Wat voor werk zou jij niet willen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:20

Cayenne schreef:
Ik vind het best opmerkelijk hoeveel mensen niet in de ouderenzorg willen werken.
Is dat dan zo erg? := Ik snap wel dat je mensen moet verschonen etc, maar als dat het ergste is?
Of heb ik er een totaal vertekend beeld bij?

Ik zou zeggen: loop een dag mee als het NORO virus feest viert :') en als het een normale dag is, dan heb je nog de creatieve mensen (ja, met ontlasting kun je ook leuk de muren kleuren), die 'ik haal het toilet niet meer' (dus mag je alles schoonmaken, want ja... Ook bij volwassenen komt het soms letterlijk tot in de nek!), de 'ik ben dement, jij hebt alles gestolen van mij' mensen (en kijk niet raar op als de politie ook daadwerkelijk komt, want die vaardigheden bezitten sommigen nog wel), de hamsteraars (heerlijk hoor, worst van 10 dagen uit in de kast te vinden...), de 'ik vind hygiene onzin' en de mopperaars die jou vervloeken, uitschelden en met hun stok dreigen (en ik ben ook echt wel geraakt met die stok! Au!). En ze gaan dood, dat vind ik nog steeds het minste onderdeel. Ze zitten in de blessure tijd wat dat betreft en tja, gemiddeld genomen gaat er zeker elke maand eentje dood, soms (zoals nu) 4 in 2 week. Ja, je leert er mee omgaan en neemt het niet mee naar huis maar op een sterfbed zitten blijft altijd even een zwaar moment.

En dan zit je natuurlijk met beperkte tijden die je hebt voor iemand die worden opgelegd van hoger hand.

Het lijkt alsof ik de zorg niet leuk vind, maar ik vind het echt geweldig :) ik heb er echt een geweldige tijd (maar je leert ook in al die jaren om te gaan met alles, puur door de praktijk want ik heb geen opleiding in de zorg) Maar ik snap ook wel dat mensen zeggen; echt niets voor mij!!

Die ene mopperende man, valt in het niets bij het lieve oude dametje die mij lieverd noemt en ach, die paar dementeerden die rondlopen vind ik ook absoluut enig. Ja, ik word wel eens beschuldigd (wie niet :') ) maar een uur later kan ik opeens de oude schooljuffrouw van vroeger geweest zijn :Y) . Het is juist een kunst en uitdaging om met die enorme diversiteit aan mensen en problematiek om te kunnen gaan. En ja, ook trap er nog steeds wel eens in als het toneelspel wordt gespeeld dat iemand helemaaaaal niets kan en ik de mezenbollen maar ophang :')

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:30

In de zorg, pedicure, verloskundige brr ik wordt al misselijk bij het idee.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:30

Momenteel zie ik alleen op tegen alles met techniek en cijfertjes, brrr |(

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:31

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het best opmerkelijk hoeveel mensen niet in de ouderenzorg willen werken.
Is dat dan zo erg? := Ik snap wel dat je mensen moet verschonen etc, maar als dat het ergste is?

Ik zou zeggen: loop een dag mee als het NORO virus feest viert :') en als het een normale dag is, dan heb je nog de creatieve mensen (ja, met ontlasting kun je ook leuk de muren kleuren), die 'ik haal het toilet niet meer' (dus mag je alles schoonmaken, want ja... Ook bij volwassenen komt het soms letterlijk tot in de nek!), de 'ik ben dement, jij hebt alles gestolen van mij' mensen (en kijk niet raar op als de politie ook daadwerkelijk komt, want die vaardigheden bezitten sommigen nog wel), de hamsteraars (heerlijk hoor, worst van 10 dagen uit in de kast te vinden...), de 'ik vind hygiene onzin' en de mopperaars die jou vervloeken, uitschelden en met hun stok dreigen (en ik ben ook echt wel geraakt met die stok! Au!). En ze gaan dood, dat vind ik nog steeds het minste onderdeel. Ze zitten in de blessure tijd wat dat betreft en tja, gemiddeld genomen gaat er zeker elke maand eentje dood, soms (zoals nu) 4 in 2 week. Ja, je leert er mee omgaan en neemt het niet mee naar huis maar op een sterfbed zitten blijft altijd even een zwaar moment.

En dan zit je natuurlijk met beperkte tijden die je hebt voor iemand die worden opgelegd van hoger hand.

