Hoe eerlijk ben jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe eerlijk ben jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:47

Ik vind dat het verschil maakt of iemand het mist of niet, ja. Overigens zou ik ook gewoon terug gaan als dat redelijk zou zijn hoor.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:52

Eulogy schreef:
Ik vind dat het verschil maakt of iemand het mist of niet, ja. Overigens zou ik ook gewoon terug gaan als dat redelijk zou zijn hoor.

Wanneer mist iemand het niet volgens jou?
De grootste bedrijven missen het ook.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:53

Ik zou ook terug gaan, want anders zou ik me de hele week schuldig voelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:54

Ik zou met 50 euro wel teruggaan (met 2 tubes tandpasta hangt het er echt af hoe de situatie is - als ik in de buurt ben wel, maar heel veel moeite zou ik er niet voor doen), maar vooral omdat ik het gewoon vind om te betalen voor wat je gebruikt. Ik hoef niet meer en niet minder, maar gewoon volgens afspraak zeg maar.
Maar zeker niet omdat ik denk dat Ahold het zo zwaar heeft. De omzet in 1 kwartaal is 2,7 miljard (!!) ( http://www.nrcq.nl/2014/08/21/omzet-en- ... al-gedaald )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:57

LesleyxLinn schreef:
Eulogy schreef:

Wanneer mist iemand het niet volgens jou?
De grootste bedrijven missen het ook.

Dan moet het wel om hele grote bedragen gaan, hoor. En zelfs dan merken alleen de mensen aan de top het, als er al iets te te merken is.

Neemt niet weg dat ik het, net als Shadow0, ook niet meer dan normaal vind om gewoon te betalen voor wat je gebruikt. Erger me ook altijd om dat gemiep over treinkaartjes die niet gecontroleerd worden, want nee, je betaalt om met de trein te reizen, niet om gecontroleerd te worden. Zou dus eerder daarom terug gaan dan omdat ik me schuldig zou voelen - daar doelde ik op.
Maar als iemand anders niet zit op te letten of ik er meer moeite voor moet doen dan redelijk is, dan ga ik niet terug.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:59

Ik ben een keer tijdens de stadfeesten een ijsje gaan kopen,het was ontzettend druk.
Ik betaalde met een briefje van 20 en wegens de drukte propte het meisje achter de kassa het wisselgeld in mijn handen en ging verder met een volgende klant.
Ik deed het geld achteloos in mijn portomonee en liep weg met een druipend ijsje voor mijn dochter.
Toen we later op een terrasje wat hadden gedronken en ik wilde betalen,zag ik dat er meer geld in mijn portomonee zat dan ik had gepind :?
Mijn conclusie was dat het meisje me wisselgeld van 50 euro terug heeft gegeven. Ik ben toen terug gegaan om het te zeggen maar het meisje wist het niet meer. Ik heb het 'te veel' geld toen achter gelaten in de wetenschap dat het meisje in ieder geval geen kasverschil zou krijgen van enkele tientjes.

Maar daarin tegen ligt het wel een beetje aan mijn bui. :o
Ik heb het kinderwagen incident ook eens meegemaakt met een labello. Ik kwam er pas thuis achter en ben niet terug gegaan.

Ook ben ik eens ten onrechte beschuldigd van winkeldiefstal. Ik heb een tijdje gehad dat ieder alarm poortje steeds af ging,welke winkel ik ook uit liep!
Vaak werden dan alle spullen die ik gekocht had en mijn tas nog even over het magneetje gehaald en mocht ik daarna doorlopen. Tot ik bij de kruidvat kwam..
Ik had een mascara gestolen volgens hen,die al maanden in mijn handtas zat.
Er zat kennelijk een stickertje op die heel hardnekkig was. De vrouw achter de kassa haalde de security erbij omdat de mascara uit mijn tas kwam.
Gelukkig voor mij was er op de beelden te zien dat ik niks had gestolen en een medewerker van de winkel herkende mij. Ze had ten slotte al vaker mijn tas gecontroleerd omdat het poortje altijd bij mij piepte!
We hebben de sticker van de mascara gepeuterd en sindsdien ga ik piepvrij door het leven *\o/*

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:01

Ik verbaas me er echt over dat mensen vinden dat (grote) winkels het niet missen als je het zomaar meeneemt/steelt.

