Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:45

Suusje92 schreef:
Heel leuk lief en aardig, dat er nu een zwarte wolk over mij word getrokken. Wij zijn nu gewoon vrienden, het "Friends with benefits" is over. Ik had een friend with benefit al lang voor dat ik met mijn vriend had. We hebben er beide ook een stop achter gezet, op het moment dat ik mijn vriend leuk begon te vinden en hier begon mee te daten. We hebben daarna ook afgesproken dat we het ook niet meer gaan doen. We zijn nu gewoon vrienden, met tja die samen een verleden hebben gehad. Maar dat verleden laten we achter ons. Mijn vriend weet ook niet dat ik een friend with benefit met hem was, mijn vriend doet niet jaloers tegen over andere jongens. Als ik zeg ik ben naar die en die en het is een jongen, zegt hij ok! Veel plezier. Het is niet dat hij jaloers is, echt niet. Het is meer dat hij controle wil.

Dus voor de mensen die allemaal een aanname hebben getrokken dat ik vreemd ga en dat ik nu een friend with benefit heb? NEE! Ik ben niet iemand die vreemd gaat, als ik iemand tegenkomen, waar ik echt gevoelens voor ga krijgen, zal ik dit ook eerlijk vertellen aan me vriend. Mijn friend with benefit is nu een goede vriend, me beste vriend om heel eerlijk te zijn. Meerdere mensen hebben wel eens een friend with benefit gehad en zijn daarna gewoon vrienden gebleven terwijl ze een relatie hadden. Daarom heet het een Friend with benefits, je slaapt met elkaar, maar hebt er geen gevoelens omheen. Hier heb je ok het voordeel van dat je het samen slapen zo achterwege kan laten en mee kan stoppen.

Mensen zullen waarschijnlijk nu wel denken gadverdamme, wat vies en dat je dat niet doet in een relatie. Je mag je mening uiten prima, maar alsjeblieft hou op met invullen. Ik heb nu de situatie uitgelegd, mocht je nog steeds aan me twijfelen? Prima, doe je ding. Maar verwacht niet dat ik er tijd aan geven.

In het andere topic spreek je wel over je friend with benefits in de tegenwoordige tijd, dus daarom lijkt het of je daar nog steeds mee bezig bent en zo komt je post daar ook echt heel erg over.
Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten. Ik heb je verder ook niet veroordeeld. Wel vind ik dat je ten alle tijden eerlijk moet zijn, naar zowel jezelf als je partner.
Hoe dan ook, sterkte :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:48

bliver schreef:
Ok stel TS is niet vreemd gegaan, dan nog vraag ik me af of de vriend op de hoogte is van haar FBW verleden en of ze buiten de benefits ook gewoon met die FBW omgaat. Tuurlijk dat gecontroleer is niet normaal maar het komt 99% van de keren uit onzekerheid en dat is wel degelijk de schuld van TS, bewust of onbewust.

:? Kom op zeg!
Deze manier van controleren is op het ziekelijke af. Als die vriend zo onzeker en jaloers is heeft ie hulp nodig, dat is niet TS haar schuld.
Zelfs al zou TS zich niet 100% geven. Nou en? Dan moet ze haar leven maar stopzetten omdat mijnheer niet helemaal richtig tikt?
Foto's sturen van haar tijdens het werk om te bewijzen dat ze werkt?

Ik zou hier heel gemeen van worden. :o Maar ik zou ook al lang en breed maken dat ik weg was. Salut en de kost, koop een hond als je constant toezicht en gezelschap wil.

@ts: run, run like the wind my dear!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:49

Bokt op zijn kortst.

Ik zou nog eenmaal een conversatie aan gaan en hem ervan doordringen dat je anders jezelf genoodzaakt ziet de relatie te beëindigen. Niets zo beklemmend als controle in een relatie, bah.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:51

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Suusje92 schreef:
lady62 schreef:
Zoals ik al eerder heb gezegd zit je niet lekker in een relatie en ben je ook nog angstig stop er dan mee.
En eerlijkheid duurt het langst.

