Sixpacks op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:18

Rebeccaa schreef:
Ben ik de enige die dit gewoon mishandeling naar je eigen lichaam vindt? :o

Obesitas, roken, té veel drinken is geen mishandeling voor je lichaam dan? :=
Volgens mij is dit alleen één week voor de wedstrijd (enorm) ongezond? Toch TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:19

Deetjeeuh schreef:
Rebeccaa schreef:

Klopt, maar ik vind dit net zo goed in het rijtje mishandeling voor je lichaam passen als bovenstaande dingen. :=

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 10:20

Deetjeeuh schreef:
Rebeccaa schreef:

Ik raad je aan om het topic door te lezen Rebeccaa, en vorm dan je mening, hoef ik het je niet nog een keer uit te leggen. Ik ben nu alleen maar bezig met herhalen van wat ik al 3x gezegd heb :)
Geen aanval!
Laatst bijgewerkt door Desty op 24-10-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:20

Wat een prestaties! Gefeliciteerd met zijn plaatsing!

Mijn doel is om ook ooit met bikini fitness mee te kunnen doen. Maar het is meer een motivatie dan dat het ooit gaat gebeuren :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:27

Ik vind het héél lelijk maar smaken verschillen :D

Ongezond zal het ook zeker zijn maar die keuze mag je (gelukkig) wel maken. Tenslotte heb je alleen jezelf ermee, en berokken je geen schade aan anderen. Het gevaar lijkt me wél dat je steeds een stapje verder gaat. Zoals jij (TS) al aangeeft zijn bepaalde vormen van doping volkomen geaccepteerd, en jij lijkt dat al doodnormaal te vinden: trainen werkt niet meer voldoende, dus gebruik je middeltjes. Dat er een derde optie is, namelijk accepteren dat je lichaam op zijn natuurlijke grens zit, wordt een beetje vergeten lijkt wel. Maar als dit een verslaving is (en ik geloof wel dat 't dat vaak is) ben je dan nog in staat om een grens te trekken? Of grijp je toch maar naar een zwaardere vorm van doping als je resultaten achterblijven? Is dat echt een vrijwillige keuze of is het een gevolg van een gevaarlijke obsessie?

Het zijn oprechte vragen hoor, geen oordeel. Maar voor mij voelt het enigszins als een groep meiden met een eetstoornis die een wedstrijd 'wie is de mooiste magere' doen. Snap je? Dat het een soort maatschappelijk geaccepteerde stoornis is geworden. Of zie jij in die wereld wel een duidelijk verschil tussen degenen die het puur als sport zien en degenen die er echt aan verslaafd zijn en álles doen om maar te blijven groeien?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:31

Citaat:
Of zie jij in die wereld wel een duidelijk verschil tussen degenen die het puur als sport zien en degenen die er echt aan verslaafd zijn en álles doen om maar te blijven groeien?

Om het nog wat scherper te stellen: is dat verschil er wel? Ik denk namelijk dat op om op dit niveau te trainen, een verslaving/obsessie vereist is. Zonder die verslaving/obsessie heb je denk ik niet voldoende doorzettingsvermogen om hiertoe te komen
Hoe zie jij dit TS? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:32

Zelfs bodybuilder geven soms toe dat het een soort omgekeerde anorexia is, ik merk niet dat daar moeilijk over gedaan wordt door de meesten.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:32

Eerlijk gezegd is bodybuilding wel funest voor je lichaam. Tenminste, echt op hoog niveau. Ik ken genoeg mannen in de hogere klassen die al jaren meedoen die echt last hebben van problemen. Zo ken ik er 1 die 's nachts aan de beademing moet liggen.

Zoals TS al zei, het is niet het hele jaar door dat je dit je eigen lichaam "aan doet". De weken voor de wedstrijd zijn het heftigste, door strenge diëten.
Maar in de maanden dat er geen wedstrijden zijn is het prima te doen hoor.

