Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheran schreef:Het is dus logisch dat je enigszins afhankelijk bent van anderen, bedoelen ze te zeggen denk ik.
Gucci_ schreef:Ik word er eerlijk gezegd gelukkiger van om veel mensen om me heen te hebben om leuke dingen mee te doen en mensen die om me geven dan dat ik een goed betaalde baan zou hebben of veel leuke dingen kan kopen...
Maar aan de andere kant snap ik wel een beetje dat je jezelf niet afhankelijk moet maken van anderen. Mijn ouders hebben zoiets ook wel gezegd, maar ik vind het nog moeilijk te begrijpen. Ik ben nog jong en rond deze leeftijd hebben veel leeftijdsgenoten veel vrienden waar ze mee op stap gaan, sporten, uit eten enz. Ze beginnen er zelfs al mee rond hun 16e... En ik mis dat nu allemaal.
Als je gaat samenwonen, trouwen, kinderen gaat krijgen, dan begrijp dat je sociale leven allemaal wat minder wordt.
Sheran schreef:Wat verstaan jullie onder 'opdringen aan mensen'?
sheran schreef:Net las ik op Facebook over vrienden van mij die net een eigen huis hebben gekocht. Stond bij: een eigen huis, een plek onder de zon, en altijd iemand in de buurt...
En toen werd ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik heb momenteel geen eigen plek om te wonen en ik heb ook niemand in de buurt die van me houden kon! Terwijl het liedje volgens mij bedoeld is als iets wat de meeste mensen wel hebben en dat je 'met weinig' gelukkig kan zijn.
Gucci_ schreef:Nee, ik denk vaak aan zelfmoord als andere mensen toch niet van mij houden of om mij geven.
Sheran schreef:Zat jij dan op een HBO/MBO, Eveline? Bij ons zat eigenlijk iedereen op kamers. Bovendien heb ik echt geen vrienden gemaakt bij mijn studie zelf (echt helemaal geen!), maar vooral bij de verenigingen (sport, cultuur etc).
Net las ik op Facebook over vrienden van mij die net een eigen huis hebben gekocht. Stond bij: een eigen huis, een plek onder de zon, en altijd iemand in de buurt...
En toen werd ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik heb momenteel geen eigen plek om te wonen en ik heb ook niemand in de buurt die van me houden kon! Terwijl het liedje volgens mij bedoeld is als iets wat de meeste mensen wel hebben en dat je 'met weinig' gelukkig kan zijn.
Op het hbo in zwolle. Misschien dat toevallig was voor mij studie want denk dat 80% van mijn klasgenoten nog thuis woonde of samenwoonde in andere stad.
Facebook berichten kunnen mij ook zo down maken. Vaak mensen die foto's posten van gezellig bij elkaar zijn etc. demo_love schreef:Ik had dit topic een weekje geleden al gezien, maar ik wil nu toch even reageren.
Zelf ben ik vrij introvert en op de middelbare school voelde ik me nooit eenzaam. Ik had wel vrienden, hoewel ik buiten school meestal niet met hen omging, alleen met verjaardagen of eens een filmavondje. Ik werkte hard en haalde goede cijfers. Ik was happy. Sinds ik van de middelbare school af ben, heb ik het gevoel helemaal alleen te staan. Ik heb geen close vriendinnen. Er zijn best mensen met wie ik omga en tijdens vakken kan ik soms ook wel een klik hebben en lol maken, maar dan is het oud en nieuw en niemand wenst me een gelukkig nieuwjaar. Als ik wat stuur, krijg ik ook wel wat terug, maar anderen denken gewoon nooit eens aan mij. En dan zie je op facebook foto's van 'jouw' vriendengroepje van de middelbare school, die een nieuwjaarsmeeting houden en mij niet uitnodigen. Dat steekt me behoorlijk.
Op dit moment ben ik thuis thuis nog het gelukkigst, gewoon met m'n ouders en m'n paard. Dan mis ik ook geen contacten, maar het is 'normaal' om als kind je ouders te overleven, dus ik zal toch ergens anders contacten (van waarde) moeten gaan vinden ooit.