Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nickyyyy schreef:Amandavd schreef:Pfff ben blij dat het in mij gezin en familie er toch anders aan toe gaat dan bovenstaande.. IS TS soms hond van haar man en stiefkinderen???
Nee hoor, overdrijven is ook een vak. Echter is probleem al langer aan de gang en moet ze niet gaan trouwen. Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de kids goed bezig zijn,absoluut niet. Alleen TS zit niet in de positie om daar wat van te zeggen tegen de kids zelf. Zolang haar man niet van plan is hier wat aan te veranderen, gaat er ook niks veranderen. Als TS een betere band zouden hebben met de kids is het een ander verhaal, ik kan uitermate goed met mijn (stief)vader overweg en als hij me ergens op aanspreek neem ik dat aan. Echter hoefde de vroegere vriendinnen van mijn biologische vader dit niet te doen, had niks met puberaal gedrag te maken maar puur dat die mensen niks van mij waren, als ze het al niet ergens mee eens waren hadden ze naar mijn bio vader moeten gaan, niet naar mij.
dus ik praat hier niet als ervaringsdeskundige als nieuwe vrouw van man met kinderen, maar als dochter van 2 hertrouwde ouders waarvan de nieuwe partners ook al kinderen hadden. En ja ik heb veel moeite gehad met mijn stiefmoeder omdat ze ineens bepaalde hoeveel geld mijn vader aan mij mocht besteden (uit angst dat haar eigen zonen tekort kwamen, niet zijn kinderen). Dus wat ik kreeg, moesten haar zonen ook krijgen. Dat was geen eerlijke situatie en heb ik veel verdriet om gehad. Ondanks dat was en is ze altijd vriendelijk als ik daar ben dus kan ik verder prima met haar uit de voeten, maar op financieel gebied zit er vanuit het verleden wel een dingetje.
)
Zo wordt ze nooit bewust van haar uitgaves.
Kuggur schreef:Arme arme arme kerel...
Amandavd schreef:Dus ze had maar niet met de liefde van haar leven moeten trouwen omdat zijn VOLWASSEN kinderen stront verwend zijn? Sorry maar dat slaat echt nergens op,
Evelienepien schreef:Moeilijk moeilijk moeilijk![]()
Je zit met 3 dingen:
- dochters, die duidelijk nog geen rust hebben in de situatie en wellicht ook nog onverwerkt verdriet hebben
- een vader (die wellicht uit schuldgevoel?!) zn dochters regelmatig verwend en zijn dochters niet wil kwijt raken
- jezelf, die een nieuw gezin wil vormen
In jullie geval zou het misschien wel aan te raden zijn om iets van therapie te gaan doen.

wiebke schreef:Om het verhaal compleet te maken heeft vader J vorige week twee keer geld gegeven, voor een nieuwe jas en een fotoshoot. Dit schoot mij ook verkeerd. Ze is 20, volwassen, hoe lang gaat ze nog geld vragen aan pappie? en hoe lang duurt het voordat pappie einelijk inziet dat hij gebruikt wordt? Een trap onder haar gat is wat ze nodig heeft naar mijn idee!
Citaat:Ik moet zeggen dat ik me heel prettig voel bij de 'ouderwetse' rolverdeling die mijn vriend en ik hebben. Ik kook iedere dag, smeer iedere avond zijn brood, doe een groot gedeelte van het huishouden en zorg goed voor mijn mannetje. Hij werkt fulltime en brengt het geld binnen, ik heb geen inkomen en volg een studie waarbij ik 3 dagen stageloop, een dag naar school ga en één dag vrij heb.
Goof schreef:wiebke schreef:Om het verhaal compleet te maken heeft vader J vorige week twee keer geld gegeven, voor een nieuwe jas en een fotoshoot. Dit schoot mij ook verkeerd. Ze is 20, volwassen, hoe lang gaat ze nog geld vragen aan pappie? en hoe lang duurt het voordat pappie einelijk inziet dat hij gebruikt wordt? Een trap onder haar gat is wat ze nodig heeft naar mijn idee!
Wat 'grappig' is is dat jij in je laatste bericht dat je hier op bokt hebt geplaatst zegt dat je zelf niet werkt en leeft van het geld van je man. Jij vindt dat jij wel je hand mag ophouden voor zijn geld, maar notabene zijn bloedeigen kind niet...... Typisch.Citaat:Ik moet zeggen dat ik me heel prettig voel bij de 'ouderwetse' rolverdeling die mijn vriend en ik hebben. Ik kook iedere dag, smeer iedere avond zijn brood, doe een groot gedeelte van het huishouden en zorg goed voor mijn mannetje. Hij werkt fulltime en brengt het geld binnen, ik heb geen inkomen en volg een studie waarbij ik 3 dagen stageloop, een dag naar school ga en één dag vrij heb.
