Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:39

Daar gaat het om. Gelukkig zijn. Boeiend wat anderen er van vinden.
De mijne ken ik ook van internet daten.

Kaitlyn

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:44

Ja ik vond het ook een grap en ging er eigenlijk op voor het pleziertje. <<)

Heb ik uiteindelijk ook gekregen hoor. :D

Afbeelding
Kastje! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:16

Hahaha ik ken mijn vriend ook van Tinder! :D Was een weekendje in Cardiff en heb toen voor de lol heel veel op Tinder gezeten (kwam daar ook eerder aan dan de vriendin waarmee ik ging want we vlogen niet samen, dus verveelde me dood toen ik aankwam :+) en hij studeerde toen nog in Cardiff. Toen is het nog heel lang een drama geweest omdat hij geen relatie wilde (ik eigenlijk ook niet, zat echt alleen maar op Tinder voor de grap :+ ) en omdat we natuurlijk zo ver uit elkaar woonden maar we konden uiteindelijk toch niet bij elkaar wegblijven blijkbaar :D
Ben overigens niet hierheen verhuisd voor hem hoor, was dat al heel lang van plan, hoewel het natuurlijk wel een rol heeft gespeeld. Wilde ook per se wel m'n eigen leven hier dus we wonen ook niet in dezelfde stad, maar dat elk weekend heen en weer rijden (zoals iemand hier al zei, weet even niet meer wie het was!) begint je op den duur echt op te breken, zeker omdat we allebei ook een drukke baan hebben ed.

Haha wat leuk, een bokt/tweaker stelletje! :D
Gaaf kastje!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:16

Wauw, wat een verhaal ook zeg! Bizar hoe het soms kan lopen he?! Ben je daar voor studie of werk? In ieder geval wel van plan om permanent te blijven begrijp ik? :)

Gaaaaf kastje Kaitlyn! Wordt dat ook jullie stijl straks in huis?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 17:17

Wauw wat grappig Eulogy, zo kan het dus lopen! :D

Targaryen; Ja we willen brocant met strak afwisselen. Vind alles in het brocant niet mooi, maar vind het gecombineerd met modern/strak wel heel stoer. :j

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:32

Onze inrichting wordt voorlopen een bij elkaar geraapt zooitje van dingen die we gekregen hebben of die we voor weinig gekocht hebben :') Maar ik hoop dat in de loop der tijd te gaan veranderen en langzaam wat echt eigen spullen te kopen. Vind het wel echt super fijn dat ik niet nu ineens heel veel geld moet uitgeven aan spullen, want dat hebben we gewoonweg niet over.

Ik ben nu hard aan het inpakken, bijna alles staat al in dozen gelukkig nu :) En dan morgenavond en zaterdag alles verhuizen, ik vind het wel spannend hoor! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:37

Leuk topic om te lezen!

Ikzelf ben ook pas gaan samenwonen, wij hebben ook merendeels gehad. Erg fijn, ook wel veel zelf nog aangeschaft.. Niet normaal hoeveel je eigenlijk gebruikt.. En dan veranderen we dit met de tijd wel weer.

Hoop dat ik nog mee kan kletsen ook al woon ik al samen hihi.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:09

Leuk om de verhalen te lezen hoe sommigen elkaar hebben leren kennen! :)

annika_s schreef:
Zijn er hier trouwens ook bokkers die heel fanatiek de AH zegeltjes aan het sparen zijn? ( vind ik namelijk ook weer een hele leuke spaaractie :D)

Jazeker, schiet alleen nog niet bepaald op :Y)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:04

Ja ik meld me ook! Half oktober wezen kijken en na 8 dagen was hij van ons! We hebben hiervoor al wel twee andere huizen bezichtigd, maar bij beide zijn we er niet uitgekomen. En achteraf maar goed ook want nu hebben we een prachtplekje met uitzicht op de weilanden! Bank hebben we al besteld en ook de meubels allemaal. De rest moet allemaal nog, maar kopen we pas als we erin kunnen.
En idd die AH zegels spaar ik ook :-).

