Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maartje1990 schreef:Saddledancer dat is onzin wat je zegt. Er bestaat wel zoiets als brits accent, officieel bekend onder RP. En dat is gewoon een wereld van verschil met het Amerikaans. Dezelfde taal die iets anders wordt uitgesproken in klank etc is nu eenmaal een accent. Ik praat Nederlands met een Limburgs accent etc.
En wbt het steenkolen Engels. Je kunt niet van een Nederlander verwachten dat ze net zo goed Engels spreken als een Engelse, maar dat maakt het nog geen steenkolen Engels. Het Engels van Nederlanders is namelijk op een bijzonder hoog niveau, zeker als men dat met andere landen vergelijkt.
Ik snap opzich je punt wel van mensen die beweren dat hun Engels heel goed is en dan met een extreem Nederlands accent (ja dat bestaat ook!) spreken.

) 
(niks mis mee verder, maar beweer Dan niet dat je zo perfect Engels spreekt
) saddledancer schreef:Maartje1990 schreef:Saddledancer dat is onzin wat je zegt. Er bestaat wel zoiets als brits accent, officieel bekend onder RP. En dat is gewoon een wereld van verschil met het Amerikaans. Dezelfde taal die iets anders wordt uitgesproken in klank etc is nu eenmaal een accent. Ik praat Nederlands met een Limburgs accent etc.
En wbt het steenkolen Engels. Je kunt niet van een Nederlander verwachten dat ze net zo goed Engels spreken als een Engelse, maar dat maakt het nog geen steenkolen Engels. Het Engels van Nederlanders is namelijk op een bijzonder hoog niveau, zeker als men dat met andere landen vergelijkt.
Ik snap opzich je punt wel van mensen die beweren dat hun Engels heel goed is en dan met een extreem Nederlands accent (ja dat bestaat ook!) spreken.
dat is geen onzin, 'het britse accent' bestaat niet. Wat nederlanders bedoelen wanneer ze een Brits accent bedoelen, is 'the queens english' wat maar door een HEEL erg Klein gedeelte van de engelsen gesproken word. (namelijk in de hogere kringen rondom London) voor de rest zijn er gewoon heel veel verschillende accenten, en daarbij bestaat het united kingdom ook nog eens uit meerdere landen, waar dus al helemaaaaal Anders gesproken word, dus beweren dat er een Brits accent is is gewoon beledigend. 'het' nederlandse accent bestaat ook niet, je spreekt zoals je zelf zegt nederlands met een limburgs accent, zo spreekt een Brit met een northern accent, of een southern accent, of een London accent of een Scottish accent of een welsh accent of een northern Irish accent etc. Etc.
en nederlanders spreken beter Engels Dan de meeste andere nationaliteiten, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan horen dat ze hartstikke nederlands zijn, en dat noem ik steenkolen Engels.

Maartje1990 schreef:saddledancer schreef:
dat is geen onzin, 'het britse accent' bestaat niet. Wat nederlanders bedoelen wanneer ze een Brits accent bedoelen, is 'the queens english' wat maar door een HEEL erg Klein gedeelte van de engelsen gesproken word. (namelijk in de hogere kringen rondom London) voor de rest zijn er gewoon heel veel verschillende accenten, en daarbij bestaat het united kingdom ook nog eens uit meerdere landen, waar dus al helemaaaaal Anders gesproken word, dus beweren dat er een Brits accent is is gewoon beledigend. 'het' nederlandse accent bestaat ook niet, je spreekt zoals je zelf zegt nederlands met een limburgs accent, zo spreekt een Brit met een northern accent, of een southern accent, of een London accent of een Scottish accent of een welsh accent of een northern Irish accent etc. Etc.
en nederlanders spreken beter Engels Dan de meeste andere nationaliteiten, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan horen dat ze hartstikke nederlands zijn, en dat noem ik steenkolen Engels.
Officieel zal het niet in een woordenboek staan nee. Maar het is wel een soort accent want schots en northern en southern hebben meer overeenkomsten met elkaar dan dat met Amerikaans. net zoals je een Nederlands accent kunt horen bij nederlanders die Engels spreken. Overigens united kingdom is wat anders dan brittain en north ireland hoort niet bij brittain.

ZoZenn schreef:Ik erger me aan mensen die your & you're doorelkaar halen. Come on, doesn't anyone watch friends?
En ik erger me vooral aan mensen die engelse status updates posten en engelse onderschriften hebben, die helemaal geen engels kunnen. Vooral wanneer ik ze probeer te helpen niet voor schut te staan door hun stijl/taal in onderschrift of status voor ze te verbeteren en ze vervolgens zeggen dat het niet uitmaakt.
JAWEL. DOE HET DAN GEWOON IN HET NEDERLANDS ALS JE GEEN ENGELS KAN.
Wannabes

ZoZenn schreef:Ik erger me aan mensen die your & you're doorelkaar halen. Come on, doesn't anyone watch friends?
En ik erger me vooral aan mensen die engelse status updates posten en engelse onderschriften hebben, die helemaal geen engels kunnen. Vooral wanneer ik ze probeer te helpen niet voor schut te staan door hun stijl/taal in onderschrift of status voor ze te verbeteren en ze vervolgens zeggen dat het niet uitmaakt.
JAWEL. DOE HET DAN GEWOON IN HET NEDERLANDS ALS JE GEEN ENGELS KAN.
Wannabes
JPitty schreef:Persoonlijk kan ik me enorm ergeren aan:
- Mensen die zonder verlichting op de fiets rijden (en helemaal nu het wat vroeger donker wordt) en dan vaak ook nog met donkere kleding aan;
- Mensen die je op (brom)fiets, snorfiets, scooter of in auto inhalen of je passeren (uit tegenovergestelde richting dus) en daarbij zowat je veters uit je schoenen rijden;
- Mensen die geen fietsbel/ claxon gebruiken als je toevallig een keer met 2 naast elkaar fietst of iets teveel naar het midden van het pad en ze willen inhalen;
- Mensen die een rood licht negeren of de voorrang nemen die ze eigenlijk moeten geven;
- Mensen die bij de kassa in de winkel staan, intussen bijkletsen of telefoneren en zodoende de hele rij ophouden omdat zij niet doorlopen;
- In de bus idem: niet even doorlopen naar achteren, maar halverwege gaan staan in een propvolle bus;
- Mensen die kletsen of telefoneren in een stiltecoupe in de trein![]()
- Buschauffeurs die niet opletten en dus de halte missen... Moet je weer door de bus heen brullen en met een beetje pech trapt zo'n persoon dan zo hard op de rem dat je nog net niet gelanceerd wordt...
- Mensen die de poep van hun hond op de stoep niet even opruimen, zodat jij er in kunt trappen of er doorheen fietst... yech!
- Mensen die niet doorrijden als t groen licht is...
En er zal vast nog wel meer zijn, maar dit lucht al even lekker op, al die frustraties eruit!