vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:07

Ze zeiden vroeger ook altijd over Afrikanen dat je niet te dicht in de buurt moest komen :)*
Snap dat je heftige dingen hebt meegemaakt Geryon. Lijkt me echt een KL*te situatie voor je en ik hoop dat alles nu weer een beetje oké is. Ik weet niet wat jij weet maar iemand hier zei ook iets over stiefvader die Hells angel is, wil je zeggen dan dat haar stiefvader ook crimineel is? Denk dat zij dat het beste weet of hij dat is of niet..
Door dingen die mijn broer heeft gedaan zeiden mensen ook over mij de gekste dingen terwijl ik compleet anders ben. Dat is niet leuk.. Behandel iedereen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:12

Kunnen we nu alstublieft terug on topic? Ik lees al zes pagina's mee en kom een hoop mooie verhalen tegen, maar op deze manier is de lol er snel vanaf. Waarom niet gewoon accepteren dat er mensen zijn met verschillende meningen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:14

Ja welterusten allemaal! Ik snap het Geryon en bedankt voor je bericht om de mensen even met beide voeten terug op de wereld te zetten.

Nu graag weer verder on topic.

Ik vind het trouwens wel interessant, je hebt vooroordelen die blijken niet te kloppen maar het blijken wel criminelen. (Niet specifiek over HA) Ofwel 'slechte' mensen kunnen ook goede dingen doen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:16

blondies schreef:
Nou, hier dacht ik een grappige situatie te hebben maar kwam toch van een koude kermis thuis....

Ik had boodschappen gedaan en toen ik wegliep had ik al zo'n gevoel dat ik geschaduwd werd en iemand aan mijn rugzak wilde zitten. Boos omgekeken en er liep wel een man heel snel weg.

Even verderop komt er een buitenlandse (vermoed oost-blok) man op mij af om in gebrekkig engels te zeggen dat ik 5€ was verloren. Echter wist ik zeker dat ik geen 5€ had teruggekregen of in mijn portemonnee had want daarvoor had ik juist gepind in de winkel...
Hij bleef volhouden dat het van mij was, dus ik kijk in mijn portemonnee en zeg dat het echt niet van mij is. Na lang aandringen heb ik dan toch maar de 5€ aangenomen.

Ik bel een vriendin: zie je nou wel! Die vooroordelen over buitenlanders zijn helemaal niet waar! Ik heb net 5€ gekregen! Zo grappig.........

...... Toch niet! De volgende dag kwam ik erachter dat hij in dat korte moment dat ik mijn portemonnee opendeed mijn pinpas had gepakt (hij mijn code had gezien in de winkel) en ik een bedrag van 4 cijfers armer was....

Misschien toch iets te naief geweest haha! Overigens heb ik helemaal niks tegen buitenlanders hoor. Ik vond hem op dat moment zo'n schatje! En ik dacht: al die Geert-Wilders figuren met hun irrationele angsten...

He jakkes, dat is helemaal geen fijn verhaal :n
En dat is ook eigenlijk precies de reden dat ik nooit meer dan 100 euro op mijn gewone rekening heb staan eigenlijk..
Nu zit mijn pinpas ook niet in de buurt van mijn geld(als ik al contant geld bij me heb wat al zeer zeldzaam is), dus had sws die man al niet geloofd als hij me 5 euro wilde geven haha, ik heb nooit contant geld en als ik het heb is het voor iemand bedoeld(als ik iemand moet terugbetalen oid) en dan pin ik dat meteen voor ik erheen ga haha.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:17

Haha leuke berichten hier!
Mijn grootste vooroordeel was op vakantie. Midden in de nacht aangekomen in Marrakech, en toen moest ik nog zoeken waar mijn hostel precies was. In de gigantische drukte lopen met een rugzakje, terwijl je blond bent; tja dat vraagt veel reacties. Na een tijdje kon ik het écht niet meer vinden, en toen een jongen riep: "Miss, Miss are you lost? I can help!" ben ik toch maar even de weg gaan vragen. Ondertussen een drankje gekregen, met zijn broertjes gespeeld en zijn ouders ontmoet. Naja, dat zit wel goed dacht ik. Zijn ouders vonden het ook allemaal prima, en de jongen mocht mij even naar het hostel brengen, op zijn scootertje! Ik weet nog dat ik dacht: "Ik had om zijn paspoort moeten vragen of ID... dadelijk kom ik bij 'ontvoerd' op tv". Zorgen om niks, gratis mini tour door de stad gekregen, keurig afgezet voor de deur van het hostel en hij zorgde er ook nog eens voor dat ik echt binnen in het hostel was voordat hij wegging. Volgende dag natuurlijk een paar drankjes gaan halen bij dit kraampje, super!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:18

