Lange afstand 'relatie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:19

Anoniem schreef:
Ik hoop voor jou dat je nog net zo overtuigd bent als je diegene echt hebt gezien, in de ogen hebt gekeken en in de gewone omgang hebt meegemaakt.
Pas dan kun je een (liefdes)relatie ipv een vriendschappelijke band opbouwen.

Ik hoop dat net zoveel als jij, waarschijnlijk zelf meer. Heel eerlijk gezegd maak ik me weinig zorgen. Ik zie hem meteen een week, dus daaruit kan je wel enkele dingen maken :j Onze eerste dag is gewoon een gezellig uitstapje samen naar een park, zodat we rustig kennis kunnen maken, babbeltje slaan en dan zien we wel hoe het allemaal gaat. Ik ben er werkelijk gerust in. Ik ken hem nu wel al een tijdje, ik weet dingen over hem die ik werkelijk kan bevestigen en omgekeerd. Ik wéét dat dit écht is. Want eigenlijk was het nooit onze bedoeling om verliefd te worden. Het kwam gewoon, plots en het zat er gewoon boem op! Ik heb nog nooit een relatie gehad, in dat opzichte is het misschien goed dat ik geen ervaring heb en dat ik dus ook nog niets hoef te missen bij wijze van spreken. (Al weet ik nu al dat ons afscheid zéér zwaar zal vallen :o ) Ik spendeer dagelijks tijd met hem. Heb gesprekken aan één stuk gehad van een uur of 9, moest alles een leugen zijn, dan merk je dat écht wel. En dan zou hij niet zo veel moeite doen en zo veel geld betalen om naar België te reizen. Anders zal het vast wel zijn, zo face to face. Ik heb wel al ervaring met internetvriendschappen - zo mijn beste vriendin ontmoet en nog zo veel vrienden die me echt nauw bij het hart liggen!

Maar mezelf moet ik natuurlijk niet overtuigen. :P Ik kan alleszins niet wachten.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:20

In precies jouw situatie met mijn eigen ervaring zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb op mijn 12e iemand leren kennen via skype.. Hij woonde in europa maar ook een stukje van me vandaan.
Na wantrouwen van mijn ouders mocht ik niet meer met hem praten etc, allemaal drama.
6 jaar later hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, was allemaal leuk.

2 jaar van relatie verder heb ik het uitgemaakt.
Er zat geen toekomst meer in want ik had een baan, een paard en hij zat op school en wilde daar uiteindelijk wel blijven.

Bedenk je goed dat 1 van jullie een buitenlander zal worden en dus waarschijnlijk moeilijker een baan zal vinden.
Elkaar ontmoeten is erg duur en tijdrovend.. kan waarschijnlijk alleen in de vakanties..

Daarbij komt nog het vertrouwen, hoe goed je band ook is..
Je kunt alleen praten over de telefoon en dat brengt hoe dan ook frustraties met zich mee.. (telefoon leeg, geen beltegoed, geen wifi, geen internet, iemand reageert niet op tijd etc.. )
Dat heb je misschien nu nog niet maar dat komt nog wel..

Jij wacht op hem maar wie zegt dat hij daar niet een ander heeft?
Natuurlijk vertrouw je hem en doet HIJ zoiets niet.. Maar ook mij is het gebeurd en wij waren echt lovers en best friends..

Ik wil je niks uit je hoofd praten want je moet lekker doen wat je wilt, maar ik wilde even mijn ervaring delen..

Een vriend in de buurt is zoveel leuker.. je kan elkaar veel beter leren kennen en je kunt dezelfde vriendengroep hebben.. je kunt vaker uit en zomaar even naar hem toe..
Dan nog maar niet te spreken over elke keer dat afscheid.. Elke keer het huilen, op een gegeven moment zijn je tranen op en heb je geen verdriet meer.
Al die jaren zijn voor mij echt verloren tijd geweest, vind het tot op de dag van vandaag nog jammer..

Als je wel met je relatie doorgaat vind ik het sowieso heel knap van je, en wens ik je heel veel liefde toe :) Ik hoop dat het je lukt en dat het allemaal goed gaat en dat je elkaar vaak kunt opzoeken!
je zou niet de enige zijn die het gelukt zijn :)

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:33

sadekeshia schreef:
In precies jouw situatie met mijn eigen ervaring zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb op mijn 12e iemand leren kennen via skype.. Hij woonde in europa maar ook een stukje van me vandaan.
Na wantrouwen van mijn ouders mocht ik niet meer met hem praten etc, allemaal drama.
6 jaar later hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, was allemaal leuk.

2 jaar van relatie verder heb ik het uitgemaakt.
Er zat geen toekomst meer in want ik had een baan, een paard en hij zat op school en wilde daar uiteindelijk wel blijven.

Bedenk je goed dat 1 van jullie een buitenlander zal worden en dus waarschijnlijk moeilijker een baan zal vinden.
Elkaar ontmoeten is erg duur en tijdrovend.. kan waarschijnlijk alleen in de vakanties..

Daarbij komt nog het vertrouwen, hoe goed je band ook is..
Je kunt alleen praten over de telefoon en dat brengt hoe dan ook frustraties met zich mee.. (telefoon leeg, geen beltegoed, geen wifi, geen internet, iemand reageert niet op tijd etc.. )
Dat heb je misschien nu nog niet maar dat komt nog wel..

Jij wacht op hem maar wie zegt dat hij daar niet een ander heeft?
Natuurlijk vertrouw je hem en doet HIJ zoiets niet.. Maar ook mij is het gebeurd en wij waren echt lovers en best friends..

Ik wil je niks uit je hoofd praten want je moet lekker doen wat je wilt, maar ik wilde even mijn ervaring delen..

