Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:53

Kinke schreef:
Ik heb de verklaring!!! :)*
Onze mannen hamsteren gewoon, voor barre tijden.
Ze hamsteren vuile vaat, vuile was, stof, kranten/reclame enz. enz.
:D

_O-
Voor als de ultieme verveling toe slaat!

Kinke

Re: Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:06

Ik heb alleen nog geen verklaring gevonden voor het open laten staan van keukenkasten en keukenlades. :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:07

Kinke schreef:
Ik heb alleen nog geen verklaring gevonden voor het open laten staan van keukenkasten en keukenlades. :D

Scheelt een handeling als je er de volgende keer weer in moet zijn.. ;)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:19

Kinke schreef:
Ik heb de verklaring!!! :)*
Onze mannen hamsteren gewoon, voor barre tijden.
Ze hamsteren vuile vaat, vuile was, stof, kranten/reclame enz. enz.
:D

Helaas voor hem wordt zijn opgebouwde stof telkens weggehaald.. -O- Maar qua kranten zijn we hier goed voorbereid op de barre tijden :j :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:21

Kinke schreef:

En ik maar denken dat er hier 1 dement aan het worden is.
Maar dat hoort er dus gewoon bij... :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:38

Als je het zonde van je geld vindt om een huishoudelijke hulp te nemen, kan je misschien de taken verdelen.
Voor zijn taken kan hij zelf een hulp inhuren die dan 1 keer per week komt van zijn eigen inkomen.
En jou taken doe jij zelf.
Daarna loslaten. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:00

Jolien87 schreef:
Supervixen schreef:

Ik heb ook al meermaals geprobeerd om dan maar niks te zeggen maar dan ga ik het opkroppen. Dan komt het er een paar weken alsnog uit. Dan moet ik aan mijn vriend gaan uitleggen waarom ik er niets van heb gezegd en je raadt het al: dat vindt meneer niet goed. Volgens hem moet ik het zeggen als het me dwarszit, maar het feit dat hij vrijwel altijd aangevallen reageert is voor mij niet echt een aanmoediging om altijd bij hem aan te kloppen als iets me dwarszit.
Sjonge wat ben ik toch blij dat Bokt er is in dit soort situaties.

dat moet je niet doen hoor, zo help je pas echt je relatie naar de klote.

Je moet niet stoppen met er iets over zeggen omdat hij dan geïrriteerd raakt, ben je gek! Als hij meent zo geïrriteerd te moeten reageren als jij vraagt om ook iets in het huishouden te doen dan is dat zijn probleem.

zo werkt dat met dieren ook he...die proberen je ook uit, en als je paard tegenstribbeld als je een bepaalde oefening wilt doen..geef je het dan ook op? :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:08

O dat begrijp ik zoooooo goed. Als je continue aangevallen wordt als je er wat van zegt gaat de motivatie al snel weg hoor. Dan is het minder moeite om het zelf te doen dan er maar iedere keer wat van te zeggen.

Als klopt het ook dat je op die manier vakkundig een relatie naar de kloten helpt. Lekkere wisselwerking.

Enige wat er aan te doen is, is denk ik op een andere manier wat te zeggen. Dus niet verwijtend. Maar goed, als je al geirriteerd bent is dat best moeilijk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:12

betadine schreef:
Rytir schreef:
Het verhaal van ziekte komt mij ook bekend voor. Ik denk toch dat ik dat radicaal anders ga aanpakken. Als hij weer eens komt vragen wat we eten als ik 40 graden koorts heb verander ik denk ik spontaan in een woest wild wijf ~~}>

Of je zegt hem "schat, zijn dit echt je laatste woorden ?" en je doet je ogen dicht en stopt even met ademenen. Als je lippen blauw worden adem je terug en ik durf te wedden dat hij de volgende keer met eten naar boven komt. Soms moet je gewoon heel erg duidelijk zijn :D

_O- Ook een goeie! Gelukkig ben ik maar weinig echt ziek...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:44

Jezzi schreef:
Heb je al eens geprobeerd om hem gewoon aan te spreken op het niet houden aan de afspraak?

