"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:20

Geryon schreef:
Zolang je voldoendes haalt is een niveau nooit te hoog gegrepen

Ik denk juist dat het wel/niet voldoendes halen niet zo veel zegt, meer de moeite die je er (niet) voor moet doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:28

RoodZonnetje schreef:
Geryon schreef:
Zolang je voldoendes haalt is een niveau nooit te hoog gegrepen

Ik denk juist dat het wel/niet voldoendes halen niet zo veel zegt, meer de moeite die je er (niet) voor moet doen.

Dat vind ik dus ook. Maar feitelijk kán je het wel, en of je er veel voor moet doen of niet maakt school niet zoveel uit. Zij willen een goed papiertje voor je voor later.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 02:42

Deetjeeuh schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen hoe simpel -vooral de oudere onder ons- over het leven van een 14-18 jarige denken. Nee, het is niet zo dat je moet werken, verantwoordelijk bent voor een kind of voor het huishouden, maar er zijn genoeg andere factoren die het af en toe best zwaar maken.

Wij hebben het ook allemaal meegemaakt hoor :+ en we hebben het (bijna) allemaal gewoon overleefd :D
In de pubertijd ervaar je alles gewoon wat emotioneler, wat logisch is want de hormonen spelen op etc. Kan best lastig en vermoeiend zijn. Maar niemand gaat dood van school/huiswerk dus het zal allemaal wel meevallen :)

Nogmaals, ik had op mijn MBO opleiding (n4, moest er 1,5 uur voor reizen enkele reis) ook dagen van 08:30 tot 18:00, jah, kan gebeuren. Maarjah, ik was nooit zo fanatiek met school en liever lui dan moe :+ haalde alles prima, maar voerde gewoon geen reet uit. Onder je niveau zitten en motivatiegebrek heet dat...

Nu werk ik diensten in de horeca (poedersuiker, trust me. Maar jah, got to pay the bills and stuff) van 17:00 tot 03:15 :D fantastisch voor je dag en nacht ritme. Ach, ik kan iig meestal uitslapen de dag erna :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:11

Puberteit. :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:14

Ondanks dat mijn leven een hell is geweest sta ik positief in het leven en hou ik ook van het leven. Mensen die roepen dat hun leven zuigt hebben negen van de tien keer nog niets meegemaakt en janken al als hun nepnagel afbreekt bij wijze van spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:14

Ik word overigens wel echt een beetje ziek van de zielige werkende mens die altijd maar vertelt hoe zwaar zij het dan wel niet hebben. Een middelbare school of studie vraagt net zoveel tijd als een gewone baan, hoor. Met het verschil dat je klaar bent met je werk als je thuis bent, maar je nooit echt klaar bent met je studie/schoolwerk.

Ironisch ook dat al die klagende, werkende mensen waarschijnlijk zelf vroeger het hardste riepen hoe zwaar hun leven wel niet was, want school. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:15

Heimdallr schreef:
Ondanks dat mijn leven een hell is geweest sta ik positief in het leven en hou ik ook van het leven. Mensen die roepen dat hun leven zuigt hebben negen van de tien keer nog niets meegemaakt en janken al als hun nepnagel afbreekt bij wijze van spreken.

Je kan niet oordelen over andermans verdriet.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:16

Rebeccaa schreef:
Heimdallr schreef:

Je kan niet oordelen over andermans verdriet.

Dat zeg ik ook helemaal niet.
Maar de meeste mensen die ik ken hebben nog niets meegemaakt naar mijn idee. Maar dat komt omdat ik zelf verschrikkelijke dingen heb meegemaakt, en zelfs daar huil ik niet om.

En ik heb het hier niet over school. Tuurlijk gieren je hormonen door je lichaam, maar dat heeft iedereen op die leeftijd. De een heeft er meer moeite mee dan de ander. Maar om te zeggen dat je leven dan niet leuk meer is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:20

Heimdallr schreef:
Dat zeg ik ook helemaal niet.
Maar de meeste mensen die ik ken hebben nog niets meegemaakt naar mijn idee. Maar dat komt omdat ik zelf verschrikkelijke dingen heb meegemaakt, en zelfs daar huil ik niet om.

Naar jouw idee, ja. Daar zeg je het goed. Ik heb zelf ook meer dan genoeg meegemaakt, maar hey, ik oordeel ook niet over mensen die 'minder' (wie ben ik om daarover te oordelen?) hebben meegemaakt. Als iets voor iemand zo heftig was blijkbaar, dan vind ik dat alleen maar heel erg jammer voor die persoon dat ze dat hebben mee moeten maken.

Mensen die het altijd erger hebben.. :7

coldsummers

Re: "My Life Sucks"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:24

Ik haat het zo als mensen tegen je zeggen: "Je moet maar zo zien, er zijn mensen die het erger hebben dan jou." Tsja, dat hoop ik dus echt niet. En voor de persoon die dan in een nare situatie zit is het niet bepaald fijn om zulke dingen te horen. Het is voor die persoon, op dat moment gewoon iets "ergs" wat hij of zij dan meemaakt.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:24

Het is niet altijd de puberteit en de berg hormonen die dat motiveren ..
Je kan je er wel aan ergeren ik ook als het mensen zijn waar ik van denk dat zijn gewoon de puberteit en de hormonen 8)7
Maar bij sommige kunnen het ook gewoon dieper zitten en sommige uiten zich zo en de ander is er heel stil over.
Maar dat ligt er maar net aan hoe of wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:26

Jij bent hier degene die net zegt dat mensen zich aanstellen, omdat jij het erger hebt.

