kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:50

Ik heb onze kat wel eens van de 1e verdieping naar beneden gegooid als 4 jarige, geen idee waarom.. Maar ik word er regelmatig aan herinnert door mijn moeder -O-
Ja en ik liep als klein kind altijd aan een tuigje omdat ik weg liep :o

En mijn zusje heeft wel eens mijn moeders lippenstift uit haar tas gepakt en zichzelf helemaal ondergesmeerd met de lippenstift, toen was ze een jaar of 3 denk ik.

Voor de rest hebben wij eigenlijk niet zo veel uitgehaald :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:56

ik heb mijn ouders knalrood laten aanlopen in een restaurant :o
geen idee meer hoe oud ik precies was,
maar het was zeg maar de 'leer je bips' vegen periode.. Dus zo ergens tussen zindelijkheid en pubertijd in..

je kent het wel thuis, zo klein ukje dat dan roept dat ze klaar is en of je even komt kijken of je goed afgeveegd hebt (faalangst of zo denk ik? of omdat moeders toch zeker willen zijn gaan kinderen zelf roepen voor de controle?)

ik was al een eind goed op weg, dus mijn ouders lieten mij ook vol vertrouwen zelf naar het toilet gaan.. Maar dan moet je niet te vroeg juichen en meteen uit eten gaan met het kleine engeltje..

want dan kan het je wel gebeuren dat die kleine met haar broek op haar enkels het restaurant binnen komt hobbelen en doodonschuldig voorover bukt en vraagt of er goed is afgeveegd.

Mungbean

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:58

_O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:59

elenaMM77 schreef:
ik heb mijn ouders knalrood laten aanlopen in een restaurant :o
geen idee meer hoe oud ik precies was,
maar het was zeg maar de 'leer je bips' vegen periode.. Dus zo ergens tussen zindelijkheid en pubertijd in..

je kent het wel thuis, zo klein ukje dat dan roept dat ze klaar is en of je even komt kijken of je goed afgeveegd hebt (faalangst of zo denk ik? of omdat moeders toch zeker willen zijn gaan kinderen zelf roepen voor de controle?)

ik was al een eind goed op weg, dus mijn ouders lieten mij ook vol vertrouwen zelf naar het toilet gaan.. Maar dan moet je niet te vroeg juichen en meteen uit eten gaan met het kleine engeltje..

want dan kan het je wel gebeuren dat die kleine met haar broek op haar enkels het restaurant binnen komt hobbelen en doodonschuldig voorover bukt en vraagt of er goed is afgeveegd.

Whahaha _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:00

Oohhh, schaaaaaaaaaaaaam... _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:08

Hahahaha geweldig :D

Mijn broertje en ik gingen vroeger altijd zwemmen op zondag met onze vader. We waren toen 4 en 6 denk ik. In de volle kleedkamer vroeg mijn broertje opeens heel serieus aan mijn pa: "Waarom sla je ons altijd papa?" Dat kwam echt helemaal uit het niets, want als er iemand juist veel te soft was toen we klein waren, was het mijn pa wel. Ik werd super boos op mijn broertje toen. Hij weet ook niet waarom hij het toen vroeg.

En laatst zaten we een oude film terug te kijken. Ik was naar de wc geweest en had de hele pot volgestopt met wc-papier. Mijn pa zegt nog dat ik niet mocht doortrekken. Hij had het nog niet gezegd en mijn hand ging al naar de knop :') Hij was nog net op tijd om me tegen te houden haha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:34

ok,

deze moet ik ook nog even delen.

mijn buurmeisje een jaar of 5 lekker op de kleuterschool.. Je kent die leeftijd wel, eerlijk tot op hun beenderen..

Ze is de jongste van een hoop buurkinderen. en een beetje een tomboy.. met 4 jaar oud zat ze al trotst boven op het speelhuisje (met zo'n trap en glijbaan eraan, en zij was op het dak gekomen op de een of andere manier)..

ze trok ook heel veel op met jongens van 7-8 jaar, en paste ook prima in dat 'clubje'.

maar Pa begon zich toch al wat zorgen te maken over zijn tomboy dochtertje..

Dus als grapje zei hij: 'jij krijgt straks gewoon vast een kuisheidsgordel voor je verjaardag'.
zo tussen neus en lippen door, meer naar de volwassenen erom heen dan naar zijn dochtertje natuurlijk.