Het is gewoon heel moeilijk om een mening of advies te geven als je verhalen van een kant hoort dus moeten ik uitgaan van wat ik hier op pik.
Dat houd dus ook in dat ik wel eens 1 kant op denk omdat ik iets aanneem over dingen die je zelf post.
Of dat dan zo is daar kun je gewoon een reactie op geven en in dit geval is het NEE dus.

Maar in ieder geval zoals je relatie nu gaat gaat het hem niet worden dus misschien een serieus gesprek en vooral een duidelijk gesprek?

Ik heb al meerdere keren met hem rond de tafel gezeten, gesproken over vorige relaties wat daar is gebeurd en of hij daardoor zo gecontroleerd is geworden. Is niks gebeurd zegt hij dan, ondanks dat ik het nog zo vaak vraag blijft hij trots nee zeggen. Heb hem dingen voorgelegd waar hij eventueel mee kon werken en waardoor het misschien makkelijker werd. Ik complimenteer hem dan ook, als hijn een dag lang niet heeft geappt. Dann zeg ik gerust tegen hem van hej schat, zie je nou wel dat je het kan een dagje even niet naar me appen en druk maken over waar ik ben en met wie?

Ten eerste is dit jullie relatie, jij geeft aan weinig tijd en aandacht te hebben.
Misschien dat zijn vorige relaties wel meer tijd en aandacht voor hem hadden zodat dit gedrag helemaal niet naar voren kwam.
Verder is het erg lastig als jij vast blijft houden aan "Ik moet dit en ik moet dat" en geen water bij de wijn wilt doen.

Op jezelf zijn en jezelf kunnen vermaken is mooi, maar sommig mensen hebben iets meer nodig.
En complimenteren met een dag niet appen? Ai, dat is hetzelfde als iemand belonen voor het jou negeren. Dankje schat dat je een dag niet aan mij hebt gedacht en niets hebt willen delen. In andere woorden, schat ik heb geen behoefte aan jou en ik vind het fijn dat jij ook geen behoefte aan mij hebt gehad :+

Iruss94

Mmm ik weet niet meer want ik hier van moet geloven... eerst zeg je dat je trouw bent, dan zeg je dat je een FWB heb tijdens je relatie en hier zeg je weer dat het nooit tijdens je relatie was... :?

ik zeg rennen!! niet alleen jij maar ook hij.

het is gewoon een verknipte relatie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:53

bliver schreef:
Ok stel TS is niet vreemd gegaan, dan nog vraag ik me af of de vriend op de hoogte is van haar FBW verleden en of ze buiten de benefits ook gewoon met die FBW omgaat. Tuurlijk dat gecontroleer is niet normaal maar het komt 99% van de keren uit onzekerheid en dat is wel degelijk de schuld van TS, bewust of onbewust.

Wat een onzin. Waarom moet de vriend op de hoogte zijn van alles in haar verleden? En al zou hij op de hoogte zijn, wat heeft hij daar aan?
Onzekerheid is een probleem van jezelf. En al ben je onzeker, dan nog doe je niet wat deze jongen doet, dat controleren is obsessief gedrag en ik denk dat dit ook niet over gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:54

In het aangehaalde bericht staat dat ze er een gehad heeft en dat beiden (zowel zij als de FWB ) nu een relatie hebben en dat ze elkaar het geluk met hun geliefde (de nieuwe relatie dus) gunnen. Beetje fatsoenlijk lezen wat er staat had TS een hoop uitleg kunnen besparen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:56

Ik zou echt weg rennen hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.

Kirrr

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:00

Dit wordt echt alleen maar erger.
Ben ooit ook in soort gelijke situatie terecht gekomen.

