Cayenne schreef:Ik vind het best opmerkelijk hoeveel mensen niet in de ouderenzorg willen werken.
Is dat dan zo erg?Ik snap wel dat je mensen moet verschonen etc, maar als dat het ergste is?
Of heb ik er een totaal vertekend beeld bij?
Ik zou zeggen: loop een dag mee als het NORO virus feest viert
en als het een normale dag is, dan heb je nog de creatieve mensen (ja, met ontlasting kun je ook leuk de muren kleuren), die 'ik haal het toilet niet meer' (dus mag je alles schoonmaken, want ja... Ook bij volwassenen komt het soms letterlijk tot in de nek!), de 'ik ben dement, jij hebt alles gestolen van mij' mensen (en kijk niet raar op als de politie ook daadwerkelijk komt, want die vaardigheden bezitten sommigen nog wel), de hamsteraars (heerlijk hoor, worst van 10 dagen uit in de kast te vinden...), de 'ik vind hygiene onzin' en de mopperaars die jou vervloeken, uitschelden en met hun stok dreigen (en ik ben ook echt wel geraakt met die stok! Au!). En ze gaan dood, dat vind ik nog steeds het minste onderdeel. Ze zitten in de blessure tijd wat dat betreft en tja, gemiddeld genomen gaat er zeker elke maand eentje dood, soms (zoals nu) 4 in 2 week. Ja, je leert er mee omgaan en neemt het niet mee naar huis maar op een sterfbed zitten blijft altijd even een zwaar moment.En dan zit je natuurlijk met beperkte tijden die je hebt voor iemand die worden opgelegd van hoger hand.
Het lijkt alsof ik de zorg niet leuk vind, maar ik vind het echt geweldig
ik heb er echt een geweldige tijd (maar je leert ook in al die jaren om te gaan met alles, puur door de praktijk want ik heb geen opleiding in de zorg) Maar ik snap ook wel dat mensen zeggen; echt niets voor mij!! Die ene mopperende man, valt in het niets bij het lieve oude dametje die mij lieverd noemt en ach, die paar dementeerden die rondlopen vind ik ook absoluut enig. Ja, ik word wel eens beschuldigd (wie niet
) maar een uur later kan ik opeens de oude schooljuffrouw van vroeger geweest zijn
. Het is juist een kunst en uitdaging om met die enorme diversiteit aan mensen en problematiek om te kunnen gaan. En ja, ook trap er nog steeds wel eens in als het toneelspel wordt gespeeld dat iemand helemaaaaal niets kan en ik de mezenbollen maar ophang
Ik snap wel dat je mensen moet verschonen etc, maar als dat het ergste is?

Maar ik vind het super dankbaar werk en zou niks anders willen. Ik ben nog in opleiding maar als ik m'n diploma heb ga ik ook in deze sector werk proberen te vinden.