Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:25

Ik ben 4 jaar geleden in één keer gestopt. (mijn sigaretten waren op en ik ben ze gewoon niet meer gaan kopen) Ben er nog elke dag blij mee!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:26

Ik rook ook niet.
Ben opgegroeid met ouders die beide flink roken dus kreeg van jongs af aan al mee hoe duur het is.
Daarnaast vind ik het ook vies dus denk niet dat ik er ooit aan zal beginnen, heb ook nog nooit een sigaret aangeraakt trouwens.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:27

Ik zou niet in de kist van een 40 jarige die gestorven is aan lonkanker willen liggen, wat luguber ;(.

Maar goed, ik rook niet :). Wat een ander doet moet hij of zij zelf weten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:28

Ooit begonnen om eens te proberen en nu, 14 jaar later, rook ik nog steeds.
Het begon met een pakje die ik samen met een vriendinnetje kocht en soms na schooltijd deden we dan samen een sigaretje ergens in een afgelegen poortje. We deden wel bijna een maand met een pakje. Uiteindelijk werd dat meer en meer.

Paar maanden geleden was ik het zat, dus ben ik drastisch geminderd. Ik heb het hele huis geverfd en sindsdien rook ik niet meer binnen. Ik merk het meteen bij binnenkomst. Ik rook nu nog 1 sigaretje voor het werk, 3 tijdens en misschien 1 of 2 na het werk/ 's avonds. Stoppen is de volgende stap, maar daar heb ik momenteel nog te weinig wilskracht voor. En zolang ik er zelf niet 100% achter sta, is het toch gedoemd te mislukken, dus ik begin er gewoon nog niet aan :).

Maar idd, het stínkt als een malle. Pas sinds ik zelf zo geminderd ben (rookte een pakje per dag) ruik ik pas hoe erg het is.. Het is nu meer de gezelligheid en het socializen dan dat ik het écht lekker vind. maar dat komt nog wel goed :).

Maar zonde van het geld valt wel mee. Ik heb een keer tijdens een stoppoging het geld wat normaal naar sigaretten ging apart gelegd, maar wat kocht ik er dan van? Zelfde onzindingen, alleen gezonder. Een (te duur) broodje onderweg, drinken onderweg etc etc. Het gaat toch wel op.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:34

xNathaliee schreef:
Oh inderdaad het nút, een roker die mij kan uitleggen wat het nut van roken is :+

Het is geen nut, het is een verslaving. Ik rook ja. En heb spijt dat ik ooit begonnen ben. Helaas ben ik opgegroeid in een tijd dat het 'normaal' was. Iedereen, maar dan ook letterlijk iedereen!!! rookte in mijn omgeving. Leraren, IN DE KLAS!!, artsen, chirurgen, ouders, ouders van vriendinnen, alle familieleden.... gewoon letterlijk iedereen in mijn omgeving rookte. Als tiener ga je je echt geloven dat dit HET is... Ik heb echt moeten oefenen om het lekker te vinden. Helaas, tegen de tijd dat je je realiseert dat het toch niet zo lekker is, ben je verslaafd.. ~Dat is het probleem. Er zit zoveel troep in dat je hoofd gek maakt, dat je blijft roken. Intussen heb ik tig keer geprobeerd om te stoppen, maar de verslaving zit zo diep... Ik ben nu overgestapt naar de E sigaret. Wel de nicotine, maar niet de rest van de troep. En geen stank meer in kleding en voor anderen. Maar ik denk niet dat ik er ooit echt vanaf kom, helaas...........

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:38

Roken :') heb nooit begrepen dat je vrijwillig al die troep inademt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:39

Ja, ik rook. Inmiddels 6 jaar. En ik ga nog niet stoppen.

Valt me weer op hoe rokers worden afgezeken. Heel bijzonder. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:39

Instelling veranderen Emerald :j. Niet denken "ojee, het gaat niet lukken", maar denken "i can do it". Dan gaat het je een stuk gemakkelijker af :). Zolang die ojee erin blijft, sta je er niet volledig achter en slaagt de stoppoging niet.

Nicotine verslaving is nl. met 48 uur weg. De moeilijke momentjes zitten gewoon in het hoofd.
Bij mij was het in de verloren uurtjes, ik wist niet wat ik met mijn handen aan moest.

Ik ben weer gaan roken door een te gezellig verjaardagsfeestje met teveel wijntjes, toen zat ik ineens aan de sigaren .En sindsdien zelf nog niet genoeg achter een nieuwe poging gestaan. De lichamelijke verslaving is niet het moeilijkst, het is meer de gewenning.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:53

Jorienn schreef:

Niks van aantrekken joh, doe ik in ieder geval niet. Ieder zijn ding hoor, mensen die last van mij hebben als ik rook die gaan maar een paar meter verder staan. :Y)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:54

+1 zo denk ik er dus ook over. Mag al bijna nergens meer roken en krijg soms al commentaar als ik buiten in de open lucht sta te roken :\

NatasjavE

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:02

Nee ik rook niet.

Waarom niet:

Je gaat er van stinken
Je huid verouderd sneller
Je ruikt en proeft je eten minder goed.
Sterk verhoogd risico op longkanker
Sterk verhoogd risico op mond en keelkanker
Verhoogd risico op borstkanker
Sterk verhoogd risico op hart en vaatziekten
Sterk verhoogd risico op COPD
Etc, etc

En het ernstige van veel van de ziekten veroorzaakt door roken is nog niet eens dat je er onmiddellijk aan dood gaat...
...nee,...je krijgt eerst allerlei ernstige complicaties waarvan sommige ernstig invaliderend en na een jaar of 20 ga je dan pas dood.

