Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:32

Sammie schreef:
nontie schreef:
Dat ze je hier gewoon geen gratis boodschappen gunnen. :Y)
Gratis boodschappen kost de Jumbo geld, hé.. Nogmaals heeft niks met gunnen te maken en de zekerheid houdt in dat je niet lang hoeft te wachten, niet dat je gratis boodschappen mag komen halen. Dat is een service die je krijgt als je wél lang moet wachten. Dus ik vind het meer dan normaal dat ze voor de 4de wachtende persoon een extra kassa erbij doen.

Maanon_ schreef:
Door dit soort 'zekerheden' gaan mensen er gewoon een sport van maken, wat echt super vervelend is omdat er ook bij deze 'sport' vals gespeeld wordt... Ik vond die hebberigheid altijd vreselijk.
Regels zijn er om gebroken of op zn minst uitgerekt te worden ;) Dat doen verschillende Jumbo’s ook, met hun eigen regeltjes aan de zekerheden toepassen. Is ’t vreemd, jup. Dat mensen om die reden twee maal naar een winkel willen hupsen.. Waar zit je verstand..? maar anderzijds dit is wat Jumbo wil (het trekt nl. hoe dan ook mensen) en als je onder die vlag wil opereren, zijn dat de gevolgen. Dus geen gratis groentetas hoeven uitdelen = alles ’s avonds of ’s ochtends controleren. Daarom hoeft dat geneuzel van mij dus niet. ’t Kost extra geld en ’t is slecht voor ’t milieu. Maar als keten wel willen ‘strijden’ voor de plofkip en m.i. niet adequaat reageren op paardenvlees uit Zuid-Amerika dat voor ’t dood vlees is een lijdensweg heeft. Maar goed.. met dat laatste zijn er meer supermarkten die zich daar schuldig aanmaken, waar aan de consument dan ook weer meedoet.

Ik ben het met je eens dat deze zekerheden gewoon niet praktisch zijn. Appels met de kleinste deukjes kwamen klanten al mee aan dat die weg moesten, en zij een groentetas moesten krijgen. Er gaat dan inderdaad echt veel (gewoon bruikbaars) weg.

Wij controleerden ook alles 's avonds en 's ochtends. Als een tomaat een rimpeltje had, of een appel een klein deukje gooide ik hem niet meteen weg. Maarja, voor die ene klant kan dat dus wel reden zijn om mij alsnog aan te spreken en een groentetas te eisen :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:34

Wat hebben wij een goede Jumbo als ik dit zo hoor zeg ! Ik heb het hier nog helemaal niet meegemaakt dat er zoveel mensen stonden te wachten. Of ik let zelf totaal niet op, dat kan ook :P.

Ik vind het wel een leuke actie ! Beetje jammer dat veel mensen proberen er misbruik van te maken, door bewust met de halve familie boodschappen te gaan doen allemaal met 1 stuk in de rij en ervoor zorgen dat de grote wagen met kerstspullen dan de 4e is, verschrikkelijk dit soort mensen. Deze maken dit soort leuke goed bedoelde acties als iets onmogelijks met vele regeltjes !

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:37

Ik ben net verhuisd, en hier zit ook een jumbo , niet zo groot.
Ze hebben 1 officiële scankassa. Daarboven hangt een bord, speciaal gericht voor de scankassa waarop staat 4e in de rij gratis boodschappen. Ik ben meerdere malen al de gelukkige maar als ik het aangeef krijg ik de reactie: nee dat telt niet want we hebben maar 1 scankassa... Dus ik had al een hele dikke discussie dat ze dan dat stomme bord ook weg moeten halen als dat in de winkel niet telt.. vervolgens in de gewone kassa ernaast zegt de kassa medewerktster tegen iemand: kom hier maar met je scanner...
aaah dus wel 2 scankassa's?
maar nee , dat telde ook niet...
ik heb verder geen klachten over jumbo , meerdere keren gratis groententas etc gehad en ook wel eens van de manager een gratis product (ovenschotel) in mn handen geduwd gekregen omdat het de dag erna over datum zou zijn.. maar dat dat bord er nog steeds hangt is een grote doorn in mijn oog...

