Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bakkabouter schreef:Ik denk dat Shadow echt een punt heeft.
testes76 schreef:Men gaat wrs vanuit ze alles al weten, terwijl een dergelijke opmerking ook gewoon kan betekenen: Ik wil niet meer weten dat ik nu al weet, dus houd verder je mond er maar over.nu hoor ik al af en toe " mam nu weet ik t wel hoor"
testes76 schreef:ongesteldheid is natuurlijk veel meer dan dat je alleen weet hoe je maandverband moet gebruiken! je wordt vruchtbaar, je lijf verandert en de hormonen slaan op hol! moeilijke periode soms voor jonge meisjes. mijn moeder was ook altijd heel open en heb dat als fijn ervaren ( op dat moment niet altijd natuurlijk, ook soms gênant als je puber bent), maar wist toen dat ik met al mijn vragen en onzekerheden bij mijn moeder terecht kon. hopelijk breng ik dat over op mijn kinderen. succes aan alle moeders van jonge meiden op bokt hihihi! leuk onderwerp trouwens
Lusitana schreef:Het is trouwens apart dat er in sommige gezinnen veel meer aandacht gaat naar meiden dan aan aan jongens die plots te maken gaan krijgen met veel en onvrijwillige erecties en ook vruchtbaar worden....
ongesteld worden, hoe kinderen gemaakt worden; ik wou het niet weten en rende elke keer gillend weg
die ongelukjes zorgden er wel voor dat ik het wel moest zeggen.testes76 schreef:Ja hihi! Ik zat ook aan een feestje te denken voor mijn dochter (als t zover is). Nou zit ze vast niet op te wachten vrees ik
Sammie schreef:safina schreef:Je dochter is nu 9, dus de kans dat het eerdaags een keer gebeurt is reëel.
Kans is zeker aanwezig, maar dat het eerdaags reeel gaat gebeuren niet.. Tenzij je circa 3 jaar eerdaags vindt
.

mala26 schreef:testes76 schreef:Ja hihi! Ik zat ook aan een feestje te denken voor mijn dochter (als t zover is). Nou zit ze vast niet op te wachten vrees ik
Mag ik protest aan tekenen namens je dochter?
Ik vond het al verschikkelijk dat mijn moeder gebak kocht en mijn zusje maar vragen mama waarom hebben we taart. Oh en ze belde ook mijn oma en vertelde het tegen de buurvrouw, en bedankt![]()
Dus een feestje, neeee.....
Mijn vader heeft me mee uit eten genomen, was even zeer ongemakkelijk om te toasten op mijn vrouwelijkheid maar vond het wel een heel lief gebaar. Kan me voorstellen dat je als ouder ook niet altijd helemaal weet hoe je een houding aan moet nemen tov dat soort dingen. Sammie schreef:Het is deels erfelijk en het heeft idd ook deels te maken met je voeding. DWZ krijg je lichaam alles wat het nodig heeft dan zet het eerder in. Daarom is in de afgelopen decennia de gemiddelde ‘eerste’ leeftijd ook verlaagd. Ontbreekt het aan voedsel of de juiste bouwstoffen zal het ook later komen. Niet voor niks dat anorexia patiënten het bij ernstige ondervoeding niet meer worden. En te dik schijnt trouwens ook niet goed te zijn.. Als je zelf 11 of 12 was is de kans dus groot dat je dochters het ook op die leeftijd hebben. Of iig rond die leeftijd.
Sammie schreef:Wat voor risico loop je in hemelsnaam als je te laat bent? Ik heb nog nooit gehoord van een meisje die opgenomen moest worden in een psychiatrische instelling omdat ze opeens bloed in d’r onderbroek vond. Op de overige opmerking heb ik al antwoord gegeven.. Sterker nog volgens mij gaat juist het hele topic erover. Bovendien kun je je afvragen wat is te laat. Iemand die het verhaaltje op d’r 12de hoort en past ongesteld wordt als ze 15 is ben je niet eens te laat (met 13,5 menstrueert de helft of iets minders van de meisjes dus niet.. ). Nogmaals, en ik blijf het echt niet herhalen.. Kijk naar je kind en oordeel zelf of dan pas. Niet elk kind wil het weten als ze 9 zijn. Duw het dan ook niet bewust door hun strot heen.