Dus niet "oh wat fijn dat ik thuiskom in een vies huis", maar "we hebben de afspraak gemaakt dat we 50/50 het huishouden zouden doen, en jij zou dit weekend hondenbrokken kopen, ik vind het heel vervelend dat jij je niet aan de afspraak houdt"

Ik ben het hiermee eens. Daarnaast vind ik het een redelijk overtrokken situatie. Oké, hij had prima zijn afwas kunnen doen (had ik ook van mijn vriend verwacht). Maar jij hebt een leuk relaxed weekend met je hond en vriendinnen gehad, kennelijk is het huis ook niet schoon achtergelaten. Mannen zien daarnaast ook gewoon niet alles liggen, ja de was waarschijnlijk wel als het pontificaal in de kamer wordt gedumpt, maar daar houd het waarschijnlijk bij op. Mijn vriend vergeet ook ALLES, hem moet ik letterlijk dingen opschrijven en blijven herhalen. Is geen teken van onwil, maar als ik hem zo'n bericht zou sturen terwijl ik zelf ook het weekend lekker gerelaxed heb, schiet bij hem ook in het verkeerde keelgat.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:52

O dus omdat TS een relaxweekend heeft gehad geeft dat haar vriend een vrijpas om ook niets te hoeven doen. Dat zou mooi zijn.
Mijn ex ging ieder jaar een week skieen met vrienden zonder mij. Dat zou dus betekenen dat ik in die weken ook niets had hoeven doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:08

Citaat:
Mannen zien daarnaast ook gewoon niet alles liggen

:')
wat is dat toch voor kletskoek... ze zien het heus wel, ze doen er alleen niks mee...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:17

Oh dat klinkt wel bekend hoor :+ Ik zeg er altijd wel wat van :j
Als ik een keer een weekend weg ga dan zorg ik altijd dat het huis opgeruimd is e.d. maar het minste wat hij kan doen is toch even een stofzuiger er door halen. Ik vind het namelijk ook fijn om in een opgeruimd huis thuis te komen.

Toen ik laatst thuiskwam van het werk en hij een keer eerder was dan ik, had ik gehoopt dat hij begonnen was met koken, broodjes had gesmeerd en de vaatwasser had uitgepakt. Ijdele hoop natuurlijk, maar het kon zijn toch? :+ Nee dus, hij had het veel te druk gehad met de kat knuffelen en spelen :roll:
Tja daar zeg ik dan wel wat van ja, ik werk namelijk ook veel en ik hou er van om dingen samen te doen en de simpele afspraak is gewoon dat degene die het eerste thuis is begint met koken e.d.

Ach ja soms hebben die mannen gewoon een schopje nodig. Gaat het weer twee weken goed en dan hebben ze opnieuw een schop nodig want": Oooooohhh jaaaa, had ik wel evenkunnen doen idd, is hier een vaak gehoorde uitspraak :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:25

Bof ik met een vriend die alles perfect schoon wilt hebben :=
Al ben ik bang dat als we gaan samenwonen ik toch ook iets moet doen.
Maar ik vind het zelf geen probleem als het huis stoffig is of een zooitje, hij wel. Ik vind het onzin om schoon te maken als iets er schoon uitziet, ik wil echt resultaat. :=

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:31

Vrees dat velen mannen zo zijn.

er zijn wat optie's.

Een takenlijst maken, maar ja als hij die van hem niet doet, ben je nog aan het mopperen of het zelf aan het doen.

Een schoonmaakster in huren als je de financieen daarvoor hebt

of

Alles van hem laten liggen. Ook de was :+
tja en op een gegeven moment grijpt hij mis...
verder ook niets over zeggen.