Dus een paar weken later op school vraagt de juf aan het meisje:
'weet je al wat je krijg voor je verjaardag'
buurmeisje heel trots:
'ja hoooor'
Juf: 'wat dan?'
buurmeisje:
'een kruisgordel'

Juf met de mond vol tanden wist even niet meer wat ze nu voor de volle klas moest zeggen.
Onnodig om te vertellen dat de juf die avond toch even de ouders heeft gebeld voor de nodige uitleg .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:35

Hahahaha :') echt te leuk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:36

Haha, oh wat geweldig! :')

Ik zal als ik de hond heb uitgelaten ook even gaan zitten voor de uitspraken van mijn zusjes en ik. :') We zijn als gezin nogal eh verbaal ingesteld. _O-

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:45

een paar jaar geleden toen mijn jongste nog een jaar of 2,5 was, was ik werken en manlief thuis bij de kinderen. mijn man stond gezellig met de buurvrouw te kletsen toen hij ineens besefte dat onze jongste zoon spoorloos was!! overal gezocht, maar nergens te vinden.... heel de buurt op stelten. toen mijn man uiteindelijk de garage in liep om zijn fiets te pakken om te gaan zoeken! daar lag onze zoon, achterin op een tuinstoelkussen met z'n duimpje in zijn mond heerlijk te slapen!!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:37

probabeest schreef:
Ohhhhh leuk al die verhalen.....hier is de jongste heel Erg grappig.. -O-

- dreft op het raam, aanrecht en grond leeg knijpen
- dreft op het tapijt (leuk met van die sliertjes van een cm of 5)
- regelmatig een pot pindakaas of chocopasta uit de kast pakken en ergens onder een tafel leeg peuteren met je vingers
- chocomelk lachend op het tapijt gooien (ja....weer het zelfde tapijt)
- terwijl ik die chocomelk uit het tapijt aan het schrobben was zelf snel achter een stoel je luier uit trekken om vervolgens op dat zelfde tapijt een prachtige drol te draaien
- als je grote broer getroost word op het aanrecht klimmen en een kilo pak suiker en een pak bloem leeg gieten door de hele keuken
- atrix handcreme in je haren smeren
- de autosleutels van mama pakken en zelf de auto los maken, vervolgens radio, lampen etc aan zetten en netjes de sleutels weer terug leggen, vanochtend dus weer de accu leeg en dat was niet de eerste keer
- kranen in stal open draaien waardoor de hele boel blank staat

Mmmmwahhhh, ik mis er volgens mij nog wat.... Maar mocht iemand een weekje willen lachen.....een korte huurperiode is te overleggen :D

Dit is wat ik in het begin van het topic bedoelde met dat sommige dingen toch echt niet onder "streken" vallen. Ik krab mezelf echt achter de oren!
De autosleutel pakken en alles in de auto aanzetten??? Voor hetzelfde geld krijgt hij die auto op één of andere manier gestart of wat dan ook en gaat dat ding aan het rollen!!! Levensgevaarlijk!!!
Dreft en chocomel op het tapijt gieten? Dat is toch geen kinderstreek? Dat is toch gewoon ongewenst gedrag. Hoe oud is je zoontje als ik het vragen mag?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:40

MariekeB schreef:
Goof schreef:
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat de meeste dingen die ik hier lees door jullie als 'grappig' worden afgedaan.

Als je niet meer kan lachen om jezelf en je gezin, dan denk ik dat je je leven er niet makkelijker op maakt. Natuurlijk moet je opvoeden als er iets dergelijks gebeurd, maar wat een heerlijke anekdoteswaar waar je nog Jaaaaaaren om kan lachen

Lachen om leuke en grappige dingen moet inderdaad kunnen. Maar je hoeft toch niet overal een grap van te maken? Dingen expres kapot maken valt bij mij niet onder grappig. En ja, het kan een anekdote opleveren maar niet alle anekdotes zijn grappig.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:48

akishino schreef:
probabeest schreef:
Ohhhhh leuk al die verhalen.....hier is de jongste heel Erg grappig.. -O-

