Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:50

Bellatrix schreef:
Volgens mij zijn kopietjes niet geldig en moet je altijd het origineel bij je hebben.

Ik heb ook een werkauto en daar heb ik dus niet de papieren van. Auto wisselt met vakanties van collega maar mijn baas wil de papieren thuis hebben, prima dan stuur ik de boete wel door naar hun...

Ja klopt, dat zei politie ook tegen mij :+ Maar kreeg gelukkig geen boete.

Queelens

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:57

Ik geef toch wel eerlijk toe dat ik ze eigenlijk zelden bij me heb..
Mee naar stal en het werk (op stal) vind ik het onhandig loop ik met een tasje te zuilen. Als ik naar mijn vriend ga (zo'n 25 km rijden) eigenlijk ook niet. Moet ik 'speciaal' een tasje mee nemen voor die papieren.
Soms een beetje laks aangelegd dus maar in 2 jaar nog nooit aangehouden -afkloppen-
Van mijn kenteken heb ik eigenlijk altijd wel een kopietje in de auto liggen hoewel deze inderdaad ook niet altijd geaccepteerd wordt.
Als ik ver van huis ga en ik moet toch echt mijn portemonnee meenemen dan gaat het wel mee.

Misschien, na het lezen van dit topic, moet ik er toch maar eens verandering in gaan brengen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:00

Ja, ik heb sowieso altijd mijn portemonnee met daarin mijn rijbewijs bij me, maar in de auto al helemaal. Ik check dat altijd.

Ben inmiddels 26, maar moest laatst blazen (standaard controle). Ik doe mijn raampje naar beneden. Die agent knippert twee keer: "heb jij wel een rijbewijs? Ben je wel18?!"
Dus ik blij dat ik hem meehad. Hij had me niet door laten rijden als ik hem niet kon laten zien. Niet dat ik slecht reed, maar hij dacht gewoon niet dat ik al 18 kon zijn :p

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:11

Ik heb hem meestal niet bij me.
Mijn ouders willen dat als ik hun auto gebruik, ik naast mn rijbewijs ook hun autopapieren mee heb.
Mn rijbewijs is een klein pasje, maar die papieren zitten me vaak nog wel in de weg als ik bijvoorbeeld naar stal wil.
Zonder rijbewijs krijg ik ook geen alcohol etc mee, dus moet er soms wel aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:14

Je moet je ook gewoon kunnen legitimeren verbaas me erover dan mensen niets bij zich hebben eerlijk gezegd := als je een ongeluk krijgt zoek dan als hulpdiensten maar eens uit wie je bent...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:17

XxLMMxX schreef:
Mn rijbewijs is een klein pasje, maar die papieren zitten me vaak nog wel in de weg als ik bijvoorbeeld naar stal wil.

Je neemt ze mee van je voordeur tot de auto, daar laat je ze liggen terwijl je op stal bent en als je thuis komt neem je ze weer mee van de auto naar je woning. Hoe moeilijk is het?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:19

Ik heb het aaaaaaltijd bij me; rijbewijs, autopapieren...
Tótdat ik laatst aangereden werd...het was een poosje na de zomervakantie en echtgenootlief had heel fanatiek de auto uitgeruimd, inclusief mijn auto papierenmapje -waar toen ook onze ID's in zaten...
Ik had dus niksss :') geen rijbewijs, geen autopapieren, geen schadeformulier... :oo :o

Maar goed, doorgaans dus wel :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:21

Rijbewijs zit in mijn portemonnee en die zit weer in mijn tas en laat ik mijn tas nou wel eens niet mee hebben wanneer mijn vriend en ik weggaan. Ook rijdt mijn vriend vaak, komt wel eens voor dat ik rijd en ja, dan heb ik hem niet bij me. Lange afstanden heb ik hem wel mee omdat dan mijn tas ook mee gaat. :))

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:23

Mijn rijbewijs zit in het hoesje van m'n telefoon ( zo een met ruimte voor pasjes ) dus heb hem altijd bij me, ook voor legitimatie doeleinden

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:45

Rijbewijs en idkaart zitten standaard in m'n portomonnee die ik altijd mee heb. Autopapieren liggen bij ons in de auto's. We hebben er 3 en om nou steeds binnen te moeten zoeken welke papieren bij welke auto horen...