En ja ik weet dat je ook ziek kan worden met allerlei ernstige complicaties zonder te roken,....maar die kans is wel kleiner.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:05

Nop ik rook niet.

Boeit me eigenlijk niet zoveel wat een ander doet. Het enige dat ik niet zo prettig vind is als ik aan het eten ben dat er dan iemand in me gezicht staat te paffen :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:14

Ik heb wel gerookt, niet vast, maar genoeg om te weten hoe 't is.
Moet zeggen dat ik er niks (meer) aan vind. Kan m'n geld wel beter besteden denk ik zo :P

Voorderest wordt er in mijn vriendengroep wel veel gerookt, totaal geen problemen mee.
Leven en laten leven denk ik zo :)

Hoogstens steek ik wat anders op maar daar is dit het topic niet voor

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:20

BarryPlopper schreef:
+1 zo denk ik er dus ook over. Mag al bijna nergens meer roken en krijg soms al commentaar als ik buiten in de open lucht sta te roken :\
ik vind ook dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt!

Ik zou er alleen wat van zeggen als iemand naast mijn kindje gaat zitten en alle rook waait in haar gezicht.Gelukkig doet bijna niemand dat. Anders dan soortgelijke situaties moet je maar niet zeuren vind ik.
Ik ga niet naast een roker staan en vervolgens zeggen dat ik last heb. haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:37

Mars schreef:
Jorienn schreef:

Niks van aantrekken joh, doe ik in ieder geval niet. Ieder zijn ding hoor, mensen die last van mij hebben als ik rook die gaan maar een paar meter verder staan. :Y)

Klopt hoor :P, maar vind het altijd wel bijzonder. Ik rook waar het mag en dat mag al op heel veel plaatsen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:39

Jorienn schreef:

waar?

Anoniem

Laatst in het hotel gehad dat ik op het balkon stond te roken, en aan de overkant 20 meter verder en twee verdiepingen lager zat een vrouw. Die verzocht mij niet zo vriendelijk of ik mijn sigaret wilde uitmaken want anders kon haar astma opspelen.

Tsja, dat is dan heel vervelend.

Anoniem

Ayasha schreef:
Jorienn schreef:

waar?

In dit topic. Oh, en nu ook via PB!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:40

Ik zie niemand afzeiken... :=

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:40

Nope ik rook niet.

Ik heb er ook echt absoluut geen behoeftes aan! Ik ga al bijna over mn nek als ik iemand een kusje geef die rookt bah bah :')
En ik heb er overigens niks op tegen zolang ze wel een beetje rekening met me houden en bijvoorbeeld geen rook in me gezicht blazen of als ik aan het eten ben gaan roken :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:43

Nee, en ik zie ook absoluut niet in waarom ik zon ding in mn bek zou steken :P
Vind t heel vies, tis duur, slecht voor je longen (en dus uithoudingsvermogen), je raakt er verslaafd aan en er is geen enkel positief iets aan. Daarnaast heb ik een grote hekel aan mensen die stoer willen doen (dmv alcohol/ roken), wat tovh wel vaak de reden is van beginnen met roken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:45

Ladybird schreef:
Nee. Heb zelfs nog nooit een trekje genomen :)

Ik vind het vies en stinken + het is een verslaving. En ik wil daar niet aan verslaafd zijn. Ook bespaart het een heleboel geld :D

Dat geld voor mij ook.

Ik heb nog nooit een heis genomen. Een sigaret die aan staat vasthouden vind ik al vies.

Daarbij Is het zeer ongezond en zonde van mn geld.

Er is een voordeel aan roken, je het een vermindere kans op dementie. :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:50

Poiuytrewq schreef:
BarryPlopper schreef:
ik vind ook dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt!

Ik zou er alleen wat van zeggen als iemand naast mijn kindje gaat zitten en alle rook waait in haar gezicht.Gelukkig doet bijna niemand dat. Anders dan soortgelijke situaties moet je maar niet zeuren vind ik.
Ik ga niet naast een roker staan en vervolgens zeggen dat ik last heb. haha :')

Als een roker naast mij gaat staan, dan verkas ik zelf :'). Ik wil niet in die lucht staan, krijg er zere luchtwegen en rode ogen van. En geloof me, daar word ik niet knapper van ;(.

Een vriend van me gebruikt e-smokers. Dat is wel ideaal en het ruikt nog best lekker ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:51

Sommige anti rokers zijn ook wel erg spastisch hoor.
Ik damp, en dat ruik je dus niet, en is ook veel minder schadelijk. Ik durf te wedden dat een aantal hier mij toch aan zouden spreken dat ze er last van hebben.
En dat blijkt maar aangezien dampen ook alweer steeds meer uit openbare ruimtes geweerd wordt.
Dus ook ik moet dan maar in een goor rookhok gaan staan, of buiten...

Sinds ik damp merk ik trouwens wel dat roken stinkt. Ik rook het gewoon als mijn collega uit het rookhok kwam. Toen ik nog rookte rook ik dat echt niet.
Ook lust ik ineens oude kaas, wat ik voorheen echt heel vies vond

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:52

Wat is dampen? :o?