Love_boyke schreef:Haha leuke berichten hier!
Mijn grootste vooroordeel was op vakantie. Midden in de nacht aangekomen in Marrakech, en toen moest ik nog zoeken waar mijn hostel precies was. In de gigantische drukte lopen met een rugzakje, terwijl je blond bent; tja dat vraagt veel reacties. Na een tijdje kon ik het écht niet meer vinden, en toen een jongen riep: "Miss, Miss are you lost? I can help!" ben ik toch maar even de weg gaan vragen. Ondertussen een drankje gekregen, met zijn broertjes gespeeld en zijn ouders ontmoet. Naja, dat zit wel goed dacht ik. Zijn ouders vonden het ook allemaal prima, en de jongen mocht mij even naar het hostel brengen, op zijn scootertje! Ik weet nog dat ik dacht: "Ik had om zijn paspoort moeten vragen of ID... dadelijk kom ik bij 'ontvoerd' op tv". Zorgen om niks, gratis mini tour door de stad gekregen, keurig afgezet voor de deur van het hostel en hij zorgde er ook nog eens voor dat ik echt binnen in het hostel was voordat hij wegging. Volgende dag natuurlijk een paar drankjes gaan halen bij dit kraampje, super!
Aaah lachen!
Een vriendinnetje van mij was helemaal geshockeerd dat ik met 3 Egyptische mannen op hengsten de woestijn in ben gegaan, zonder mijn ouders etc.
Bedacht me achteraf ook wel even hoe verkeerd dat af heeft kunnen lopen (mijn ouders bleven op stal, het was Ramadan en ik ging weg voor de zon onder ging en kwam terug toen de zon onder was). Mijn ouders hebben allemaal eten gehad, blikjes fris, mochten voor de ventilator zitten etc.
Ik heb een tussenstop gedaan bij een soort... ja... tent, van doeken, je zat op de grond met allemaal kussens en daar hebben we dadels gegeten en wat fris gedronken, heb de hele woestijn gezien 
Kreeg uitleg over 'achter die berg is het oorlog, maar 10 meter verderop, daar dus, zijn ze nu druk aan het feesten!'
Hartstikke leuk, ben toen de eigenaar van die stal is verhuisd ook nog naar hem toe gegaan (hij woonde eerst in Sharm el Sheikh, nu in Dahab) en daar heeft hij drie paarden voor ons meegenomen zodat wij een supergave strandrit konden maken.
Die jongen had ook een beetje een 'kamper-uiterlijk' (slippers, driekwart broek, polo, echt zo'n straatschoffie), sprak ook niet zo goed Engels (maar hey, daar hebben wij dan weer vrienden voor die Egyptisch en Engels spreken!). Had die jongen ook helemaal verkeerd ingeschat hoor eerst, maar goh ik heb echt een leuke tijd gehad!