwijt zijn.... en nee ik lig er niet wakker van als dit 20 wordt maar als je dan met een groep weg ben en je moet ineens 45 afrekenen ^) dat is gewoon bijna de helft van 100 euro :wow: voor een karig stukje vlees nou sorry hoor daar pas ik voor.

ook met vakanties ik wil een week weg voor max 200 ( excl. eten etc ) mag ik dan maar niet naar het buitenland omdat ik een budget heb? mag ik niet op vakantie omdat ik een budget heb? mensen met een budget willen ook lol.

overigens toen mijn moeder alles nog betaalde ( en vooral als mensen dingen voor mij betalen! ) zocht ik altijd het aller goedkoopste uit :+ geen toetje zo min mogelijk drinken etc.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 06:12

Ik drink vrijwel nooit alcohol.
Als ik dus ga stappen met anderen dan haal ik eigenlijk nooit rondjes, omdat ik genoeg heb aan 1 of 2 cola's op een avond. Die betaal ik liever zelf, dan een rondje voor zes man die allemaal drank willen :+.
Ik drink dus ook niet snel mee met de rondjes van anderen in een kroeg.
Ik heb dat nooit gierig gevonden, eigenlijk wel normaal. Soms betaalt een ander weleens mijn cola, maar keer daarna haal ik dan een drankje voor diegene bijvoorbeeld..

Ook met uiteten betaal ik altijd wat ik zelf heb besteld. Ik hou namelijk van eten en ik neem dan nog weleens wat meer gerechten dan dat een ander neemt..
Maar ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik echt wel op het geld moet letten en dus alleen een hoofdgerecht neem met 1 drankje.
Nee, dan ga ik niet betalen voor de voor- en nagerechten van de rest . Ik bestel niet voor niets wat minder, omdat ik het dan al krap heb :+.
Met een all inclusive diner vind ik dat wel anders trouwens. Het scheelt dan nooit veel en dan vind ik het prima om de rekening te delen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 07:50

Bij ons gaat het altijd heel simpel. We delen de rekening en wie het meest eet betaald de fooi. Heeft een van ons goed verdiend? Betaald die de rekening en de rest de fooi. Heeft iemand weinig of niks verdiend? Nemen we een goedkoper zaakje of betaald de rest. Zo zorg je voor elkaar. Je betaald niet alleen voor je eten maar ook voor een leuke avond samen. Bij ons is het altijd bespreekbaar of je veel of weinig hebt.