Zoals ook vaker word gezegd, bodybuilding is geen sport. Het is een levensstijl.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:37

Wow, die vergelijkingsfoto's die je net plaatste, wat een verschil kan er zitten in één lijf! :oo

Ik vind het kijkje in jullie keuken erg leuk en leerzaam, hoe is het eetgedrag van jouw vriend buiten het wedstrijdseizoen? Eet hij dan ook zo gezond mogelijk (of misschien wel extreem gezond) of snackt hij dan ook wel eens tussendoor?
Hoe ziet zijn dieet er dan uit?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 10:41

Dani schreef:
Ik vind het héél lelijk maar smaken verschillen :D

Ongezond zal het ook zeker zijn maar die keuze mag je (gelukkig) wel maken. Tenslotte heb je alleen jezelf ermee, en berokken je geen schade aan anderen. Het gevaar lijkt me wél dat je steeds een stapje verder gaat. Zoals jij (TS) al aangeeft zijn bepaalde vormen van doping volkomen geaccepteerd, en jij lijkt dat al doodnormaal te vinden: trainen werkt niet meer voldoende, dus gebruik je middeltjes. Dat er een derde optie is, namelijk accepteren dat je lichaam op zijn natuurlijke grens zit, wordt een beetje vergeten lijkt wel. Maar als dit een verslaving is (en ik geloof wel dat 't dat vaak is) ben je dan nog in staat om een grens te trekken? Of grijp je toch maar naar een zwaardere vorm van doping als je resultaten achterblijven? Is dat echt een vrijwillige keuze of is het een gevolg van een gevaarlijke obsessie?

Het zijn oprechte vragen hoor, geen oordeel. Maar voor mij voelt het enigszins als een groep meiden met een eetstoornis die een wedstrijd 'wie is de mooiste magere' doen. Snap je? Dat het een soort maatschappelijk geaccepteerde stoornis is geworden. Of zie jij in die wereld wel een duidelijk verschil tussen degenen die het puur als sport zien en degenen die er echt aan verslaafd zijn en álles doen om maar te blijven groeien?

Oké, ik ga het weer proberen haha
Je sport al 8 jaar op hetzelfde niveau, en je giant als je geluk hebt nog 200 gram spiermassa per jaar. Op een gegeven moment gaat dat schrijnen. Je doet er zo enorm veel voor om een perfect lichaam te krijgen (DAT is de obsessie), maar op een gegeven moment is er gewoon een limit, en die kan alleen overschreden worden door het gebruik van anabolen. Het gevaar zit hem niet in de anabolen zelf, die natuurlijk ook verslavend zijn, want je krijgt een grootheidswaanzin, maar in de groei die je krijgt. Na 8 jaar lang trainen met heel weinig groei, in een keer in een korte tijd (paar weken) kun je zo met heel weinig anabolen al enkele kilo's (!) gainen. Ik gebruik zelf helemaal niks, en zou dit zelf ook nooit maar dan ook nooit doen, HIJ wel en ik accepteer dat.
Het is altijd een vrijwillige keuze.
Hierbij gaat het gewoon niet om 'wie is de mooiste, ha ik ben mooier' maar om het resultaat dat je zelf bereikt. Andere gasten hebben juist veel respect voor je als je er beter uit ziet. Hoe beter je er uit ziet hoe harder je traint hoe meer discipline etc.
Het is en blijft een sport want je moet er hoe dan ook nog altijd iets voor doen om te groeien. Spuiten jij of ik het in gebeurt er niks, hooguit worden we wat zelfverzekerder en worden we iets sneller agressief. Je moet er wel degelijk je spieren voor kapot maken om de testosteron het werk te kunnen laten doen. En DAAR loopt het vaak mis. Je ziet van die gastjes in de sportschool, vet stoer hun spierballen showen, cool, vet! Vervolgens het hele weekend lam zuipen en dan weer 2x stoer doen in de sportschool. Die mensen verdienen het niet om anabolen te gebruiken. Ze hebben er ondertussen ook nog eens niks aan, want je word er agressief van omdat je het helemaal niet kwijt kunt.

