Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:18

5 weken geleden gooide ik met slaperige ogen mijn deken open om in mijn bed te kruipen, ik had enkel het licht van mijn gsm en ik zag iéts groots lopen richting mijn hoofdkussen. Heb 4 weken in de zetel geslapen, ik durfde echt niet meer in mijn bed _O- 't beest is vorige week gevonden, geplet en doorgespoeld :))

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:27

Emmaa_ schreef:
Wij hadden ze op Corsica al, laat staan Australie :') Was ooit in mijn tas aan het graven nadat hij de hele nacht open had gestaan en ineens zie ik iets door mijn tent rennen, was het echt een gigantische spin. In mijn herinnering was hij echt wel 15 cm ofzo, hij had allemaal "bandjes" om zijn pootjes en was lichtbruin. Ben toen mijn tent de rest van de vakantie niet meer in gegaan maar heb bij papa en mama geslapen :+ Was ook maar goed want toen m'n vader de tent ging uitruimen vond hij desbetreffende spin in mijn slaapzak...

Het schijnt dat het waar ik heen ga erg mee valt. Mijn nichtje is namelijk ook panisch maar die leeft ook nog steeds :') Het scheelt denk ik ook dat in niet in een tent ga slapen, maar bij mijn familie in huis ga :)
De al niet te min ben ik wel erg nerveus :')

joyce2

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:32

Oooh god, wij willen heel graag een keer met de camper naar Corsica, maar dan koop ik wel een klamboe :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:34

aardbeitje_ schreef:
Axel_Valerie schreef:
Mijn moeder had vroeger een Amerikaans vriendje waar ze vaak heen ging. Hij had een "huisspin" en zette hem vaak voor de gein bij haar hoofd als ze wakker moest worden. Tot Ken een keer moest trainen in de ochtend en mijn moeder dus weer wakker werd met die spin op haar kussen. Na lang gillen en stressen heeft ze hem opgepakt (ze had geen keuze) om hem naar zijn terrarium te brengen. Eenmaal bij het terrarium aangekomen, zat de spin gewoon in zijn hok. Mijn moeder stond dus met een gifspin met giftanden in haar handen. Ze heeft de spin zo hard tegen de muur gesmeten dat de spin half dood was, sindsdien krijgt ze bij elk spinnetje een hartaanval.

:wow: :wow: :wow: :wow:

Hier krijg ik nu al de bibbers van :wow:
Jakkes spinnen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:35

Iemand vroeg wat een rioolspin was.

Afbeelding

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:39

Heb jij nou zulke kleine handjes of is die spin zo groot? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:39

joyce2 schreef:
Oooh god, wij willen heel graag een keer met de camper naar Corsica, maar dan koop ik wel een klamboe :D

Ik denk dat het met een camper wel mee zal vallen, maar een klamboe is nooit een slecht idee. Vooral de hagedissen komen echt overal :') Verder kan ik het je echt aanraden (vooral Porto Vecchio) want het is echt het mooiste stukje paradijs op aarde als het aan mij ligt <3

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:40

Misschien zwaait hij wel naar je als je goed kijkt...
Kijk!

Of je kunt hem proberen weg te lokken met een laserpointer:
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 08-09-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:40

Axel_Valerie schreef:
Heb jij nou zulke kleine handjes of is die spin zo groot? _O-

Gewoon een foto van het internet.

Overigens is de grootste ( inheemse) spin in Nederland 6cm. Vind ik als nog best groot.. Rioolspinnen zijn tot 5cm hooguit.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:51

elenaMM77 schreef:
daar past ie prima in.. Hij gaat niet in een zeester houding over de mond van de stofzuiger zitten hoor..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ kom niet meer bij hahahaha

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:25

hij eet je op frannieee! pas op hoor!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:42

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:43

Ahh, joh een nieuw huisdiertje er bij kan toch wel!
leuk speeltje voor de katten hahahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:54

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:55

Whahahh

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:20

Die spinnen zijn inderdaad zo groot Suzanne F. Hier in Antwerpen heb ik zo'n monster zien lopen, gruwelijk eng, maar tegelijkertijd ontzettend mooi.

