Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:24

Kijk en daar voel ik me dan weer elk jaar een beetje verneukt. Ik heb nl geen twee dagen vrij. Want ik ben gewoon druk met allemaal dingen die ik op m'n vrije dag nooit zou doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:26

Jennyj01 schreef:
Kijk en daar voel ik me dan weer elk jaar een beetje verneukt. Ik heb nl geen twee dagen vrij. Want ik ben gewoon druk met allemaal dingen die ik op m'n vrije dag nooit zou doen.

Dan ga je vanaf nu op die dagen dingen doen die jij op je vrije dag wilt doen. Waarom doet iedereen zo enorm lastig? :')

cooper

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:25

Ik vind kerst wel gezellig :)

Op kerst en nieuwjaar zelf doe ik niets, meestal ben ik dan alleen of ga ik werken. Maar het gezin komt altijd het eerste weekend Na de feestdagen samen. Dan eten mijn broers en zussen en aanhang en kids de ene keer bij mijn moeder, en de week nadien bij mijn vader. Dan maken we het gezellig door lekker te koken, cadeautjes uit te delen, brieven voor te lezen en spelletjes te spelen.

Ik hou van de kerst omdat het dan sneller donker is, de sfeer in de winkelstraat veranderd helemaal, de lucht is kouder en zuiverder, je kan ademwolkjes blazen, kopjes chocomelk smaken beter, als we geluk hebben is er sneeuw, de bomen zijn kaal....

Ik doe niet mee aan de verplichte hysterie van veel geld uitgeven om mooi te zijn en dure kado's, maar ik hou wel van gezelligheid en vrolijkheid van anderen en hoe de wereld met kerst toch een beetje magischer lijkt te worden :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:41

Tis ook niet mijn favoriete ding...
Zo gemaakt gezellig aan tafel zitten, je vol eten en dan die domme kerstboom...
Werd toch even raar aangekeken dat ik in huis geeeeen kerstboom wil dit jaar.. Paar mooie kerststukken zijn veel mooier...

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:46

Ik ben het zo verschrikkelijk met je eens!

Hier nooit een kerstboom/bal/slinger/plant/stuk in huis (ik noem mijn katten meestal als excuus }> ) en geen vreetpartijen. Gewoon twee mooie vrije dagen waarop ik een rondje kan rijden in een heul stil bos :)

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:51

De sfeer voor kerst vind ik best gezellig, maar wat ben ik blij dat ik ieder jaar mag werken met kerst :) en daarna natuurlijk paard doen, dus die dagen vliegen lekker om..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:54

Ik werk in de horeca :n echt een helse job :')

Ik heb met de feestdagen echt een hekel om bij die tante op bezoek te gaan en bij die oma, laat mij maar gewoon thuis met m'n fleecedekentje een kom warme chocolademelk en een leuke film, heerlijk zulke rust :Y)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:06

Ik vind het ook verschrikkelijk.
Gelukkig houden wij geen kerst of sinterklaas dus dat gehele gedoe hebben we niet.

Ook al vind ik een kerst boom toch wel leuk met die lichtjes maar me ouders vinden het onzin voor die paar daagjes die hele bende, en daar ben ik het dan ook mee eens

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:10

Ik vind zowel kerst als sinterklaas altijd wel gezellig. Commercieel, ja een beetje. Maar heb ik hier naast dat ik de sfeer wel gezellig vind persoonlijk last van? Nee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:50

Ik hou ook wel van die lichtjes geeft dan toch wel een beetje sfeer :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:58

Ik vindt kerst een leuke gelegenheid om iets speciaals te doen. Gewoon omdat het kan. :)
Ook vindt ik de sfeer gezellig.. Zeker in de stad om te shoppen enzo. Dit jaar ga ik een paar dagen voor kerst naar disney parijs en heb echt zin in de gezellige sfeer. :)

sinterklaas vindt ik dan weer niks, vindt er niks gezelligs aan :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:17