Ik loop nu stage bij een drogisterij. Als je af en toe eens bekijkt hoeveel lege verpakkingen wij vinden... het gaat allemaal van onze winst af. Alle balansverschillen die wij hebben, gaat van onze omzet af. Je kan wel denken dat winkels het niet kunnen missen, maar stel dat elke 5e klant bijv zo dacht. moest je eens zien wat voor omzetverlies je draait.

over verschillen bij de kassa: Wij zijn ook mensen hoor die af en toe fouten maken. Ik waardeer het zeer als mensen aangeven dat het niet helemaal goed ging. Tuurlijk is het onze fout als we geld teveel terug geven, maar ej, waar mensen werken worden fouten gemaakt! Wij doen ook ons best :)

Over dat de winkelmedewerkers beter moeten opletten als klanten zo de winkel uit lopen met iets: Wij hebben ook geen 34 paar ogen die alles en iedereen in de gaten kunnen houden. onmogelijk. Hoe erg wij ons best ook doen om het te zien, het lukt gewoon niet. ook wij moeten wel eens bukken of staan met onze rug naar de deur toe omdat dat zo uit komt want de schappen staan zo.

Hulde aan alle mensen die terug gaan! :D

Shadow, de omzet is misschien wel 2,7 miljard, maar daar moeten wel alle inkoopwaardes en alle exploitatiekosten ook nog van af he. na de omzet komt er nog veel meer bij kijken. Dus ook Ahold mist dingen als er iets gejat word. en dat zal een groot bedrag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:03

Ladybird schreef:
Ik verbaas me er echt over dat mensen vinden dat (grote) winkels het niet missen als je het zomaar meeneemt/steelt.

Ik loop nu stage bij een drogisterij. Als je af en toe eens bekijkt hoeveel lege verpakkingen wij vinden... het gaat allemaal van onze winst af. Alle balansverschillen die wij hebben, gaat van onze omzet af. Je kan wel denken dat winkels het niet kunnen missen, maar stel dat elke 5e klant bijv zo dacht. moest je eens zien wat voor omzetverlies je draait.

over verschillen bij de kassa: Wij zijn ook mensen hoor die af en toe fouten maken. Ik waardeer het zeer als mensen aangeven dat het niet helemaal goed ging. Tuurlijk is het onze fout als we geld teveel terug geven, maar ej, waar mensen werken worden fouten gemaakt! Wij doen ook ons best :)

Over dat de winkelmedewerkers beter moeten opletten als klanten zo de winkel uit lopen met iets: Wij hebben ook geen 34 paar ogen die alles en iedereen in de gaten kunnen houden. onmogelijk. Hoe erg wij ons best ook doen om het te zien, het lukt gewoon niet. ook wij moeten wel eens bukken of staan met onze rug naar de deur toe omdat dat zo uit komt want de schappen staan zo.

Hulde aan alle mensen die terug gaan! :D

Shadow, de omzet is misschien wel 2,7 miljard, maar daar moeten wel alle inkoopwaardes en alle exploitatiekosten ook nog van af he. na de omzet komt er nog veel meer bij kijken. Dus ook Ahold mist dingen als er iets gejat word. en dat zal een groot bedrag zijn.

Ja, en salarissen enz enz enz, want dat zijn kosten en wat je uiteindelijk overhoudt is de winst. Wat denk je dat daarmee gebeurt? :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:04

Ja ik ga altijd terug en controleer mijn bonnen. Heb zelf een kleine onderneming (snoepwinkel) en geloof mij dat ik dat geld echt heel hard kan gebruiken ookal gaat het om €0,50. In deze tijd is het voor elke ondernemer, franchise of niet, moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Bij mij uit de bakken word met regelmaat een snoepje "geproefd" want dat mis ik toch niet.. Echter tikken al die centjes voor mij hard aan.

Jammer dat zo weinig mensen hier zich niet van bewust zijn en denken: ' Ach die paar rot centen.'

