Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Ik heb ook jaren kerstkaarten gestuurd. Kreeg nooit wat terug. Totdat ik met 1 kerst een kaart stuurde met als ondertekening " Naam vriend & Naam van mij & Achternaam van vriend". Prompt kaartje terug omdat ze dacht dat we getrouwd waren. uitzondering ja, maar ik ben er ver klaar mee.Quellian schreef:piendepien schreef:halal slachten, heb je dat ooit gezien?
Dat ze een dier zo de keel doorsnijden zonder verdoving en dat dat beestje daar ooit wel 4 minuten levend ligt leeg te bloeden, ooit gezien?
Ik vind het verschrikkelijk dieronvriendelijk en totaal onnodig.
Weet je meer over halal vlees of is dit het enige?![]()
Ik eet liever halal, dan vlees uit de supermarkt, zelfs bio!
Goed, offtopic.

_Summerly_ schreef:piendepien schreef:Ooit Nederlanders in het buitenland gehoord?Maar ik neem aan dat jij je wel aanpast aan de normen en waarden van Nieuw-Zeeland.Als er een volk is dat sterk geneigd is zijn cultuur en de daarbij behorende "normen en waarden" op te dringen aan anderen, zijn het Nederlanders. Want dat is wat een hoop Nederlanders doen: een (vaak negatief) waardeoordeel hechten aan alles wat niet "eigen" is en heel hard proberen om dan maar "onze beleefdheidsvormen" aan anderen op te dringen, want die zijn zogenaamd superieur aan die van die "stijve Britten", "introverte Belgen" en "hysterische Amerikanen".
. Ja echt. antje_vip schreef:Als hij je geen hand wil geven is tot daar aan toe. Maar zoals sommigen hier opperen ik ga gewoon vlees eten naast hem en ik kleed mij zoals ik dat wil. Jullie moeten respect hebben voor elkaars gewoontes, het moet niet van 1 kant komen.
6x pauze om te bidden vind ik net zo irritant als 6x pauze om te roken, terwijl ik door moet werken, of, ook steeds pauze moet nemen terwijl ik liever het werk zo snel mogelijk afmaak. Als baas zijnde zou ik dit op loon inhouden of langer laten doorwerken ter compensatie.
Geryon schreef:Want dat biefstukje dat Henk en Ingrid bij de Albert Heijn halen heeft zo'n lekker leven gehad.Waarom? Verschrikkelijk dat zelfs mensen die halal niet per se moeten eten het ook doen.
Ik heb minder problemen met halal geslacht vlees dan met het vlees uit de supermarkt eerlijk gezegd. Grappig trouwens dat dit pas een issue wordt als het in verband staat met de islam, want ook kosher vlees wordt zonder verdoving geslacht. antje_vip schreef:Als hij je geen hand wil geven is tot daar aan toe. Maar zoals sommigen hier opperen ik ga gewoon vlees eten naast hem en ik kleed mij zoals ik dat wil. Jullie moeten respect hebben voor elkaars gewoontes, het moet niet van 1 kant komen.
6x pauze om te bidden vind ik net zo irritant als 6x pauze om te roken, terwijl ik door moet werken, of, ook steeds pauze moet nemen terwijl ik liever het werk zo snel mogelijk afmaak. Als baas zijnde zou ik dit op loon inhouden of langer laten doorwerken ter compensatie.

_black_rose_ schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het hele topic gelezen heb, dus excuses als iets soortgelijks al een keertje geplaatst is maar hier mijn antwoord op de openingspost.
Waarom vraag je het niet aan de betreffende heren zelf? Wanneer je oprecht geïnteresseerd bent in de cultuur van beide heren en wanneer je oprecht wil weten hoe hun gebruiken, normen en waarden kan ik me goed voorstellen dat ze je daar graag meer over willen vertellen.
Je hoeft het dan niet overal over eens te zijn en natuurlijk hoef je niet overal in mee te gaan. Jij hebt uiteraard ook je eigen gebruiken, normen en waarden en ik denk dat de middenweg misschien wel eens een goede weg zou kunnen zijn. Wederzijds respect ofzo?
