Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:13

Ik heb nog 2 keer gebeld, maar beide keren leek er geen aanstalte te zijn gemaakt om ook daadwerkelijk langs te gaan. Dat vroeg ik de laatste keer, en toen zei meneer dat ze weldegelijk langs gingen. Dus ik zei, nou dan zt u waarschijnlijk verkeerd, want het is hier nog steeds een oorlogsgebied. Nou dat vond meneer niet zo grappig... Hij zei dat hij zijn collega's meteen geen sturen, maar na een uur was het nog hetzelfde... Heel vreemd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:31

Ik vind je geen zeurpiet, je kunt er niet veel aan doen waarschijnlijk.
Maar het mag niet en niet iedereen vind vuurwerk leuk, ongeacht hoe "klein" het knalletje is.

Maargoed, van mij mogen ze het vrij afsteken ook gewoon helemaal verbieden :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:10

De afgelopen dagen zijn het niet meer die kleine jongetjes maar zijn het echt keiharde knallen bij ons op de parkeerplaats. Dat is zeker weten geen legaal spul.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:04

Wildgirl schreef:
Joolien schreef:
Ben ik dan zo'n zeurpiet?

Ja.

Daarnaast staat je post vol met aannames en ''ik vind'' en ''ik wil''.
Het spijt me maar je projecteert continu alles op anderen, ik kom regelmatig topics van je tegen waaruit steeds weer hetzelfde naar voren komt.
Misschien is het een idee om jezelf eens een schop onder je kont te geven en wat meer met jezelf bezig te zijn in plaats van met de hele wereld om je heen waar je continu wat op aan te merken hebt.

Ik bedoel dit absoluut niet kwetsend, maar echt, het valt me op.

Hier ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens... Lijkt me heeeel vermoeiend, je elk jaar zo hard ergeren aan een paar knallen dat je meerdere keren de politie belt? Ik snap dat het niet een superfijn geluid ofzo is, maar over een weekje is alles weer over. Ja het is gevaarlijk voor die jongens, maar jij hebt alleen een beetje last van het geluid. Dit is elk jaar zo, en die jongens veranderen heus niet.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:07

ik kan 50 euro besteden aan vuurwerk wat ik de lucht in schiet en nooit meer iets aan heb, of ik leg dat geld bij elkaar en koop een nieuw hoofdstel :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:34

Bij ons vlakbij zijn er jongens op heterdaad betrapt en kregen een boete :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:35

Ik haat vuurwerk. Ik heb een vriend die door toedoen van een ander nu zijn oog kwijt is, voor mij nooit en nooit meer vuurwerk.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:39

hier word nog geen vuurwerk afgestoken, temiinste ik hoor nog niets, mischien dat klasse 1 vuurwerk dat je hele jaar door mag afsteken en dus nu al te kop is bij de xenos,action en big bazaar

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:40

Hier in de buurt is het erg rustig. Wanneer het donker is hoor ik wel es wat maar echt niet veel. Rustiger als andere jaren...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:53

Hier valt het (sinds die KL-zak van 2 huizen verder op weg is) :o reuze mee *\o/*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:40

Ik hoor hier ook al een aantal weken met regelmaat van die té harde knallen. Ik weet ook zeker dat dit illegaal vuurwerk is. Ik vind het ook maar niks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:44

Hier viel het mee na de arrestatie van meerdere mensen in de wijk. Helaas zijn er een of twee weer thuis en jawel binnen een dag weer harde knallen en dreunen. Zelfs s ochtends vroeg al, vandaag zelfs vuurwerk om een uur of twee gemengd met pistoolschoten. :oo bel ook steeds de politie en vorig jaa hebben ze twee keer mensen kunnen pakken ~~}>

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:57

Hier ook af en toe een knal alsof er een bom afgaat... De ramen trillen er bijna uit dan...
Soms ook normale knallen... Maar van mij hoeft het allemaal niet. Zou het fijner vinden als gewoon lekker alles verboden word. Lekker rustig én veilig!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:43

Hier een paar verwende snotapen die onder toezicht van hun papa vuurwerk afsteken terwijl we er nog geen 10 meter vandaan reden met paard. "moest paard maar tegen kunnen" 8)7 . Nu is die van ons toevallig redelijk koel (aantal jaar terug ging in gerust op oudjaarsdag een buitenrit doen, maar sinds een paar apen vuurwerk richting ons hebben gegooid doen we dat maar niet meer), maar vuurwerk zo dicht bij had hij nog niet mee gemaakt en hij schrok dus echt. Moeder lag er bijna naast.
Volgende keer bel ik de politie en hoop ik dat hij een flinke boete krijg.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:52

Bha, hier is het sinds vandaag ook begonnen. Echt te harde knallen. Het lijken net bommen (zijn het waarschijnlijk ook).