Lopen, nu!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:01

Mochten mensen zich afvragen van huh maar je hebt geen tijd om met hem te appen en wel om dit allemaal te typen? Ik ben deze ochtend vrij, dus dit is mijn momentje voor mezelf, op dit moment app ik dan ook nog steeds kneiter veel met mijn vriend. Zelfde als gisteravond, was ik ook vrij en moment voor mezelf."

Even gekopieerd.
Heeft jouw vriend geen werk of opleiding waar hij mee bezig is? Wat doet hij overdag? Wat doet hij s'avonds?
Anders heb je toch geen tijd om zoals je zegt kneiter veel te appen?
Als hij helemaal niets te doen heeft, heeft hij tijd zat om achter jouw kont aan te lopen appen.
En als jij het dan druk hebt, gaat dat zeker leiden tot irritatie. (zou ik ook hebben).

Pinda_Dipje

bliver: Wat een onzin, echt! Ik ben al jaren getrouwd en heb jaren een FWB gehad (en wel gekkere dingen dan dat). Mijn man is overal van op de hoogte, maar zelfs nu de desbetreffende man nog regelmatig bij ons vriendschappelijk over de vloer komt en ik een andere enkeling nog regelmatig spreek, hoor ik daar echt helemaal niets over.
Toen ik laatst een keer zei dat een ex-vriendje graag eens een drankje kwam doen om bij te kletsen vond mijn man dat prima 'Tuurlijk doe je ding, aardige man volgens mij' en zo hoort het ook. Hij weet dat ik het prima vind als hij erbij komt zitten, en ik weet ook dat hij het prima vind als ik alleen met de desbetreffende man op pad ga. Vertrouwen noemen ze dat.

De vriend van TS vertoont obsessief gedrag, en zijn onzekerheid is het probleem in deze hele kwestie.

kiki1976

Als ik zelf weer in zo'n relatie terecht komt, weet ik wel dat ik daar heel snel een punt achter zou zetten.

M'n ex was ook zo'n figuur, en het werd alleen maar erger en erger.
Op een end was hij zelf jaloers op het paard dat ik toen reed. Pffff paard werd fel naar hem door zin gedrag als hij weer eens aan kwam waaien.....

En ja het heeft wel even geduurd voordat de boodschap eindelijk aankwam. Zelfs toen ik al een jaar met m'n huidige partner samenwoonde (ruim 165 km verderop) stond hij voor de deur 8)7

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:02

Bokt blijft een voortdurende bron van amusement.!
Binnen één week twee topics van volstrekt tegenovergestelde inhoud, maar van twee "jong volwassen" meiden, allebei nog zo groen dat ze op hun manier het mannetje in hun leven pogen te dresseren.

In het éne topic iemand die voortdurend van haar vriendje wil horen hoe geweldig ze wel niet is en bij voortduring bevestiging zoekt dat hij van haar houdt. De arme moet tenminste één keer per dag verliefd kijken, haar 'kaarsjes, wijntje, filmpje'- leventje in stand houden.. en in dit topic zijn de rollen omgedraaid - de TS wil het liefst met rust gelaten worden, vind een weekend-lover eigenlijk wel genoeg en zal vriendlief wel eens even constructief afleren om te veel vragen te stellen, zich met haar te bemoeien als het niet uitkomt en besteedt haar tijd aan een dagje afwachten of hij het volhoudt geen appje te sturen.
En beiden wenden zich vervolgens tot het bokt-tribunaal om zich met raad en daad te laten bijstaan !
Bring in the clowns !!!

Kostelijk!! Zoek de overeenkomsten!! *)

De kersen op de taart zijn natuurlijk de bokt-reageerders.. van welgemeende waarschuwingen voor serial killers en control freaks ( met dank aan Dr Phil) tot meevoelende mamma's die uit eigen levenservaring putten en die arme knullen begrijpen, de schaapjes willen leren netjes op te zitten en pootjes te geven, tot de amateur-speurders die een verdacht geurtje nasnuffelen en de TS'en confronteren.

