Stel dat ik nu zou sterven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:23

Oh ja, en dan nog dit : Wat als we niet alleen zijn in dit onmetelijk grote universum? Ik geloof dat andere mensen ons al lang proberen te vertellen dat we niet de enige zijn :

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:27

Lizzii schreef:
Oh ja, en dan nog dit : Wat als we niet alleen zijn in dit onmetelijk grote universum? Ik geloof dat andere mensen ons al lang proberen te vertellen dat we niet de enige zijn :

[ Video ]

We zijn ook niet de enige denk ik
Bijv. Aliens weet niet of ze bestaan ofzo maar als ze bestaan dan zijn we niet de enige levende wezens met dieren dan :j

Eske_B

Re: Stel dat ik nu zou sterven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:06

Er zijn +- 8 miljard planeten in de melkweg en er wordt geschat dat er 200-500 miljard sterrenstelsels zijn, er moet dus wel ergens leven zijn :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:10

EskeGirl schreef:
Er zijn +- 8 miljard planeten in de melkweg en er wordt geschat dat er 200-500 miljard sterrenstelsels zijn, er moet dus wel ergens leven zijn :j

8 miljard,planeten?! Tel je nu echt alleen de planeten? :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:18

Xfjord schreef:
EskeGirl schreef:

8 miljard,planeten?! Tel je nu echt alleen de planeten? :=

http://www.scientias.nl/melkweg-telt-ze ... veel-meer/

Meer zelfs, zelf even misgelezen :'). Een planeet is een hemellichaam dat om een ster draait, onze zon is daarin niet de enige zon in ons stelsel dus :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:45

Ik weet wat een planeet is. Maar dat het er zo veel zijn niet :wow:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:50

DAMWolf schreef:
Tenslotte is de evolutietheorie, ook maar een theorie en geen feit.

Veel voorkomend misverstand veroorzaakt doordat vele mensen die weinig kaas hebben gegeten van de wetenschappelijke methode niet weten wat een wetenschapper bedoelt met het woord theorie.
Je verwart het met de term hypothese.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 24-12-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:51

het heelal is onvoorstelbaar groot. Daarin zijn wij eigenlijk maar vooral erg klein en nietig.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:09

Misschien dat je je antwoord ook hier op kan zoeken :)

www.jw.org

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:27

Sylvia3 schreef:
Misschien dat je je antwoord ook hier op kan zoeken :)

http://www.jw.org

Het lijkt mij dat daar vrij veel antwoorden te vinden zullen zijn. Zoveel zelfs, dat ze al klaar zijn voordat de vraag gesteld wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:30

Jehova's getuigen zijn volgens mij de enige stroming die zich nu wel mag opheffen vanwege het niet uitkomen van de oprichtingsreden :=

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:45

Ik ben van huis uit katholiek, en mijn ouders waren beide behoorlijk gelovig.
Toch hebben ze ons nooit echt ergens toe gedwongen.....maar bij ons is ook nooit iemand "bang "gemaakt met een god, een hemel of een hel.

Ik geloof dat er meer is dan wij kunnen bevatten maar wat of wie dat is.......geen idee.
Ik geloof in de goedheid van mensen, ongeacht hun geloof, ras, huidskleur of levensovertuiging.
Én ik geloof dat jij absoluut niet!!! bang hoeft te zijn voor een hemel of een hel.
We zijn op de aarde om te leren, en leren kan je alleen als je ook fouten maakt.
Wees niet te streng voor jezelf.
Zo lang je naar eer en geweten je leven leeft en ook nog durf te genieten zal iedereen blij zijn je te mogen kennen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:18

http://www.spitsnieuws.nl/raar/2014/12/ ... -stalletje

Ben ik nu de enige die dit niet verbazend vind? Volgens mij was het allang bekend dat de Joden in die tijd aparte kamers hadden voor bezoekers/ vreemden etc..

