Goof schreef:Myfairytale schreef:Mijn vriend (jaja is geen vrouw) is al jarenlang kaal en heeft nog nooit een opmerking gehad over dat hij misschien ziek zou zijn.
Zou dat wellicht komen omdat kale mannen een alledaags iets zijn in deze maatschappij en kale vrouwen niet![]()
Wat een vergelijking zeg.
Ik begrijp precies wat Myfairytale bedoelt en ik vind dat ze daarin gelijk heeft...
Hoe je verder met je uiterlijk omgaat bepaalt veel meer wat mensen denken als ze je zien.
Ik heb dus lang en dik haar, het is donkerbruin en ik heb in de winter een erg bleek huidje, daarbij uiteraard donkere wenkbrauwen, maar lichtblauwe ogen... Geen make up op zorgt ervoor dat mensen denken dat ik ziek ben. Nu ik wimperextensions op heb, is dat een stuk minder (en daar kan ik geen oogschaduw bij dragen ivm irritatie van mijn huid). Maar ik moet straks ook weer een poosje zonder extensions, dat betekent dat ik weer wat meer moet opletten hoe ik voor de dag kom.
Toen ik nog op school zat, zag ik ook regelmatig een meisje lopen met een kaal hoofd. Soms was ze helemaal gladgeschoren kaal, en andere keren had ze wat laten staan. Echter was het bij haar duidelijk dat ze een haaruitvalziekte had. Want als haar haar een paar mm lang was, zag je dat er groepen haar op haar hoofd zaten en andere stukken gewoon kaal waren.
Meisje zag er verder gewoon kerngezond uit, vrolijk, deed veel aan haar uiterlijke vertoning. En ze had het geluk dat ze het korte koppie kon hebben.