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:10

Maar een AH heeft het geld net zo eerlijk verdiend als de plaatselijke slager...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:11

JorisDy schreef:
Ja ik ga altijd terug en controleer mijn bonnen. Heb zelf een kleine onderneming (snoepwinkel) en geloof mij dat ik dat geld echt heel hard kan gebruiken ookal gaat het om €0,50. In deze tijd is het voor elke ondernemer, franchise of niet, moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Bij mij uit de bakken word met regelmaat een snoepje "geproefd" want dat mis ik toch niet.. Echter tikken al die centjes voor mij hard aan.

Jammer dat zo weinig mensen hier zich niet van bewust zijn en denken: ' Ach die paar rot centen.'

Hier in de winkel staan wel eens bakjes met snoepjes om te proeven.
Misschien een idee.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:14

Eulogy schreef:
Kipje39 schreef:
Totdat ze zelf gaan pinnen en het geld in de muur laten zitten, en degene na hun dit in eigen zak steekt..
Dan is die persoon wss een klojo eerste klas..
Hadden ze maar op moeten letten he :+

Nee hoor, vind ik precies hetzelfde verhaal. Zeker als je aan het pinnen bent let je toch gewoon op wat je doet.

Ik kaart het in beide gevallen aan.
Particulier of onderneming..

Ik hou me altijd voor wat u niet wilt wat u geschiedt...

Ik zou het ook fijn vinden als een ander mij zou terug roepen.

Toen mijn moeder net overleden was zat ik daar vaker met m'n hoofd dan bij het opletten met pinnen bv.

Dus zou ik ook dankbaar zijn als iemand mij terug zou roepen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:53

Cowgirl: die hebben wij ook. Maar het is toch van de zotte dat ik dat moet doen :=. wat daar ligt moet ik van leven en dat mensen dat zo pakken en in hun mond stoppen vind ik zeer onbeschoft.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:59

Kipje39 schreef:
Totdat ze zelf gaan pinnen en het geld in de muur laten zitten, en degene na hun dit in eigen zak steekt..
Dan is die persoon wss een klojo eerste klas..
Hadden ze maar op moeten letten he :+

Ik heb dat ooit gehad, dat ik ging pinnen en er 300 euro uit dat ding bungelde... Braaf naar binnen gebracht, zou ook willen dat iemand dat voor mij deed!
Nu was dit wel een apparaat direct in de muur van de bank, niet zo'n losse in de gevel van een winkel of zo. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het dan opgelost zou hebben :P

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:15

Ik zou teruggaan, kan namelijk heel slecht tegen het gevoel iets hebben wat ik niet betaald heb.
Half jaartje geleden een mobiel gekocht en daar ook een 32gb geheugenkaartje bij, het was wel een rib uit mijn lijf maar met de gedachte dat je lekker onbeperkt foto's kan maken had ik het voor over.

Bij het afrekenen klopte er al iets niet maar ik dacht dat de mobiel misschien in de aanbieding was, want hij had het geheugenkaartje in zijn hand gehad. Eenmaal de winkel uit kwam ik er achter, 5 min. over nagedacht en voelde me toen al beroerd dus alsnog afgerekend.

Ik let altijd op wat ik terugkrijg, vaak teveel of te weinig teruggekregen. Het gaat me niet om die 10 cent, maar dat mensen even allert worden dat ze een foutje hebben gemaakt en moeten oppassen dat het niet groter wordt.

Zelf heb ik een keer een Belg veeeeeeeel te veel laten afrekenen, diegene moest 180 postzegels hebben (dat worden dan dus Europa zegels) en ik scan een velletje van 5 en doe dat keer 180.... :+
Collega keek me aan toen ik al die briefjes van €100 erdoor heen haalde en later begon ze zich toch wat af te vragen.
Ja oeps tijdens het kletsen met de klant het hoofd er niet bij gehad, dus hardlopend achter de klant aan. Gelukkig nam diegene het goed op en kon hij er wel om lachen.
Ik zelf eigenlijk niet :n maar gelukkig goed afgelopen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:29

SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o

Hahaha ik had precies hetzelfde gedaan!!