Iedereen krijgt zijn portie ellende in het leven. De een wat meer dan de ander, maar ach.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:29

Nee dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg alleen dat ik hoop dat er mensen zijn die het niet erger hebben dan mij of wie dan ook.
Ik zeg niet dat mensen zich aanstellen. Maar ik vind dat sommige mensen van een mug een olifant maken en doen alsof zij het heel erg moeilijk hebben en daarom dit of dat niet kunnen opbrengen... En misschien is het voor hun dan heel erg. Maar door wat ik heb meegemaakt ben ik harder geworden en vind ik de dingen waar de meeste mensen om huilen of problemen van maken, helemaal niet meer belangrijk.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:31

Hoort bij de adolescentiefase, is ook gewoon een beetje schoppen tegen autoriteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:34

Natuurlijk zijn er mensen die het erger hebben dan jij. Kijk maar eens naar het nieuws.
Ik zelf heb daar dus echt totaal geen problemen mee, als mensen van een mug een olifant maken, tja, dan zal het vast wel pijnlijk en moeilijk zijn voor de desbetreffende persoon. Wie ben ik dan om te zeggen "nee jij mag niet huilen want blablabla". Dat jij niet kunt huilen om dingen wilt niet zeggen dat anderen er niet over mogen huilen, en dat als ze dat wel doen ze zich gelijk aanstellen. :+

Ik zou bijvoorbeeld zelf nooit huilen over een onvoldoende voor een tentamen, maar anderen doen dat wel. Nou prima, dan ben ik gewoon wat extra lief voor ze. Als dat nou voor hun iets heel erg groots is?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:40

Ik zeg niet dat mensen niet mogen huilen om die dingen. Ik zeg ook niet dat wat ik heb meegemaakt het ergste is hoor. Maar je begrijpt mij blijkbaar niet. Want ik heb nooit gezegd dat ik vind dat alles wat ik heb meegemaakt het ergste is. Ik bedoel te zeggen dat ik dit niemand toewens of wat dan ook. En ik zeg al helemaal niet dat ze zich aanstellen.

En ik vind dat je niet kan oordelen over mij, want je weet niet wat ik heb meegemaakt...

En tjsa, ik zou ook nooit over een onvoldoende huilen. Maar ik heb ook nooit gehuild toen mijn oma dood ging, maakt het dan minder erg? Nee, ik kan mijn gevoelens niet laten zien. Dat wilt toch ook niet zeggen dat alles wat ik mee maak of heb meegemaakt heb niet erg is? En ja voor sommige is een onvoldoende halen, snap ik. Maar je weet de achter liggende gedachte niet, je weet niet wat ze hebben meegemaakt dus daar kan je niet over oordelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:44

Dramapubers, ik kan er vaak wel om lachen :D

En ach, het is toch eigenlijk heerlijk als je zo weinig zorgen hebt dat je kunt huilen om een onvoldoende of omdat je zo'n zwaaaar rooster hebt? De 'echte' zorgen komen nog wel als je ouder bent, nog alle tijd om je daar druk over te maken hoor.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:48

Mars schreef:
Dramapubers, ik kan er vaak wel om lachen :D

En ach, het is toch eigenlijk heerlijk als je zo weinig zorgen hebt dat je kunt huilen om een onvoldoende of omdat je zo'n zwaaaar rooster hebt? De 'echte' zorgen komen nog wel als je ouder bent, nog alle tijd om je daar druk over te maken hoor.

Alsof "my life sucks" alleen maar om een onvoldoende of een zogenaamd zwaar rooster wordt gezegd. Alsof pubers van tegenwoordig nog geen echte zorgen kunnen hebben. Wat ik hier vooral lees, wordt er gedaan alsof we - naast school, nooit iets om te klagen zouden kunnen hebben. Terwijl het vooral gaat om je persoonlijke leven, niet over school. Ten minste, ik als veertien jarige puber, huil niet omdat ik een onvoldoende heb, of zulke 'zware' schooltijden, maar zou eerder huilen om mijn persoonlijke leven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:48

Oh man.

Als je een jongen was geweest had je een dikke laag eelt op je rechterhand gehad.

Het enige wat ik tegenkom zijn posts van jou waarin je jezelf in een zo goed en wijs mogelijk daglicht zet. Leuk dat jij het leuk hebt, maar jouw perceptie op dingen is anders dan die van een ander. Stukje Theory of Mind.