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 00:14

Autopapieren standaard in het dashboardkastje, waar ze horen! Natuurlijk het deel voor overschrijving niet. ;) Die heb ik thuis.
Rijbewijs zit in het hoesje van mijn telefoon, wat tevens ook mijn portemonnee is, dus die heb ik in principe altijd bij me. :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:33

Ik heb altijd m'n portemonnee bij me en daar zitten standaard m'n rijbewijs en kentekenbewijs in (beide pasjes). APK-rapport en groene kaart liggen standaard in de auto.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:00

Ik hoorde gisteravond trouwens bij blik op de weg(?) dat je in 2015 geen autopapieren meer bij je hoeft te hebben. Dit omdat de politie vrij toegang had tot een databank van alle kentekens!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:01

Klopt, heb ik ook gehoord!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:08

ik doe mijn best om hem altijd bij me te hebben.
rijbewijs zit in mn portomonee. alleen soms vergeet ik hem wel eens.
k rij alleen vaak de grens over met de bijbehoorende eventuele controles en daarom is het zeer belangrijk dat ik hem niet vergeet.
heb hem 1 keer vergeten en toen werden we bij de grens gecontroleerd. maar ik was zo vriendelijk en zei ik breng hem zo nog wel langs, en toeb mochten we doorrijden met de tekst volgende keer niet vergeten hea! :-)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:17

Mijn rijbewijs zit in mijn portemonnee, dus die heb ik bijna altijd bij me.
Al moet ik toegeven dat er één moment is dat ik hem nooit bij me heb. En dat is al ik ga paardrijden. Dan neem ik een heel andere tas mee, en ik heb dan ook geen zin om mijn portemonnee te verkassen, want dan vergeet ik het geheid de volgende dag in mijn 'normale' tas te stoppen en dan heb ik dus een probleem als ik op t station sta zonder OV kaart :+ .

Ik rij maar één keer per week paard en als ik gewoon netjes rij, hebben ze geen reden om me aan te houden denk ik dan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:05

Ik denk dat ik ze standaard gewoon mee neem... ik vertrouw er niet altijd op dat alle agenten dat soort wijzigingen weten :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:24

Ik heb mijn rijbewijs ook altijd bij me, zelfs als ik niet langer dan 5 minuten in de auto zit. Al wil ik ze ook nog wel soms vergeten, omdat m'n porto dan net op een andere plek ligt.
Maar het zal je maar net gebeuren, porto niet bij je, krijg je precies dan een ongeluk/politie controle.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:36

Zolang ik mijn handtas en portemonnee bij me heb dan heb ik al mijn papieren bij me.
Rijbewijs zit in mijn portemonnee, paspoort zit standaard in mijn handtas. Autopapieren (dat deel waar de politie genoeg aan heeft, het 2e deel wat je nodig hebt bij verkoop ligt thuis) ligt standaard in de auto's.
Maar ik geef toe... heel soms ga ik wel eens zonder op pad maar dan ga ik nooit ver van huis. Ik blijf dan meestal binnen een straal van 10-15 km van huis.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:44

Ik heb mn rijbewijs altijd bij me want die zit in mn telefoonhoes, en waar ik ga, daar gaat mn telefoon :')
Hetzelfde geld voor mijn kentekenpasje..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:37

Ik heb bijna altijd mijn rijbewijs mee. Die zit namelijk in mijn portemonnee en die heb ik vrijwel altijd bij, ik probeer er ook aan te denken om die mee te nemen ook al heb ik mijn portemonnee zelf niet nodig dat ik 'm toch in het dashboardkastje leg. Autopapieren heb ik wel altijd bij, die liggen standaard in het dashboardkastje, zowel mijn vriend als ik gebruiken de auto en is wel makkelijk dat we die papieren dan niet iedere keer hoeven om te wisselen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:51

Ik vaak wel, mijn id en rijbewijs zitten in mijn portemenee. Soms neem ik een tas mee waar me portemenee in zit, soms alleen mijn portemenee. Maar soms rij ik even snel naar de buurtsuper en neem dan los geld mee, dan heb ik het weer niet mee..
Vaak doe ik mijn pinpas ook bij mijn vriend in zijn mapje dus dan vergeet ik ook wel eens mijn rijbewijs. Maar dan laat ik mijn vriend ook gewoon rijden :Y)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:13

Papieren liggen standaard in de auto. Rijbewijs zit in mijn portemonnee en die heb ik (bijna) altijd bij me!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:18

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me. Zitten in mijn telefooncase samen met mijn bankpassen.
Ik ben zo een die het huis niet verlaat zonder telefoon.

Bovendien is het rijbewijs mijn identificatiebewijs hier, ga niet mijn paspoort mee zeulen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:20

ik heb mn rijbewijs en mn autopapieren gewoon in mn auto liggen. mn papieren wel ergens weggestopt en mn rijbewijs ligt tussen een stapel pasjes (tankstation zus, tankstation zo, kortingspas hier en ga zo maar door). Ben benieuwd wanneer ze nou eens met een pas of iets komen waar alles op staat ipv duizenden pasjes en papieren wat je tegenwoordig hebt