onenigheid in de familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:15

Wat een sneue broer heb jij.
Wat zal dit jou ontzettend veel pijn doen.

BigOne

Re: onenigheid in de familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:17

Meggiemeg, het is altijd lastig om beslissingen te accepteren waarvan je weet dat ze wel eens heel fout uit kunnen pakken. Als kind mag je/moet je zelfs een aantal keren flink op je plaat gaan om gezond volwassen te worden(vind ik). Meestal word er bij jongeren gezegd"Daar leren ze van". En zo moet je het nu ook maar bekijken richting je moeder, misschien valt het allemaal heel erg mee en misschien valt het vies tegen. Het enigste wat je kunt doen is die broer van jou er nu voor op te laten draaien, verhuizing, alle overschrijvingen, van alles regelen bij de gemeente, belastingen enz. Ongetwijfeld gaat hier wat mis maar zoals ik al zei, zolang moeders niet lichamelijk of geestelijk in gevaar komt, laat maar waaien.
Als ze er een jaar zit en ze verteld je dat het zwaar tegenvalt kun je altijd nog via de woningstichting regelen dat ze naar een hoekwoning gaat. Maar voor nu, broer mailen met een flinke lijst wat hij MOET doen, gevalletje actie-reactie. Hij heeft dit veroorzaakt en mag nu de gevolgen dragen, incl onderhoud van het tuintje. En natuurlijk je moeder vertellen dat je besloten hebt je er niet meer mee te bemoeien en je broer vanaf nu alles zal regelen!!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:18

En het grote voordeel voor jou, jullie kunnen gezellig moeder-dochter kleppen en koffie doen, zonder dat je je om alles moet bekommeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:49

Klopt het is moeilijk en daarom hoop ik ook echt dat ik er naast zit! Dat ik straks kan zeggen heel verkeerd beoordeeld/gezien. Met name voor mijn moeder dan. Het zal een hele klus worden, een huis leeg gaan halen waar ze al 34 jaar woont en voornamelijk het gaan sorteren wat nog wel mee kan en niet. Maar dat is niet aan mij, mijn broer mag dit allemaal gaan doen, desnoods samen met zijn vrouw, die heeft tenslotte alle tijd van de wereld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:56

Zorg er wel voor dat je fotoboeken en dat soort dingen waar voor jou veel emotionele waarde aan zit veilig stelt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:14

Goede tip Bigone!
Broerlief vindt met maar een snotneus die een veels te grote mond heeft.
Prima, dan maar een snotneus maar ik wals niet over mensen hun wensen heen.
Hij weet nu hoe ik er over denk en dat hij het erg druk gaat krijgen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:33

Jij een snotneus? Bijzondere broer heb je. Als jullie moeder 80 is, ben jij (no offense, biologisch gezien mogelijk) toch ook minstens een jaar of 40?

Wens je broer er maar geluk mee, dat zal hij nodig hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 22:49

Ik ben een nakomertje en ben 43. Mijn broer is 56. Al zou je dat niet zeggen met zijn gedrag de laatste tijd :x

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:58

Laat het maar gebeuren...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:03

Ik zou het knap vinden als je er nu je handen vanaf kon trekken. Denk eerlijk gezegd niet dat je daar toe in staat bent. Je komt heel betrokken over wat overigens een goede eigenschap is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 08:33

Ymor dat hoop ik ook, zal mijn best doen om niet iets te doen, zal wel toekijken vanaf de zijlijn en echt ingrijpen als het mis gaat. Voor mijn moeder vind ik het niet kloppen dat ik nu zo doe, maar naar mijn broer toe wel. Mijn moeder verdient dat niet, ze helpt altijd en overal, maakt niet uit wat je vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:54

Wat vind je straks (ja als er wat gebeurt) belangrijker, dat je er was voor je moeder en haar waar je kon hebt geholpen of dat je terug kijkt op nu en denkt, zo ik ben lekker koppig geweest en heb mijn broer lekker alles zelf laten oplossen met de verhuizing?
Je hoeft het niet met alles eens te zijn en het hoeft niet te gaan zoals jij graag zou zien, maar de goede band met je moeder staat daar toch boven?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:34

Anoniem schreef:
Wat vind je straks (ja als er wat gebeurt) belangrijker, dat je er was voor je moeder en haar waar je kon hebt geholpen of dat je terug kijkt op nu en denkt, zo ik ben lekker koppig geweest en heb mijn broer lekker alles zelf laten oplossen met de verhuizing?
Je hoeft het niet met alles eens te zijn en het hoeft niet te gaan zoals jij graag zou zien, maar de goede band met je moeder staat daar toch boven?

Zo, jij hebt lef om dit tegen ts te zeggen, heb je het topic wel helemaal gelezen vraag ik me dan af.
Ts heeft al jaren alles geregeld voor haar moeder en nu komt meneer de broer, die nog nooit een vinger heeft uitgestoken even vertellen hoe alles moet. Daarbij hun moeder overtuigd van iets waarvan ts verwacht dat het niet goed komt. Zij heeft er alles aan gedaan om het te voorkomen maar het lukt niet en nu zou ze weer alles moeten doen!!! Kom nou, broer en schoonzus voeren de hele dag geen flikker uit, wonen in hetzelfde dorp als moeder en proberen, heel egoistisch, het zo te regelen dat ze zelf geen last er van zullen hebben.
Ts heeft absoluut gelijk dat ze dan ook een streep trekt en tegen broer zegt dat hij dan de hele verhuizing ook maar moet gaan regelen. Daarmee trekt ze niet haar handen van haar moeder af, ze kan nu ipv alleen maar de zaken te regelen gewoon dochter zijn en echt bij mams op visite gaan en dat is een hele moeilijke maar zeer begrijpbare beslissing!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:28

meggiemeg schreef:
Ymor dat hoop ik ook, zal mijn best doen om niet iets te doen, zal wel toekijken vanaf de zijlijn en echt ingrijpen als het mis gaat. Voor mijn moeder vind ik het niet kloppen dat ik nu zo doe, maar naar mijn broer toe wel. Mijn moeder verdient dat niet, ze helpt altijd en overal, maakt niet uit wat je vraagt.

