Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:18

KimD schreef:
matasja schreef:
Als je met je handen vol staat om in te pakken en er al 3x het te betalen bedrag word genoemd... of eerst dat word dat 16 euro.. wil ik dan eerst mijn handen leeg maken volgt de vraag al of ik wil pinnen of contant en vervolgens dus nogmaals het bedrag...grrr

En dat is als bliepmiep weer irritant. Mensen die doodleuk eerst al hun boodschappen gaan inpakken en dan pas betalen...

ik heb het nu over je zak brood en zakjes bij elkaar geraapt hebben en in de kar leggen... gooi het daarna toch achterin de auto in een krat.. kwestie van 2 sec dus...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:19

Sleeper schreef:
elenaMM77 schreef:
en ik ben nog zo'n idioot die de boodschappen vooraf 'uitsorteert' zodat ik ze snel en makkelijk in kan pakken he...

eerst fris en pakken, kaas, zware groenten.. zodat die onder in kunnen. Tasje erover heen gedrapeerd (duidelijk geval, die wil ik eerst')..

wordt het tasje naar achteren weggeschoven, het flessenbonnetje dat daar vooraan bovenop lag zo in het zicht 'pak mij op!' waait er dus eerst af.. terwijl ik dan over de grond achter mijn bonnetje aanjaag, zie ik dan net hoe ze over mijn flessen naar de losse voorwerpen erachter reikt die gestapeld zijn (blijkbaar irriteerde dat). Die stonden gestapeld, zodat ik aan de andere zijde mijn kletskoppen op kon vangen en veilig kon stellen.. maar voor ik dus weer overend stond hoorde ik het onheilspellende gekraak van een colafles die als een soort dolle hond tegen mijn pak koekjes lag aan te rijden.

Heel herkenbaar. Ik sorteer ook uit, eerst de zware dingen op de band dan de pletdingen. Tasje inderdaad zodat je denkt ze snappen dat die als eerste moet, want je boodschappen moeten toch ergens in. Opvallend hoe vaak dat dus niet opgepikt wordt. Waar zou dat in zitten? :')

Tegenwoordig zwaai ik het tasje een aantal keer voor haar neus heen en weer met de mededeling 'Ik heb ook een tasje hoor!' zodat ik gelijk kan inpakken ipv te wachten tot alle boodschappen gescanned zijn en dan pas het tasje eens komt. (of ik neem een tasje van thuis mee btw, dat doe ik nog het meeste)
Ik leg hem dus niet meer op de band lol

Jorinda

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:22

Ik had trouwens laatst een meneer.... die had geen scheidingsbalkje tussen onze boodschappen gedaan, daar kan ik dan nog mee leven. Maar hij had zijn boodschappen nog net niet óp mijn boodschappen neergelegd. Heb er maar gewoon een scheidingsbalkje tussen gepropt. Mag toch hopen dat hij niet echt dacht dat ik het niet door zou hebben en zijn boodschappen zou betalen :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:25

Wat een heeeeerlijk topic :D

Bij ons op school is het bij aanvang van het schooljaar altijd vreselijke chaos in de cursusshop. Wachttijden tot een uur aan de kassa's omdat veel mensen boeken willen bijbestellen (dit moet ingegeven worden op een computer, factuur opgesteld enzovoort). Daarom hebben ze dit jaar een derde kassa - een snelkassa - ingesteld, waar je niet kan bijbestellen maar gewoon je boeken laat afrekenen en klaar.

Ik wou tijdens een pauze van een kwartier dus boeken gaan kopen. Stond niet bijster veel volk aan de snelkassa dus dacht dat dit zeker ging lukken. Bleek er een achterlijke **** te zijn die er toch was in geslaagd om enkele bijbestellingen te plaatsen. En omdat de man achter de kassa een stagiaire was duurde dit nog 5x zo lang (ipv de jongen naar de JUISTE kassa te sturen???). Na een halfuur pas kunnen afrekenen en een uitbrander omdat ik weer te laat in de les was. Tuurlijk 8)7

Gewoon in de supermarkt kan ik het echt niet hebben als cassières vriendelijk zijn, maar je écht merkt dat het niet gemeend is. 'Goeiemiddag' op het meest onenthousiaste toontje, een glimlach kan er niet eens vanaf en 0,0 oogcontact. Wees wat vrolijker tegen de klanten of ga vakken vullen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:29

Ik vond het juist wel fijn als mensen de zware spullen vooraan legden, dat is beter dan vragen of ik die fles cola eerst wil scannen terwijl die halverwege de band ligt.. Leg hem dan vooraan..