Goof schreef:wiebke schreef:Om het verhaal compleet te maken heeft vader J vorige week twee keer geld gegeven, voor een nieuwe jas en een fotoshoot. Dit schoot mij ook verkeerd. Ze is 20, volwassen, hoe lang gaat ze nog geld vragen aan pappie? en hoe lang duurt het voordat pappie einelijk inziet dat hij gebruikt wordt? Een trap onder haar gat is wat ze nodig heeft naar mijn idee!
Wat 'grappig' is is dat jij in je laatste bericht dat je hier op bokt hebt geplaatst zegt dat je zelf niet werkt en leeft van het geld van je man. Jij vindt dat jij wel je hand mag ophouden voor zijn geld, maar notabene zijn bloedeigen kind niet...... Typisch.Citaat:Ik moet zeggen dat ik me heel prettig voel bij de 'ouderwetse' rolverdeling die mijn vriend en ik hebben. Ik kook iedere dag, smeer iedere avond zijn brood, doe een groot gedeelte van het huishouden en zorg goed voor mijn mannetje. Hij werkt fulltime en brengt het geld binnen, ik heb geen inkomen en volg een studie waarbij ik 3 dagen stageloop, een dag naar school ga en één dag vrij heb.
pmarena schreef:Het zal toch je man moeten zijn die hier even heel goed aan alle partijen duidelijk zou moeten maken dat iedereen elkaar dient te respecteren, en wie dat niet doet de consequenties laat voelen
Jij hoor te accepteren dat vader er zelf voor gekozen heeft om op een bepaalde manier met zijn dochters om te gaan.
Ik vind het ook belachelijk dat hij zoveel geld aan ze uitgeeft en je kan er best met hem over praten, dat recht heb je absoluut gezien jullie nu samen verder door het leven gaan en je over uitgaven hoort te kunnen praten, maar het is wel aan hem om te beslissen of hij het wel of niet fijn vindt om zijn dochters geld toe te stoppen. Waarna het vervolgens weer aan jou is om te beslissen wat daarvan de consequenties zijn voor jou
Of de meiden het nu leuk vinden of niet, ZIJ dienen te respecteren dat hun vader er voor gekozen heeft om samen met jou verder te gaan. En dat het huis nu dus in eerste instantie van hun vader en jou is, en dat zij nu op bezoek komen in JULLIE huis.
Hoe het voorheen ook is geweest, hoe ongelukkig het ook is geweest dat hun vader hen niet heeft verteld dat je er zou komen wonen, hoe erg jullie elkaar ook niet liggen doet niet ter zake: het is nu eerst en vooral het huis van jou en hem samen en dat zullen ze moeten respecteren.
Dus ondanks dat je in principe een beetje buiten de opvoeding moet blijven, is het toch echt wel zo dat jij en je man samen de huisregels bepalen en dat zij zich daar aan dienen te houden!
Als het goed is gaan die meiden ooit op zichzelf wonen...jij en hun vader moeten nog jaren samen verder dus voor de lange termijn is dat toch echt belangrijker dat het JULLIE huis is en niet dat van hen.
Zoals al meer mensen hebben gezegd is het vooral belangrijk om met je man op 1 lijn te komen over de huisregels, dat ze normaal tegen je kunnen doen en zo niet dan... en je man moet dit dan ook heel actief uitvoeren zodat de meiden even een stukje opvoeding krijgen in de nieuwe situatie.
Maar daarvoor moet je man er echt achter staan: samen plannen maken dus, zoek uit wat je man wil, wat jij wilt, wat fair is tegenover de meiden en sta daar samen achter en voer het uit
Slina schreef:Goof schreef:
Wat 'grappig' is is dat jij in je laatste bericht dat je hier op bokt hebt geplaatst zegt dat je zelf niet werkt en leeft van het geld van je man. Jij vindt dat jij wel je hand mag ophouden voor zijn geld, maar notabene zijn bloedeigen kind niet...... Typisch.
Ze studeert toch? Ik heb ook pas een echt inkomen ná mijn studie. Daarom studeer ik ook, om daarna geld te verdienen. Tijdens heb je hooguit bijbaantje.
elenaMM77 schreef:Voor die van 20 is pa nog 'financieel' verantwoordelijk tot de leeftijd van 21.. daar valt weinig aan te doen..
wel verstandig de geldkraan wel dichtdraait op dat punt..