Ik vind de aanloop naar Kerstmis enz. wel leuk. Hoewel ik het tig keer leuker had gevonden zouden wij is een keer een witte kerst hebben. De liedjes, de kou, de kleding, het eten enz. vind ik leuk maar ik ben dan ook een echt wintermens. Maar kerst vieren dat verder gaat dan naaste familie en hechte vrienden gaat me echt te ver. Datzelfde geldt ook voor Nieuwjaar. Ik heb echt géén zin in die neven en nichten die je normaliter nooit spreekt, ineens verplicht mee moet babbelen onder het mom van ''Gezellig & Familie''

F*ck off. :r Daar kan ik pas chagrijnig worden. Ik weiger dan ook pertinent naar die nieuwjaarsrecepties te gaan. Geen behoefte aan jullie en je gezwam over baby's.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:33

Jennyj01 schreef:

waarom :? Je kan toch gewoon doen wat je wel wilt doen toch? Jouw kerstdagen, jouw feest :Y)

Niemand verplicht mij ergens heen te gaan, ik doe alleen wat ik wil :j Zie mn familie het hele jaar door al vaak, waarom met kerst nog eens extra precies op die dag dat ik extra dagen vrij krijg van mn werk ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:24

En dan m'n ouders flink voor het hoofd stoten? Nee hoor die mensen leven daar helemaal naar toe.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:33

Jennyj01 schreef:
En dan m'n ouders flink voor het hoofd stoten? Nee hoor die mensen leven daar helemaal naar toe.

Je kan toch ook 1 dag gaan en dan spreek je af dat je eind van de middag komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:11

Cowgirl schreef:
Jennyj01 schreef:

Je kan toch ook 1 dag gaan en dan spreek je af dat je eind van de middag komt.

Hoevaak zie je je ouders dan als ze daar helemaal naartoe leven? Ik zie m'n ouders nl wekelijks dus het hangt niet erg af van die ene kerstdag :)

Maar idd aan het eind van de middag kan? Alleen met het diner? Snap dat je daar niet de hele dag wil zitten...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:40

Ik woon niet om de hoek en mijn ouders vinden het fantastisch om met alle kinderen en kleinkinderen aan tafel te zitten. En kerst draait niet om alleen maar aan jezelf denken. Maar twee dagen vrij. Ja dat is het niet echt. Dus is het handiger om dat uit je hoofd te zetten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:27

Jennyj01 schreef:

Als ik tegen mijn ouders zeg dat ik er niks aan vind en liever wat anders doe dan begrijpen ze dat volledig. Ze zijn zelf ook wel eens naar Texel gegaan die dagen. Ze maken ons altijd heel duidelijk dat niks verplicht is dus dat gevoel heb ik er ook niet bij. Houd wel van lekker eten. :D

En als je je ouders er wel een groot plezier mee doet ga je daar toch gewoon eten? Dan zijn toch niet direct twee vrije dagen naar de knoppen?

Wij gaan overigens ook nooit de gehele dag. Als we met kerst ergens eten zijn we daar pas eind van de middag dus ik heb overdag heerlijk de tijd om uit te slapen, paard te rijden, door het bos te wandelen.. En dan staat het eten ook nog voor me klaar. Dikke prima!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:29

Waarschijnlijk het enige wat ik leuk aan kerst vind; speulen in de stuud met wat kerstspullen!
* klik 1 *
* klik 2 *

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:33

Het gaat toch ook niet om 2 dagen vrij hebben, zijn toch geen vakantiedagen? En is het zo'n ramp dan om tijd met familie door te 'moeten' brengen? :+
Zet je er gewoon overheen, doe gezellig mee als je daar een ander een plezier mee doet en na 2 dagen ben je er weer vanaf, als je het dan echt zo verschrikkelijk vindt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:34

FromNorway schreef:
Ik ben het zo verschrikkelijk met je eens!

