Als eerste iets op Facebook zetten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Als eerste iets op Facebook zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:00

Zag toevallig net een dergelijke situatie voorbij komen op fb en moest gelijk aan dit topic denken.

oud-collega heeft een kind gekregen en haar broer is dus de eerste die iets post dat hij trotse oom is geworden, incl naam van het kind... ik krijg er ook echt de kriebels van. Naar aanleiding daarvan zijn er nu weet ik hoeveel felicitaties.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:26

Mijn man en ik hebben zelf een dergelijk iets meegemaakt, maar dan zonder facebook. Wij zijn vorig jaar getrouwd en hebben in korte tijd het hele feest voorbereid. Zo ook wilden wij iedereen 'verrassen' met ons huwelijk en hadden wij het zodoende nog aan niemand verteld. Echter moesten wij de trouwlocatie vastleggen en waren er enkele mensen in het dorp zodoende ervan op de hoogte. Een van die mensen heeft dus mijn schoonmoeder gefeliciteerd, terwijl zij nog helemaal van niets wist. Toen waren wij noodgedwongen om een aantal mensen op de hoogte te brengen...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:32

Och jeetje dat is ook sneu zeg... jammer dat sommige mensen het zoooo moeilijk vinden om gewoon hun mond te houden..

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:38

Mijn zwager en schoonzus hebben een kind gekregen. Mijn schoonmoeder heeft alles op internet geplaatst, dat ze bevallen was incl naam. Dit terwijl ik en mijn man nog niet eens op de hoogte waren dat het kindje geboren is.
Ik vind het belachelijk wat men tegenwoordig allemaal via Facebook schrijven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:34

Pff mn moeder doet nu precies hetzelfde; schoonzus is bevallen en had foto op FB geplaatst. Maar had nog geen naam en geslacht erop gezet maar wel tegen ons verteld. Nu heeft mn moeder die foto met naam en geslacht gedeeld, en op hetzelfde moment bericht mn schoonzus naar ons dat ze nog twijfelen over de naam. >;)
Lastige is dat mn broer en schoonzus in Canada zitten, mn ouders in NL en ik in Australië. Heb mn moeder al 100 berichtjes gestuurd dat ze het weg moet halen, maar het staat er nog steeds! Gelukkig is het nog vroeg in NL en hebben niet veel mensen het gezien..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:09

Mijn vriend heeft me vorige zondag ten huwelijk gevraagd tijdens een luchtballonvaart. Het stond al op FB voor ik iemand had kunnen inlichten, door het bedrijf. Vond ik jammer, maar goed, niets aan te doen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:48

@Tieneke, erg slordig van dat luchtballonvaartbedrijf dan, van de ene kant doen ze dit om hun bedrijf te promoten natuurlijk en van de andere kant vergeten ze de privacy van hun klanten waardoor ze klanten verliezen, erg jammer!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:51

Inderdaad. Mijn mama had het daar al gezien voor ik haar zelf iets had kunnen zeggen...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:57

Ooww dat is ook echt niet leuk :\

Nou probleem hier is opgelost. Moeders heeft het weggehaald; nichtje had het er ook al opstaan. Heeft t nu ook weggehaald. Moeders overstuur. :roll: Tja, moet je maar nadenken.
Mn broer en schoonzus liggen nu te slapen, anders hadden ze morgen FB opgestart en zagen ze overal de naam voorbij komen. Zou ook niet leuk voor hun zijn.
Zusje for the rescue! 8-)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:01

@SpikkelFire, volgens mij wanneer het al gedeeld is kun je het niet meer weghalen dan is het al rond en staat het bij haar vrienden op de pagina?!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:05

Hmmm is dat zo? Want het was van mijn facebook wel verdwenen dus volgens mij verdwijnt het gewoon mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:10

Mijn zus plaatste mijn eerste trouwfoto al op Facebook, vlak na het ja-woord... Achteraf besefte ze; oeps! Maar gelukkig hebben mijn vrienden en collega's geen zicht op haar Facebook en diegene die wij wel gemeen hebben, waren of familie of zelf aanwezig al op die dag. Maar fijn was anders. Gelukkig kwam ze er zelf mee en vertelde ze het gelijk op de receptie en ook vroeg ze of de foto weg moest, maar doordat haar profiel is afgeschermd en zij ons niet getagd had, hebben wij het wel zo gelaten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-10-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:12

Oww okee,dacht altijd eens gedeeld altijd gedeeld en dat je het dan niet meer kan terugdraaien, nou beter zo dat het weer verdwenen is dan, net optijd ingegrepen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:22

Ja idd, ik schrok even van je berichtje maar het is echt weg nu gelukkig :j

/edit; Krijg gelijk de halve familie over mn heen omdat mn moeder helemaal in tranen en overstuur naar mn nicht is gereden omdat ze niet wist hoe ze het weg moest krijgen.. Jezus, ik bemoei me voortaan nergens meer mee. :roll: Probeer alleen maar mn broer en schoonzus te beschermen...
Nu weet ik weer waarom ik aan de andere kant van de wereld zit..

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:58

Tegen de uitgerekende datum dat mijn zoontje geboren ging worden heb ik fb zo ingesteld dat neimand wat kon posten ook mijn whats app zo gezet dat niemand kon zien wanneer ik het laatste online geweest was. Om dit idd te voorkomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:02

o0eefje0o schreef:
Tegen de uitgerekende datum dat mijn zoontje geboren ging worden heb ik fb zo ingesteld dat neimand wat kon posten ook mijn whats app zo gezet dat niemand kon zien wanneer ik het laatste online geweest was. Om dit idd te voorkomen.

Toch kun je niet voorkomen dat ze op hun eigen tijdlijn dingen zetten, zoals mijn zus met onze eerste foto als man en vrouw. -O-

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:03

Ohw fruatrerend maar dat was hier gelukkig niet zo.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:14

Heb ik ook gehad. s'ochtends wakker gemaakt worden door berichtjes terwijl je nog tegen niemand iets had gezegd. :?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:22

Eigenlijk is het heel simpel, als je iets geheim wilt houden, moet je het niemand vertellen. Dat was ook al zo voordat Facebook bestond ...........

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:23

ukje schreef:
@Kiki1976 Wordt ze daar ook persoonlijk op aangesproken of alleen via FB, persoonlijk aanspreken helpt vaak beter in dit soort dingen. Tenminste dat is mijn ervaring.

Ze is er al diverse keren op de man af op aangesproken en open en bloot op facebook (en toendertijd hyves) maar ze blijft het doen.

Maar goed ik heb dus nu een schoonmoeder die statussen van vrienden uit mijn lijst aan het delen is. Het rare is dat ik daar bv niet eens op gereageerd heb of geliket 8)7 En hun zijn geen vrienden van elkaar.....

Dus tja zo moeder zo dochter blijkbaar

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:31

Zelf ben ik een echte FB gluurder en soms is het echt grinneken wat mensen erop durven zetten qua nutteloze dagbestedingen of intieme foto's dat je denkt, doe maar niet.

Echo foto's van de zwangerschap is zoiets, het zijn rare, moeilijk te definiëren plaatjes maar voor de ouders in spe van grote waarde. Waarom zou je dat op FB zetten?

Mijn eigen zwangerschap idem, mensen die me op straat tegen komen zien het vanzelf. Geen enkele behoefte om zoiets bijzonders op zo'n onpersoonlijke manier aan de wereld te tonen.