Kaal gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:55

Goof schreef:
Myfairytale schreef:
Mijn vriend (jaja is geen vrouw) is al jarenlang kaal en heeft nog nooit een opmerking gehad over dat hij misschien ziek zou zijn.

Zou dat wellicht komen omdat kale mannen een alledaags iets zijn in deze maatschappij en kale vrouwen niet :+
Wat een vergelijking zeg.

Ik begrijp precies wat Myfairytale bedoelt en ik vind dat ze daarin gelijk heeft...
Hoe je verder met je uiterlijk omgaat bepaalt veel meer wat mensen denken als ze je zien.

Ik heb dus lang en dik haar, het is donkerbruin en ik heb in de winter een erg bleek huidje, daarbij uiteraard donkere wenkbrauwen, maar lichtblauwe ogen... Geen make up op zorgt ervoor dat mensen denken dat ik ziek ben. Nu ik wimperextensions op heb, is dat een stuk minder (en daar kan ik geen oogschaduw bij dragen ivm irritatie van mijn huid). Maar ik moet straks ook weer een poosje zonder extensions, dat betekent dat ik weer wat meer moet opletten hoe ik voor de dag kom.

Toen ik nog op school zat, zag ik ook regelmatig een meisje lopen met een kaal hoofd. Soms was ze helemaal gladgeschoren kaal, en andere keren had ze wat laten staan. Echter was het bij haar duidelijk dat ze een haaruitvalziekte had. Want als haar haar een paar mm lang was, zag je dat er groepen haar op haar hoofd zaten en andere stukken gewoon kaal waren.
Meisje zag er verder gewoon kerngezond uit, vrolijk, deed veel aan haar uiterlijke vertoning. En ze had het geluk dat ze het korte koppie kon hebben.

EmmyJoycee

Re: Kaal gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 13:57

Vriendin gaat het doen, hopelijk komt dat goed :')

MelissavdZee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:01

Ik ben heel erg benieuwd Emmy! Ik denk dat het heel leuk gaat staan :)

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:06

Ben benieuwd!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:09

EmmyJoycee schreef:
Doet ze een kappersopleiding?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:17

Ik vind het gaaf dat je erover na denkt!
Zelf ook aan gedacht, juist omdat ik het zo vaak geverfd heb door de jaren heen, maar ik heb een bol hoofd en dat komt gewoon niet goed. :+
Jij daarentegen hebt een mooi gevormd, sprekend hoofd, dus ik denk als je idd je wenkbrauwen iets minder heftig hebt, dat het heel goed staat!

Je gaat nu niet misschien niet meer kaal, enkel sidecut.

Maar denk eraan als je het wel wilt: Het is jouw hoofd, jouw haar. en haar groeit terug, zeker als het kort is, groeit het retehard.
Laat je niet kleinmaken door wat andere zeggen, je moet je eigen hart naleven!
Haar is maar haar, je kan ook juist een statement maken. Vrouwen met kort/kaal haar/hoofd hebben juist iets heel vrouwelijks vind ik, zeker gecombineerd met mooie makeup.

Doe waar jij je prettig bij voelt.

*houd jeukende handen onder kont zodat ze zelf niet haar afknipt. :+*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:29

Ilsemarie ik vind jou kapsel echt geweldig!!

Ik heb al bijna 10 jaar m'n haar kort. Het is nu zo:

Afbeelding

Maar ik wil eigenlijk als de verf iets meer is uitgegroeid ook extreem kort. Ik zou trouwens niet zomaar een vriendin aan je haar laten klooien maar zoiets bij de kapper laten doen. Zou zonde zijn als je straks bent teleurgesteld omdat je vriendin niet weet waar een scheiding te trekken om je gezicht beter te laten uitkomen enz.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:31

Ik ben ook bíjna kaal geweest, heb het uiteindelijk niet gedaan en wel spijt van. Gewoon om het een keer te ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:39

Iemand op school heeft ook alleen de zijkant gemillimeterd. Dat staat het zó goed, ze heeft er echt prachtige krullen bij en ze is ook precies zo'n type. :D Dus ik ben heel benieuwd naar je foto! Helemaal kaal zoals je eerst wilde doen leek me inderdaad niet zo slim. :P

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:02

Goh, van dit topic krijg je toch wel de kriebels om weer eens een ander kapsel te nemen!
Ben heel benieuwd hoe het bij de Ts gaat staan!