Uiteraard kunnen mensen hier je van alles vertellen over allerlei gebruiken, normen en waarden die moslims zoal kunnen hebben, echter de ene moslim is de ander niet, net zoals de ene jood/christen/boeddhist de ander niet is en ieder zijn geloof op een andere manier beleefd.
Nou, dat bedacht ik me ook.. exact hetzelfde. Ik heb een Syrische vriendin, die heb ik echt de kleren van het lijf gevraagd. Waarom niet? Zij kon het wel waarderen. Waarderen ze het niet, dan hoor je dat ook snel genoeg. Marocje schreef:Inderdaad. Heb het topic echt met verbazing en schaamte gelezen. TS stelt een hele normale vraag, wat ik ook vind getuigen van interresse naar de ander toe. Maar je mag je blijkbaar niet ergens in verdiepen, want dat pas je je aan? En dat is ook nog verkeerd?
Over het 'hand geven' heb ik nog geen reactie gelezen van wat ik heb begrepen: Naar mijn weten is dit juist een teken van respect? Kan helaas het stuk niet terug vinden waar ik dit allemaal heb gelezen, maar het was erg leerzaam. Even mijn eigen woorden dus: je lichaam is voor jou en voor je partner. Je (seksuele) gevoelens deel je alleen met je partner. Contact met een ander, dus dmv een hand geven, een knuffel, of zelfs 3 zoenen, kunnen gevoelens bij jezelf opwekken die je niet wil, omdat die dus alleen voor je partner zijn. Uit zelfbescherming geef je dus geen hand. Nog anders gezegd: het is juist een compliment als een moslim(a) je geen hand geeft, want je zou misschien 'seksuele' gevoelens bij hem/haar kunnen opwekken. Omdat hij/zij dat wil voorkomen bij zichzelf, wordt er dus geen hand gegeven.
piendepien schreef:halal slachten, heb je dat ooit gezien?
Dat ze een dier zo de keel doorsnijden zonder verdoving en dat dat beestje daar ooit wel 4 minuten levend ligt leeg te bloeden, ooit gezien?
Ik vind het verschrikkelijk dieronvriendelijk en totaal onnodig.
Sorry dat ik er iets anders over denk, maar als ze zo vast willen houden aan hun eigen gewoontes en niet deel willen nemen aan onze "beleefdheidsvormen" zoals iemand een hand geven, dan moeten ze mooi terug gaan naar waar ze vandaan komen.
Als wij naar hun land gaan worden we ook geacht ons aan te passen.
Dus, jij doet gewoon zoals je altijd doet .
Zoolgangster schreef:Marocje schreef:Inderdaad. Heb het topic echt met verbazing en schaamte gelezen. TS stelt een hele normale vraag, wat ik ook vind getuigen van interresse naar de ander toe. Maar je mag je blijkbaar niet ergens in verdiepen, want dat pas je je aan? En dat is ook nog verkeerd?
Over het 'hand geven' heb ik nog geen reactie gelezen van wat ik heb begrepen: Naar mijn weten is dit juist een teken van respect? Kan helaas het stuk niet terug vinden waar ik dit allemaal heb gelezen, maar het was erg leerzaam. Even mijn eigen woorden dus: je lichaam is voor jou en voor je partner. Je (seksuele) gevoelens deel je alleen met je partner. Contact met een ander, dus dmv een hand geven, een knuffel, of zelfs 3 zoenen, kunnen gevoelens bij jezelf opwekken die je niet wil, omdat die dus alleen voor je partner zijn. Uit zelfbescherming geef je dus geen hand. Nog anders gezegd: het is juist een compliment als een moslim(a) je geen hand geeft, want je zou misschien 'seksuele' gevoelens bij hem/haar kunnen opwekken. Omdat hij/zij dat wil voorkomen bij zichzelf, wordt er dus geen hand gegeven.
Kortom hij wil voorkomen dat hij per ongeluk seksuele gevoelens voor een ander krijgt... is eigenlijk heel netjes van hem.