De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:50

Ir111 schreef:
Joolien schreef:
Trouwens hoe gaan jullie dat doen met kerst? Ik wil elk jaar leuke nieuwe dingetjes kopen voor in mijn kerstboom en ik heb al een paar ideëen. Gewoon omdat ik een hele mooie boom wil :')

In het kader van prullaria-reductie mag ik van mijzelf elk jaar na kerst een duur kerstprulletje kopen voor in de boom. Dan koop je meuk die normaal een tientje is (veel te duur voor een kerstbalachtig ding) ineens voor een paar piek (wat weer een leuke woordspeling is als je het over kerst hebt...). Ik heb zo door de jaren heen een mooie boom bij elkaar verzameld met allemaal leuke en aparte dingen.

Ik kan nooit wachten tot na kerst :') Ik ben vorig jaar naar de kringloop geeest maar toen was ik te laat want alle mooie dingen waren toen al weg...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:52

Joolien schreef:
Wendybrian schreef:
Hebben ze dat? :oo
Gewoon met je koop contract?

Jup, kan ook met voorlopig koopcontract al. Je kunt er 3 maanden gebruik an maken geloof ik.

Mooi.. De challenge heb ik dus welgeteld 10minuten volgehouden :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:52

Winged schreef:
Leffroi schreef:
Heb alleen nog niet echt een doel om naar toe te werken.. Iemand hier tips voor?

De spaarrekening vullen :D

Ja maar dat is het probleem dus. Ik heb het geld, dus dat ene ijsje kan ik best kopen :P Het nodige geld voor als er wat met de dieren gebeurd heb ik wel.. dus een echte reden heb ik niet hahahaha. Het scheelt al weer heeeeeel veel dat ik de hele dagen op stage zit en dus niks KAN uitgeven. Maar 's weekend.. pffff

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:53

Jeetje, nog zoveel mensen die een koopziekte hebben. Ik heb ook een kast vol met lipsticks, oogschaduw palettjes (onaangebroken) enz...het is echt erg...dus dat wil ik niet meer.

Ik wil alleen het hoognodige kopen, niet meer. En ik ga ook mijn kast eens opruimen...die puilt ook uit...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:56

Rena100 schreef:
Ik wil alleen het hoognodige kopen, niet meer. En ik ga ook mijn kast eens opruimen...die puilt ook uit...

Misschien toch alles op een ruilfacebook mikken :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:59

Winged schreef:
Rena100 schreef:

Misschien toch alles op een ruilfacebook mikken :))

Op weggeeffacebook, anders komt die kast nooit leeg. :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:59

Oww ik doe ook mee.. Action, kruitvat en Primark zijn echt zo verleidelijk, ik wil 1 dingetje en kom terug met een tas vol.

Ik ben vooral verslaafd aan nagellak en tassen. (Jaaa deze kleur heb ik nog niet, is net weer iets anders!!)

Pantykous

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:03

Ik koop geen prullen eigenlijk maar ik koop gewoon teveel. :') En daar heb ik helemaal geen budget voor dus nu gaat de rem er even op.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:17

Oh kerst, praat me er niet van :') gelukkig zag ik in de tuincentra en actions dat er dit jaar vooral veel pastel tinten zijn en laat ik dat niet leuk vinden. Dus mijn boom wordt gewoon weer hysterisch roze en blauw met cupcakes en ijsjes (vd action v 2 jaar terug) en voor de rest werd ik vorig jaar al een beetje moe van alle kerstmeuk in huis dus ik hoop dat ik die gedachte Nog even vast kan houden :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:30

eenitraM schreef:
Ik wil wel joinen maar god, dat houd ik nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit
vol.

Zo erg is het met mij gesteld ja.

:+

Ik ben niet alleeheeeen! :+

En wat is prullaria?
http://www.encyclo.nl/begrip/prullaria
Waardeloze dingen?!? Rommel?!?
Dat kan helemaal niet: ik betaal ervoor en de meeste staan hardstikke leuk in ons huisje...
Of hangen wat rond.
Of liggen in de keukenla, klaar voor gebruik.
Of...

Tja...
Dat wordt echt lastig! :=

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:38

Ik zou graag mee willen doen maar pff wordt ook moeilijk.
Ik ga denk ik maandag beginnen en dan maar eens een week volhouden als het goed gaat nog een week erachter aan gooien.

Kerstspullen koop ik ook na kerst maar ga wel bij de intratuin ed mooie aprte ballen halen want die zijn na de kerst ook niet in de aanbieding.

Gelukkig vorig jaar alles gehaald dus nu moet ik eigenlijk opboksen tegen de koopdrang :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:49

Hier komt er voor kerst alleen een nieuwe kerstjurk, maar dat is nodig aangezien ik niet meer in die van vorig jaar pas. Kleding betalen mijn ouders sowieso dus dat zijn voor mij geen extra kosten. Kerstboom ed. hoef ik ook niet in te richten dus daar geef ik dan ook geen geld aan uit.