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:38

renee16 schreef:
Wat hebben wij een goede Jumbo als ik dit zo hoor zeg ! Ik heb het hier nog helemaal niet meegemaakt dat er zoveel mensen stonden te wachten. Of ik let zelf totaal niet op, dat kan ook :P.

Ik vind het wel een leuke actie ! Beetje jammer dat veel mensen proberen er misbruik van te maken, door bewust met de halve familie boodschappen te gaan doen allemaal met 1 stuk in de rij en ervoor zorgen dat de grote wagen met kerstspullen dan de 4e is, verschrikkelijk dit soort mensen. Deze maken dit soort leuke goed bedoelde acties als iets onmogelijks met vele regeltjes !

Als ik dit soort dingen lees schaam ik me toch altijd een beetje voor het feit dat ik mens ben. Ugh :r

Fearlien

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:41

:oo
Bij ons als we 4e wachtende zijn zeggen de medewerkers het zelf.
Ik denk, geluk?

nynke55

Re: Jumbo, de 4de wachtende krijgt de boodschappen gratis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:51

Ik heb ook al 2 x gratis boodschappen gehad. 1 keer heb ik het zelf gezegd, toen ik aan de beurt was en 1 keer kwam er een medewerkster aanlopen, die het tegen de kassamedewerkster zei.Bij een andere jumbo was ik ook al een paar keer 4e, maar die kwamen met smoesjes.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:56

Arrabel schreef:
Citaat:
maar niemand die zn smoel opentrekt en zich op zijn rechten wijst.

Ik zal voortaan mijn advocaat mee nemen als ik naar de Jumbo ga....

Of je zegt het gewoon wel dat je 4de in de rij bent, in plaats van af te wachten tot een medewerker het opmerkt.
Want als je een beetje logisch nadenkt kun je er wel van uit gaan dat als je 4de in de rij bent, wij het retedruk hebben en het dus niet altijd zien dat jij 4de in de rij bent! :D

Ik heb in 2 verschillende top 20 winkels gewerkt, dus het verbaast mij hier ook heel erg hoe het er in veel jumbo's aan toe gaat! Onze standaard ligt gewoon een stuk hoger dan die van filialen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:02

Sammie schreef:
Wij hebben een keer gratis boodschappen gehad, omdat we 4de wachtende waren. En dat werd ons verteld, want zelf zagen we het niet :))

Verder blijf ik het een prutformule vinden. Zeker nu met die hele kerstactie.. Ze gooien ontiegelijk veel boodschappen die nog goed zijn weg, omdat er ook een regel is dat de datum van vandaag en morgen gratis mee mag. Ipv dat dan ook te doen.. halen ze het twee dagen van te voren uit de winkel om in de vuilnisbak te dumpen.. {:)-:(

Hier gebeurt dat niet. De regel is trouwens veranderd, de datum van vandaag ligt er ook nog gewoon in en wordt er 's avonds uit gehaald. Alleen zuivel gaat nog via de oude regeling geloof ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:33

Destination schreef:
Sammie schreef:
Wij hebben een keer gratis boodschappen gehad, omdat we 4de wachtende waren. En dat werd ons verteld, want zelf zagen we het niet :))

Verder blijf ik het een prutformule vinden. Zeker nu met die hele kerstactie.. Ze gooien ontiegelijk veel boodschappen die nog goed zijn weg, omdat er ook een regel is dat de datum van vandaag en morgen gratis mee mag. Ipv dat dan ook te doen.. halen ze het twee dagen van te voren uit de winkel om in de vuilnisbak te dumpen.. {:)-:(

Hier gebeurt dat niet. De regel is trouwens veranderd, de datum van vandaag ligt er ook nog gewoon in en wordt er 's avonds uit gehaald. Alleen zuivel gaat nog via de oude regeling geloof ik.

Hoe kom je daar nou weer bij? Alleen datum van morgen valt niet meer onder de regeling. En producten die ze maar 1 dag kunnen verkopen. Maar verder mag datum van vandaag er gewoon niet liggen en mag die gratis mee. Heb er expres net de regels op de website nog even op nageslagen :)