Sterkte

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:41

Ik heb net een maand of 2 geleden mn vriend na 5 jaar samenwonen het huis uitgezet. Er was wel iets meer aan de hand dan bij jou (hij hield er ook nog een scharrel op na) Maar je verhaal komt me zo bekend voor!

Ik heb op een gegeven moment al zijn zooi die lang te slingeren op zn bureau gezet van bierflesjes die al een week in de keuken stonden aan toe :') Hij was toen heel erg beledigd dat hij zn bureau op moest gaan ruimen haha dat heeft wel even gewerkt maar ook niet lang. Iemand die zo is, geen zak achter zn reet opruimt en jou alles laat doen veranderd niet.. Hoe graag je ook zou willen. Dus of je hebt er vrede mee of je gaat zelf alleen verder.

Mijn ex komt hier nu regelmatig voor het regelen van zaken rondom de verkoop van het huis en elke keer zegt hij weer oh wat is het netjes en nu kan het dus wel. Ja gek hé geen zooi meer van hem en ik heb meer energie nu ik niet om de haverklap hoef te strijden of hij wat voor mij zou willen doen alsjeblieft...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:51

MarjanB, een scharrel is inderdaad nog wel iets meer dan de rotzooi niet opruimen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:10

Mijn vriend is heel erg netjes hoor, maar hij heeft wel het liefst dat ik het dan doe :+ Ja nee dus :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:16

bigone schreef:
MarjanB, een scharrel is inderdaad nog wel iets meer dan de rotzooi niet opruimen.

Ja klopt, maar... De scharrel en de onvrede tussen ons en dan vooral vanaf mijn kant dat hij elke keer geen zak uitvoerde en mij voor alles op liet draaien hielp niet echt mee aan het slagen van onze relatie. Als je alleen maar loopt te zeuren op elkaar en je moe wordt van het gedoe en de bende dan is je relatie ook niet zo heel best. En nee praat niet goed dat hij een ander had maar ik ben er wel blij om dat ie het heeft gedaan en ik er achter ben gekomen. Ben nu veel meer mezelf, weer vrolijk en heb gewoon weer de energie die ik eerder altijd al had.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:28

Vind het wel opvallend dat zoveel stellen ruzie om het huishouden hebben. Maar het is ook vaak een kwestie van referentiekader hoor. Ik wil opzich mijn huis wel schoon hebben, maar heb ook weleens van die baaldagen dat ik denk: "Ik ga het niet doen vandaag..." en dan kan het ontzettend rommelig in ons huis zijn. Wij doen allebei ongeveer evenveel in het huishouden en hebben onbewust ook taken verdeeld. Ik doe altijd wc en douche, want hij heeft daar een schijthekel aan en hij doet altijd de kattenbak en het vuilnis. Door rugproblemen kan ik maar 1 vertrek stofzuigen in 1 dag, dus meestal stofzuigt hij. Maar niet uit zichzelf (behalve als we visite krijgen), maar ik moet het dan wel even vragen, want hij vindt dat onzin. Hij doet wel dingen uit zichzelf hoor en dat vind ik ook heel fijn, hoewel het soms niet hoefde...haha....ik had laatst de handdoekenwas alvast in de wasmachine gedaan, zodat als ik er weer was van de paarden ik mijn handdoeken van het douchen erbij kon doen en dan aanzetten. Kom ik thuis, zegt hij: Ik heb de was opgehangen! Ik zeg: welke was? Hij: die in de machine zat. Ik: eh...die was vies..... :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:30