(nou moet ik me zelf wel aan m'n woord blijven houden; ik laat m'n haar weer echt lang groeien!) haha

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:27

Lusitana schreef:
EmmyJoycee schreef:
Doet ze een kappersopleiding?

nee haha, m'n neef heeft het gedaan samen met mn beste vriendin. Foto komt er aan :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:32

Bedankt voor de leuke reacties ;) Die hoor ik niet veel. En leuk dat hier nog meer mensen zijn met een kort koppie! :D

Ik ben benieuwd emmyjoycee, kort haar is wel iets waar je voor naar een goede kapper moet. Niet alle kappers kunnen goed kort knippen want kort haar op een vrouwenhoofd is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan op een mannenhoofd. En dat ziet er echt raar uit, kan ik je uit ervaring vertellen ;) Dus een goede kapper is een must.

En misschien kan je je haar in meerdere vlechtjes doen en dan doneren? Als je toch kort haar en nu nu vrij lang haar hebt... ik geloofd dat ze vlechten van 25 cm nodig hebben. zou leuk zijn als je zo ook nog kan steunen!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:33

Afbeelding

tadaaaaa, dit is het geworden :)

gewoon lekker thuis, zat mooi op het aanrecht en vriendin heeft eerst geknipt en toen heeft mn neef de rest eraf gehaald :D

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:35

*meelezer kruipt onder haar steen vandaan*

Super leuk!!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:36

Ilsemarie schreef:
Bedankt voor de leuke reacties ;) Die hoor ik niet veel. En leuk dat hier nog meer mensen zijn met een kort koppie! :D

Ik ben benieuwd emmyjoycee, kort haar is wel iets waar je voor naar een goede kapper moet. Niet alle kappers kunnen goed kort knippen want kort haar op een vrouwenhoofd is iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan op een mannenhoofd. En dat ziet er echt raar uit, kan ik je uit ervaring vertellen ;) Dus een goede kapper is een must.

En misschien kan je je haar in meerdere vlechtjes doen en dan doneren? Als je toch kort haar en nu nu vrij lang haar hebt... ik geloofd dat ze vlechten van 25 cm nodig hebben. zou leuk zijn als je zo ook nog kan steunen!

Helaas kan ik m'n haar niet doneren omdat ik het tig keer heb geverfd.. Anders had ik met m'n lange haar naar kaal geschoren gegaan :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:36

Leuk!!
En ik denk dat helemaal ook goed bij je zal staan , als ik dit zo zie :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:37

EmmyJoycee schreef:
Ilsemarie schreef:

Helaas kan ik m'n haar niet doneren omdat ik het tig keer heb geverfd.. Anders had ik met m'n lange haar naar kaal geschoren gegaan :)

volgens www.haarstichting.nl kan het daar wel?!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:38

Wauw staat echt heel leuk! :D *twijfels worden nog groter*

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:47

Smee__ schreef:
Wauw staat echt heel leuk! :D *twijfels worden nog groter*

Heel herkenbaar. :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:48

Gaaf! Ben je er blij mee?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:49

Gewoon doen, ik kon wel janken toen ze de hele pluk er afknipte :') Maar ik had zo iets oke, nu heb ik spijt. En toen het helemaal af had, en ik er aan gewend was vond ik het super leuk. Ik kan m'n haar er ook overheen gooien dus kan het altijd nog verbergen. En als je het niet mooi vind, het groeit weer dus je haar komt wel weer terug :) Mijn twijfels worden nog groter want ik wil het nu nog grager allemaal....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:50

Ik werk in het onderwijs en heb in de afgelopen jaren vaak zat de 'opscheertjes' voorbij zien komen. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk in alle gevallen doodzonde vind (maar misschien ligt dat wel aan mijn leeftijd :P).

TS, ik geloof zelfs dat ik het bij jou nog leuker zou vinden om alles kort te doen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:50

_Nelleke_ schreef:
Gaaf! Ben je er blij mee?

Ja, ik vind het super leuk :D Vind het wel bij me passen ( of is dat raar om over jezelf te zeggen? :') )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:51

Heb ik ook altijd als het weer schouderlang is en ik laat het weer echt kort knippen. Dan zit ik in die kappersstoel en dan denk ik * slik * :|

Maar als het er dan af is ben ik altijd super blij! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:52

Bij je oor zou ik het even netter bij laten werken, plukt daar een beetje over je oor heen :)