Zij zullen jou moeten respecteren en ik denk dat jij ze gewoon verder links moet laten liggen.
ik vind het overigens niet heel slim dat je op een dag met al veel spanning dat kind nog eens bent komen halen.. dan had moeder het maar gewoon moeten brengen of een ander het moeten doen.. niet jij, als je al op gespannen voet staat..
waar je heel goed bij jezelf moet nagaan is of je niet 'per ongeluk' toch aan moederen bent.. dat kan natuurlijk altijd onbewust.. en de ene volwassene zal dat wel accepteren, en de ander sociaal niet zo onderlegde 'tokkie' (zo noem ik het maar even als ze je recht in het gezicht staan te schreeuwen en met grove taal verdoezelen dat ze hun gevoelens niet normaal onder worden kunnen brengen) zullen het nooit accepteren.
je zult dan moet accepteren dat ze altijd 'boos' zullen blijven.. wat je niet hoeft te accepteren is die scheldpartijen recht in je gezicht..
waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is hun, in hun ogen terrechte, angst op gezinsuitbreiding.. immers papa begint gewoon even opnieuw.. en om dan ineens een half broertje of halfzusje te krijgen waar je de moeder van had kunnen zijn, is niet niks als je niet zo stabiel bent in je sociale vaardigheden.
wat je zou kunnen doen is, als de gemoederen wat gesust zijn een mailtje naar O te sturen.
Dat je het een hele nare situatie vindt zoals het gegaan is, maar dat jullie wel op de een of andere manier verder moeten, al is het maar omdat hun vader zowel om jou als om zijn kinderen geeft. Dus omwille van haar vader (dus niet om jou of om haar) zou het beter zijn als de sfeer in ieder geval wat beter is..
nodig haar dan uit om een bakje koffie te gaan doen ergens op een terrasje.. het liefst op jouw kosten (niet van haar of van haar vader). En vraag gewoon op rustige toon wat het precies is dat haar stoort..
je leeftijd misschien? of misschien willen ze vader niet met een nieuwe partner, of wellicht is het boosheid om heel iets anders wat afreageert op het kwetsbaarste?
aan het eerste kun je weinig doen, iedereen kan verliefd worden
het tweede, dan kun je aangeven dat zij beiden op het rand van een zelfstandig leven staan en hun eigen keuzes mogen gaan maken.. hebben hun ouders dat recht dan ook niet om een eigen leven te kiezen.. het zijn geen kleine kinderen meer waarmee je rekening moet houden in de gezinssamenstelling..
het ligt ook erg gevoelig moet je denken.. Immers Pa heeft met Ma samengeleefd.. Waar een man aantrekkelijk wordt als de jaren verstrijken, raakt een vrouw meer 'uit de markt'..
Als pa dan ook nog eens opnieuw begint met een jong blomke, die vrijwel net zo oud is als jezelf.. dan zit dat niet lekker natuurlijk.. Pa kan gewoon lekker opnieuw beginnen waar ma haar werk gedaan heeft en aan de kant wordt gezet.. Dat wil niet zeggen dat het zo gegaan is natuurlijk.. maar zo kan het wel voelen als de kinderen bijna net zo oud zijn als jijzelf.. Dat heeft echt een lange tijd nodig in zo'n geval, als ze het al ooit echt een plekje kunnen geven..
Moeder kan immers niet meer 'een gezinnetje' gaan stichten, pa doet dat wel. Met jou vrienden worden, kan dan voor hun gevoel 'verraad' aan moeder zijn.
het zijn net als jij volwassenen.
In het derde geval (als ze dat al willen toegeven), kun je alleen aanbieden om te luisteren of te kijken of je het kunt oplossen.
-----
waar je mee moet opletten is dat je hun 'veroordeeld'. Immers van je ouders kun je dat met mate accepteren. Van vreemden kun je dat gewoon afwimpelen.. maar jij bent nu deel van de familie maar zonder echte autoriteit te kunnen hebben (ze zijn immers volwassen).. dat maakt het voor hun ook heel lastig om 'verwijten' te verwerken.. vooral als ze een beetje een tokkie gehalte hebben.
met name
Vooral J veroorzaakt problemen, zo heeft ze haar opleiding niet afgemaakt, geen rijbewijs gehaald (die vader betaalde) toen ze werkeloos raakte heeft ze geen WW aangevraagd want ze teert op de zak van vader en moeder. Vader betaalde haar telefoon en ziektekosten verzekering.. waarbij de rekeningen van de telefoon opliepen tot €130 per maand.
dat voelt ze, ook al spreek jij dit niet uit.. ze voelt echt wel dat jij dit veroordeelt.. En waarschijnlijk zit dat haarzelf al niet lekker, immers ze zit zonder vooruitzichten.. het niet aanvragen van WW na werkeloosheid en het niet afmaken van een studie, riekt voor mij als een vorm van depressie die sluimert. en als dat ontkent wordt, dan kan dat best uiten in 'aggressie'.. terwijl ze misschien eerder hulp nodig heeft.
---------
je hebt hier gewoon een zeer lastige situatie in handen, die mede door de beperking in sociale vaardigheden van de kinderen lastig is op te lossen..
het enige dat je kunt doen is, er zelf in berusten en afstand houden van de kinderen, tenzij ze in jouw huis zijn, waar jouw man bij is.. dan moet jouw man zorgen dat ze jou niet aanvliegen maar respecteren anders zouden ze gewoon niet welkom moeten zijn als jij daar ook bent (grijnss vraag maar een tientje om naar de bios te gaan in de tussentijd)