Weet je, ik vind het gewoon respectloos als een ander mij bewust opzadelt met dingen waar we samen verantwoordelijk voor zijn. Net als ik een hekel heb aan mensen die structureel te laat komen of 9 van de 10 keer afspraken afzeggen heb ik een hekel aan mannen die hun geslacht gebruiken om maar zo weinig mogelijk in huis te doen. Niet omdat ze lui of vergeetachtig zijn, maar omdat ze mij blijkbaar zo onbelangrijk vinden dat er geen rekening met me gehouden wordt. En ja, daar vind ik mezelf inmiddels echt te leuk en te belangrijk voor, dus in het uiterste geval neem ik afscheid.
Maar wel pas nadat ik op volwassen wijze (wat dat ook precies mag zijn) heb uitgelegd wat het niet nakomen van afspraken met mij doet. Dat die ander me dan heel klein en onbeduidend laat voelen, omdat een hele dag gamen blijkbaar meer prioriteit heeft dan die banketstaaf hondenbrokken halen, terwijl je me dat wel beloofd had. En dat per ongeluk vergeten best kan, maar dat ik daarom geen chagrijnige kleuter die met deuren gaat gooien in huis hoef.
Maar dat ben ik. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:44

Pa maakte schoon in het ouderlijk huis, behalve de keuken en de was => Vrouwenwerk.

Vriend is ook erg netjes, alleen soms een beetje boel lui :P

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:45

Haha, ik zit volgens mij in een luxe positie.
Mijn vriend stofzuigt ondertussen dat het eten in de oven staat de kamer, gooit de kleren in de was zodra hij een momentje tijd heeft, op zondagochtend als ikzelf sta te tutten stoft hij af en savonet direct na het eten maakt hij de keuken weerschijn en haalt een doekje door de wc zodat alles weer schoon is.

Koken vindt hij redelijk leuk om te doen, alleen boodschappen doen vind hij vreselijk. Kleinigheidje hoort erbij :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:06

Oh maar ruziemaken doe ik er niet over hoor. Ik laat gewoon af en toe terloops vallen dat hij zijn handjes ook weleens mag laten wapperen.
Straks zit hij een aantal weken thuis en dan ga ik er vanuit dat ik vrij weinig nog hoef te doen.
Alleen de was, die doe ik liever zelf, net als de was opvouwen. Maar dat is meer omdat ik weleens kleding heb die even voorzichtig of apart gewassen moeten worden, hij zou alles bij elkaar in proppen, lekker heet want dan wordt het lekker goed schoon :+ Heb ik allemaal (en hij trouwens ook) babytruitjes en zijn mijn witte shirtjes e.d. roze. Nee, dat doe ik gewoon lekker zelf en vind ik trouwens ook niet erg om te doen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:30

Ow wat klinkt dit bekend.....
Heb dr ook zo een....
Laat de vuilnisbakken vol staan om te kijken of ik er iets mee doe.
Gooi spullen over de grond en ruimt het niet op want ik heb het daar neergezet, en daar hoort het niet te staan, dus moet ik hem maar opruimen.
Afwassen is een ramp, meestal doe ik het omdat ik het zat ben.
Stofzuigen doet die wel, maar pas als je een deken kan maken van de katten en hondenharen op de trap, en dan "vergeet" die nog het halve huis want ja dan moet je de stekker in een ander stopcontact doen, en dat is een hoop werk.

Afgelopen weekend ben ik van een paard gevallen, dus kon weinig helemaal qua tillen.
Dus meneer moest van mij mee boodschappen doen. Normaal vindt die dat nooit zo erg (als die het zelf aangeeft dat die mee wil) maar nu was het allemaal heel moeilijk.
En wel verwachten dat ik dus alle boodschappen eff voor de hele week ga doen zodat wij weer normaal kan eten....

Ik ben elke dag bij mijn vriend, al bijna 2,5 jaar en in die 2,5 jaar heeft hij nog nooit de douche en het toilet schoongemaakt.
Ik doe dit nu dus, maar ja wat als ik het niet doe....
Toen ik er kwam stonk het er, en was het hele toilet oranje aan de binnenkant was wit hoort te zijn.

Voor mij ben ik nu op een punt dat ik echt twijfel over mijn relatie, en of ik hier wel mee verder wilt.
Ben echt niet de netste thuis, maar een beetje schoon en opgeruimd mag wel.
En heb echt geen zin om elke week ruzie te maken om dingen voor elkaar te krijgen.
Dan zoekt die daar maar een ander voor.