Het idee van dieren erbij en Jozef bij de geboorte is ook onjuist. Spits doet nu net of dit wereld brekend nieuws is?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:20

Sammie schreef:

Ben ik nu de enige die dit niet verbazend vind? Volgens mij was het allang bekend dat de Joden in die tijd aparte kamers hadden voor bezoekers/ vreemden etc..

Het idee van dieren erbij en Jozef bij de geboorte is ook onjuist. Spits doet nu net of dit wereld brekend nieuws is?

In de brugklas moesten we het bijbelverhaal lezen in de bijbel, inderdaad nooit iets gezien over een kribbe of al de dieren erbij nee. Het is inderdaad niet wereldschokkend :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:24

Xfjord schreef:
We zijn ook niet de enige denk ik
Bijv. Aliens weet niet of ze bestaan ofzo maar als ze bestaan dan zijn we niet de enige levende wezens met dieren dan :j

Daar zeg je wat... als er Aliens zijn die contact willen maken gaat dat nog moeilijk voor ze worden: het lukt ons al niet om een beetje duidelijk met dieren te communiceren.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:45

EskeGirl schreef:
Sammie schreef:

In de brugklas moesten we het bijbelverhaal lezen in de bijbel, inderdaad nooit iets gezien over een kribbe of al de dieren erbij nee. Het is inderdaad niet wereldschokkend :')

Dit verhaal was al langer bekend. Dit is de uitleg zoals ik die vond:
Visie schreef:
Stal of huis?
In die tijd hadden huizen in het Midden-Oosten meestal twee of drie kamers. Eén was speciaal voor gasten, vaak aan het huis vast of op het dak. In de andere kamer sliep, kookte en leefde de hele familie. In een kleine, lagere kamer aan het huis vast, werden 's nachts de dieren gestald. Op die manier werd de warmte in de koude winternachten zo goed mogelijk benut – de warmte van de dieren trok naar de hogere familiekamer – en konden de dieren niet gestolen worden. Voor Jozef en Maria was er geen plaats meer in het gastenverblijf, daarom konden zij in het familievertrek blijven, vlak bij de dieren.
Als de wijzen later op bezoek komen, staat er dat zij "het huis binnengingen, waar zij het kind met Maria vonden" (Matthëus 2). Jezus werd dus niet in een stal, maar in de familiekamer van een huis geboren, omdat er geen plek meer was in het gastenverblijf.

Ongastvrij ontvangen
In het Midden-Oosten is gastvrijheid een belangrijke waarde. Een hoogzwangere vrouw wegsturen, is een schande. Een herbergier of familielid zou nooit een zwangere vrouw hebben weggestuurd – hoe druk het ook was. Bovendien lezen we dat Jozef van koninklijke origine was: hij stamde af van koning David. Iemand wegsturen met koninklijke achtergrond, zou voor het hele dorp schandelijk zijn. Als er echt nergens plek was, en de stal een barre plek was geweest, hadden Jozef en Maria ook bij Elizabeth en Zacharias kunnen verblijven, die daar in de buurt woonden.

Ach, maakt het echt wat uit voor de essentie van het verhaal? Het was hoe dan ook geen groot paleis waar je de Koning der Joden zou verwachten.
In de bijbel gaat het overigens wel degelijk over een kribbe of voederbak (de stal wordt niet genoemd); dus als je dat niet gelezen hebt in het Kerstverhaal, moet je misschien nog eens opnieuw Lucas 2 doorbladeren.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-12-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:47

Heb het vanavond inderdaad teruggelezen, er staat inderdaad dat Maria Jezus in een voerbak legde :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:48

Ik heb het hier naast me liggen, want ik moet het morgenochtend voorlezen. Dus toen ji dat schreef greep ik echt die papieren met de gedachte 'Huh?' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:41

Het was een grotere schande dat Maria zwanger was zonder dat zij getrouwt was met Jozef.
In die tijd werden vrouwen er om verstoten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:01

En daarom wilde Jozef dat ook doen. Vrouwen werden er zelfs om vermoord en dat wilde hij niet; daarom zou hij haar verlaten zonder er ruchtbaarheid aan te geven.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:46

