SSDesign schreef:Of ik altijd 130 rij? Uhmm... Is het een schande als ik eerlijk beken nog nooit 130 te hebben gereden?
Ik rij het liefst 100-105 op de snelweg, blijf keurig aan de rechterkant. Als ik dan toch een vrachtwagen in moet halen, wacht ik wel even tot de snelle haasjes voorbij zijn en haal ik met ongeveer 110-115 in. En waarom ik geen 130 rij? Het rijdt gewoon niet relaxt in mijn Corsaatje en daarnaast verdubbelt het brandstofverbruik bijna. Dat vind ik nou niet echt nodig.
De snelle, stoere Bokkers zullen zich ongetwijfeld ergeren aan mijn rijstijl. Andersom erger ik me aan mensen die roekeloos 130 rijden over de linkerbaan en ook bij snelheidsbeperkingen door bijvoorbeeld wegwerkzaamheden het liefste nog steeds 130 rijden. Daarbij zijn de snelheidsverschillen met vrachtwagens groter dan wanneer je gewoon rustig rijdt. Dus ik weet eigenlijk niet wat gevaarlijker is.
Kijk en aan jou zou ik me dus totaal niet ergeren hoor!
Niet dat ik zo'n 130-snelheidsduivel ben.
Maar jij anticipeert op jouw manier ook op het andere verkeer, door de snellere automobilisten niet te hinderen en toch op jouw manier in te halen.
De 130-rijders (en harder) die jij noemt vind ik ook verschrikkelijk.

wie denken ze wel niet dat ze zijn dat ik in rook op kan gaan?
Maar hinderen van andere verkeersgebruikers is zeker niet de bedoeling.