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:56

Ik ben zo blij dat het hier in Frankrijk niet mag, echt een verademing! Ik heb er altijd een bloedhekel aan gehad.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:02

Ja, hier is het ook al een tijd bezig. Mijn hond wordt er doodsbang van en het is niet fijn. Gelukkig is de zoon van de buurman uit huis, want ieder jaar vlogen we zo'n beetje van de bank. Plus dat hij niet het fatsoen had om die resten van 15.000 euro aan vuurwerk op te ruimen, wat resulteerde in onze straat die eruit zag als een vuilstortplaats. Ik snap zeker dat je er gek van wordt, vooral als het op de parkeerplaats is met zulke jonge kinderen. Het vuurwerk zal maar de verkeerde kant op vliegen en benzine in contact met vuur doet de rest.
Gelukkig hebben we dit jaar veel minder gehoord. Is er geen nieuwe wet ofzo gekomen over het gebruik van vuurwerk? Volgens mij mag je pas vanaf een bepaald tijdstip op de avond zelf vuurwerk afschieten nu..

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:11

Hier zijn ze ook al een tijdje bezig. Een paar dagen geleden ontplofte er in de buurt een vuurwerkbom, gevolg: drie auto's volledig uitgebrand, man zwaargewond geraakt, omdat hij zijn auto veilig weg wilde krijgen. Man heeft derde graads brandwonden en zijn auto is alsnog afgefikt. Ook zijn er een aantal huisen beschadigd. Gelukkig nieuwjaar!! Bahh vuurwerk mag van mij worden afgeschaft, althans het grote vuuwerk. Ik heb totaal geen problemen met sterretjes of draaitollen, maar die vervelende knallen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:24

Hier is het gelukkig nog niet zo erg. Af een toe een knal maar misschien max 3 keer per dag of iets. Woon echt in zo'n tokkie wijk dus het verbaasd me wel een beetje haha. Mijn appie verkoopt ook al "vuurwerk" maar dat zijn sterretjes en fonteintjes.

Met oud een nieuw om 12 uur durf ik trouwens echt niet naar buiten hoor. Ik vertrouw gewoon mijn medemensen niet op het gebied van vuurwerk :')

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:16

miss_lizje schreef:
Hier een paar verwende snotapen die onder toezicht van hun papa vuurwerk afsteken terwijl we er nog geen 10 meter vandaan reden met paard. "moest paard maar tegen kunnen" 8)7 . Nu is die van ons toevallig redelijk koel (aantal jaar terug ging in gerust op oudjaarsdag een buitenrit doen, maar sinds een paar apen vuurwerk richting ons hebben gegooid doen we dat maar niet meer), maar vuurwerk zo dicht bij had hij nog niet mee gemaakt en hij schrok dus echt. Moeder lag er bijna naast.
Volgende keer bel ik de politie en hoop ik dat hij een flinke boete krijg.

helpt niet gewoon een paar rotjes in hun kont duwen doen ze bij honden en katten toch ook? :=

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:27

Ik vind je geen zeurpiet. Ik HAAT vuurwerk; verkwisting van geld, slecht voor het milieu, vreselijk akelig voor mensen en dieren.
Ik pleit echt voor uitsluitend georganiseerd vuurwerk. Geen vuurwerk meer voor particulieren.
Het zijn nu eenmaal niet de meest intelligente exemplaren die daar helemaal in op gaan.... kan alleen maar ellende van komen.
Bel lekker de politie, doe ik ook.
Vorig jaar de politie gebeld omdat jongens vuurwerk gooiden naar een mevrouw in een rolstoel en haar hondje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:12

Gvd onze jongste hond is helemaal over de zeik al bijna 2 uur. Ergens is iemand met vuurwerk aan net kloten met die gil en knal dingen. Kijk ik buiten zijn ze twee deuren verderop in de achtertuin aan het kloten met papa erbij als afsteker {:)-:( .

Wat nu te doen? Er zelf heengaan of de poltie bellen lafjes?

Chris118

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:15

Ja ik krijg hier meteen fans hahaha...
Ik heb zelf naast mijn paarden hobby ook nog een vuurwerk hobby, ben natuurlijk ook een jongen :D
Ik hou mij wel netjes aan de afsteek tijden tot de 31ste 18:00 uur.

Ik stoor mij niet zo aan wat knallen te vroeg, maar kan de andere mensen natuurlijk wel begrijpen dat ze dat niet zo fijn vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:45

karuna schreef:
Gvd onze jongste hond is helemaal over de zeik al bijna 2 uur. Ergens is iemand met vuurwerk aan net kloten met die gil en knal dingen. Kijk ik buiten zijn ze twee deuren verderop in de achtertuin aan het kloten met papa erbij als afsteker {:)-:( .

Wat nu te doen? Er zelf heengaan of de poltie bellen lafjes?

Wat heb jhe uiteindelijk gedaan?

Hier gingen ze eergisteren om half 12 s'nachts Karbit schieten in Almelo. Dan ben je echt dom! Gelukkig was t niet heel erg in de buurt, maar t gaf wel hele harde klappen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:49

hier is ook al sinds zaterdag vuurwerk. Naja melkbusschieten. Maar dat mogen ze hier doen tussen 7 uur en 10 uur 's avonds op 3 straten geloof ik. De politie fietst er steeds langs en het word in de buurt gedaan waar het om bekend staat en niemand vind het erg. Het is eigenlijk best wel gezellig. En doordat ze tijden hebben gekregen, merk je dat het buiten die tijden altijd wel rustig is.