hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:58

Heel veel succes meis! Sluit me aan bij bovenstaande :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:06

Oh en huilen is niet erg; dat hou je toch niet tegen. Vandaar dat je zou kunnen opschrijven wat je wilt zeggen.

Iets van "Ik weet dat jij het niet nodig vindt om af en toe iets liefs tegen me te zeggen, maar ik vind/heb dat wel nodig en heb gemerkt dat ik niet op deze manier verder kan. Als je me hierin niet tegemoet wilt komen heb ik dan ook geen andere keuze dan het uit te maken."

Wees voorbereid op gespartel en halve beloftes en hou voet bij stuk. Je kunt hem ook dit artikel laten lezen (als hij Engels kan):

https://www.extension.purdue.edu/extmedia/CFS/CFS-744-W.pdf

Het is namelijk geen kwestie van onzekerheid dat je bevestiging en tekens van liefde wilt in een relatie, er is wetenschappelijk onderzocht dat een succesvolle relatie een ratio van 5 complimentjes staat tot 1 kritiekpunt heeft. Als deze relatie strandt door dit probleem dan zal hij daar met een ander ook tegenaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:13

Opschrijven wat je wilt zeggen kan je heel goed helpen. Zodat je idd voet bij stuk kunt houden.
Het zal poedersuiker zijn, heel pijnlijk zijn maar soms is op je strepen staan niet makkelijk, maar op langere termijn wel heel goed voor jezelf. Maar je hebt de eerste stap al gezet en dat is meteen actie ondernemen om te gaan praten, knap hoor!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:40

Zet hem op! ik duim voor je!
Blijf sterk!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:34

Ik hoop dat het iets (positiefs) heeft opgeleverd.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:44

Poeh. Het lijkt wel of ik mijn verhaal lees. Ik kan je dus ook geen Advies geven maar blijf dit topic even meelezen want wie weet kan ik er nog wat van opsteken.
Succes iig met je gesprek vanavond!
Laatst bijgewerkt door kraakte op 08-10-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:45

Het is vanavond al.... laat je weten hoe het is gegaan TS?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:47

Ja ik zie het. Heb t al ff aangepast. Oeps

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:54

Hoop dat jullie gesprek goed is verlopen...

Succes ts :-)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:20

Hoe is het gegaan, ts?

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:48

Herkenbare situatie, vandaar dat ik ook heel benieuwd ben naar hoe gisteravond is verlopen

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:59

Ts was 3u snachts nog online op bokt :(:)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:27

Oké Euh..
nou ik kwam daar. Om het begin een nogal geforceerd gesprek. Ik kon maar niet tot hem doordringen. Ik gaf aan dat hij als voor me was maar dat ik op deze manier niet met hem verder kon gaan. Hij begon met verwijten dat ik die keuze al maanden eerder gemaakt had en dat wat ik deed niet eerlijk was. Dus ik nogmaals zeggen dat ik hem alle geluk en liefde van de wereld toewens maar niet meer met mij.
Vervolgens nog meer negatief gedoe en toe stapte ik op. Mn jas gepakt en weg gelopen. Helemaal van plan om te gaan. Maar toen vroeg hij zo van ja wat ga je doen waar ga je heen en waarom ga je weg? Ik zei van ja op deze manier kunnen we niet praten. Ik kom hier niet om verwijten te horen, we gaan het nu op een goede manier afsluiten of we gaan duidelijk maken aan elkaar wat er in het vervolg beter moet en we blijven toch samen. Ik ga alleen geen ruzie met je maken en aangezien jij mij niks meer te zeggen hebt , ga ik nu naar huis.
Toen zei hij dat hij misschien toch wel wat te zeggen haf. Dus ik ging weer zitten. En toen kreeg hij het wel een beetje moeilijk. Hij zei dat hij niet wist of hij nog wel verder kom met me omdat hij mij zoveel pijn gedaan had, dat besefte hij nu, en hij kon me niet nog een keer zien huilen. Ik was de gene waar hij het meest om gaf en hij wilde me nooit kwetsen maar hij had dat wel gedaan en daar had hij het gewoon moeilijk mee.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:31

Nou ja en toen hebben we inderdaad nog tot drie uur gesproken, en hij zei uiteindelijk dat hij wel verder met me wilde. Alleen dat hij dit gelijk niet meer wilde. Dus hebben we afgesproken dat hij mij meer laat zien dat hij om me geeft en dat ik minder moeilijk doe en niet ga forceren eruit te krijgen dat hij om me geeft. Dit ben ik ook wel echt serieus van plan.
en nog als laatste over dat meisje. Daar hebben we het ook over gehad en ik ben er nu wel gerust op. Het is goed zo. Dat smsje had noet gehoeven maar ik gelooff dat het vanuit hem niet zo bedoeld was.
Dus. Positief allemaal ..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:31

...... en hoe nu verder?

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:34

Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden TS!
jammer dat je moest dreigen met weglopen, maar het heeft hem zo te lezen wel de ogen geopend.