Ik heb zeker gelezen en ik reageer vooral op dit .

@Bigone, het mag wel wat minder he? Buiten dat lijkt TS mij prima in staat zelf antwoord te geven ipv dat jij dit voor haar meent te moeten doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:42

Tica heeft me wel aan het denken gezet, op de juiste manier.
Ik laat in eerste instantie mijn broer alles doen, mijn moeder zal naar mij toe komen om te vragen of ik de administratieve en financiële dingen wil regelen voor haar, dat zal ik ook absoluut doen, dat doe ik nu ook al.
Mijn broer had na het plotselinge overlijden van mijn/onze zus heel veel woorden van ik ga dit doen en ik ga dat regelen en uiteindelijk heeft hij (zoals gewoonlijk) niets gedaan en heb ik alles geregeld.
Daarom stel ik me nu zo op naar hem toe, laat het hem maar een keer voelen.
Mijn man en ik staan al jaren voor mijn moeder klaar, halen haar op, dan eet ze lekker mee, brengen haar weer naar huis, ik ga regelmatig samen boodschappen doen met haar, betaal een aantal dingen voor haar omdat ik wil dat ze bijvoorbeeld een telefoon heeft. Niet meer dan normaal om te doen.
Mocht er wat met moeders gebeuren kan ik terug kijken zonder spijt of schuldgevoel, iets wat mijn broer niet helemaal kan doen verwacht ik.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:46

Ik denk dat je een prima balans gaat vinden tussen mee bemoeien en loslaten, gewoon omdat je van je moeder houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:49

Fijn zo TS, dat is het belangrijkste imo, met een goed gevoel terug kunnen kijken. Dat je broer dat waarschijnlijk niet zal kunnen, zal zijn last zijn, als hij dat al zo ziet.

Fyi: Met Bigone is het inmiddels per pb besproken en in de juiste context is de reactie begrijpelijk en alles is oké. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:19

Anoniem schreef:
Fijn zo TS, dat is het belangrijkste imo, met een goed gevoel terug kunnen kijken. Dat je broer dat waarschijnlijk niet zal kunnen, zal zijn last zijn, als hij dat al zo ziet.

Fyi: Met Bigone is het inmiddels per pb besproken en in de juiste context is de reactie begrijpelijk en alles is oké. :)

:D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:20

Het eerste telefoontje van moeders al ontvangen vandaag.
Ze had alles nieuw uitgezocht, tegeltjes, keuken enzovoorts.
Nu zegt de woningstichting het oude keukenblok komt er weer in, die mocht ze wel eerst nog even bekijken. Volgens moeders is die beschadigd en volgens de woningstichting niet.
Dus die houden vol dat de oude er weer in komt. Dus ik vraag aan moeders of ze documenten heeft van alles wat er is afgesproken, ja van wat ze uit had gezocht en daar stond ook een handtekening onder van de woningstichting. Broerlief was alleen wel vergeten om het contract goed door te lezen en de kleine lettertjes of om een kopie hiervan te vragen. Nu kan ik dus niets beginnen voor haar. Ze krijgt haar zin niet in de nieuwe keuken en is daar duidelijk gepikeerd over, broerlief regelt nu niets terwijl er bij is geweest. Nu verwacht ze van mij dat ik dat wel even ga rechtzetten.
Heb gevraagd of ze een kopie van het huurcontract kan regelen inclusief de kleine lettertjes en dan ga ik dat eerst wel eens doornemen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:02

Jammer, volgens mij zie ik hier een mooie eerste taak voor je broer, nadat je het huurcontract hebt doorgelezen en met hem hebt doorgenomen (oftewel het hem hebt uitgelegd).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:17

Ik wilde net zeggen :j

Dit is nu precies zo'n dingetje waar je broer mooi voor op kan draaien +:)+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 20:52

Ik vraag me af of je een woning kunt weigeren als deze opgeleverd wordt maar niet volgens de gemaakte afspraken, weet iemand dat? Kan een woningstichting zomaar op gemaakte afspraken terug komen zonder enige uitleg?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:01

Als de tegenpartij het contract niet nakomt, en dat aan te tonen is, is er volgens mij een grote kans dat je op die gronde het contract kan verbreken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:50

Ik dènk dat als het benoemt staat in het contract dat er een nieuwe keuken etc. in zou komen en ze dat nu niet meer willen doen dat je op basis daarvan de woning wel kunt weigeren. Maar pin mij er niet op vast. Ik heb er niet echt verstand van, dit zegt mijn logica.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:00

Daarbij zal je sowieso wel een bedenktijd hebben, en wat gaan ze doen als je afzegt....zal best vaker voorkomen hoor, dan gaat er toch gewoon fijn een ander in, vast wel iemand die het graag wil :j

Dus als je er nog vanaf wilt zien zie ik eigenlijk weinig problemen.