Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Toen ik zo oud was als jij
Toen had ik daar ook enorme moeite mee. Alles werd direct uitgegeven en ik was echt meer dan blut. Eigenlijk heel zonde.
Enjoy_ schreef:amandananana schreef:Ik doe weeksparen: je spaart dan elke week het weeknummer. Uit eindelijk spaar je dan ongeveer 1300 euro per jaar. Ik heb een schema waarin ik aankruisen welke bedragen ik al gespaard heb en op hoeveel ik zit, ik doe het namelijk een beetje Door elkaar.
Dat is een idee!

bliver schreef:takkie_muis schreef:Budget planner? Ik ben bezig met bewindvoering , alleen red ik het niet. . Ik heb ongeveer 1050 per maand , 2 poezen 6 konijnen op mezelf. Sparen is zo moeilijk
misschien wat beesten weg doen anders zit je over een paar jaar bij mijn huis in puin

Seltje schreef:Hier ook iemand die heel moeilijk kan sparen. Het is jarenlang heel goed gegaan, maar sinds ik een eigen huis heb, zijn mijn vaste lasten zo groot dat ik veel moeite heb met rondkomen, hoewel ik best niet slecht verdien.
Vaste lasten: Lening Huis 375 per maand, Lening auto 285 per maand, Paard 300 per maand. En dan heb ik mijn rekeningen nog niet... Pff, zal blij zijn dat de auto afbetaald is...
Seltje schreef:Ik kan niet gaan werken zonder auto, maar krijg geen auto van mijn werk (wel een tankkaart), ik leg 30 000km per jaar af, dan wil je gewoon een degelijke nieuwe auto, met omnium, waarvan je weet dat als er iets mis is, de garage alles direct in orde maakt.
), en nu even een overzichtje met mn uitgaven erbij pakken. Hoop dat ik geld overhou om te sparen, als buffer.