Jij kan niet in iemands hoofd kijken, daarmee weet je dus niet of hun redenen om dat te zeggen gegrond zijn ja of nee.
Ik vraag me af hoe begaan je bent met anderen. Als mensen zoiets zeggen kun je ook een babbeltje aanknopen met ze om te vragen hoe het gaat, in plaats van achter de computer op Bokt een topic te openen. Heb respect voor de gedachten van anderen en besef dat er meerdere perspectieven zijn in een groep mensen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:54

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:54

Haha, Brigitte is hilarisch. :D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:55

Het is denk ik maar net wat je gewend bent en wat je in je leven mee gemaakt hebt.
Pubers hebben over het algemeen vrij weinig levenservaring en stellen hoge eisen aan 'geluk'.

Ikzelf vind mijn leven zeer prettig, tuurlijk is er heus altijd wel iets wat beter kan, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden en blij met mijn leven. Ik heb een job, leuke job, de mogelijkheid om te studeren, een klein select groepje goede vrienden, hele fijne familie, mijn eigen knolliebollie. Wat wil ik nog meer? Ja plekje voor mezelf zou fijn zijn maar daar hangt mijn geluk niet vanaf. Het is maar net hoe je jezelf opstelt en welke eisen je aan 'geluk' hangt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:58

Verdriet en emotionele pijn vind ik ook een relatief begrip. Voor iedereen is het anders en ervaren we negatieve ervaringen in het leven ook op een andere manier. Immers is niemand hetzelfde. Moet een beetje kotsen van die ´´holier-than-thou'' houding die in dit topic heerst.

Een vriendin van mij is op haar tiende samen met haar broertje zonder ouders uit Afghanistan moeten vluchten vanwege oorlogsgeweld, maar dat betekent niet dat ik niet kan balen over een kleiner iets en zij daar geen begrip voor op kan brengen. En andersom gaat dat precies zo. Inlevingsvermogen siert een mens.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:02

Tja, als je volop aan het puberen bent lijken de kleinste dingen wel als het einde van de wereld. Ik heb vroeger ook vaak gedacht dat ik mijn leven haatte, heb ook absoluut geen gemakkelijke pubertijd gehad, maar als ik daar nu op terug kijk leek het nog lang zo erg niet.
Het is maar waar jij je druk om maakt, laat de mensen toch gewoon leven ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:03

Ik heb een walgelijk ellendige pubertijd gehad en ik ben zielsgelukkig dat ik nóóit meer terug hoef naar die periode. Ik kan me dus altijd wat boos maken om mensen die beweren dat je pas "echte" zorgen krijgt als je ouder wordt, of dat de pubertijd zo makkelijk of leuk is, of het gewoon "erbij hoort" en dat elke puber wel eens "een beetje" depressief is. Ellende is niet voorbehouden aan volwassenen, daar kan je ook op jongere leeftijd mee te maken krijgen en niet te zuinig ook.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk ook wel een leeftijd waarop je emotioneel vaak toch al uit balans bent en dan kan die onvoldoende ineens belachelijk hard binnenkomen. Ik denk dat veel tieners zich ook best realiseren dat het écht niet 't einde van de wereld is, maar je emoties nemen gewoon een loopje met je. Dus zit je keihard te janken om die 4, of omdat je vriendje-van-twee-weken het uit heeft gemaakt, of omdat je van je ouders niet naar de kroeg mag. Dat soort stomme dingen. En op dat moment voel je je oprecht diep ellendig, terwijl het eigenlijk nergens op slaat.

En er zijn ook pubers die gewoon erg makkelijk roepen dat het zo ellendig is allemaal en dat het leven niet leuk is. Ik denk dat dat vaak ook momentopnames zijn, en dat ze een kwartier later net zo makkelijk kunnen zeggen dat het leven één groot feest is. Het kan ook een beetje een trend worden om te zeggen dat je een rotleven hebt. Je wil er graag bij horen dus praat je een beetje mee met de anderen en ga je niet zeggen dat jouw leven eigenlijk hartstikke tof is. Weet jij veel, misschien vinden ze je dan wel arrogant of zo. En als je 15 bent is dat voor velen nu eenmaal belangrijk, wat anderen van je denken en of je "normaal" gevonden wordt.

Die groepen bestaan allemaal en dat moet je niet op één hoop gooien. Er zijn pubers die het echt heel zwaar hebben, er zijn er die gewoon bovengemiddeld veel last hebben van hun hormonen, er zijn er die het gewoon 'grappig' vinden om te zeggen, er zijn er die geen enkel relativeringsvermogen van huis uit hebben meegekregen. Kan allemaal. En die passen ook niet netjes in hokjes, want misschien is dat snobbige meisje wat altijd zoooo overdreven roept dat ze een rotleven heeft stiekem wel echt heel ongelukkig, en is die stille jongen waarvan je denkt dat 'ie zich morgen van kant zal maken eigenlijk gewoon van nature nogal pessimistisch ingesteld.

En weet je? Van allemaal kan het verdriet net zo oprecht zijn. Dat je vriendin zit te janken om een 3 voor wiskunde terwijl jij vorige week je liefste oma hebt begraven betekent niet dat zij niet werkelijk heel verdrietig is. En het betekent óók niet dat zij niks ergers heeft meegemaakt. Sterker nog: juist als je al veel ellende te verstouwen hebt gehad kan een kleine tegenslag de druppel zijn.