Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:59

Ik ook niet, en ik loop dagelijks tussen 600 tot 700 doden. Laatst ook op een begraafplaats waar 1,5 miljoen mensen liggen geweest. Niets gevoeld.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:06

ik geloof het ergens wel, maar nog nooit mee gemaakt. Mijn zus gelooft in reïncarnatie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:32

Er was poosje terug ook zo'n topic erover. Ik geloof dat er wel meer is, maar mensen als derek geloof ik niks van.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 15:33

Nee maar de een voelt en ziet meer dan de ander. Net zoals de een een bril heeft en de ander is bijna doof. Niet iedereen heeft dezelfde sterkte zintuigen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:33

drawerlover schreef:
Nee maar de een voelt en ziet meer dan de ander. Net zoals de een een bril heeft en de ander is bijna doof. Niet iedereen heeft dezelfde sterkte zintuigen

geesten hebben niks met zintuigen te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:40

Ik wil het niet geloven, ik maak mezelf nu al gek laat staan dat ik mezelf toelaat om er in te geloven. Familie zegt dat het eigenlijk bullsh*t is terwijl een vriendin toch dingen heeft verteld waarbij mijn nekharen overeind gaan staan.. Elke keer als ik langs een plek kom moet ik altijd denken aan dat ze daar altijd iemand ziet staan. Ik begroet diegene dan maar in mijn gedachten, beetje sneu om altijd genegeerd te worden, right? ;)

Met alle respect maar drawerlover ik vind dat je je nu wel iets te veel op paranormale dingen afschuift.. Windvlagen zijn in de winter ook koud. Vind dat er hier in dit topic sowieso veel normale dingen op het paranormale worden gegooid.. Er bestaan altijd nog fouten in de bekabeling van de tv. In de vorige caravan knipperde mijn lamp áltijd, oeh :+

Tekens vind ik dan iets anders, hoewel ik wel geloof dat veel mensen dingen willen zien waardoor ze dat ook gaan zien. Vorige kerstavond zat ik beneden in de woonkamer, ouders waren buiten en normaal ga ik direct naar boven. Tv stond aan maar ik keek er niet naar, ik zat gewoon in de stoel naast het rattenhok. Doe ik normaal nooit, ik zit altijd op de bank. Toen hoorde ik mijn ratje en ging ik kijken, die avond is ze dan ook ingeslapen. Was het een teken, dat ik daar zomaar ging zitten niksen? Er ging letterlijk niks door mijn hoofd. Niet voor 1 seconde, maar richting de 10 minuten. Ik weet het niet, het lijkt me sterk. Maar het heeft me wel geholpen om er vrede mee te hebben :) (Klinkt weer lekker zweverig.. :') )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:42

NoorWJ schreef:
Ik ben christelijk en geloof ook in geesten. En dan geesten in de vorm van engelen en demonen. Daardoor kunnen dingen zoals glaasje draaien ook echt, hoewel wij wel geloven dat dat van de negatieve kant komt (demonen) En dat het daardoor ook alleen maar negatieve dingen met zich mee zal brengen. Omdat demonen oa de taak hebben om mensen van het christendom af te houden, merk ik heel duidelijk dat als ik met mijn geloof bezig ben er allemaal dingen op mijn pad komen om me af te leiden. Dus dat is mijn kijk op jouw geestenverhaal TS. :Y)

Ja, dit :j
Exact verwoord hoe ik erover nadacht het te gaan vertellen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:48

drawerlover schreef:

Deze uitspraak hoor je vaak in allerlei variaties. Maar het is niet erg rationeel, ken je dove mensen die niet in geluid geloven, of blinde mensen die niet geloven dat er licht bestaat?
De fenomenen die je beschrijft, en met geesten en aura´s verklaart zijn niet aan te tonen, op geen enkele manier.
Dit is niet zo gemakkelijk af te doen met "ach jouw zintuigen zijn er te zwak voor"...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:50

Ik geloof er wel in, maar ik vind het dan ook dood en dood eng!
Dingen zoals Derek en die long island medium enzo vind ik dan weer onzin.