Een vriend in de buurt is zoveel leuker.. je kan elkaar veel beter leren kennen en je kunt dezelfde vriendengroep hebben.. je kunt vaker uit en zomaar even naar hem toe..
Dan nog maar niet te spreken over elke keer dat afscheid.. Elke keer het huilen, op een gegeven moment zijn je tranen op en heb je geen verdriet meer.
Al die jaren zijn voor mij echt verloren tijd geweest, vind het tot op de dag van vandaag nog jammer..

Als je wel met je relatie doorgaat vind ik het sowieso heel knap van je, en wens ik je heel veel liefde toe :) Ik hoop dat het je lukt en dat het allemaal goed gaat en dat je elkaar vaak kunt opzoeken!
je zou niet de enige zijn die het gelukt zijn :)

Ik denk nog niet echt over de toekomst... Dat zie ik dan wel weer. Ik kijk wel wat het gaat worden en waar ik beland :j

purny

Re: Lange afstand 'relatie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:35

Maar ts laat je geluk niet afhangen van iemand die 8000 km verder woont. Als je hier iemand ziet die je wel heel erg leuk vind, ga erachter aan.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:38

purny schreef:
Maar ts laat je geluk niet afhangen van iemand die 8000 km verder woont. Als je hier iemand ziet die je wel heel erg leuk vind, ga erachter aan.

Zolang het nog niks is met hem en mij hou ik ook zeker mijn ogen op andere jongens <<)
Maar ALS het iets word, dan ga ik niet achter andere jongens aan... :j

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:41

Nee dat is ook normaal..
Alleen het zou zonde zijn als je een aantal jaren ´niet leeft´ en wacht op iemand..
en geloof mij, in zo´n situatie zit je zomaar

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:43

sadekeshia schreef:
Nee dat is ook normaal..
Alleen het zou zonde zijn als je een aantal jaren ´niet leeft´ en wacht op iemand..
en geloof mij, in zo´n situatie zit je zomaar

Ik ga proberen dat dat niet gebeurt.... But you never know -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:21

Maar je spreekt die jongen nu pas 8 weken, hoe kan je dan al verliefd zinn? Ik snap dat je hem leuk kan vinden, maar verliefdheid is weer een stap verder. Ik zou in elk geval er gewoon voor zorgen dat je ook hier in nl gewoon leeft, je bent nog jong, het uitgaan moet nog beginnen!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:52

Pff.. toen ik 14 was dacht ik ook staaaaaaaapel verliefd te zijn en na een paar maanden was dat weer iemand anders. Aangezien TS niet eens aan de toekomst denkt zal dit vast bekoelen. Geniet er lekker van, geen gekke dingen doen achter die camera en gewoon lekker verliefd zijn. Is toch het heerlijkste gevoel wat er is?

Lange afstand relaties zijn overigens vreselijk als je elkaar eenmaal persoonlijk kent. Mijn verloofde zit 18500km verder op, of ik eigenlijk :+ Ik ben in staat op m'n tbl het raam uit te gooien zo erg verafschuw ik Skype op dit moment en m'n telefoon mag ook n enkeltje in de oceaan. Iemand niet kunnen vastpakken, knuffelen, zoenen, wat dan ook, is echt een enorme straf. Skype sessies hier zijn veranderd in janksessies en ik tel de dagen af tot we elkaar weer zien. Voor mij is dit gelukkig maar tijdelijk (1jaar), langer had ik echt niet vol kunnen houden.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:20

MPH schreef:
Lange afstand relaties zijn overigens vreselijk als je elkaar eenmaal persoonlijk kent. Mijn verloofde zit 18500km verder op, of ik eigenlijk :+ Ik ben in staat op m'n tbl het raam uit te gooien zo erg verafschuw ik Skype op dit moment en m'n telefoon mag ook n enkeltje in de oceaan. Iemand niet kunnen vastpakken, knuffelen, zoenen, wat dan ook, is echt een enorme straf. Skype sessies hier zijn veranderd in janksessies en ik tel de dagen af tot we elkaar weer zien. Voor mij is dit gelukkig maar tijdelijk (1jaar), langer had ik echt niet vol kunnen houden.

Ik had het niet beter kunnen zeggen! Gelukkig is de afstand tussen mij en mijn vriend iets kleiner (zo'n 700 km) en kunnen we elkaar nog redelijk vaak zien, maar zelfs een maand zonder elkaar is al veel te lang! ;(

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 10:27

xSwanHeart schreef:
MPH schreef:

Ik had het niet beter kunnen zeggen! Gelukkig is de afstand tussen mij en mijn vriend iets kleiner (zo'n 700 km) en kunnen we elkaar nog redelijk vaak zien, maar zelfs een maand zonder elkaar is al veel te lang! ;(

Tja |(

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:39

MPH schreef:
Pff.. toen ik 14 was dacht ik ook staaaaaaaapel verliefd te zijn en na een paar maanden was dat weer iemand anders. Aangezien TS niet eens aan de toekomst denkt zal dit vast bekoelen. Geniet er lekker van, geen gekke dingen doen achter die camera en gewoon lekker verliefd zijn. Is toch het heerlijkste gevoel wat er is?

Aaah sterkte

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:44

MPH schreef:

Dit vind ik wel heel sneu maar ook heel schattig <3

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:15

Haha alles went uiteindelijk maar het is echt niet makkelijk. Dus 'geniet' ervan zolang je elkaar alleen nog maar online kent. Als je wel op het punt komt om af te spreken en het klikt ga je nog n zware tijd tegemoet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:52

Hier een slotje omdat de TS niet meer kan reageren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:22

Murthul schreef:
Hier een slotje omdat de TS niet meer kan reageren.

Slotje vergeten geloof ik. ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:43

Bij deze alsnog het beloofde slotje. :)