Als mensen een volle kar hadden vroeg ik als de band bijna vol was zal ik alvast beginnen? En deed dan ook rustig aan.
Colaflessen legde ik plat neer, met de achterkant tegen het einde van de 'bak' aan, in de lengte dus zodat ze niet rollen. Ik kon er niet bij om ze rechtop daar tegenaan te zetten.
Het breekbare spul legde ik aan de zijkant, of op het zware spul als ik het niet meer kwijt kon en de klant nog aan het opladen was.

Niet inpakken tijdens het scannen en eerst alle boodschappen inpakken voordat ze betaalden vond ik ook vervelend, de volgende klanten moeten dan onnodig lang wachten.

Edit: over u gesproken, ik zei altijd hallo! En fijne dag nog! Tussendoor wel u (bij het bedanken bijvoorbeeld) maar goedemiddag klinkt zo afstandelijk vind ik, goedemorgen zei ik dan weer wel als het nog vroeg was :+

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:32

Moeten cassieres bij de AH, jumbo, c1000 en dergelijke een bepaalde snelheid hebben?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:12

Ik ben geen cassière, maar ik erger me bij mijn supermarkt echt stuk aan de andere klanten :'). De kassamedewerkers zijn allemaal echt leuk en gezellig en oprecht geïnteresseerd.
Maar de klànten... Wauw. Die hebben echt geen idee van hun omgeving en de mensen in de hun omgeving. Ik zit nu tijdelijk in een rolstoel en probeer nog zo zelfstandig mogelijk (alleen als het vlot lukt) mijn boodschapjes te doen.
Om te beginnen laten mensen hun honden voor het poortje voor rolstoelgangers liggen wachten. Ik ben als de dood voor honden en moet dus elke keer wachten tot de eigenaar terug is eer ik de winkel kan verlaten.
Mensen die geen scheidingsbordje ná hun boodschappen neerleggen. Zien ze dan niet dat ik er vanuit die verrekte stoel moeilijk bij kan? En dan schaapachtig lachen als ik met een heleboel moeite en klimwerk het bordje tussen onze spullen in smijt.
Mensen die hun karren midden in de paden laten staan of zelf zó in het pad staan dat ik er met de beste wil van de wereld niet door kan zonder iets of iemand aan te rijden. (Kleine supermarkt, smalle paden)
En zo kan ik nog wel even door. Mensen die inderdaad hun spullen op de band leggen en dan nog boodschappen gaan doen. Hun spullen worden altijd weer in een mandje gedaan en ze kunnen als ze terug komen netjes achteraan aansluiten. Jammer joh!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:16

AmyII schreef:
Mensen die geen scheidingsbordje ná hun boodschappen neerleggen. Zien ze dan niet dat ik er vanuit die verrekte stoel moeilijk bij kan? En dan schaapachtig lachen als ik met een heleboel moeite en klimwerk het bordje tussen onze spullen in smijt.

"Meneer, zoals u ziet kan ik er moeilijk bij. Zou het het bordje er even tussen willen zetten? Dank u!"

Is zo moeilijk niet toch :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:20

Met alle respect Goof, als ik dat al drie keer gevraagd heb (aan dezelfde persoon uiteraard) en 0 op rekest krijg denk ik niet dat de vraag nog zal helpen.
Geloof het of niet, maar vanaf het moment dat je in een rolstoel zit wordt je volkomen genegeerd. En als mensen je al opmerken beginnen ze op kinderlijke toon tegen je te praten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:23

AmyII schreef:
Met alle respect Goof, als ik dat al drie keer gevraagd heb (aan dezelfde persoon uiteraard) en 0 op rekest krijg denk ik niet dat de vraag nog zal helpen.
Geloof het of niet, maar vanaf het moment dat je in een rolstoel zit wordt je volkomen genegeerd. En als mensen je al opmerken beginnen ze op kinderlijke toon tegen je te praten.