Als er mensen pas overleden zijn haal je er natuurlijk sneller paranormale dingen bij, maar ik heb ook een bizar toeval verhaal haha :)
Mijn vader heeft een jaar of 6/7 geleden een armband gekregen van mijn oma, deze armband was van rubber met een metalen ring er omheen, dus best stevig! Mijn oma kreeg vorig jaar kanker en in de nacht dat ze is overleden is de armband precies door het midden gebroken! Terwijl hij op het nachtkastje lag..
geesten? Weet ik niet, maar in elk geval bizat toeval.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:39

tja zo ken ik ook wel weer verhalen. Toen de opa van mijn vriend overleed om 18:45 savonds, guess what, alle klokken stonden stil om 18:45. Tja creepy. Maar Verder ben ik zelf ook gelovig en zie ik het ook als engelen en demonen precies zoals hierboven verteld wordt.

Mijn verhaal hierboven weet ik ook niet te verklaren. Mijn schoonfamilie is niet gelovig en vinden alles wat tussen hemel en aarde leeft erg interessant en zoeken dat graag op. Alle 'rare' dingetjes die er gebeuren gooien ze dan snel op het paranormale. En daar irriteer ik me al wel snel aaj moet ik zeggen, omdat ik persoonlijk vindt dat je dat lekker moet laten gaan en niet op moet zoeken. Maar dit heb ik al eerder hier verteld, ik val in herhaling ;p

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:16

Nou ik draai soms door zoals gister. Mijn tablet stond aan en ik ging naar de wc. Net toen ik de lamp aandeed maakte me tablet een geluid van een spel. Ik wist dat het niks was maar ik schrok me dood dus ik denken je draait door stop daar eens mee. Ik ga naar de wc de hele tijd met het gevoel dat iemand me bespioneerd. Blehh ik draai in de avond vaak door als het donker is. Dat is irritant. Dat heb ik in periodes. Maar overdag weet ik precies wat ik doe. En ik als ik het doordraaien onder controle krijg heb ik dus een periode niets. Over een week is het waarschijnlijk weer helemaal weg. Maar net zoals dingen als talent en dat gedoe, de een heeft het wel de ander niet dus de een ziet geesten de ander niet. Tja iedereen heeft hier een andere mening over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:21

Net iets spannends meegemaakt. Kom bij mijn moeder thuis. En zie een lantaarntje heen en weer schommelen voor het raam. Terwijl mijn moeder en zusje bij mij in de auto zaten. Dus niemand kon aan het lantaarntje zitten... Maarja verwarming stond aan en door de warmte ging lantaarntje heen en weer schommelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:21

drawerlover schreef:
Nou ik draai soms door zoals gister. Mijn tablet stond aan en ik ging naar de wc. Net toen ik de lamp aandeed maakte me tablet een geluid van een spel. Ik wist dat het niks was maar ik schrok me dood dus ik denken je draait door stop daar eens mee. Ik ga naar de wc de hele tijd met het gevoel dat iemand me bespioneerd. Blehh ik draai in de avond vaak door als het donker is. Dat is irritant. Dat heb ik in periodes. Maar overdag weet ik precies wat ik doe. En ik als ik het doordraaien onder controle krijg heb ik dus een periode niets. Over een week is het waarschijnlijk weer helemaal weg. Maar net zoals dingen als talent en dat gedoe, de een heeft het wel de ander niet dus de een ziet geesten de ander niet. Tja iedereen heeft hier een andere mening over

Nee, doordat jij zo stellig overal iets achter wil zoeken "maak jij meer mee". Hier knippert het licht ook wel eens. Klokken gaan hier stilstaan. Er waait wel eens wat tocht. Zo gek is dat allemaal niet, immers een oud huis. Ik geloof er wel in maar ga het gewoon niet overal achter zoeken, je maakt jezelf enkel gek waardoor je nog meer spoken ziet (pun intended :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:22

love_western schreef:
Net iets spannends meegemaakt. Kom bij mijn moeder thuis. En zie een lantaarntje heen en weer schommelen voor het raam. Terwijl mijn moeder en zusje bij mij in de auto zaten. Dus niemand kon aan het lantaarntje zitten... Maarja verwarming stond aan en door de warmte ging lantaarntje heen en weer schommelen :')

