Forbidden places(urbex)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:19

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar het heeft wel iets geweldig mysterieus. Heel vroeger hadden we in Schagen twee torentjes staan van een kasteel die toen ook niet in gebruik waren. Ik heb er veel vlakbij gespeeld, maar het is nooit in me opgekomen om te proberen daarin te komen. Hetzelfde met bunkers in de duinen, gaaf van buiten, maar te eng als jong kind om naar binnen te sneaken. Dit komt nu weer boven bij het lezen van dit topic.
Nu hebben ze wel van de week een bunker "gevonden" in de buurt en ze zijn daar binnen geweest. Allemaal muren die beschilderd en beschreven waren door Duitsers in WOII. Best apart om die foto's te zien.

Ik heb gegoogled op dat horrorgebouw in Anderlecht, dan kom je echt prachtige foto's daarvan tegen. Je vraagt je af als je dat zo ziet of die mensen overhaast zijn vertrokken als ze dit allemaal gewoonweg achter laten en niet eens ophalen.

En die laatste foto's van dat resort in Kroatië van die link: Af en toe die donkere luchten erbij, dat maakt het helemaal creepy.

Dat in België: voor mijn gevoel wordt dat zo vaak bezocht, dat iedereen die daar komt een arrangement maakt van de spulletjes die er los staan zodat de volgende die komt iets spannends te fotograferen heeft...

Van heel veel van de foto's heb ik inderdaad zoiets van: zonde dat er niet beter op gepast wordt! Het is toch een verhaal van het verleden van een stad/gebied/land.

Sjira

Re: Forbidden places(urbex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:31

Hubertushoeve is ongeveer in 2007/2008 gesloopt.

Sjira

Re: Forbidden places(urbex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:47

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 01:07

Wat ik daar dan weer vreemd aan vind: foto's in het begin, tv's etc. gesmolten door de brand, maar de kastjes waar ze op en in staat niet... Verder inderdaad toch niet te geloven dat zoiets zo achtergelaten wordt.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 01:58

Jet schreef:
Wat ik daar dan weer vreemd aan vind: foto's in het begin, tv's etc. gesmolten door de brand, maar de kastjes waar ze op en in staat niet... Verder inderdaad toch niet te geloven dat zoiets zo achtergelaten wordt.

Dat is niet zo raar van die TV want hitte stijgt op.
En plastic smelt eerder dan hout.

Maar wel raar om te zien dat er nog zoveel spullen staan en liggen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 02:01

Toch vind ik het vreemd want dan zijn ze er kennelijk wel snel bij geweest met blussen, anders waren die kasten ook wel verbrand. De foto daarna van dat apparaatje in die kast...
Inderdaad, dat er zoveel ligt en nog hangt geeft te denken dat ze overhaast vertrokken zijn...

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 07:41

Babeth schreef:
Zal morgen wat foto's plaatsen van de horrorlabs.

Ik ben heel benieuwd :D

En dat russische dorpje in japan ook echt raar hoor! Gebouwd in 1993 lees ik, en het ligt er nu al zo bij! Hoe snel zoiets blijkbaar kan gaan.