Maar mocht ik perongeluk iets meenemen en ik loop nog in de stad, dan zal ik terug gaan. Weet nu even niet of ik dat ook zal doen als ik thuis ben..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:30

missje schreef:
Ik wasniet terug gegaan

Das ook eerlijk dat je dat openlijk toegeeft toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:39

Vorig jaar wilde ik een croissantje ergens gaan halen in de pauze en het daar laten warm maken. Normaal bestel je en betaal je gelijk. Pas daarna krijg je je eten mee. Dit keer had ik besteld maar nog niet afgerekend. mijn croissantje werd in de oven geplaatst en meisje achter de balie ging alvast de volgende helpen. Toen mijn croissantje klaar was pakte ze het uit de oven, pakte het in en gaf het aan me en wenste me smakelijk eten. Ben toen wel zo eerlijk geweest om aan te geven dat ik nog niet betaald had.

Ik werk zelf in een winkel en merkt hoe snel fouten gemaakt worden. Dan is het wel fijn als er eerlijk gezegd word dat er een fout is gemaakt. Nu hebben wij gelukkig kassa's waarbij je zelf geen prijzen in hoeft te voeren. Dus wat de kassa zegt klopt. Met de pin kunnen bij ons ook geen fouten gemaakt, omdat wij de bedragen zelf niet in kunnen voeren.

Als ik er thuis achter zou komen weet ik niet wat ik zou doen. Gaat het om iets kleins van nog geen euro zou ik denk ik niet terug gaan.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:50

Waar zijn al die eerlijke mensen als ik iets verloren heb :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:56

LesleyxLinn schreef:

Vorige keer heb ik een Louis Vuitton portemonnee gevonden, met + 500 euro in.
Eigenlijk volgens de beredenering had die persoon het best kunnen missen net zoals de AH.
Maar toch braaf teruggebracht :D
Praline en bloemen gekregen trouwens :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:59

portemonnee hebben we in de vorige winkel waar ik werkte ook eens gevonden. Zat natuurlijk al geen geld meer in. Aan de hand van een telefoonnummer en ID kaart hebben wij mevrouw kunnen bellen. Deze kwam ons nog chocola brengen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:08

Ik zou absoluut teruggaan, ik zou anders een schuldgevoel blijven houden..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:12

Furrow schreef:
LesleyxLinn schreef:

Vorige keer heb ik een Louis Vuitton portemonnee gevonden, met + 500 euro in.
Eigenlijk volgens de beredenering had die persoon het best kunnen missen net zoals de AH.
Maar toch braaf teruggebracht :D
Praline en bloemen gekregen trouwens :Y)

Erg netjes! En aardig dat je er wat voor hebt gekregen.
Ik heb ook wel eens wat gevonden en er niets voor terug gekregen.
Terwijl je recht hebt op 10% vindersloon.

Zo krijgen mensen wel de neiging om (een gedeelte) te houden.
Alleen banketstaaf als diegene je toch wat geeft! Daarom houd ik mijzelf maar voor dat ik een goede daad heb verricht. :D

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:13

Ligt eraan.

Als het de kruidvat is oid boeit het me geen zak, die verdienen genoeg, en wij hebben het thuis niet breed.
Als het een persoonlijk bedrijfje is zou ik wel teruglopen, die mensen hebben het vaak een stuk moeilijker dan die grote dinges.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:23

Grease schreef:
even nieuwschierig. downloaden jullie dan ook nooit films online? (illegaal dus, ook stelen!) en voelen jullie je daar dan ook schuldig over of niet? en software? photoshop en lightroom bijvoorbeeld? (zeker voor de fotografen onder ons)

Nee, en nee. Dat is dus precies waarom ik Linux draai o pmijn pc: allemaal open-source, gratis software. Hoef je nooit te stelen. En films kijken doe ik wel via Netflix, dvd's of gewoon op tv.

Wat betreft de OP: daar was ik ook mee teruggegaan. Heb ik ook weleens gedaan. Ik heb ook weleens gehad dat ik mijn dochter om friet stuurde en dat ze thuiskwam met de mededeling dat de prijs verhoogd was en ze 0,20 te weinig bij zich had. De snackbareigenaar had daar niet moeilijk over gedaan, maar toen ik weer eens ging heb ik hem 0,20 extra laten aanslaan :)

Dat voorbeeld van die 50 euro van Icrack vind ik wel echt heulll schandalig, dat je dat ziet en het gewoon aanneemt :oo