Inderdaad @ANightAway, dat is het zeker. En dat is dus precies hetgeen wat die opgeschoten gastjes niet hebben, maar wel stoer sporten. (want die gebruiken het allermeest, geloof mij ;) )

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 10:42

AmyII schreef:
Wow, die vergelijkingsfoto's die je net plaatste, wat een verschil kan er zitten in één lijf! :oo

Ik vind het kijkje in jullie keuken erg leuk en leerzaam, hoe is het eetgedrag van jouw vriend buiten het wedstrijdseizoen? Eet hij dan ook zo gezond mogelijk (of misschien wel extreem gezond) of snackt hij dan ook wel eens tussendoor?
Hoe ziet zijn dieet er dan uit?

Bedoel je het dieet voor de wedstrijd of het normale dieet nu?

Zie het verschil tussen dieet dieet, en dieet gewoon een programma waar je aan vast houdt, maar niet van af valt.

Sorry te snel gelezen

's ochtends; Oatmeal, zoutloos brood met pindakaas/ham/kaas/ honing en soms een shake
Tussendoor; Rijstwafel met honing, banaan
Middag; Oatmeal of rijst met kip/witvis
tussendoor; shake, krentenbollen, appel
Avond; eten wat je kan ong., liever niet teveel zout
voor het trainen; ananas op eigen sap en shake
Voor het slapen; rijstwafel met pindakaas

Als ie honger krijgt gewoon lekker brood met honing of pindakaas, kaas of ham
Laatst bijgewerkt door Desty op 24-10-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:46

Edit: ik zie dat je op soortgelijke vragen net antwoord hebt gegeven. Die kwam tegelijk door met mijn bericht.

Mag ik nog even terugkomen op anabolen? Jij verteld dat ze het dus o.a. gebruiken om nog meer spiermassa te kunnen kweken wat ze zelf van nature niet meer hebben, dat ze aan hun limiet zitten. Ik kijk daar een beetje tegenaan als talent. Iemand kan bijvoorbeeld fantastisch voetballen of paardrijden, maar mist net dat laatste stukje om bij de wereldtop te kunnen horen, daar leg je je dan bij neer en blijft sporten op het niveau van jouw limiet. Maar met bodybuilden heb je dan dus toch de optie om op "onnatuurlijke wijze" dat beetje extra "talent" kweken. Ik vraag me af waarom? Is iemand niet trotser op zichzelf als er een wedstrijd op eigen kracht gewonnen wordt?

Ik vind het echt fascinerend hoe er in dat wereldje met het lichaam gewerkt wordt en de hele gedachtegang erachter. En ook een pluim voor jou! Dat je elke keer alles wil uitleggen en netjes blijft.

Oja! Het bovenlijf van je vriend bij 7 weken voor de wedstrijd is echt om te kwijlen! :9
Laatst bijgewerkt door EvaC op 24-10-14 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:46

Een tijdje geleden was er een aflevering van tomtesterom die in 6 maand zichzelf omvormde naar bodybuilder. Die kwam best een eindje maar was natuurlijk verre van de gespierdste. Wat in vooral heel interessant vond was dat hij uiteindelijk derde werd op een landelijke kampioenschap omdat de nummers 3 tot en met 6 gediskwalificeerd werden wegens doping (eigenlijk was hij dus terecht laatste). Als ik jouw verhaal zo hoor gebruiken de meesten maar dan zouden ze toch ook ervaren genoeg moeten zijn om niet gesnapt te worden. Is het dan een kwestie van de slimste wint? Of speelt er ook een geluksfactor. Want volgens mij werd iedereen getest.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:49

Het gaat om buiten het wedstrijdseizoen. De rest van het jaar dus.
Ik ben absoluut geen dieetkenner (ik probeer maar te doen waarvan ik denk dat dat goed voor me is) en ik ben altijd heel geïnteresseerd wat anderen doen.
En dan ben ik helemaal geïnteresseerd wanneer iemand een totaaaaaal andere leefstijl heeft als ik, zoals jouw vriend.