Ik zweer het je: puur vermaak! Onze dag is weer goed! _O-

*) wat dacht je van écht 's volwassen te worden?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:02

bliver schreef:

Whahahaha, yeah right!

Ik denk dat bijna niemand in zijn gezonde verstand verteld aan zijn vriend/vriendin die nog niet zo lang samen zijn. wie in zijn omgeveing FWB zijn geweest. Daarmee creeër je namelijk alleen maar onzekerheid bij de ander die nergens voor nodig is. FWB is zonder gevoelens, dus als er een relatie om de hoek komt kijken, gaat het benefits gedeelte uit beeld. Waarom dan toch je partner dat vertellen? Dat heeft dan toch geen enkele nut, alleen negatieve dingen komen daaruit.

TS, als ik eerlijk ben was ik niet eens meer een gesprek aangegaan. Dit gedrag is zo ver dat hij het zelf niet in de hand heeft. Als hij probeert dit gedrag te minderen, zal dat waarschijnlijk wel iets lukken, maar nooit helemaal, en ik bang ook nooit tot op een punt dat jij er fatsoenlijk mee kan leven.

Ik vind het knap van je dat je hem op het moment nog voordeel van de twijfel wil geven door eerst nog een gesprek aan te gaan.
Laatst bijgewerkt door PowerReiner op 10-10-14 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:04

haha Jannepauli! Als je het zo leest, idd.
Hoe kan de wereld om mijn persoontje draaien. :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:14

Ik heb niet het gehele toppic doorgelezen maar kan het zijn dat je vriend onzeker is? Ik heb dat ook gehad in het begin van onze relatie. Wij hebben er goed over kunnen praten en nu is het helemaal goed. Ik moet zeggen dat het controlerende eraf ging toen we samen woonden terwijl we daarvoor tegenover elkaar woonden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:21

Ik vraag me eigenlijk af hoe je vriend zou reageren als jij hem eens zo op de huid zou controleren.
Misschien moet hij dat beklemmende gevoel zelf eens ondervinden om te weten hoe vervelend dat is?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-10-14 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:22

Cayenne schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je vriend zou reageren als jij hem eens zo op de huid zou controleren.

Ik zou dat vrees ik gewoon beginnen doen als ik TS was. :o (da bedoel ik met gemeen worden. :o )

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:35

Meid, als ik jou was zou ik gewoon lekker met een schone lei beginnen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:43

Als ik je verhaal lees heb je al heel lang twijfels. Ik lees in je eerdere berichten van september dat je binnenkort de sleutel krijgt van jullie huis en gaat samenwonen. Waarom heb je die stap dan genomen, als je al zo lang twijfelt en er gek van wordt?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 10:50

Even tot de punt, het friend wit benefiet issue heb ik nu besproken en uitgelegd. Snap je het niet of wil je het niet begrijpen? Prima, zal mij een rotzorg wezen. Je kan urenlang hierover Door blijven gaan en invullen, maar van dat invullen word niemand beter. Van dat invullen maak je een slecht beeld van iemand. Ik ga het niet weer uitleggen of er nu nog verder na dit bericht over door.

Wil.je me een vreemder noemen of een werd, plas doe je ding! Zelf weet ik gelukkig beter. Het bewijst maar weer Hoe zwart wit sommige denken.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:56

Haha Jannepauli! Ik heb het andere topic gemist, maar misschien een idee om vriendjes te wisselen tussen die ts en deze? :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:00

Maflinger_S schreef:
Rennen, en hem vooral niet laten weten waar je bent.

Als je na een half jaar gek van hem wordt in plaats van gek op hem bent is het tijd om het pand te verlaten, alleen.

Rennen en niet omkijken

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:30

Jij bent niet gelukkig met zijn gedrag en hij niet met het jouwe, de oplossing is dan toch simpel? Moet je daar advies bij vragen??