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:09

Wat leuk hoe bepaalde dingen kunnen lopen via Tinder, in onze vriendengroep ook iemand en is dolgelukkig dus waarom niet, ook al begon het als grapje :P

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:11

Ik meld me ook! Wij gaan er als het goed is rond 5 december/op 5 december in :) Sinds een maandje hebben wij het nu gekocht en hebben eerst wat geklust (nieuwe wc en in de slaapkamer schoorsteenmuur eruit) en nu aan het schilderen maar willen er straks al in voordat echt al het schilderwerk klaar is!
Ik heb er helemaal zin in :D en volgende week komen als goed is ook onze meubels al!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:34

Ik meld me ook! Nog 2 weken en dan krijgen wij de sleutel van ons appartement :D
Mijn broer is ook pas uit huis, dus alle spullen staan nu opgeslagen in zijn slaapkamer haha.
De bank is al uitgezocht, maar die halen we pas op als we de sleutel hebben. Verder moeten we geloof ik alleen nog een oven/magnetron en wat kleine spulletjes.
En ik wil heel graag een hondje, maar er zijn geen huisdieren toegestaan in ons appartement... Dus dat is nog wel even huilen, maar we waren al 1,5 jaar op zoek naar iets en dit is nieuwbouw, goede locatie en een fijne prijs. :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:38

De katten zijn er bij ons al :D
Zij heeft er een en samen hebben we er ook al één haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 10:43

Wat leuk allemaal! Houden jullie ons op het gedoe rond het verhuizen heen? En dingen waar je geen rekening mee gehouden hebt? Altijd leerzaam voor de rest van ons. :D

Even een vraagje voor de kopers; hebben jullie (of jullie partner) allemaal een vast contract dat je kan kopen? Wij zitten zo te dubben en willen wel een keer ergens een gesprek aan gaan, maar we denken dat het toch niet kan. :o

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:02

Targaryen schreef:
Kaitlyn schreef:

_/-\o_ _O- Ik heb m meteen naar vriendje gewhatsappt! Hahaha! Al zal het wel niks uithalen, maar dan heb ik mijn punt weer even duidelijk gemaakt :P

Wat leuk een bokt/tweakers stel! En ook al een Tinder stel! Wauw!

Sterkte Meraki met je vader :(:) Lijkt me best spannend om in een woonplaats te gaan wonen die voor beide 'vreemd' is. Wij komen uit dezelfde woonplaats en blijven daar waarschijnlijk ook.

Wat voor kastje hebben jullie gekocht Kaitlyn?

Wat was de reactie van je vriend? :')

Uhu :)) haha. Dank je. Is het ook wel, maar het scheelt dat het voor mij net 3 kwartier rijden is naar huis. Gewoon de A1 afrijden eigenlijk. Hij moet bijna 2 uur rijden..

Kaitlyn schreef:
Ja, we wilden eerst iets verzinnen op dat Tinder want veel mensen vonden dat toch vreemd. Maar we zeggen het maar gewoon, zijn heel gelukkig samen en wat de rest daarvan vindt is hun probleem. :D

Wacht ik ga even een foto uploaden. :D

Inderdaad, niet voor schamen gewoon zeggen! Het is tegenwoordig zo 'normaal' om elkaar zo te ontmoeten.

Eulogy schreef:
Hahaha ik ken mijn vriend ook van Tinder! :D Was een weekendje in Cardiff en heb toen voor de lol heel veel op Tinder gezeten (kwam daar ook eerder aan dan de vriendin waarmee ik ging want we vlogen niet samen, dus verveelde me dood toen ik aankwam :+) en hij studeerde toen nog in Cardiff. Toen is het nog heel lang een drama geweest omdat hij geen relatie wilde (ik eigenlijk ook niet, zat echt alleen maar op Tinder voor de grap :+ ) en omdat we natuurlijk zo ver uit elkaar woonden maar we konden uiteindelijk toch niet bij elkaar wegblijven blijkbaar :D
Ben overigens niet hierheen verhuisd voor hem hoor, was dat al heel lang van plan, hoewel het natuurlijk wel een rol heeft gespeeld. Wilde ook per se wel m'n eigen leven hier dus we wonen ook niet in dezelfde stad, maar dat elk weekend heen en weer rijden (zoals iemand hier al zei, weet even niet meer wie het was!) begint je op den duur echt op te breken, zeker omdat we allebei ook een drukke baan hebben ed.

Haha wat leuk, een bokt/tweaker stelletje! :D
Gaaf kastje!

