Rebeccaa schreef:Ben ik de enige die dit gewoon mishandeling naar je eigen lichaam vindt?
Obesitas, roken, té veel drinken is geen mishandeling voor je lichaam dan?

Volgens mij is dit alleen één week voor de wedstrijd (enorm) ongezond? Toch TS?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Deetjeeuh schreef:Rebeccaa schreef:Ben ik de enige die dit gewoon mishandeling naar je eigen lichaam vindt?
Deetjeeuh schreef:Rebeccaa schreef:Ben ik de enige die dit gewoon mishandeling naar je eigen lichaam vindt?

Citaat:Of zie jij in die wereld wel een duidelijk verschil tussen degenen die het puur als sport zien en degenen die er echt aan verslaafd zijn en álles doen om maar te blijven groeien?

Dani schreef:Ik vind het héél lelijk maar smaken verschillen![]()
Ongezond zal het ook zeker zijn maar die keuze mag je (gelukkig) wel maken. Tenslotte heb je alleen jezelf ermee, en berokken je geen schade aan anderen. Het gevaar lijkt me wél dat je steeds een stapje verder gaat. Zoals jij (TS) al aangeeft zijn bepaalde vormen van doping volkomen geaccepteerd, en jij lijkt dat al doodnormaal te vinden: trainen werkt niet meer voldoende, dus gebruik je middeltjes. Dat er een derde optie is, namelijk accepteren dat je lichaam op zijn natuurlijke grens zit, wordt een beetje vergeten lijkt wel. Maar als dit een verslaving is (en ik geloof wel dat 't dat vaak is) ben je dan nog in staat om een grens te trekken? Of grijp je toch maar naar een zwaardere vorm van doping als je resultaten achterblijven? Is dat echt een vrijwillige keuze of is het een gevolg van een gevaarlijke obsessie?
Het zijn oprechte vragen hoor, geen oordeel. Maar voor mij voelt het enigszins als een groep meiden met een eetstoornis die een wedstrijd 'wie is de mooiste magere' doen. Snap je? Dat het een soort maatschappelijk geaccepteerde stoornis is geworden. Of zie jij in die wereld wel een duidelijk verschil tussen degenen die het puur als sport zien en degenen die er echt aan verslaafd zijn en álles doen om maar te blijven groeien?
) AmyII schreef:Wow, die vergelijkingsfoto's die je net plaatste, wat een verschil kan er zitten in één lijf!
Ik vind het kijkje in jullie keuken erg leuk en leerzaam, hoe is het eetgedrag van jouw vriend buiten het wedstrijdseizoen? Eet hij dan ook zo gezond mogelijk (of misschien wel extreem gezond) of snackt hij dan ook wel eens tussendoor?
Hoe ziet zijn dieet er dan uit?
EvaC schreef:Mag ik nog even terugkomen op anabolen? Jij verteld dat ze het dus o.a. gebruiken om nog meer spiermassa te kunnen kweken wat ze zelf van nature niet meer hebben, dat ze aan hun limiet zitten. Ik kijk daar een beetje tegenaan als talent. Iemand kan bijvoorbeeld fantastisch voetballen of paardrijden, maar mist net dat laatste stukje om bij de wereldtop te kunnen horen, daar leg je je dan bij neer en blijft sporten op het niveau van jouw limiet. Maar met bodybuilden heb je dan dus toch de optie om op "onnatuurlijke wijze" dat beetje extra "talent" kweken. Ik vraag me af waarom? Is iemand niet trotser op zichzelf als er een wedstrijd op eigen kracht gewonnen wordt?
Ik vind het echt fascinerend hoe er in dat wereldje met het lichaam gewerkt wordt en de hele gedachtegang erachter. En ook een pluim voor jou! Dat je elke keer alles wil uitleggen en netjes blijft.
Oja! Het bovenlijf van je vriend bij 7 weken voor de wedstrijd is echt om te kwijlen!

? Monnie_ schreef:Geen olie en geen vet 6 maanden?
Dit lijkt me heel, heel sterk. Je testosteron gehalte daalt dan meteen zwaar onder het vriespunt waardoor je alleen maar spierafbraak opwekt.
Wat is verder het doel van dit topic als ik vragen mag?

alleen geen vet in de pan ofzo? Dat is nogal een verschik met helemaal geen vet!
ZEER vet.