Ik hoop echt voor je dat het beter gaat!
nu na zijn beloftes.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:47

... Tjeetje wat een zak. Eerst verwijten maken en puntje bij paaltje toch smeken of je blijft. Had hij dat niet eerder kunnen verzinnen?! Het belangrijkste is dat jij er vrede mee hebt. Heb je nog een termijn afgesproken als proefperiode zeg maar? Dat mocht hij/ jij naar X weken niet veranderd/ verandering merken, dat de stekker er dan echt uit gaat?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:49

Uit mee lees hoek:

Goed gedaan. Ik vind dit wel iets goeds. Gaat het na een tijdje toch niet, kan je altijd zeggen dat je er mee wilt stoppen omdat hij jou niet die bevestiging kan geven. Hij moet zich de komende tijd maar een beetje bewijzen dat hij gek op je is. Dat verdien je! en hou dat vol!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 17:50

Nouja ik heb niet gedreigd. Ik ging gewoon en dat was ik ook echt van plan. Maar blijkbaar zag hij toen inderdaad pas dat ik het echt meende..
en nu verder..
Nouja ik heb daar geslapen, we hebben het vandaag overdag gewoon goed gehad en hij gaat nu trainen en daarna komt hij toch naar mij. Ik ga koken en we gaan gewoon gezellig doen vanavond.

Ik ga me geen zorgen maken of er in de tijd dat hij aan het trainen is,weer iets veranderd is haha.

Het komt goed, denk ik. Al was dit de laatste keer dat we zo'n problemen hebben gehad. We waren het er allebei over eens dat we dit nooit meer willen en ook nooit meer gaan doen en zo ver laten komen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:46

Als je inderdaad maar wel je ogen open blijft houden dat hij je niet weer voor vanzelfsprekend gaat zien nu.
Maar ben blij om te horen dat het zo is gegaan

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:12

Goed van je !
Ik hoop echt dat dit het begin is van heel lang en gelukkig :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:31

Goed aangepakt hoor :) Stel dat het nu uiteindelijk toch weer fout zou gaan, dan kan je in elk geval zeggen dat je/jullie er alles aan hebben gedaan, maar dat het gewoon niet werkt. Maar hopelijk komt het niet zo ver!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 20:07

Inderdaad.
We are not broken Just bent.
let's fix it!

Zo grappig.. ik ben weer helemaal mn best aan het doen voor vanavond. Lekker koken, kaarsjes aan, filmpje op, :)
Niet dat ik dat de laatste tijd niet wilde allemaal, ik durfde dat e woon niet om zo mn best te doen omdat ik bang was dat het niet leuk zou worden en dat ik dan dus gekwetst was..
ik ben Juist iemand die lekker veel dingen uit de kast trekt om het de ander fijn te maken, maar dat moet dan terug ook betekenen dat ik het zelf daarmee ook fijn heb, anders stopt dat.

Ik weet dat we samen nog een lange weg te gaan hebben, en dat er dingen van beide kanten zijn gebeurd die niet goed waren, maar we willen blijkbaar allebei verder met elkaar dus gaan we er het beste van maken! Hij is en blijft mijn superheld <3.
Hij heeft Vanacht ook gezegd dat ik er wel gelijk in heb dat hij wat meer zijn waardering voor mij mag laten blijken. En ik heb hem gezegd dat hij echt niet iedere week met een bos bloemen aan hoeft te komen, en ik hoef ook niet dagelijks te horen dat hij van me houd, maar wel af en toe, en helemaal als ik aangeef dat ik daar niet zeker van ben. Al begrijp ik nu ook dat ik hem daar heel veel pijn mee doe, zeggen dat ik niet zeker weet of hij wel om me geeft. Daarmee zeg ik natuurlijk eigenlijk dat hij het allemaal gewoon verkeerd doet. Nee dat zeg ik niet, maar ik begrijp nu dat dat wel zo over kan komen.
En dan krijg je zo'n negatieve spiraal, allebei van elkaar denken dat de ander het niet meer ziet zitten samen, en ondertussen allebei niet meer je best durven doen voor elkaar omdat je jezelf gaat beschermen.
Verder hadden we het nog gehad over wat er afgelopen dagen gebeurd is, vooral met die appjes vanuit mij waar hij niet op reageerde. Hij zei dat hij alleen maar las ' het is klaar ' terwijl ik bedoelde : 'het is niet klaar, zeg alsjeblieft dat het dat voor jou ook niet is'..
Nouja dit is natuurlijk wel het geen wat er misgaat met digitale communicatie. Van de ene kant verkeerd van mij dat ik dat zo moest doen,maar van de andere ka T ook het enige wat ik kon doen, want op een andere manier luisterde hij niet naar me.

Achja. Ik weet dat het niet gemakkelijk gaat worden, maar dat wist ik eigenlijk al toen ik een relatie met hem kreeg als 18jarige. We zitten allebei in een andere fase, plus het feit dat ik op Veel dingen voorloop. Ook daar van kan ik me voorstellen dat hij daar moeite mee heeft. Ik woon op mezelf, hij niet. Ik heb een vaste baan, hij niet. Ik studeer en weet precies wat ik wil, hij niet. Misschien voelt hij zich soms gewoon niet helemaal 'de man' in de relatie. Aan mij de taak dus om hem te laten zien dat hij belangrijk voor me is. En aan hem de taak om mij te laten zien dat ik dat ook ben.

Het zou super stom zijn om Door externe factoren zoiets moois kapot te laten gaan. Op zoveel vlakken zitten we op een lijn! We kunnen soms echt het slechtste in elkaar naar boven halen, maar vooral ook het allerbeste! En die ruzies, het gaat maar om 1 ding iedere keer: liefde voor elkaar.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:49

Fijn dat het heeft geholpen en jullie elkaar beter zijn gaan begrijpen TS! Veel succes samen.