Eten jullie bijvoorbeeld de rest van het jaar wel hetzelfde?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:51

Ik vergelijk het maar met de sport die ik het beste ken. Mensen die al jaren trainen om zo hoog mogelijk in de dressuur te komen, maar steeds stranden in de M2. Ik vind het dan echt niet acceptabel om je paard maar in te spuiten met ongezonde middelen, om maar het gewenste doel te behalen.

Nu is het met bodybuiling anders, omdat je zelf de keuze maakt om jezelf met ongezonde middelen verder te helpen dan je natuurlijk in staat bent. Maar het zou geen keuze zijn waar ik achter zou staan bij mijn vriend. (nog even in het midden latend of ik het er mooi uit vind zien of niet). Een levenstijl/sport die zo veel schade aan je lichaam kan aanbrengen (of dat nou bodybuiling of marathons lopen is), zou ik niet steunen bij mijn vriend.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 10:54

EvaC schreef:
Mag ik nog even terugkomen op anabolen? Jij verteld dat ze het dus o.a. gebruiken om nog meer spiermassa te kunnen kweken wat ze zelf van nature niet meer hebben, dat ze aan hun limiet zitten. Ik kijk daar een beetje tegenaan als talent. Iemand kan bijvoorbeeld fantastisch voetballen of paardrijden, maar mist net dat laatste stukje om bij de wereldtop te kunnen horen, daar leg je je dan bij neer en blijft sporten op het niveau van jouw limiet. Maar met bodybuilden heb je dan dus toch de optie om op "onnatuurlijke wijze" dat beetje extra "talent" kweken. Ik vraag me af waarom? Is iemand niet trotser op zichzelf als er een wedstrijd op eigen kracht gewonnen wordt?

Ik vind het echt fascinerend hoe er in dat wereldje met het lichaam gewerkt wordt en de hele gedachtegang erachter. En ook een pluim voor jou! Dat je elke keer alles wil uitleggen en netjes blijft.

Oja! Het bovenlijf van je vriend bij 7 weken voor de wedstrijd is echt om te kwijlen! :9

Natuurlijk, zolang ik maar niet 10x hetzelfde uitleg :D
Misschien mis ik het cruciale wel in mijn vorige verhalen. Dit: Je lichaam heeft een level testosteron van zichzelf. Meiden zitten op ongeveer 4, een man rond de 10/15. Nu heeft Jan al een waarde van 24(!!) van zichzelf. Die hoeveelheid testosteron kan een max hoeveelheid spieren voeden. Dat is dus die max.
Ga je testosteron spuiten word die limit hoger, en kun je dus meer spieren voeden. Daardoor groei je weer That's it (even kort).
Natuurlijk heb je talent of heb je dat niet, want je lichaamsbouw en de vorm van de spieren zijn toch echt genetisch bepaalt. Kijk maar een kritisch naar het verschil in spiervorm en symmetrie in een van de laatste foto's die ik postte in de beginpost waar ze op een rijtje staan. Dat verschil is enorm groot. Bij jan is de natuurlijke symmetrie erg groot, en is daarom erg geliefd onder de bodybuilding. Je kunt het een heel klein beetje sturen met trainen en pose's maar de aanhechting blijft echter hetzelfde.
En natuurlijk is iemand trots als ie het op zijn eigen kracht gewonnen heeft, maar anabolen of niet het is überhaupt al een mega prestatie om daar zo droog op het podium te staan. Anabolen of niet.
Jan heeft zoals ik zei ook powerlifting wedstrijden gedaan, daar is doping streng verboden, en is daar ook meermaals Nederlands kampioen, dus hij weet ook wel hoe dat voelt. Het is niet zo dat hij helemaal geen ervaring heeft, en ' gewoon maar anabolen gebruikt'