Serieus? Idioot eigenlijk zeg....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:26

Als caissière :

Stipt op 1: bellende klanten.. Ik ga dan heel uitgebreid en extra herd tegen ze praten.. Ik heb er een bloedhekel aan..

2: klanten die geen boe of bah zeggen tegen je..

3: klanten die het geld op de toonbank gooien of zelfs naar je toe gooien..

4: klanten die hun (veelal gillende) koter op mijn toonbank neerzetten, waar ik aan het werk ben..

5: volgekwijlde artikelen uit de mond van babylief vissen en dan aan mij geven.. En dan ook zeggen: ja dan doen die kleintjes he? Wtf...

Als klant erger ik me eigenlijk niet zo snel.. Ik ben meestal snel klaar in een winkel.. :p
Erger me eerder aan andere klanten dan aan een caissière..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:30

AmyII schreef:

Dit merk ik ook vaak..
Wij hebben een aantal gehandicapte klanten bij ons in de winkel, maar die zijn hartstikke leuk.. Voor een vrouwtje moet ik meestal een paar dingen pakken, omdat ze er niet bij komt, maar ik vraag ook aan de rest of ik ze even kan helpen.. Meestal waarderen het het wel als je na het afrekenen even de spulletjes in hun (rug)tas doet, maar verder regelen ze hun zaakjes wel hoor.. Mensen zijn net zo normaal als jij en ik..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:33

Goof schreef:
AmyII schreef:

Serieus? Idioot eigenlijk zeg....

Ja echt. De idioterie die ik in de afgelopen 5 weken heb meegemaakt :\ wauw. Je mag gerust eens bij mij in de buurt en rondje komen rollen hoor, enerzijds lach je je dood omdat het te gek voor woorden is, anderzijds voel je je in een nanoseconde een volkomen 0 omdat het te gek voor woorden is wat er gebeurt.
Regelmatig auto's op de plek geparkeerd waar jij met je rolstoel de stoep op moet. Bij de ene zat de bestuurder er nog in die startte de auto om hem weg te zetten maar vergat de koppeling in te drukken *peng* tegen de rolstoel aan. De ander zei: 'u hoort op de stoep.' Eh... Mag ik ook ff oversteken?

Nine1987: de cassières zijn ook tot op het juiste punt behulpzaam (niet overdreven ofzo) en dat is super fijn!
Maargoed, gaat wel erg offtopic, ik blijf erbij; wij hebben super cassières in 'onze' supermarkt. Ze maken het boodschappen doen bijna leuk.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:39

AmyII, wat erg zeg!
In onze winkel hebben we erg veel ouderen die slecht ter been zijn (vlakbij zitten allemaal woningen voor ouderen), en vaak zit ik aan de brede kassa waar regelmatig mensen in scootmobiels of rolstoelen zitten. Zelf ken ik ze nu en weet ik precies welke wel graag de spullen in een tas wilt hebben en wie het liever zelf doet. Maar als je inderdaad kijkt naar andere klanten.. ze willen wel behulpzaam zijn maar vaak beginnen ze op zo'n toontje alsof die mensen het anders niet begrijpen. Terwijl het gewoon mensen zijn als iedereen!

Vandaag moest ik drie uurtjes werken, was eigenlijk heel leuk! Alles verliep vlotjes en vrijwel iedereen was vrolijk.
Was alleen wel een vrouw die wel vol enthousiast tegen d'r vriendin kon praten, maar antwoord op mijn vragen geven was erg lastig voor haar -.-
En een vrouw was heeelemaal verontwaardigd omdat ze maar een 'boerderijmini' kreeg. Tja ze moest 16,70 betalen, je krijgt er een per 15 euro, dan krijg je dat. Maar zij was het er niet mee eens :')

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:43

In een rolstoel boodschapjes doen is sowieso een hel tegenwoordig... menig aldi kan ik lopend al amper door de paden heen.. en bij de ah staat de cola zo hoog dat ik op de rand met prijzen moet gaan staan om erbij te komen... zeker als de eerste rij flessen al vertrokken is...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:34

nine1987 schreef:
Als caissière :

Stipt op 1: bellende klanten.. Ik ga dan heel uitgebreid en extra herd tegen ze praten.. Ik heb er een bloedhekel aan..

4: klanten die hun (veelal gillende) koter op mijn toonbank neerzetten, waar ik aan het werk ben..