De kerststal met dieren is door mensen verzonnen, in de bijbel staat dat de stal leeg was want de herders waren met de schapen in het veld.
wel staat er in lukas 2 dat Jezus in doeken werd gewonden en in een kribbe=voerbak werd gelegd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:55

In t OT staat iets over dieren. Dat de stal ( wat t wrs niet was) leeg was had volgens mij weinig met diezelfde herders uit t veld te maken. immers zouden jozef en maria overnachten in een herberg ( Nederlandse vertaling) wat in de oorspronkelijke taal eerder een apart onderkomen van een huis betekent ofwel een soort gastenverblijf. Wellicht hadden die huizen ook een kamer voor de dieren, die aan t huis vast zat en konden ze daar blijven.

Herders waren, meen ik, redelijk arm of van laag aanzien in die tijd. Dan komt bij mij de vraag op of zij wel zulk soort huizen hadden en is het niet zo dat de geboorte redelijk 'onverwacht' kwam bij die herders? Ze moesten zelfs geleid worden door een ster? Maar zie deze uitleg vooral als uitnodiging om gaten in te schieten. :)

Ts nog wat gehad aan dit topic? :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:31

Wat betreft die stal, het was geen stal en er wordt ook geen stal genoemd in de bijbel, zie hierboven.

Het was ook niet het huis van een van de herders (die overigens ook niet geleid werden door de ster, maar op de aanwijzingen van de engel af gingen).

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:08

EskeGirl schreef:
MyKayleigh schreef:
Lieve TS,
Ik ben ook gelovig, ik geloof in één God de schepper van hemel en aarde, die Zijn zoon Jezus naar de aarde zond om te lijden en te sterven voor onze zonden.
Ook ik heb met vragen gezeten maar juist door bidden en zoeken mocht ik ervaren dat Hij mijn God wil zijn en voor mij wil zorgen.
God is geen God van straf maar een God van liefde, Hij wil er voor je zijn, Hij houd van je en zorgt voor je.
Hij vraagt maar 1 ding en dat is in Hem geloven.
Want wie gelooft zal zalig zijn.

Je mag me altijd pb-en.

Mag ik je iets vragen, waar ik al lang nieuwsgierig naar ben? Stel, je leeft je leven netjes, geen zonden, gewoon aan de wet en de 'tien geboden', maar je geloofd niet in god. Zou je dan alsnog naar de hemel komen (want god houdt immers van al zijn schepsels) of niet? Wat is jouw visie, of van andere gelovigen, daarop?

Ik geloof dat iedereen zonden doet, ik ben bijvoorbeeld gescheiden, in het 7e gebod staat dat je niet mag scheiden, dat is zeker een zonde voor mij die door God vergeven moet worden.
hoeveel mensen roddelen er niet? Terwijl in het 9e gebod staat dat we niet mogen liegen, roddelen enz.
Voor mij zijn/is dat ook zonde.

De hemel is de woonplaats van God, geloof jij dat je bij iemand komt die volgens jou niet bestaat?
God houd zeker van ons! Maar hij vraagt wel van ons dat we in Hem geloven.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:12

De geboorte van Jezus
1In die tijd kondigde keizer Augustus een decreet af dat alle inwoners van het rijk zich moesten laten inschrijven. 2Deze eerste volkstelling vond plaats tijdens het bewind van Quirinius over Syrië. 3Iedereen ging op weg om zich te laten inschrijven, ieder naar de plaats waar hij vandaan kwam. 4Jozef ging van de stad Nazaret in Galilea naar Judea, naar de stad van David die Betlehem heet, aangezien hij van David afstamde, 5om zich te laten inschrijven samen met Maria, zijn aanstaande vrouw, die zwanger was. 6Terwijl ze daar waren, brak de dag van haar bevalling aan, 7en ze bracht een zoon ter wereld, haar eerstgeborene. Ze wikkelde hem in een doek en legde hem in een voederbak, omdat er voor hen geen plaats was in het nachtverblijf van de stad.
8Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11vandaag is in de stad van David jullie redder geboren. Hij is de messias, de Heer. 12Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:
14‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’