Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Nee, waar het om gaat is dat jij iets zegt wat voor geen kanten klopt. Wellicht waren ze met 6 man toen ze de portemonnee vonden, weet jij veel. Dit soort dingen roepen brengt onwaarheden in de wereld. Voor niemand wenselijk.

senna21 schreef:Nou, nou, het lijkt mij allemaal niet zo heftig hoor. Paniek zaaien is ook een vak (op bokt tenminste)
Deze meneer heeft waarschijnlijk pas later bedacht (of van iemand gehoord) dat hij recht heeft vindersloon. TS geeft zelf aan dat het niet ongebruikelijk is in haar regio om geen voordeur/bel te gebruiken.
Mogelijk ziet TS hem nooit meer terug... anders wijkagent inschakelen.
vuurneon schreef:'Uw grootste beloning, is mijn eeuwige dankbaarheid' en dan de deur dicht doen

Nikass schreef:senna21 schreef:Nou, nou, het lijkt mij allemaal niet zo heftig hoor. Paniek zaaien is ook een vak (op bokt tenminste)
Deze meneer heeft waarschijnlijk pas later bedacht (of van iemand gehoord) dat hij recht heeft vindersloon. TS geeft zelf aan dat het niet ongebruikelijk is in haar regio om geen voordeur/bel te gebruiken.
Je hebt geen "recht" op vindersloon. Wat een onzin zeg. Het is aan iemand zelf of je als bedankje iets wil geven (misschien heb je de portemonnee wel bewust weggegooid omdat je een nieuwe hebt gekocht, komt een ander hem weer bij je terugbrengen. ..) en iemand die om een beloning komt vragen krijgt echt NIETS
senna21 schreef:Nou, nou, het lijkt mij allemaal niet zo heftig hoor. Paniek zaaien is ook een vak (op bokt tenminste)
secricible schreef:Een paar pagina's terug staat toch echt een link naar de website van de politie die het tegendeel bewijst...
Citaat:'Wat is het vindersloon?
Meldt de eigenaar zich binnen een jaar? Dan moet u als vinder uw vondst teruggeven. De vinder heeft recht op een vergoeding, vindersloon genoemd, en mag de vondst eventueel houden, totdat de eigenaar betaalt. Betaalt de eigenaar niet binnen een maand? Dan laat de eigenaar daarmee zijn of haar rechten varen. De vinder wordt dan eigenaar.
De hoogte van het vindersloon is niet bepaald. In de wet staat dat het ‘een redelijke vergoeding’ moet zijn. Vaak wordt gedacht aan 10% van de waarde van de vondst. Geeft de eigenaar u niets? Dan kunt u alleen via een gerechtelijke procedure proberen een beloning af te dwingen.
Politie en gemeenten hebben geen recht op het vindersloon. De regeling geldt wel voor professionele vinders die gericht op zoek gaan naar verloren voorwerpen, bijvoorbeeld auto’s of motoren.'
Nikass schreef:senna21 schreef:Nou, nou, het lijkt mij allemaal niet zo heftig hoor. Paniek zaaien is ook een vak (op bokt tenminste)
Je hebt geen "recht" op vindersloon. Wat een onzin zeg. Het is aan iemand zelf of je als bedankje iets wil geven (misschien heb je de portemonnee wel bewust weggegooid omdat je een nieuwe hebt gekocht, komt een ander hem weer bij je terugbrengen. ..) en iemand die om een beloning komt vragen krijgt echt NIETS
Abiola schreef:Ik heb wel eens een portemonee gevonden, en de eigenaar ervan opgebeld. Zegt ze aan de telefoon: "wanneer kom je hem langsbrengen"
Toen ik zei dat ze hem kon komen halen werd ze kwaad? Needless to say dat ik ook niets kreeg
Ze moet blij zijn dat ze 'm überhaupt nog terug ziet....