Danique_G schreef:
Ze zeiden vroeger ook altijd over Afrikanen dat je niet te dicht in de buurt moest komen :)*
Snap dat je heftige dingen hebt meegemaakt Geryon. Lijkt me echt een KL*te situatie voor je en ik hoop dat alles nu weer een beetje oké is. Ik weet niet wat jij weet maar iemand hier zei ook iets over stiefvader die Hells angel is, wil je zeggen dan dat haar stiefvader ook crimineel is? Denk dat zij dat het beste weet of hij dat is of niet..
Door dingen die mijn broer heeft gedaan zeiden mensen ook over mij de gekste dingen terwijl ik compleet anders ben. Dat is niet leuk.. Behandel iedereen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Sjongejonge ik geef nog eens een tip! Hells angels is meer dan een moterclub. Meer ga ik er niet over uitwijden. Ontopic verder! :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:19

Vooroordelen: Ja die had ik. Over mensen die in de bijstand zaten. Helaas pindakaas, overkomt mij dit nu ook. In afwachting van ziekmelding bij UWV en een bezwaarschriftprocedure WIA, moet ik nu mijn WW van drie maanden is afgelopen, toch eerst aankloppen bij de bijstand. En ook ik woon straks ( in een fijne!!!!) sociale huurwoning. Heb ik dit gewild? Nee. En velen niet, die in de bijstand zitten. Dus ja, ik heb mijn vooroordelen aardig moeten bijstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:35

Love_boyke schreef:
Haha leuke berichten hier!
Mijn grootste vooroordeel was op vakantie. Midden in de nacht aangekomen in Marrakech, en toen moest ik nog zoeken waar mijn hostel precies was. In de gigantische drukte lopen met een rugzakje, terwijl je blond bent; tja dat vraagt veel reacties. Na een tijdje kon ik het écht niet meer vinden, en toen een jongen riep: "Miss, Miss are you lost? I can help!" ben ik toch maar even de weg gaan vragen. Ondertussen een drankje gekregen, met zijn broertjes gespeeld en zijn ouders ontmoet. Naja, dat zit wel goed dacht ik. Zijn ouders vonden het ook allemaal prima, en de jongen mocht mij even naar het hostel brengen, op zijn scootertje! Ik weet nog dat ik dacht: "Ik had om zijn paspoort moeten vragen of ID... dadelijk kom ik bij 'ontvoerd' op tv". Zorgen om niks, gratis mini tour door de stad gekregen, keurig afgezet voor de deur van het hostel en hij zorgde er ook nog eens voor dat ik echt binnen in het hostel was voordat hij wegging. Volgende dag natuurlijk een paar drankjes gaan halen bij dit kraampje, super!

Aaah lachen!

Een vriendinnetje van mij was helemaal geshockeerd dat ik met 3 Egyptische mannen op hengsten de woestijn in ben gegaan, zonder mijn ouders etc.
Bedacht me achteraf ook wel even hoe verkeerd dat af heeft kunnen lopen (mijn ouders bleven op stal, het was Ramadan en ik ging weg voor de zon onder ging en kwam terug toen de zon onder was). Mijn ouders hebben allemaal eten gehad, blikjes fris, mochten voor de ventilator zitten etc.

Ik heb een tussenstop gedaan bij een soort... ja... tent, van doeken, je zat op de grond met allemaal kussens en daar hebben we dadels gegeten en wat fris gedronken, heb de hele woestijn gezien :D

Kreeg uitleg over 'achter die berg is het oorlog, maar 10 meter verderop, daar dus, zijn ze nu druk aan het feesten!'

Hartstikke leuk, ben toen de eigenaar van die stal is verhuisd ook nog naar hem toe gegaan (hij woonde eerst in Sharm el Sheikh, nu in Dahab) en daar heeft hij drie paarden voor ons meegenomen zodat wij een supergave strandrit konden maken.