Hier idd met de gordijnen _O- een van de ramen heeft nog enkel glas dus wat tochtgevoelig.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:24

ik geloof inderdaad niet in derek met name omdat hij vrijwel alleen medische feitjes opnoemt over overledene en nabestaande. Er zijn natuurlijk gevallen dat hij andere dingen zegt, maar bij dingen als je had een half jaar terug pijn ik denk daar in je buik en dat was ehmmm (wille keurige ziekte) en ik wil je laten weten dat (piet jan henk) je geholpen heeft. Dan heb ik toch wel mijn twijfels of hij dit niet gewoon op gezocht heeft.....

ieder heeft zijn eigen mening over geesten maar ik vind het een eng idee. Maar het lijkt me wel fijn als je troost vind in het "contact" op wat voor manier dan ook met je dierbaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:24

Bizzybijtje schreef:
love_western schreef:

Hier idd met de gordijnen _O- een van de ramen heeft nog enkel glas dus wat tochtgevoelig.

Ja als je wil kun je achter alles wel iets zoeken of bedenken.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:30

Soms twijfel is wel eens hoor, maar ik rationaliseer dat vaak snel. Wel vraag ik me af, als ze bestaan, hoe het dan kan dat het ´geestenrijk´ niet overvol is. Als iedereen na zijn dood namelijk verder gaat als geest, zou dat betekenen dat ik nu mogelijk in een woonkamer zit met een holbewoner, Adolf Hitler en Aletta Jacobs.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:34

mijn ene kat staart soms heel lang, naast mij als ik m roep. dan kijkt hij mij niet aan maar langs me heen.
zelf ben ik heel bang voor dit soort dingen, en probeer ze ook niet te zien/voelen ect. hihi. baby's zijn er ook gevoelig voor ofzo?
ik vind t een leuk topic ik volg! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:57

savannah030x schreef:
mijn ene kat staart soms heel lang, naast mij als ik m roep. dan kijkt hij mij niet aan maar langs me heen.
zelf ben ik heel bang voor dit soort dingen, en probeer ze ook niet te zien/voelen ect. hihi. baby's zijn er ook gevoelig voor ofzo?

Baby's zien het verschil niet tussen echt en nep. Ik heb als kind een knuffeldino verward voor een echte dinosaurus :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:11

Jessica24 schreef:
Lauratje_88 schreef:
Misschien bestaan ze wel misschien niet. Ik heb er nooit eentje ontmoet. Wel rare dromen gehad dat ik uit bed stapte en mezelf daarna zag liggen in bed, mijn reactie: woehoe. Wou altijd wel eens uit mijn lichaam treden en ging dus door de deur om een uitstapje te gaan doen :D maar werd 'teruggezogen' naar mijn lichaam waardoor ik wakker schoot. Had er spijt van dat die droom niet langer duurde had leuk kunnen worden.

Dit noemen ze uittreden.
Je moet het zien alsof je ergens anders een taak te doen hebt.

zo eng. gelukkig nooit gehad :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:13

Bizzybijtje schreef:
savannah030x schreef:

Baby's zien het verschil niet tussen echt en nep. Ik heb als kind een knuffeldino verward voor een echte dinosaurus :')

jaaa maar baby's, die niet kunnen praten en amper kijken, wel es een documontaire gezien, dat ze zo'n baby haar hersenactieviteit gingen testen in die bepaalde kamer. later weten ze er niks meer van. maarja indd baby's staren ook wel is in t niks hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:16

Wellicht omdat ie alleen in een onbekende kamer ligt met allemaal vreemde mensen en draadjes waar ie aan vast gekoppeld zit? :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:17

Bizzybijtje schreef:
Wellicht omdat ie alleen in een onbekende kamer ligt met allemaal vreemde mensen en draadjes waar ie aan vast gekoppeld zit? :D

kan natuurlijk ook. :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:18

Romy001996 schreef:
Soms twijfel is wel eens hoor, maar ik rationaliseer dat vaak snel. Wel vraag ik me af, als ze bestaan, hoe het dan kan dat het ´geestenrijk´ niet overvol is. Als iedereen na zijn dood namelijk verder gaat als geest, zou dat betekenen dat ik nu mogelijk in een woonkamer zit met een holbewoner, Adolf Hitler en Aletta Jacobs.

:') je laatste zin.
maar precies wat je hierboven zegt. :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:29

Romy001996 schreef:

:')

Ik geloof er ook echt niet in..je hersenen zijn meester in jezelf voor de gek houden.