@troi, op de wedstrijd waar Jan mee deed werd niet gecontroleerd. Zoals ik al eerder schreef heb je klasses, naturel en niet naturel ;)
Dat omzeilen en ' wie de slimste is' gaat vooral meer op in wielren, voetbal en zwem wereld.
Bij bodybuilding is het gedoogd

@Anoeska, dat is dus echt een persoonlijke kwestie, evenals het gebruik van anabolen zelf :)

@AmyII, ja grotendeels wel, althans het avond eten.
Ik doe niet mee met de rest van de dag van zijn dieet. Gewoon omdat ik daar helemaal niks aan heb zoveel koolhydraten. Wij gewone kunnen beter iets meer onverzadigde vetten eten (nootjes)
Laatst bijgewerkt door Desty op 24-10-14 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:56

Jaaaa @ troi die heb ik ook gezien!
Was echt een super leuke aflevering.

Vind t echt wel n interessant topic.
En wat n enorm geduld heb jij zeg met antwoorden!

Monnie_

Re: Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:58

Geen olie en geen vet 6 maanden?
Dit lijkt me heel, heel sterk. Je testosteron gehalte daalt dan meteen zwaar onder het vriespunt waardoor je alleen maar spierafbraak opwekt.

Wat is verder het doel van dit topic als ik vragen mag :) ?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:00

Monnie_ schreef:
Geen olie en geen vet 6 maanden?
Dit lijkt me heel, heel sterk. Je testosteron gehalte daalt dan meteen zwaar onder het vriespunt waardoor je alleen maar spierafbraak opwekt.

Wat is verder het doel van dit topic als ik vragen mag :) ?

Geen olie en geen vet voor 3 maanden.
Hij eet die drie maanden wel 1.5 kilo witvis per dag en krijgt daardoor wel gezonde vetten binnen. Daarnaast slikt hij natuurlijk ook supplementen om alle missende stoffen aan te vullen ;)

Ik had geen doel, behalve dat ik dit leuk vind om jullie te showen. Jullie stellen vragen, ik antwoord :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:01

Dus hij eet wel gewoon vet in die maanden := alleen geen vet in de pan ofzo? Dat is nogal een verschik met helemaal geen vet!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:02

Dat bedoelde ik idd ook. Zeker mensen die er niets vanaf weten breng je dan op een heel verkeerd spoor :)
Pindakaas is daarnaast ook vet :D ZEER vet.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:03

Kiwipitje schreef:
Dus hij eet wel gewoon vet in die maanden := alleen geen vet in de pan ofzo? Dat is nogal een verschik met helemaal geen vet!

Inderdaad, alleen MCT olie mag (nog gezonder dan kokosolie)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:03

Monnie_ schreef:
Dat bedoelde ik idd ook. Zeker mensen die er niets vanaf weten breng je dan op een heel verkeerd spoor :)
Pindakaas is daarnaast ook vet :D ZEER vet.

Dat mag ie ook niet hoor voor de wedstrijd :D
Zeker ook om de zouten niet :P

Dat schemaatje is het dieet NA de wedstrijd.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:05

Je beweert dat door die manier van eten een sixpack van komt, in de peningspost, daar ga je de fout al in.

Ik leef via de IIFYM manier en ook ik heb een sixpack. Die heeft te maken met je vet en je genen. (in het heel kort) Onder onderhoud eten en zwaar blijven trainen, dan komen die blokjes vanzelf naar voren, mits je genen mee werken.

Hij doet de bigbro way en dat is alles behalve zuiver, ooh en geen sociale leven :Y)

En mensen die er niks van af weten breng jij nu juist op een verkeerd spoor, door dit te plaatsen.

Ik zou zeggen verdiep je eerst eens verder en je liefdevolle vriend. :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:07

Het is geen onoverkomelijk dieet als ik het zo lees, maar hij eet dus zo min mogelijk zout (natuurlijk om vasthouden van vocht ge voorkomen).
Drinkt hij koffie?