Sammie schreef:nontie schreef:Gratis boodschappen kost de Jumbo geld, hé.. Nogmaals heeft niks met gunnen te maken en de zekerheid houdt in dat je niet lang hoeft te wachten, niet dat je gratis boodschappen mag komen halen. Dat is een service die je krijgt als je wél lang moet wachten. Dus ik vind het meer dan normaal dat ze voor de 4de wachtende persoon een extra kassa erbij doen.Dat ze je hier gewoon geen gratis boodschappen gunnen.Maanon_ schreef:Regels zijn er om gebroken of op zn minst uitgerekt te wordenDoor dit soort 'zekerheden' gaan mensen er gewoon een sport van maken, wat echt super vervelend is omdat er ook bij deze 'sport' vals gespeeld wordt... Ik vond die hebberigheid altijd vreselijk.Dat doen verschillende Jumbo’s ook, met hun eigen regeltjes aan de zekerheden toepassen. Is ’t vreemd, jup. Dat mensen om die reden twee maal naar een winkel willen hupsen.. Waar zit je verstand..? maar anderzijds dit is wat Jumbo wil (het trekt nl. hoe dan ook mensen) en als je onder die vlag wil opereren, zijn dat de gevolgen. Dus geen gratis groentetas hoeven uitdelen = alles ’s avonds of ’s ochtends controleren. Daarom hoeft dat geneuzel van mij dus niet. ’t Kost extra geld en ’t is slecht voor ’t milieu. Maar als keten wel willen ‘strijden’ voor de plofkip en m.i. niet adequaat reageren op paardenvlees uit Zuid-Amerika dat voor ’t dood vlees is een lijdensweg heeft. Maar goed.. met dat laatste zijn er meer supermarkten die zich daar schuldig aanmaken, waar aan de consument dan ook weer meedoet.
Ik ben het met je eens dat deze zekerheden gewoon niet praktisch zijn. Appels met de kleinste deukjes kwamen klanten al mee aan dat die weg moesten, en zij een groentetas moesten krijgen. Er gaat dan inderdaad echt veel (gewoon bruikbaars) weg.
Wij controleerden ook alles 's avonds en 's ochtends. Als een tomaat een rimpeltje had, of een appel een klein deukje gooide ik hem niet meteen weg. Maarja, voor die ene klant kan dat dus wel reden zijn om mij alsnog aan te spreken en een groentetas te eisen

Dat doen verschillende Jumbo’s ook, met hun eigen regeltjes aan de zekerheden toepassen. Is ’t vreemd, jup. Dat mensen om die reden twee maal naar een winkel willen hupsen.. Waar zit je verstand..? maar anderzijds dit is wat Jumbo wil (het trekt nl. hoe dan ook mensen) en als je onder die vlag wil opereren, zijn dat de gevolgen. Dus geen gratis groentetas hoeven uitdelen = alles ’s avonds of ’s ochtends controleren. Daarom hoeft dat geneuzel van mij dus niet. ’t Kost extra geld en ’t is slecht voor ’t milieu. Maar als keten wel willen ‘strijden’ voor de plofkip en m.i. niet adequaat reageren op paardenvlees uit Zuid-Amerika dat voor ’t dood vlees is een lijdensweg heeft. Maar goed.. met dat laatste zijn er meer supermarkten die zich daar schuldig aanmaken, waar aan de consument dan ook weer meedoet.
.