Het monster in mijn keuken is gesignaleerd, heeft zijn eigen opgesloten in de keukenkast, maar die is ongeveer formaatje van Nessah haar foto. Zoontje vindt hem toch ook wat te groot om als vriendje bij te houden haha. Helaas zit hij op een totaal onbereikbare plaats, dus zit daar voorlopig nog wel om mij de stuipen op het lijf te jagen.

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:50

Dat wordt nog wat vanavond slapen. Ben echt als de dood voor spinnen :brr: en op en of andere manier komen ze altijd naar mij toe. Ik durf niet eens de winterstallen bij mijn paard in want daar zitten ze overal dus ook over de breedte van het pad :(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:21

Pink Lady schreef:

Stommerd. :')

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:24

aardbeitje_ schreef:
Pink Lady schreef:

Stommerd. :')

hou ook van jou <3

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:28

Ik ben nog leuker:
Als de dood voor spinnen, maar durf ze niet dood te maken -.-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:32

Spin inmiddels gevonden trouwens?

Ik ben ook geen held met grote spinnen, deze grote krengen hebben me vroeger goed bang gemaakt. Als klein meisje wakker geworden van iets en bungelt er een mega spin een paar cm boven mijn hoofd. Die hadden zowiezo de neiging om op mijn kastdeuren te gaan zitten en rondlopen. Brrrr. Inmiddels flip ik niet meer omdat ik spinnenangst iets idioots vind en me zelf gedwongen heb steeds groter aan te durven. Nu ben ik in ieder geval in staat om met een glas en een papiertje de spin in kwestie te vangen als er niemand thuis is met knikkende knieen. Maar liever laat ik het manlief doen, in ruil daarvoor vang ik kikkers en naaktslakken. Maar als ik ze opeens kwijt ben wil ik wel graag weten dat ze niet bij mijn bed, kleren of schoenen zitten. Of langs je heen stappen als je op het toilet zit. :x

Maar dat filmpje van die mutant spinhond. Heerlijk gewoon, die laatste man, heel cool fotos maken van de hangendelichaamsdelen maar volledig hysterisch als de hond eraan komt :D . Wel knap gedaan trouwens.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 18:25

Lijkt me lastig Yasmijntje :(:)

Spin Henk is nog steeds vermist, maar eigenlijk vind ik het wel goed zo.
Ik check nog steeds heel James Bond like het plafond en de muren, maar dat zal nog wel even blijven. :')

Wat vreselijk eng Karuna :oo Ik zou echt een hartaanval krijgen als zo'n dikkie opeens boven mijn hoofd bungelt, brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:34

Wij hebben op stage wel eens hele aparte (en enge) spinnen in bakjes met krekels gehad (2 keer gebeurd) die bakjes gingen de vriezer in.. We wisten niet wat voor spinnen het waren dus namen geen risico's..
Wel grappig dat je de spin Henk noemt, ik noem ze hier altijd Harry.. En als er een Harry in huis is dan ga ik wel ergens anders zitten.. Als ie in de badkamer zit bel ik iemand om hem weg te halen :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:34

Brr eng topic dit..
Ik reed van de week s'ochtends lekker in het bos met paardlief.. Lekker draven, rijd ik zo vol een web in met mijn gezicht.. Dit web had een bewoner. |( :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:49

Ik heb echt heel hard gegild ben het bed uit gegleden en naar mijn ouders gerend. Die nacht ook niet meer in mijn eigen bed geslapen. Ik was toen een jaar of 6 of zo. Voor die tijd geen angst erna zat het erg diep. Toch vind ik het mooie dieren en kan genieten van een mooi gemaakt web waar een vlieg ingesponnen wordt. Alleen wil ik zien waar ze zijn graag.