Hier nooit een kerstboom/bal/slinger/plant/stuk in huis (ik noem mijn katten meestal als excuus }> ) en geen vreetpartijen. Gewoon twee mooie vrije dagen waarop ik een rondje kan rijden in een heul stil bos :)

Stil :')?
Ga dan maar niet op Tweede Kerstdag naar het Hengelse zand :') . Daar stikt het van de wandelaars op nieuwe laarzen, die klagen over modder aan hun schoenen _O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:35

ik vind kerst echt 100 keer niks... dat vreselijke doe vrolijk en dat vreselijke naar familie toe dagen en elk jaar weer jezelf krom eten aan van alles...
en t ergste vind ik nog oud en nieuw...dat tot in de treurigheid wakker moeten blijven en niet narrig mogen worden savonds omdat je dood moe ben en liever op bed gaat liggen..
ik geef echt geen hol om oud en nieuw en lig t liefst ook om 10 uur gewoon op bed.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:45

Heb opzich geen hekel aan kerst maar wel aan de verplichtingen die mensen je willen opleggen. Mijn ouders maakt het gelukkig allemaal niet veel uit of we wel of niet willen langskomen,maar mijn schoonmoeder daarintegen grijpt elke feestdag aan om "gezellig met zn alleen te moeten doen".sinds wij onze zoon hebben die nou 5 is doen we niet meer aan verplichte etentjes.gewoon even langsgaan voor koffie en thats it. Dit jaar hadden we nergens zin in en gaan we lekker met kerst weg,hebben een hotelletje geboekt voor ons 3tjes heerlijk. Ben benieuwd hoe schoonmoeders reageerd die weet het nog niet :D. En als het bevalt gaan we lekker elk jaar met kerst weg!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:05

Ik zie nu al op tegen die hele decembermaand....

Schoonfamilie viert kerst, waardoor wij eigenlijk 'verplicht' zijn Sinterklaas te vieren, omdat het allemaal anders niet uitkomt. En om de jarenlange traditie af te schaffen van lootjes trekken en cadeautjes voor elkaar kopen en een gezellige avond met elkaar door te brengen vanwege de schoonfamilie? Daar zijn we te eigenwijs voor :')

Vrienden van mijn vriend en vriendinnen van mij vieren ook Sinterklaas, dus dat betekent dat ik 5, 6 en 7 december Sinterklaas vier. Zelf ben ik 12 december jarig, mijn schoonmoeder 13 december. Ik hou mijn verjaardag voor familie en vriendinnen nooit samen (past niet in onze woonkamer), waardoor dit ook altijd een gepuzzel is.

Kerst is helemaal dramatisch, mijn ouders zijn gescheiden, dus hier moet rekening mee gehouden worden. Mijn ouders willen namelijk niet tegelijkertijd er zijn als er kerst wordt gevierd bij mijn opa en oma. Mijn andere opa en oma komen tweede kerstdag altijd bij ons, waardoor we lekker thuis kunnen blijven.

Mijn schoonfamilie zit ook ingewikkeld in elkaar, bepaalde mensen willen elkaar daar ook niet zien, waardoor het altijd opgesplitst wordt in twee dagen. En dan te bedenken dat mijn vriend geen contact meer heeft met de familie aan zijn vaders kant, als die ook nog bezocht moest worden....

Resultaat: eerste kerstdag mijn ene opa en oma, dan snel naar zijn familie, kerst vieren met cadeautjes e.d., dan tweede kerstdag de andere helft van zijn familie en weer terug naar mijn andere opa en oma. Later blijf ik gewoon thuis en komt de familie maar bij mij langs. Wie niet wil, prima, geen scheve gezichten :) Ik vind dat het zo'n verplichting is, terwijl het juist gezellig zou moeten zijn...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:16

Het ergste is wel dat ik 5 kilo aankom met kerst :')