Wat leuk om elkaar zó te ontmoeten :D

sammiesam schreef:
Wat leuk hoe bepaalde dingen kunnen lopen via Tinder, in onze vriendengroep ook iemand en is dolgelukkig dus waarom niet, ook al begon het als grapje :P

Grappig is dat he, een vriendin van mij woont inmiddels ook samen met de liefde van d'r leven ook via een datingsite.. Oh twee vriendinnen zelfs.

Liefde voor het kastje trouwens <3

--

Ik heb een vast contract, maar heftig op zoek naar wat anders.
Hij krijgt begin volgend jaar z'n vaste aanstelling :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:53

Bij ons heeft vriendlief een vast contract en ik niet maar wel een werkgeversverklaring aangevraagd :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:36

Werkegevers verklaring is inderdaad voldoende om een hypotheek aan te vragen volgens mij. Er is ook een koophuizen topic, daar zit ook iemand die hypotheek adviseur is, Berdien hier op bokt dacht ik. Ik zoek m even op :)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1708269&start=8250
Ik weet niet hoe ik er een linkje naar het topic van moet maken :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 12:49

Ldj bedankt! Zal het er eens in gooien!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:12

Wij hebben beide een vast contract en ons bij meerdere hypotheekverstrekkers laten adviseren. Eerste gesprek is altijd gratis, kijk wel uit en zet niet zomaar een handtekening, want dan zit je er aan vast en moet je dus betalen haha.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:35

Ik meld me ook even.
Maandag gaan we naar de notaris voor de overdracht.
We zijn ruim een jaar geleden van start gegaan met onze huizenjacht. Eerst een tijdje op huurhuizen gereageerd maar die werden steeds duurder. Dus zijn we toch naar koophuizen gaan kijken. Uiteindelijk gevonden en volgende week kunnen we dus beginnen met klussen.

Wij wonen beide nog thuis en zijn nu ruim zes jaar samen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:09

Wat gaaf dat sommige mensen elkaar op tinder hebben gevonden. Issie toch nog goed voor echte relaties :)

Wij hebben vandaag intakegesprek gehad en officieel de aanbieding aangenomen. Het appartement wordt dus officieel van ons :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:13

Wat leuk! Gefeliciteerd !

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:46

Dankjewel :o

We zijn echt helemaal blij, hebben erg fijn contact ook met de huurcorporatie.
Over een maand hebben we een gesprek om te kleuren van de tegels uit te zoeken van de badkamer en de kleuren vd keuken, en evt uitbreiding van de keuken.
We hebben even op de site gekeken, maar pff... Wat een prijzen voor een fornuis bijvoorbeeld -O-
We gaan flink sparen maar hebben eigenlijk niet zoveel spaarmogelijkheden, en het allergoedskoopste fornuis is al 400 euro, wat nog best een smak geld voor ons is.
Misschien toch maar marktplaats dus..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:50

Ja ik kan me ook melden. Woon nu een maand samen met mijn vriend. We hadden het helemaal niet verwacht maar al langer het plan om samen te gaan wonen. Maar de huizen waren te duur (ik studeer nog) dus we hadden de zoektocht opgegeven. Net op vakantie gegaan en nog helemaal niks besproken of gekocht voor samenwonen. Ineens zijn we bij een verjaardag waar me verteld word dat er een huisje (bovenwoning) vrij staat en ik krijg het nummer van de makelaar. De volgende dag hadden we een huis :') maar geen meubels, er moest nog het een en ander gedaan worden met oog op opknappen en verder hadden we niks :') niet eens een dag vrij om eraan te werken.

Dus 2 weken lang elke avond geschilderd en dingen vervangen en opgeknapt. Toen hadden we dus alleen nog een leeg huis.

Maar iedereen die we kenden had wel iets over, de een een bankje, de ander een tafeltje, de ander nog oude gordijnen en voor alles wat we nog misten hebben een ritje naar de IKEA gemaakt. Binnen een paar dagen alles geregeld qua verzekeringen en dergelijke. En nu heerlijk van ons mooie huisje aan het genieten :D

Maar wat waren de afgelopen weken een gekte zeg!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:51

Wauw dat klinkt heel gaaf maar ook heel enerverend Iinge, wat een geluk!