5: volgekwijlde artikelen uit de mond van babylief vissen en dan aan mij geven.. En dan ook zeggen: ja dan doen die kleintjes he? Wtf...

Als klant erger ik me eigenlijk niet zo snel.. Ik ben meestal snel klaar in een winkel.. :p

Punt 2 is voor mij heel simpel. Zeg je niks terug ga ik ervan uit dat ze buitenlands zijn, ik begin dan gewoon in het Duits.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:50

Met stip op 1 is een ongeïnteresseerde puber achter de kassa.

Ik pak altijd mijn boodschappen meteen na het scannen in, alles staat netjes in de juiste volgorde op de band. Puber zet de boodschappen niet op het metalen gedeelte naast de 2e band, maar op de band zodat mijn boodschappen zich aan het einde vermengen met de boodschappen van mijn voorganger.
Puber knijpt in mijn brood, gooit met de koekjes en eieren... kijkt niet wat ze doet maar is meer bezig met haar collega's waar ze blijkbaar 's avonds mee uit gaat.

Andere ergernis is stinkende mensen in de rij, alcohol walm, zweet of een overdaad aan parfum... getver!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:47

Ohja! Het niet neerleggen van de dividers. Ergenis als klant en caissière, in beide gevallen. Ik scan vrolijk door hoor.. jou fout als er niets tussen ligt ....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:22

KimD schreef:
nine1987 schreef:
Als caissière :

Punt 2 is voor mij heel simpel. Zeg je niks terug ga ik ervan uit dat ze buitenlands zijn, ik begin dan gewoon in het Duits.

Briljant!! :D Die ga ik onthouden!!!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:35

kimberly1995 schreef:
Moeten cassieres bij de AH, jumbo, c1000 en dergelijke een bepaalde snelheid hebben?

Bij sommige wel. Wij hadden idd wel een minimale scansnelheid/omzetsnelheid. Alleen moesten ze dan wel wachten tot de langzame klanten alles op de band hadden gelegd, anders gaat je snelheid omlaag

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:38

kimberly1995 schreef:

Bij de Albert Heijn niet! Ik dacht bij de Jumbo wel, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:40

kimberly1995 schreef:

Hier bij de AH werkt een oudere vrouw bij de kassa, vreselijk traag altijd en het liefste sta ik niet in haar rij. Maar ze werkt er al jaren, dus ik neem aan dat het bij onze AH geen probleem is als iemand wat trager is.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:41

sneeuwpop schreef:
kimberly1995 schreef:

Bij sommige wel. Wij hadden idd wel een minimale scansnelheid/omzetsnelheid. Alleen moesten ze dan wel wachten tot de langzame klanten alles op de band hadden gelegd, anders gaat je snelheid omlaag

Zou ik die (per pb) mogen weten en bij welke winkel dit is?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:47

Jennifuur schreef:
kimberly1995 schreef:

Bij de Albert Heijn niet! Ik dacht bij de Jumbo wel, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.

Hier bij de AH wel. :+

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:48

Of als mensen pas hun boodschappen rustig op de band beginnen te leggen als ze aan de beurt zijn. Ik leg mijn boodschappen op de band en begint de caissiere mijn boodschappen te scannen (Had het met haar achterbuurvrouw over zwanger worden) Tja, wat moet je dan doen als de caissiere tegen de vrouw voor mij zegt dat het dan 17 euro is en die vrouw nog steeds bezig is met spullen op de band leggen.
Heb gewoon contant betaald en ben pissig de winkel uitgelopen. Sommige mensen letten zo niet op.

Wat ik heel irritant vind als mensen hun portemonnee zijn vergeten en dan zeggen: "Ga hem even thuis ophalen, tot zo!" Lopen weg. De caissiere heeft de kassa dicht gedaan en wij moesten allemaal maar naar een andere rij. Die rij was zo lang dat je tussen de schappen staat en je dus helemaal om moet lopen omdat je er niet tussen door mag...

Of mensen die achter mij staan met alleen een flesje drinken of iets anders kleins en de band is helemaal vol en ik wacht totdat er meer ruimte is en ze dan op het kleine stukje vrije band zetten zodat ik mijn boodschappen niet meer kwijt kan.
:roll: