Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linnnde

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:44

Zometeen sleuteloverdracht!!!!! *\o/* *\o/*
Gooi er meteen een bed en bureau neer, kan ik er iig al slapen :)

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:46

Ik ga volgende week verhuizen naar Leeuwarden. Ik ga er al een jaar naar school dus het scheelt dat ik de boel al ken maar toch ben ik benieuwd hoe het gaat worden.. heb m'n huisgenoten in ieder geval nog niet gezien haha :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:20

linnnde schreef:
Zometeen sleuteloverdracht!!!!! *\o/* *\o/*
Gooi er meteen een bed en bureau neer, kan ik er iig al slapen :)

Haha ga ik ook doen! Knal er gewoon een matras in want bed moet ik nog bestellen.. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:26

Spannend! :D

Voor deze kamer was ik ca 140 euro aan behang + lijm kwijt. De vloeren, kookplaat en vriezer hebben we overgenomen voor 150 maar dat is niet alleen mijn kamer dus. Verder wat kleine dingetjes, misschien 100 euro totaal. Maar ik had alles al uit mijn oude kamer en je staat versteld hoeveel geld je nog kwijt bent aan alle kleine dingen!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 05:10

Leuk Linde! :D

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:47

Wij hoeven qua verven helemaal niks aan t huis te doen, gelukkig. vandaag wel met mama voor 800 e aan spullen bij de ikea gehaald :')
deze week even 2 tentamens knallen en dan woensdag verhuizen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:27

Bluhh, gisteren mijn fietssleutel kwijtgeraakt -O- grrr, daar kan ik zó slecht tegen! Nu moet ik weer overal heen lopen, super stom...

Maar goed, gisteren heb ik wel iets geklust op de vereniging wat al een hele tijd stuk was, namelijk de koeling van de versterker voor de muziek achter de bar :D yay!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:02

Fietsenmaker kan er zo een nieuw slot op zetten, heb t ook een keer gehad dus weet hoe vervelend het is :=
Goed bezig, zoiets kan ik niet maken :P

Weet er hier toevallig iemand nog een kamer in [***]? :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:10

Hallo! Ik ben hard op zoek naar een kamer in Utrecht, dus als iemand nog iets weet :)
Ik heb hiervoor op kamers gewoond in Amsterdam, in een studio van 25 m2. Heerlijk, maar soms ook wel een beetje eenzaam. Het was wel in een studentenflat en ik had leuke mensen op de gang, maar je komt elkaar toch minder tegen als je geen gemeenschappelijke ruimtes hebt. Ik zou nu toch wel graag huisgenootjes hebben.

Oh, balen Magrathea! Mijn fietssleutel is afgebroken in m'n slot en de fietsenmaker wil hem niet doorknippen, dus ik zit ook zonder fiets. Ben er nog steeds niet uit hoe ik hem weer los krijg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:18

Slijptol :D

Nee ik heb van het beugelslot (die onder het zadel) een reserve maar uitgerekend gisteren had ik er eens aan gedacht om hem aan de ketting te leggen -.-
Straks nog maar eens goed zoeken in het pand. Hij staat echt 5m van de deur verwijderd dus ik hoop heel hard dat ie ergens binnen ligt en dat ik hem niet heb laten vallen... Dan ligt het in de gracht nu gok ik :(

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:28

Ik hoop dat je hem vindt!

Tja, ik vraag me toch af of ik niet gearresteerd word als ik met een slijptol in de weer ga bij Utrecht CS...
Zit er nu over te denken om de fiets gewoon maar met slot en al mee te nemen in de trein en het thuis op te lossen. Gelukkig staat ie met dat slot nergens aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:30

Heb je de afgebroken helft van je sleutel dan niet meer? Dus het deel wat niet in de fiets zit zeg maar. Als "bewijs" dat het jouw fiets is.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:35

Weet niet hoe sterk je slot is Sanned, anders zou je kunnen kijken of je m open kan stuiteren?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:37

Ja, dat wel. En ook de sleutel van het andere slot. Maar de fietsenmaker zei dat hij hem alleen door mocht knippen als ik een aankoopbewijs van de fiets heb. Want ik kon net zo goed een andere sleutel in het slot hebben gestoken en die afgebroken hebben :? En helaas zitten er twee losse sloten om de fiets, dus ik kan ook niet bewijzen dat dat andere slot er al omheen zat.
Het is een ketting met discusslot, zo'n hele mooie zware :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:28

Waarom wil de fietsenmaker het niet open knippen? Als je helemaal geen sleutel meer hebt, dan begrijp ik het, maar als de helft van je sleutel nog in het slot zit, dan is het toch onlogisch dat je die fiets gestolen zou hebben :+ Maar goed, ik begrijp het ergens ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:07

Toevallig iemand op zoek naar een spotgoedkope kamer in Tilburg? Ongeveer 13/14 m2 :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:19

Fietssleutel gevonden :D

Ik was echter onderweg met mijn racefiets, die geen slot heeft, dus zit er nu mee in de wachtkamer bij de huisarts :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:08

Wooow die krabpaal :+ Holy oliebol!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:10

xTammyy schreef:
Fietsenmaker kan er zo een nieuw slot op zetten, heb t ook een keer gehad dus weet hoe vervelend het is :=
Goed bezig, zoiets kan ik niet maken :P

Weet er hier toevallig iemand nog een kamer in Breda? :)

Volgens mij is er een kamer leeg in het studentenhuis naast mijn studentenhuis :)
Heb je je al ingeschreven op klikvoorkamers.nl?
Ik volg ook nog www.kamertje.nl <-- staan nu wel wat kamers op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:21

...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:32

Kamertje.nl zitten veel oplichters op heb ik gehoord. Zou dan toch echt voor Kamernet gaan, dat is imo de meest betrouwbare site voor kamers. Moet je wel wat voor betalen maar is absoluut de moeite waard. Ik heb me gewoon een slag in de rondte gereageerd en dat is eigenlijk gelijk goed gegaan, telkens binnen 1 of 2 keer hospiteren een kamer :j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:42

kamertje.nl moet je ook voor betalen :) Ik heb zelf mijn kamer van kamertje.nl en het studentenhuis naast mij heeft daar ook z'n advertenties op staan, die ook betrouwbaar zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:45

Er zullen ongetwijfeld ook betrouwbare dingen tussen zitten hoor, zo bedoel ik het helemaal niet :P Alle sites waar mensen zelf ook advertenties op kunnen plaatsen zijn betrouwbaar. Op kamernet zitten ook oplichters.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:57

Mag ik me ook melden? Ik woon sinds september in Leuven op een kamer (of kot zoals ze dat hier noemen) wegens mijn studies :)
Ik zit nog met acht anderen, maar heb maar met één persoon hier contact omdat zij hetzelfde als mij studeert. Tot nu toe bevalt het me wel, heb van niemand last, en vrijheid zat. Over het algemeen ben ik wel tevreden over mijn kamer, ze is ruim genoeg, heb ook mijn eigen keuken, douche, toilet en een terrasje (waar ik toch nooit op zit haha). Het enige wat me stoort is dat twee van mijn drie ramen niet volledig sluiten, en er dus veel warmte verloren gaat wanneer het kouder begint te worden. We hebben dit meteen bij de verhuis aan de huisbaar gemeld, die zei dat hij diezelfde week nog een klusjesman zou sturen, maar nog steeds niets van gehoord. Ik heb al mail gestuurd naar de huisbaas dat ik niet bereid ben om extra verwarmingskosten te betalen tot die ramen gemaakt zijn, nog geen antwoord gehad dus ben benieuwd..