Het lijkt alsof ik de zorg niet leuk vind, maar ik vind het echt geweldig :) ik heb er echt een geweldige tijd (maar je leert ook in al die jaren om te gaan met alles, puur door de praktijk want ik heb geen opleiding in de zorg) Maar ik snap ook wel dat mensen zeggen; echt niets voor mij!!

Die ene mopperende man, valt in het niets bij het lieve oude dametje die mij lieverd noemt en ach, die paar dementeerden die rondlopen vind ik ook absoluut enig. Ja, ik word wel eens beschuldigd (wie niet :') ) maar een uur later kan ik opeens de oude schooljuffrouw van vroeger geweest zijn :Y) . Het is juist een kunst en uitdaging om met die enorme diversiteit aan mensen en problematiek om te kunnen gaan. En ja, ook trap er nog steeds wel eens in als het toneelspel wordt gespeeld dat iemand helemaaaaal niets kan en ik de mezenbollen maar ophang :')

En na het lezen van dit, blijft mijn idee dat ik in de zorg wil werken er nog altijd :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:34

Kinderdag verblijf brrrrr ik heb zo niets met kids.
kraamhulp of verloskundige zou ook niets voor mij zijn.

astronaut lijkt me ook verschrikkelijk. Vliegen is niet erg maar wel graag in t luchtruim van de aarde.

Tonijn visser lijkt me ook niet fijn met mijn zeeziek zijn en de risico'die t mee brengt. Nee ik ben heel blij als tandartsassistente

Berdien

Re: Wat voor werk zou jij niet willen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:28

Had me dit tien jaar geleden gevraagd en ik had gezegd 'Ugh, bij een bank. Hypotheekadviseur ofzo. Suf en wat móet ik met al die cijfertjes?'

Ghe :+

Afijn. Wat jaren verder en ook ondertussen wat wijzer bén ik hypotheekadviseur :') en werk ik voor een bank :') (weliswaar per ongeluk geworden, maar toch). Nou zou ik echt niet moeten denken aan een baan waar je niet met mensen te maken hebt. Ik ben dol op omgaan met klanten, mij moet je niet ergens in een hokje stoppen waar ik alleen maar ideeën uit mag werken ofzo. Oh en werk wat je niet achter je kunt laten. Ik stap het kantoor uit en ik ben m'n werk 'kwijt'. Privé is privé en werk is werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:30

De zorg lijkt me leuk maar er is amper werk en ik kan niet echt leren , liefst mensen lek prikken als verpleegkundige ofzo

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:45

(ouderen)zorg vind ik juist dan weer geweldig! Het heeft wel inderdaad nadelen en geen enkele dag is hetzelfde, maar de liefde, dankbaarheid en vrolijkheid van sommige mensen maken dat zo weer goed.
Ik zou zelf nooit iets willen doen waar ik geen wc heb :Y) Bijvoorbeeld conducteur in een sprinter of een buschauffeur. Ook zou ik nooit willen werken waar heel veel herrie is, zoals in een fabriek.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:19

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:

En dit lijkt mij echt geweldig!!
Of in het ziekenhuis werken, ambulance en spoedeisende hulp het liefst.

Wat ik echt niet wil is alleen prostitutie en dat werk.
Bij sommige dingen zou ik wel moeten wennen maar zou ik het denk ik na een tijdje best kunnen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:49

überhaupt alles wat met mensen te maken heeft. Na 5 jaar in een supermarkt heb ik alle idioten van de wereld wel gezien en nee.. :') Doe mij maar iets met dieren of machines, die verzinnen geen gekke dingen om aan gratis producten te komen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 00:21

Cayenne schreef:

Daar verbaas ik me ook over. Ik werk ook in de ouderenzorg en het is echt niet zo erg als men misschien denkt. Tuurlijk, het is zwaar werk en je maakt heftige dingen mee. En ook vieze dingen natuurlijk. :P Maar ik vind het super dankbaar werk en zou niks anders willen. Ik ben nog in opleiding maar als ik m'n diploma heb ga ik ook in deze sector werk proberen te vinden. :)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 00:48

Wat een hylarisch topic :+

Maargoed even ter zaken... Wat voor werk zou ik nooit willen doen.
Lopendebandwerk! Wat is dat saaaaai en geestdodend (ooit als vakantiebaantjes gedaan)
Oh en slager! Ik zou geen zielige koetjes schaapjes varkentjes en paardjes dood kunnen schieten