- dreft op het raam, aanrecht en grond leeg knijpen
- dreft op het tapijt (leuk met van die sliertjes van een cm of 5)
- regelmatig een pot pindakaas of chocopasta uit de kast pakken en ergens onder een tafel leeg peuteren met je vingers
- chocomelk lachend op het tapijt gooien (ja....weer het zelfde tapijt)
- terwijl ik die chocomelk uit het tapijt aan het schrobben was zelf snel achter een stoel je luier uit trekken om vervolgens op dat zelfde tapijt een prachtige drol te draaien
- als je grote broer getroost word op het aanrecht klimmen en een kilo pak suiker en een pak bloem leeg gieten door de hele keuken
- atrix handcreme in je haren smeren
- de autosleutels van mama pakken en zelf de auto los maken, vervolgens radio, lampen etc aan zetten en netjes de sleutels weer terug leggen, vanochtend dus weer de accu leeg en dat was niet de eerste keer
- kranen in stal open draaien waardoor de hele boel blank staat

Mmmmwahhhh, ik mis er volgens mij nog wat.... Maar mocht iemand een weekje willen lachen.....een korte huurperiode is te overleggen :D

Dit is wat ik in het begin van het topic bedoelde met dat sommige dingen toch echt niet onder "streken" vallen. Ik krab mezelf echt achter de oren!
De autosleutel pakken en alles in de auto aanzetten??? Voor hetzelfde geld krijgt hij die auto op één of andere manier gestart of wat dan ook en gaat dat ding aan het rollen!!! Levensgevaarlijk!!!
Dreft en chocomel op het tapijt gieten? Dat is toch geen kinderstreek? Dat is toch gewoon ongewenst gedrag. Hoe oud is je zoontje als ik het vragen mag?

Mee eens .. 90% van de dingen die hier genoemd worden, had ik niet moeten flikken vroeger :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:20

Dat is gewoon kwajongensgedrag. De meeste kinderen zullen het niet doen, uitzonderlijke monsters wel :D Ik heb ook zo'n monster en ik durf toch echt wel te zeggen dat we heel erg ons best doen met de opvoeding.

Het is idd ongewenst gedrag, geen ouder zal zeggen dat het prima is. Maar dan? 1x zeggen dat 'ie het niet meer mag doen en 'em op z'n flikker geven? Als het zo gemakkelijk zou gaan had ik nu een poeslief kind gehad....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:57

Ik heb vroeger ook wel in de auto gezeten (zonder sleutels) en met de pedalen geklooid waarna het ding bij het starten later een optater kreeg. Dat heb ik na die ene keer ook niet meer durven flikken. Als je je kinderen meerdere keren moet corrigeren voor zoiets vind ik toch dat er iets verkeerd gaat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:10

Ach ja en als ze dan op het behang getekend hebben en ze zijn er zelf echt trots op. Speciaal voor mama gemaakt :j moet je dan heel boos worden? Of uitleggen dat je het heel lief vind dat er een tekening is gemaakt maar dat mama liever tekeningen op papier heeft en zeggen dat dit niet weer mag gebeuren?
Sommige kinderen zijn zich de eerste keer dat ze iets doen van geen kwaad bewust.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:12

nou met bepaalde dingen denk ik toch, beter voorkomen dan genezen!!

waaronder dus autosleutels..........

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 00:05

Dat filmpje heb ik overigens enorm om moeten lachen en vind dat vader het top aanpakt! Kleine man is helemaal trots om te laten zien waar hij gesmeerd heeft, maar heeft door intonatie van vader duidelijk door dat het toch echt niet de bedoeling is. En dan die uitdrukkingen op dat snoetje, knap hoor dat vader zijn lachen ingehouden heeft!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:23

Vooral dat 'o nee'.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:43

Respect voor de papa in dat filmpje! Tjezus ik zou nadat ik mn verbazing te boven was niet meer zo'n 'serieus' gesprek kunnen voeren! Ik zou om de reactie van die kleine toch wel enorm moeten lachen :P

