Welke auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:23

i10. Heb hem nieuw gekocht, wordt nu 7 jaar en echt nooit wat mee. Staat 105.000km op de teller. Nieuwe generatie komt uit beste uit de bus in zijn klasse, maar vond de ''oude'' ook al verreweg de fijnste. Heb toen alle compacte modellen gereden.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:30

De "nieuwe" Twingo's vallen reuze mee. Mijn ouders hebben er 1 uit 2009.
Als je vanaf/rond dat jaar gaat zoeken zijn er vast goede Twingo's te vinden.
Ik geloof best dat de oudere Twingo's een stuk minder zijn.

En dat Fransen auto's vaak bij de garage staan, bij elk merk heb je er wel eens een rot ei tussen zitten... Mijn vader rijd al jaren Peugeot, nog nooit ernstige problemen mee gehad, met de Twingo ook nog nooit en zelf rijd ik nu ook al ruim 2 jaar in een Peugeot. Wederom geen problemen.

Dus als je een 2de hands koopt, goed opletten op vreemde kuurtjes

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:42

Je moet ook opletten welke motor erin zit en hoeveel km's ermee zijn gereden. Mijn i10 rijdt 20km heen en weer per dag en heeft ook grotere stukken gereden. Dat is in zijn voordeel. Ik zou NOOIT een auto willen die bijv 20.000km heeft gereden, maar nooit warm gereden wordt of 20x per dag werd gestart.

Mijn man werkt bij VW/Audi en vind de i10 ook super fijn.

Onze oude buren hadden een Polo en verplaatsten de auto tig keer en dat ding had echt meer problemen dan onze i10.

Mijn man heeft meerdere merken in onderhoud gehad en heeft wel een hekel aan renault, Peugeot, Fiat en (soms) Ford.
Ik heb een cinquecent en seicento gehad omdat ze zo goedkoop en zuinig waren. Beiden geen echte duurzame auto's. Ook qua comfort niet te vergelijken.....
Familie rijdt altijd Fiat en hebben veeeeeeeeel meer onderhoud dan wij. Maar mijn man onderhoud de auto's wel goed en op tijd, wat ook enorm scheelt. Mensen korten daar echt op. Afgeven op de garage dat alles zo duur is, maar dat wordt het vanzelf als je te lang wacht.

Mn moeder en broer hebben renault gehad als invaliden auto en nu Peugeot. De Peugeot rijdt heerlijk en is een behoorlijk nieuwe auto, maar kwalitatief niet geweldig.

Bij de kleine modellen zou ik dan eerder voor de Aygo gaan van Toyota dan de Peugeot of Citroen. Tijdens proberen ook bij Citroen en Kia geweest ( zoals vaker ) en ik vind de garages en het personeel en service ronduit slecht. 20jr terug wel een keer een Citroen gehad van grote dealer, maar daarna bij andere waardeloos geholpen. Jaren later weer eens wezen kijken, maar weer zo slecht. Laatst weer slecht.
Kia ooit wezen kijken en was echt waardeloos. Mocht niet proefrijden, maar wel een kleur uitkiezen. Naar andere dealer die met een onrealistisch bod kwam voor mijn auto. Scheelde echt mega....
Laatst ingelezen over een KIA en gaan kijken. Stel je vragen, weten ze de antwoorden gewoon niet en zijn zeer kortaf en onbeleefd.

Dan niet........Je moet voor een 2e hands of genoeg uitgeven dat je garantie krijgt of iemand meenemen met verstand ervan. Laatst dacht iemand een hele mooie auto te hebben gekocht, amar die heeft er maar enkele weken mee gereden. Daarna steeds moeten repareren en is hetzelfde kwijt als aankoopbedrag inmiddels.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:45

Hmm dat laatste is totaal niet de ervaring die ik bij Kia had, maar misschien omdat wij voor een nieuwe gingen. Wij konden zo eentje mee krijgen voor een proefrit, en kregen een super aanbod :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:00

Wij kwamen ook voor een nieuwe. Ik kwam aan en zei dat ik de Picanto wilde bekijken. Meneer stuurde een jonge verkoper op ons af, want wij waren 2 vrouwen. Ik had al meerdere auto's gereden en wilde een proefrit. Dat mocht pas als ik er eentje besteld had. Toen wilde hij ons nog meenemen naar de voorraad om de kleuren te bekijken. Heb hem vriendelijk uitgelegd dat ik niks koop als ik er niet in gereden heb.

Naar een andere dealer gebeld en daar mochten we komen voor een rit. Met mn man gegaan. Toen we terug kwamen had de verkoper een rondje langs mn auto gelopen en al een voorstel klaarliggen. Deze was echt ver onder de andere dealers. Die verkoper heeft me nog weken lastiggevallen per telefoon waar ik duidelijk was dat we daar nooit over eens gingen worden.

Laatst moest mn moeder naar de Peugeot en gingen we aan de overkant naar de 4x4 modellen kijken van KIA. Zo hadden we dat ook gepland een beetje. Meneer was kortaf kon nergens antwoord op geven en wilde ons de Venga aansmeren, waar we dus duidelijk maakten dat het ging om het trekken......

Bij Hyundai was ik voor de i10 nog nooit geweest en werden we keurig geholpen. Fiat zijn we voorheen wel netjes geholpen, maar we vinden de kwaliteit gewoon echt niks.

Peugeot wordt mn moeder ook netjes geholpen, maar dat is een auto uit noodzaak. Er zijn beperkt aantal auto's om te bouwen zoals we nodig hebben en graag zien.

Overigens scheelde het bod van de KIA 3000 euro op zo een klein autootje en dat is echt een heel groot verschil. Dan moet je je echt schamen als je zover onder anderen zit. Dat hebben we ook duidelijk verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:02

Dat is best een groot verschil ja := inderdaad compleet het tegengestelde van mijn ervaring. Als ik zo'n ervaring als jij had zou ik ook niet zo snel terugkeren nee :n

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:11

Hier ook vooral positieve ervaring met Kia, vooral bij de garage waar ik mijn picanto uiteindelijk ook gekocht heb. Kreeg zo de auto mee voor een proefrit, met de melding dat we vooral lekker de tijd moesten nemen, werden daarna ook super vriendelijk geholpen, ook met lastige vragen (ik vond de hoofdsteun vervelend, zit dus nu ook een andere in). Baal er wel van dat zij te ver weg zitten voor onderhoud. Dealer hier is absoluut niet slecht, maar wel net iets minder service-gericht (de andere zet je bijvoorbeeld even af bij het ov als je je auto bij hen moet achterlaten voor onderhoud e.d.)

Rij er zo'n 1000 km per week mee en ben nog steeds super tevreden. Zelfs mijn vriend zijn vader, normaal gesproken alleen citroen-fan (en mijn auto-proefrit-expert) vind mijn auto geweldig. Moet wel zeggen dat ik een redelijk nieuwe heb, deels omdat vanaf 2010 ze allemaal 7 jaar garantie hebben en deels omdat ik de oudere lelijk vind ;-)
Andere auto hier voor de deur is een 2014 corsa, ook een fijne auto, maar wel in alles duurder dan mijn picanto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:15

Verschilt inderdaad per dealer :j de dealer hier in het dorp (kia) is echt heel service gericht, heeft hier ook prijzen voor gehad.

Skoda's vind ik ook leuk (wij hebben nog een Rapid in de lease voor de deur staan, die wordt over 2 maand vervangen voor een Mercedes :+ ), maar ik denk dat een wat oudere Fabia / Octavia ook binnen de 5000 grens te krijgen moet zijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:15

Nee, en dan ook verschillende dealers.....nr 1 was in onze woonplaats toen. Toen al naar een ander 20km verderop gereden.
Die is dus verhuisd en waren we laats. Andere verkoper, maar nog steeds waardeloos. En ze mogen niet oordelen op uiterlijk, sexe of wat je wil besteden.

Ik weet een oudere boer die ergens binnenkomt op klompen en dan een klein autootje zo wil kopen met een pak cash. Maar diezelfde man besteld even later de meest grote, luxe auto voor zichzelf.

Wij lezen ons van tevoren goed in. We hebben al heel veel verschillende auto's gereden, dus voelen goed de verschillen.

Enige is dat ik bij Hyundai de meeste luxe heb proefgereden die grotere wielen had. Daar zat ik nog over te discussieren met de verkoper. Ik zou daar niks van merken bij het model dat ik koos met 1 maat kleiner. Ik merkte dat meteen en vond dat eigenlijk nog wel een beetje een dingetje. Alsof een vrouw dat niet kan voelen ofzo........Maar goedik ben er blij mee al 7 jaar. Mijn man rijdt er dagelijks mee naar zijn werk 20km en ik heb de 4x4, want die rijdt 1:10.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:35

En de peugeot 107, iemand daar ervaring mee ? Of kia picanto ?