Ik heb nog niets uitgegeven aan onzin, al lig ik inmiddels ook al drie dagen ziek op bed dus ik heb de kans ook nog niet gehad, maar met een pony die nog een enting, wormenkuur en naar de hoefsmid moet is wat extra geld in m'n zak niet verkeerd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:01

MarvanTom schreef:
eenitraM schreef:
Ik wil wel joinen maar god, dat houd ik nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit
vol.

Zo erg is het met mij gesteld ja.

:+

Ik ben niet alleeheeeen! :+

En wat is prullaria?
http://www.encyclo.nl/begrip/prullaria
Waardeloze dingen?!? Rommel?!?
Dat kan helemaal niet: ik betaal ervoor en de meeste staan hardstikke leuk in ons huisje...
Of hangen wat rond.
Of liggen in de keukenla, klaar voor gebruik.
Of...

Tja...
Dat wordt echt lastig! :=

Hier wordt het pröttel genoemd. Ik moest ook eerst denken wat prullaria was.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:04

Ik vind prullaria ook een vrij chique woord, gebruik het zelf niet. :+ Ik noem die spullen die tot prullaria behoren gewoon rotzooi.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:09

Prul, prut, pröttel, wat maakt het uit. :D
Ik vind het vaak geen prullaria, maar een nodige sfeermaker of handig ding in de keuken.

Wat valt er dan precies onder prullaria..? :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:12

Leffroi schreef:
Ik ga voor nood al niet meer naar de Action de laatste tijd en ben dinsdag net naar de Primark geweest. Technisch gezien zou ik weer even vooruit kunnen. Heb alleen nog niet echt een doel om naar toe te werken.. Iemand hier tips voor?

Die Masserati waar ik het eerder over had?
12k is best betaalbaar en hij is van '90, dus binnenkort in de goedkope regeling.......

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:16

ikke schreef:
Leffroi schreef:
Ik ga voor nood al niet meer naar de Action de laatste tijd en ben dinsdag net naar de Primark geweest. Technisch gezien zou ik weer even vooruit kunnen. Heb alleen nog niet echt een doel om naar toe te werken.. Iemand hier tips voor?

Die Masserati waar ik het eerder over had?
12k is best betaalbaar en hij is van '90, dus binnenkort in de goedkope regeling.......

Een autootje zou inderdaad nog wel leuk zijn.. maar heb momenteel geen bijbaantje meer dus moet sowieso sparen natuurlijk. Maar dat is wel een leuke uitdaging! Hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:31

Omg ik ben net gewoon door de action gelopen zonder iets te kopen. Ook heb ik de blokker en de kruitvat overleefd zonder iets te halen. En ik kon me inhouden bij de shoeby. :oo maar dat was zwaar!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:32

Goed bezig Joolien!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:36

Joolien schreef:
Omg ik ben net gewoon door de action gelopen zonder iets te kopen. Ook heb ik de blokker en de kruitvat overleefd zonder iets te halen. En ik kon me inhouden bij de shoeby. :oo maar dat was zwaar!

Goed bezig!!!! *\o/* *\o/*

Je bent een voorbeeld voor de rest.

In het kader van minder spullen heb ik zojuist een partij onderdelen van wijlen mijn Land Rover Discovery op het clubforum gezet. Hopelijk zijn er nog mensen op zoek naar nuttig spul.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:37

Goed bezig Joolien!

Ik heb vandaag ook goed m'n best gedaan, ben op tentenkamp geweest, maar niks gekocht, alleen een swirl voor de troost :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:47

Ik heb vandaag alweer eten gehaald op school.. gelukkig heb ik nu vakantie en kom ik bijna 2 weken niet op school.. :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:39

Ik verveel me en het is koopavond in de stad.. Ik hou het hier niet meer... ;(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 18:39

_Cowgirl schreef:
Ik heb nog niets uitgegeven aan onzin, al lig ik inmiddels ook al drie dagen ziek op bed dus ik heb de kans ook nog niet gehad, maar met een pony die nog een enting, wormenkuur en naar de hoefsmid moet is wat extra geld in m'n zak niet verkeerd.

Je kan online shoppen _O-

Joolien, jij bent echt goed bezig! Idd een voorbeeld

En kan er misschien opgehouden worden over de Maserati die lijkt mij awesome :D
Maaarja gelukkig heb ik net een auto gekocht :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 18:41

_helga_ schreef:
Ik verveel me en het is koopavond in de stad.. Ik hou het hier niet meer... ;(

Adem in, adem uit... Bedenk jezelf hoeveel spullen je al in huis hebt...