Je vriend(in) of je dier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie gaat weg?

Dier
111 (21%)
Vriend(in)
411 (78%)

Totaal aantal stemmen: 522

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:16

Ayasha schreef:
Mijn hond nu is heilig :o (echt, dat ding heeft nog net geen troon waar ze op kan zitten.) en dat weet mijn man ook. :+ (wist ie ook voor ie met me begon.) als hij nu zou zeggen "de hond er uit of ik eruit" zou ik me daar verschrikkelijk om voelen... Maar vooral dat ik me dan blijkbaar zo miskeken heb in hem dat hij me voor die keuze zet wetende dat hij me doodongelukkig maakt, wat ik ook kies.

Precies dit. Ik had de hond ook al voor ik mijn partner leerde kennen, dus hij wist dat m'n kind erbij kwam haha. Maar mocht zo'n situatie ooit voorkomen, dan ga ik voor de hond. Alleen al omdat iemand dan dus totaal niet bij me past..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:36

vuurneon schreef:
Seltje schreef:
Wat zouden jullie doen met deze situatie: jullie zijn beide al jaren met paarden bezig, zijn al een tijd samen. 1 van de 2 valt heel ongelukkig en overleeft een gebroken rug, maar blijft in een rolstoel achter. Die persoon die gevallen is wilt nooit van haar leven nog een paard dichtbij zien.

Wat doen jullie?

Diegene bij de deur van de psycholoog afzetten :j
(Nee zonder gekkigheid, ik zou dan mijn lief wel aanmoedigen om met de huisarts te praten en daarvoor in therapie gaan omdat angst niet je leven moet beheersen. Ik zou namelijk best mijn paard weg doen, maar het lost het probleem niet op)

Deze situatie hebben mijn ouders 15 jaar geleden meegemaakt. Mama rug gebroken, zit nog in een rolstoel. Papa heeft alle paarden op haar vraag weg gedaan. Maar de paardenmicrobe zat al in mijn lijf, dus 10 jaar later heb ik dan maar zelf een paard gekocht. Geen idee wat ik zelf gedaan zou hebben.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:37

Voor mij niet zo moeilijk, dieren horen in mijn leven. Ben met dieren opgegroeid, ben niet anders gewend dan honden, katten, paarden en andere dieren om me heen te hebben. Gelukkig is mijn vriend ook een dierenvriend, dus hoef ik die keuze niet te maken :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:04

Maar stel, je woont opjezelf, je kent je vriend al even en wil gaan samenwonen. Maar hij is zo allergisch dat het echt niet werkt met je kat, en jullie wonen al samen en komen er eigenlijk te laat achter. Dan zou ik denk ik toch mijn kat weg doen, als ik naar mijn ex keek.. Als je van iemand houdt en er een toekomst mee hebt, ga je die toch niet opgeven voor een dier is mijn gedachten.
Wel uiteraard als hij zegt ik vind je kat vervelend doe m weg. Maar als iemand er echt last van heeft?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:09

Mijn vriend kan totaal niet zo tegen de beesten haren en stoffen en aangezien ik 3 maanden geleden een kat heb aangeschaft die iedere nacht lekker bij me in bed slaapt, is dat natuurlijk niet fijn voor hem en als hij dan bij mij slaapt dan heeft ie ook alles dichtzitten de hele nacht en dag erna maarja, kat was er toch eerder en aangezien vriendlief maar 1 keer per 2 weken ofzo blijft slapen heeft ie nu nog pech helaas..

Mochten we samen gaan wonen dan zou ik ervoor zorgen dat de kat niet meer op onze slaapkamer zou komen uiteraard.

XxLMMxX

Re: Je vriend(in) of je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:13

Ik heb mijn paard al langer dan mijn vriend.
Het is mijn hobby, hij heeft zn eigen hobbys, en ik betaal het van mn eigen rekening, dus heeft hij er geen overlast van.

Mocht er ooit geldgebrek zijn gaat ze er natuurlijk uit.
Dan is het een te dure hobby.

Kan me voorstellen dat situaties met huisdieren wat lastiger zijn.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:02

Ook ik heb te snel gelezen en daardoor verkeerd gestemd. :') de dieren blijven. Als iemand om mij geeft en me kent weet hij dat hij me niet voor die keuze moet zetten, doet hij dat wel dan zit er iets niet goed (met uitzondering van een allergie, maar ik heb alleen maar paarden, geen huisdieren).

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:19

Mijn huisdieren of buiten dieren zijn nummer 1.
En helaas daardoor al enkele relaties beëindigd omdat ze vonden dat ik te druk met alles was. Katten. Fretten. Paarden. In verleden ook nog kippen. En hoop in de toekomst hond te kopen. En weer kippen.
Mijn leven. Aju. Ik geloof zelfs dat ik met allergie zou kiezen voor mijn dieren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:23

Mijn hond staat op nr. 1 en mijn vriend weet dat ook. Gelukkig heeft hij hier vrede mee en nog belangrijker: ik heb geen reden om één van de twee de deur uit te moeten doen. Sterker nog: soms heb ik het idee dat die twee samenwonen en dat ik ook mee mocht. :')
Mijn vriend zegt ook altijd heel lief: Renzo is er maar eventjes, wij hebben de rest van onze levens nog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:03

Mijn man staat op 1 en zal dat altijd blijven staan. Hij zal mij nooit voor de keuze zetten en dat is meteen ook de reden dat hij op nummer 1 mag blijven :D