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:03

:D leuk al die reactie's
uiteraard vind ik deze streken ook niet grappig...vandaar ook de -O- erachter...leek me vrij duidelijk ;)
de jongste is net twee en dat is de ergste, schattig blond jochie om te zien met een zeer lieve grijns maar ondertussen.... }:)
uiteraard mogen deze dingen niet en krijgt hij hiervoor ook een gepaste straf maar ja....mogen jullie uitleggen hoe ik het op mag lossen als je werkelijk twee tellen op het toilet zit en hij maar een seconde nodig heeft om een stoel naar het aanrecht te schuiven om er op te klimmen om bv dat pak bloem en suiker van een hoog schapje af te halen.
of er staat iemand aan de deur die je te woord moet staan, of je oudste kind aan het troosten bent omdat hij is gevallen..of...of....je kan gewoon niet elke tel je kind in de gaten houden.
Dit monster weet dat exact uit te buiten als hij zo'n dondersteen bui heeft :roll:
verder is het juist een ontzettend lief en zorgzaam kind, ik ben zelf vrij makkelijk in de opvoeding, veel kan en mag (de voorbeelden van mij mogen dus NIET) maar ben wel heel streng, nee is nee en dan kunnen ze op hun kop gaan staan maar dan is het ook echt klaar, het blijft nee.
laten we het er maar op houden dat ze erg ondernemend zijn ;)
autosleutels liggen hier dus ook normaal waar hij niet bij kan...tot dat je ze dus idd in de haast een seconde op het aanrecht hebt neer gelegd en hij dit dus in de gaten heeft gehad....sleutels lagen trouwens ook weer netjes op de plek terug.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:08

en geloof mij idd dat een keer straffen en uitleggen echt niet voldoende is bij sommige kinderen....helaas.
hij weet ook echt wel dat het niet mag, hij zegt al direct "mama boossss" als hij iets gedaan heeft wat niet mag....tja zucht....ideeën zijn welkom trouwens hoor

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:11

Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar dat boeit me niet. Al eens een flink pak op z'n kont geprobeert?? Daar krijgt hij niets van en waarschijnlijk is het dan even afgelopen met dat belachelijke gedrag.

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:43

Kinderen hebben nou eenmaal streken. Meeste dingen kan je achteraf wel om lachen. Maar andere dingen kunnen echt niet!

Stiefzoon (10) was 3 maanden geleden hem S'avond om 11 uur gesmeerd naar een feestje. Jullie willen niet weten hoe wij ons voelde toen wij voor het slapen gaan nog even om het hoekje van de deur keken. Politie gebeld, die hebben hem binnen een uur gevonden en thuis gebracht.
Hij heeft een preek gehad! En meteen duidelijk gemaakt dit flik je nooit, maar dan ook echt nooit meer!! Hij heeft voor het eerst huisarrest gekregen.

Andere dingen kan je op het moment zelf niet om lachen maar later wel.
We hebben een zoutwater aquarium, andere stiefzoon ging zijn schepnet er in testen. De gevangen via lag als bewijs op tafel dat het schepnet het deed. De oudere zoon wist dat ze niet om het aquarium heen mogen ouwehoeren, en de klep blijft dicht. Hij was stiekem naar de winkel geweest en had een goudvis gekocht. Ik kwam thuis ; dode goudvis in het aquarium en een dode vis op tafel. Heb nogmaals het van het aquarium afblijven uitgelegd. Jongens moesten voor straf helpen bij schoonmaken van het aquarium. }>
Zoontje had een keer het licht van et aquarium uit gedaan, de vissen zijn moe en willen slapen mama, kijk maar. Had hij de schakelaar omgezet dat alles uitging! Vissen lagen allemaal op apengaren, zout zakte naar de bodem, water koelde af.Heb uitgelegd dat de visjes niet moe zijn want ze slapen S'nacht. Het knopje is daarna vakkundig weg gewerkt. :D was mijn eigen schuld, zootje vond een knopje die interessant was.

Vind regelmatig lik sporen op de tv, mama die taart zag er zo lekker uit. :+

Hier word ook regelmatig op dingen geklommen om ergens bij te kunnen.

De oudste was net 10 toen we van telefoontje van school kregen dat hij stiekem had gerookt.(!!!) Het huis was te klein toen! We hebben hem uitgebreid verteld dat de gevolgen van roken zijn. Hij was door het roken nogal aan de poeperij, we hebben hem gewaarschuwd dat mocht hij het nog een keer doen we een pakje voor hem zouden kopen die hij in 1 keer moet op roken. Hij is de enigste van het groepje die het niet meer gedaan heeft.

Ik tel altijd tot 3, bij 3 dan zijn ze de pineut. Zei de middelste laatst toen ik begon met tellen.
Please don't change in momster! I dont't like momster, I like mom!

Momster hebben we er in gehouden. :=

De 2 oudsten vragen ook altijd als ze wat gedaan hebben en we gaan er over praten of ik mom of momster ben. Andere manier van vragen of ik boos ben.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:46

Nou de dingen die ik hier lees kan ik echt niet om lachen....