Die jongen had ook een beetje een 'kamper-uiterlijk' (slippers, driekwart broek, polo, echt zo'n straatschoffie), sprak ook niet zo goed Engels (maar hey, daar hebben wij dan weer vrienden voor die Egyptisch en Engels spreken!). Had die jongen ook helemaal verkeerd ingeschat hoor eerst, maar goh ik heb echt een leuke tijd gehad!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:36

Ik had dat ook met een docent van mij. Hij staat nogal bekent onder de brugklassers als een brombeer en had in de eerste nooit les van hem gehad. Tot dat mijn mentor na anderhalf jaar mijn mentor te zijn geweest zei dat ze een andere baan had gekregen en ik halverwege de tweede HEM als mentor kreeg! Ik heb tranen met tuiten gehuild :o, maar als mentor bleek het een rustige geduldige man te zijn :oo En sinds dien altijd les van hem gehad. En nu in de vijfde, lach ik er een beetje om, dat ik, net zoals de bruggers nu doodsbang voor hem was _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:22

O nu weet ik er ook 1 pony had koliek en lag vaan die snertvoetballers hadden de bal in de sloot zagen me stuntelen en zo waren we met 6 om dr op dr voeten te heizen en rond te lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:28

unihorses schreef:
O nu weet ik er ook 1 pony had koliek en lag vaan die snertvoetballers hadden de bal in de sloot zagen me stuntelen en zo waren we met 6 om dr op dr voeten te heizen en rond te lopen :)

Wat.. ? :')

Aaah Eclair, zo'n leraar had ik ook. Hij gaf Economie en hij was plat Rotterdams, heel groot en breed en had een hele zware stem. Hij werd vrij snel geïrriteerd en zette het liefst iedereen voor paal.

Ik kreeg als 'vernedering' een verjaardagshoed van papier etc. en ik moest trakteren van hem maar in die tijd was mijn oma erg ziek. Mijn klas lag me niet zo lekker en die gingen klagen natuurlijk, dat ik moest trakteren. Ik had stilletjes aan hem verteld wat er was en hij heeft zo hard tegen die klas staan schreeuwen dat ze niet zo moesten zeiken... <3

Hij was gek op herdershonden, zag hem regelmatig als ik met mijn pony ging wandelen. Mega poster in de klas van een hond... Gave man!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:31

Doanique schreef:
unihorses schreef:

Oh, nu weet ik er ook weer één! Mijn pony had koliek, en ik zag jongens waarvan ik dacht dat het snertvoetballers waren, zij hadden de bal in de sloot geschopt. Daardoor zagen ze mij stuntelen en kwamen ze me helpen! Toen waren we met zes man om mijn pony die natuurlijk steeds wou liggen op haar voeten te zetten en ermee rond te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:56

Ah! Kijk dat verklaart een hoop, bedankt voor de vertaling :j

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:02

Ik zat vanavond met mijn oma en oom aan de tafel en we hadden het over mijn kat waarmee in vanmiddag naar de dierenarts was geweest, ik vertelde dat hij dus naast de diarree ook nog koorts bleek te hebben en dat ik er zo van baalde.. Zoals verwacht begon mijn oma weer dat ik hem gewoon weg moest doen en andere kat moest nemen, maar tot mijn grote verbazing zei mijn oom: ''ma dit is net d'r kind, zo werkt dat niet. Die vervang je niet'' nou ik was stomverbaasd. Normaal staat hij met dit soort dingen aan mijn oma's kant.. Dus ja mijn vooroordeel was dat ik dacht dat hij met mijn oma in zou stemmen, maar dat deed hij dus niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:09

Vandaag ging er een (ik gok) zwerver bij de rand van de brug zitten. Ik dacht direct: Die gaat een krantje aanbieden of vragen om geld. In plaats daarvan zij hij heel vriendelijk 'goedemorgen!' :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:11

Gruis schreef:
Doanique schreef:

Oh, nu weet ik er ook weer één! Mijn pony had koliek, en ik zag jongens waarvan ik dacht dat het snertvoetballers waren, zij hadden de bal in de sloot geschopt. Daardoor zagen ze mij stuntelen en kwamen ze me helpen! Toen waren we met zes man om mijn pony die natuurlijk steeds wou liggen op haar voeten te zetten en ermee rond te lopen.

precies dat. mijn vooroordeel dat op het niet mogelijk is om normaal te typen op je mobiel is weer bevestigt :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:48

Wat een super schattig verhaal ts <3 hier kan ik echt blij van worden. :)

Ik had over mijn ex een onwijze vooroordeel.
Dikke auto, kale kop, hoop tattoo's met 20 vrouwen om zich heen.
Dacht gelijk waauw <3, maar nee angelique dat dealt gaat vreemd, niet te vertrouwen je kent het allemaal wel.
Later anderhalf jaar relatie gehad, bleek alleen een grote mond te hebben buiten, hartstikke onzeker en al 6 jaar vrijgezel, en een inimini hartje :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 03:26

Ik heb wel een omgekeerde, client die wel eens is ontsnapt en waarvoor mensen die hem tegenkomen de politie bellen omdat hij er eng uitziet. En dat is ie ook, vooroordeel maar wel kloppend.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een hele stoere vent tegenkwam die eigenlijk superlief bleek te zijn, hahah. Kennis van mij is ook nogal uit de kluiten gewassen groot en erg stoer met een zware bromstem ook. Maar ook papa van een heel lief klein zoontje waarbij hij ook achter de kinderwagen loopt, heel schattig.

Ik heb ook vaak gehad dat motoren stopten voor het paard, erg lief!

Heb ook een kennis die nogal donker is, mensen vinden hem vaak eng. Totdat je hem leert kennen, hij is heel lief en altijd de eerste die iedereen wil helpen. Ik had over hem vroeger ook vooroordelen maar nu ik hem beter ken zie ik pas hoe dom dat is. :j

Een die hier ook mooi past, er komt net een client van mij uit bed (ben aan het werk in de psychiatrie) en die is ook errug groot en donker. Maar ook heel gezellig en vriendelijk zo blijkt. :D

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:19

Sinds onze scooter een paar weken terug vanaf ons eigen terrein is gestolen ben ik alerter op vreemde mensen in de straat....
Nu zag ik vorige week een al wat oudere vreemde vent die vanaf de overkant van de straat naar onze recent gekochte tweede hands auto stond te staren.
Begin deze week was hij er weer en stond bijna op onze oprit naar de auto te turen....Net toen ik naar buiten ging om te vragen waarom hij blijkbaar zo'n belangstelling voor onze auto had stapte hij op zijn fiets en reed weg. Je moet er toch niet aan denken dat na je scooter ook je auto word gejat...
Maar zonet was hij aan de deur! Met een reserve kentekenplaat...Hij was de vorige eigenaar van onze auto en dacht dat wij misschien wel graag die kentekenplaat wilden voor een eventuele aanhanger.
Superlief en attent! Meneer bij deze nogmaals hartelijk dank!!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:23

maai_ke schreef:
Heb ook een kennis die nogal donker is, mensen vinden hem vaak eng. Totdat je hem leert kennen, hij is heel lief en altijd de eerste die iedereen wil helpen. Ik had over hem vroeger ook vooroordelen maar nu ik hem beter ken zie ik pas hoe dom dat is. :j

Een die hier ook mooi past, er komt net een client van mij uit bed (ben aan het werk in de psychiatrie) en die is ook errug groot en donker. Maar ook heel gezellig en vriendelijk zo blijkt. :D

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat men tegenwoordig nog vooroordelen heeft over 'donkere' mensen :o Als je een donker persoon ziet, denk je dan direct 'oei, daar moet ik uit de buurt blijven'?
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 24-10-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:31

Iemand van stal, had toen snel een oordeel klaar en was recht voor zijn raap.
Eigenlijk beetje bang van geworden, maar nu mijn beste vriendin en voelt aan alsof we zussen zijn, doen alles samen, delen alles samen, vertellen elkaar alles en noem maar op! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:01

xSwanHeart schreef:
maai_ke schreef:

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat men tegenwoordig nog vooroordelen heeft over 'donkere' mensen :o Als je een donker persoon ziet, denk je dan direct 'oei, daar moet ik uit de buurt blijven'?

Ik heb dat niet omdat ze donker zijn. Maar als er hier iets gebeurd dan zijn het vaak toch mensen met andere huidskleur.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:04

Ik vind dat ook ronduit bizar, die reactie heb ik zelf totaal niet. En alsof blanken zo lief zijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:07

phormicola schreef:
Ik vind dat ook ronduit bizar, die reactie heb ik zelf totaal niet. En alsof blanken zo lief zijn :Y)

Zitten ook rotte appels tussen. En dat zijn vask bepaald type figuren. En ook die ga ik uit de weg.

Tenzij ik honden bij mij heb. Dan boeit het mij niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:10

love_western schreef:
En dat zijn vask bepaald type figuren. En ook die ga ik uit de weg....

neeee jij hebt geen vooroordelen? :') >;)

_O- _O- _O-